Her følger vi FRONTLINE mot 100,- kroner!

rotweiler1
FRO 29.06.2021 kl 13:14 47884

Nye VLCC kjøp av Fredriksen, kongen av tank og ny anbefaling av Platou i dag:

Clarksons Platou Securities oppjusterer deres kursmål fra 9 til 11,5 dollar, eller 100 kroner pr aksje, samtidig som det opprettholdes en kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.

Clarksons skriver at de oppjusterer deres eps-estimat for 2022 med 6 prosent til 1,93 dollar for å reflektere VLCC-spotrater på 40.000 dollar pr dag, ekskludert scrubberpremie på 5.000 dollar pr dag.

På denne tråden følger vi Frontline mot 100,-
Tipp gjerne når vi når kursmålet:-)

Jeg tror i løpet av August.



Hegu
31.08.2021 kl 11:30 1263

Revenue and Profit development for Frontline, Golden Ocean og Jinhui. https://www.proinvestor.com/boards/96528/Revenue-and-Profit-development-for-Golden-Ocean-
Sonatrach
30.08.2021 kl 14:03 1540

ABG Sundal&Collier har kursmål på 40 NOK her etter resultatet forrige uke. Just say'n



Jopaul
30.08.2021 kl 13:03 2729

Tiden er inne for å laste i FRO, OPEC produksjonen øker nå
ks1977
27.08.2021 kl 16:11 3573

Har ikke sett påstanden om at aksjemarkedet ser 10 år frem i tid før. Tvert imot så er det en av de få (store) fordelene retail, at vi (dersom vi vil og orker) kan sette et mye lengre perspektiv enn hva fondene gjør.

Poenget ditt er interessant, for det er mulig at vi har passert peak oil allerede. Skipsflåten er riktignok historisk gammel, og ordreboka historisk lav med svært lite kapasitet tilgjengelig de neste årene, men det er ingen garanti for noen supersyklus.

Jeg er ECO på min hals, mye nettopp av den bekymring du lufter. Vi har jo allerede et skille mellom vintage og ECO, hvor forskjellen (for enkelte selskap) utgjør hele CBE på ECO-skipene... Ser jeg ti år frem i tid så har jeg store problemer med å forestille meg en verden uten en heftig CO2e-avgift for shipping, og det er dette som er jokeren; vil den løfte ratene for alle skip (hvor mange redere er det som vil holde på gammelt ræl dersom de må blø pga CO2e-avgifter i overskuelig fremtid?), eller vil den tvinge frem (litt for mye) skraping av de eldste skipene? Uansett svar så tror jeg risk/reward for ECO-skip er svært god.

FRO passer ikke helt inn i dette bildet (selv om de har gjort noen grep i det siste) så jeg har valgt andre selskap, men får man en god inngang så bør FRO likevel være en fin plass å ha pengene sine i også for det lange bildet (skjønt man må kanskje revurdere posisjonen sin fortløpende etter de første par-tre årene selv om man ser 10 år frem i tid opprinnelig)
vulkan
27.08.2021 kl 15:57 3599

ja det er mulig de vil klare å tilpasse seg markedet, men så spørs det om det blir så veldig fett gevinst av det, men sikkert levedyktig over tid.
rotweiler1
27.08.2021 kl 10:57 3838

Aksjemarkedet ser kanskje 3-6 måneder frem, ikke 10 år!

God helg og ikke drikk midt på dagen:-)
Alejandreuta
27.08.2021 kl 10:51 3857

Selskapene vil jo ikke gå glipp av Supersyklusen??? De sitter jo med baljene og oljen skal fraktes. Helt uviktig om bransjen muligens er død om 20 år så lenge selskapet kan betale ned seg selv i løpet av 2-3 år. Men det vil nok ta tid og selv om det er overkapasitet i markedet i dag så vil dette jevne seg ut med økt skraping og lav ordrebok. Når EEXI i nye miljøkrav kommer på plass vil nok tørrbulk være de som først sikrer seg sloter på verftene og derigjennom holder ordreboken på Tank lavt..Jeg tror det er begrenset hvor mye FRO kan gå på de lave ratene som er selv med prosentøkninger daglig er det så sykt langt opp til toppen eller et høyt nivå. Og om man eventuelt skulle gå glipp av 20-30 prosent vil dette være null og niks hvis Supersyklusen kommer. og i tillegg er shipping sykt lite interessant for den gjengse børsinvestor. Selv langt etter enorme rateøkninger har man fått fine inngangspriser både i Gass, Container og Bulk. Bulk er jo fortsatt underpriset, Ernst i Container, Mpcc. Mye penger på gata her. Personlig håper jeg Tank er pill råttent i hvert fall i 6 mnd til, kanskje til og med et år. Da vil syklusen bli sterkere når den først kommer. Men når tank kommer er jeg overbevist om at FRO er det rette selskapet. Det ble jo til og med stilt spørsmål under webcasten i går om de visste hvorfor FRO fikk bedre kontrakter enn peers?! Her er det bare å glede seg til fremtiden, ha tåmodighet og akkumulere.
vulkan
27.08.2021 kl 10:13 3930

vil FRO (og hele tanker bransjen) gå glipp av kommende supersyklus fordi bransjen blir disrupted? Det skjer jo innimellom med hele bransjer. Aksjemarkeded ser gjerne 10 år fremover. hva ser vi da? Vi ser en enorm økning av strøm og hydrogen som erstatter for olje/bensin. En reduksjon av oljebaserte produkter. Jeg sier ikke at det ikke blir mye olje igjen å frakte, men blir det nok relativt til flåtestørrelse. Oljeetterspørsel går opp, men ref argumenter over kan det komme et skrapt trendskifte innenfor de neste ti årene. Bare legg merke til hvordan bilindustrien nå pøser ut elbiler over hele Europa/USA, det var nesten utenkelig for bare 3-4 år siden. Nå gires det opp med hydrogenproduksjon i alle havner i Norge som er klar om 3-5 år.
Snakket senest igår med en fyr i Houston som hadde kjøpt elbil! Kompisene hans så også på det...
Redigert 27.08.2021 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Tøff
27.08.2021 kl 09:20 4019

Det er tendenser til ar ratene øker nå, selvfølgelig fra et meget lavt nivå. Det at ikke FRO falt permanent på det svake resultatet, er nok fordi mange fryktet verre. Jeg synes det ser teknisk lovende ut for moderat oppgang. Det gjelder holde på aksjen etter min mening. Tror ikke på noe mer fallhøyde.
rotweiler1
27.08.2021 kl 09:18 4025

Det er selvsagt lov å spørre hva jeg tror: Vi har nok en dag med rateoppgang i dag. Får vi noen dager til med det så vil mange nok, som sitter på gjerdet å ser an denne aksjen kjøpe seg inn i frykt for å miste oppgangen.
Tilbakegangen fra 80 til 65 var på lavt volum. Det er ikke mye motstand før ved 80,- kroner og dette kan komme raskt og i løpet av et par uker om det løsner.
Veien til 100,-? Dersom Delta viruset holdes nede i Kina så tror jeg på 100,- i god tid før jul.
Q4 er nesten alltid bra for tank! Det er ikke lenge til og aksjemarkedet ser ikke i bakspeilet.
Arky
27.08.2021 kl 08:18 4123

Først må vel motstanden på 70 nedkjempes....
Iallafall en ny dag med økning i rate for VLCC med 0.7 % på AG Singapore
Redigert 27.08.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2021 kl 01:23 4279

Er det lov å spørre når du tror vi bryter igjennom 80 og seiler mot 100? Har ingen illusjoner om at dette skjer raskt, som du sier, seig materie.
rotweiler1
26.08.2021 kl 21:29 4447

Det er nok en del som har avventet Q2 resultatet før inntreden.
Nå er "katta ute av sekken" og det er kun fremtidsutsiktene som teller. Det så vi allerede i dag, vi startet 3-4% ned og endte 1,5% opp.
Fair sjanse for at veien nå ligger åpen til 80 i det korte bildet på ekstremt oversolgt aksje/ lav rsi, men veien til 100,- blir lengre enn jeg trodde tidligere i år.
Arky
26.08.2021 kl 19:36 4582

Det vil da være positivt for Fro som allerede har bestilt nye skip som da er klare når oppturen kommer. I dag var det høyt volum på kjøp og for meg ser det ut som det kan være satt en bunnformasjon i det korte bildet
Sandsli invest
26.08.2021 kl 17:43 4719

FRO betalte ikke utbytte for Q4 2020 enda de hadde et godt oveskudd, dette for å sikre betaling/avdrag på lån fremover. De fikk rett kanskje ikke rart siden de har inside info, befraktning av olje vil ligge nede på et lavt nivå frem mot 2023. Når vil det stige? Når etterspørselen etter raffinerte oljeprodukter - flybransjen tar seg opp.

Verftene har store ordrer på kontainerskip siden de har en bonanza 2021-2023. Hva betyr det, bygging av ny tonnasje innen tank vil bli lav.

Redere som har nyere skip med scrubbere, vil være de som har de sikreste kortene fremover, men de blør i dagens marked som de har gjort hittil i år og som de vil gjøre inntil flyselskapene relanserer nye flyruter, reiselysten kommer tilbake og etterspørselen etter frakt av raffinerte oljeprodukter øker. 2023 engang konkluderer jeg med.

Kom gjerne med innspill
Flipper
26.08.2021 kl 17:07 4787

Nå har verftene, ødelagt av en tidligere nedgang i etterspørsel, konsolidert seg og begynt å legge et press oppover på nybyggs verdier.

Verftene er nå i en posisjon av å kunne øke prisene på nybygg, pga. slots er
fulle inntil langt ut i neste år og lenger, ikke minst pga. hopetall av kontainer skip, men ikke minst av stålpriser som ingen ende er i horisonten.

Ergo nybygg av VLCC’er dyrere og gud vite hvor mange som ender opp på skraphaugen. Tror selv at Iran kjøper tonnasje via middel men og eller selskaper de har etablert i Østen. Lettelser på sancions vil unektelig bety at hva disse gamle skipene, som ligger på reden med Irans olje tar å tømme, før vi ser en bedring, og den tror vil komme over natten.
Arky
26.08.2021 kl 16:41 4842

Slettet bruker skrev +1,50 % i dah
Solid kjøpssignaler i Fro i dag. Kan gå mye oppover i det korte bildet.

Neste motstand ved kr 70…..
Slettet bruker
26.08.2021 kl 16:21 4886

+1,50 % i dah
Jopaul
26.08.2021 kl 12:07 5100

Facebook grupper er en veldig fin plattform for investerings diskusjoner og aksjesnakk. https://www.facebook.com/groups/frontlineinvestors/?ref=share
rotweiler1
26.08.2021 kl 11:01 5187

Det vil ikke forundre meg om vi ender i pluss i dag, selv med "drittresultatet".
Barstad er offensiv om fremtidsutsiktene og ratene stiger....
fattigstakkar
26.08.2021 kl 10:10 5279

Jeg ser ikke mye logikk i at EURN er nede på nivået fra nyttår, mens FRO er opp over 20%. I dag er EURN ned 10% og FRO ned 1%, så jeg vet hvor jeg kjøper.

Ed. må være noe feil i Infront som viser en nedgang på 10% for EURN. det stemmer ikke.
Redigert 26.08.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
rotweiler1
26.08.2021 kl 10:10 5280

Gråt for din syke mor, Sonatrach (shorten din eller kjøpte du puts?)
For aksjemarkedet er fremtidsutsiktene det aller viktigste, ratene lagger, men de kommer med økt Opec produksjon og færre skip tilgjengelig.

TANK: 15 VLCC-SLUTNINGER ONSDAG, RATE AG-SINGAPORE +0,85%
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 15 VLCC-slutninger onsdag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.

Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå foregående handelsdag på 32,18 worldscalepoeng, opp 0,85 prosent fra forrige oppdatering, ifølge data fra Infront.
Sonatrach
26.08.2021 kl 09:53 5335

Ratene (AG - China) gikk ytterligere i minus i går etter et par dager i pluss. Nå har tankrederne pekt på bedre utsikter de siste 3 kvartalene uten at noe har skjedd. Faktum er at det pr i dag ikke finnes lys i tunnellen, og ingen greier å peke på når det vil bli slått på. Vi vet allerede at 3Q dessverre vil bli mer begredelig enn Q2. Q4 bookingene har allerede startet på samme drittnivå. Skal vi klamre oss til Q4 i 2021 eller Q4 i 2022?
Redigert 26.08.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
rotweiler1
26.08.2021 kl 09:08 5495

Det blir gode kjøpsmuligheter i dag når kortsiktige selger på bakgrunn av dårlige resultater som de fleste visste ble slik.
Det kommer til å svinge raskt opp igjen siden ratene stiger ganske bra om dagen.
Jopaul
25.08.2021 kl 21:21 5772

Får se om ikke det blir gode kjøpsmuligheter i morgen litt etter om resultatet blir bedre eller dårligere enn konsensus og hvordan guidingen blir
Sonatrach
25.08.2021 kl 10:46 6099

Tankers: Still no roads to Asia… and a narrower one to the US (Arctic)! Fortsatt ingen hastverk her ser det ut som.

While positive demand expectations are good news for tankers, actual data remains weak. India’s crude imports fell 7% m-m to 3.6 mbd, a new low for the year, joining weak China data in depressing tanker demand to the region.

The US decision to sell 20 mbls of crude from its SPR will also serve to delay the expected pick-up in tonnage demand.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 22:49 6332

Mens Joachim Hannisdahl skriver på Twitter til en fornøyd bulk-aksjonær at nå må han switche til/se opp for oljetænkers...

Ser bra ut!
Redigert 24.08.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.08.2021 kl 07:29 6644

Q3 er straks ferdig, så guiding på Q3 booking ift Q2 resultatet bør gi oss en god pekepin på hva vi har i vente. Jeg tror ikke det blir lystig lesning. Er tallene dårligere enn DHT og Euronav i tillegg går det rett ned.
Arky
23.08.2021 kl 21:27 6860

Tallene her er totalt uinteressant. Det som er interessant er om rater har snudd opp, noe det ser ut til at de har. Aksjen prises ikke på dagens resultater, men på fremtid resultater….
Tito
23.08.2021 kl 20:43 6937

Da er det bare få dager til domens dag (26.08.2021 Quarterly Report – Q2 2021 / 3:00 pm)
Tallene blir naturligvis bare sorgen, men blir det bedre eller verre enn det som forventes - og er de dårlige tallene priset inn?
Det er en tendens at kurser faller på dårlige tall, uansett.
Flipper
21.08.2021 kl 18:14 7372

Tankmeglere tror skraping av Xihe Holdings 298.000 dwt Sea Coral (bygget 1996) og Nathalin Groups 310.000 dwt Jubilee Star (bygget 1996)
vil bli likeledes av de kommende månedene av enda eldre VLCC-er som avslutter lagringskontrakter og som er usannsynlig er tonnasje som komme tilbake i trading markedet.

Dette har vi alle hvist, nå dog med litt etterslep enn vi mente.

Grunner i fleng:

Iran juksing og brukt gamle dunker ( som Iran har forsikret ) utenfor
vanlig forsikring som krever klassifisering for å få P & I, Hull & Machinery
etc. Også trading in a war zone and or warlike territory conditions.

Venezuela, same as above.

We have seen so many sanctions tools, but politics and their henchmen
still use it for their OWN political PLATFORM.

Remember South Africa, how easily they bypassed sanctions, I saw it in practice....

I could have EDUCATED U MUCH more..... But all don't give a shit
Flipper
21.08.2021 kl 11:27 7528

Kina bruker nå olje fra sine strtdiske lager beholdning; som er overraskende for meg.. Det må de etterfylle dette !

China is expected to release between 25 million to 30 million barrels from its strategic petroleum reserves in the fourth quarter of 2021 as economic growth powers ahead and inventories are drawn down in the world's second largest oil consumer, the head of Vitol Asia said Aug. 1.1. aug. 2021

Vitol's Muller expects China to release 25-30 mil bbls from ...https://www.spglobal.com › platts › latest-news › oil › 08...
Informasjon om sammendrag av søkeresultater


Folk spør også om dette
How long will China's oil reserves last?

How much oil does China have in reserve?

Which country has the most oil 2021?

How many years of oil do we have left 2021?

Se på linken, mer interessant på den

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1413&bih=748&sxsrf=ALeKk017Nqc6DtiMnKSPUCQ0_yJKYOTzYg:1629537725215&q=China+oil+reserves+2021&sa=X

rotweiler1
20.08.2021 kl 11:24 7757

Kun trading av hedgefond som regjerer FRO når det er lave volumer. Se hvordan FRO nesten alltid faller brått når det åpner i USA.

Ratene stiger for 6. dag på rad og med fallende oljepriser vil det bli mer fristende å etterfylle strategiske lagre for Kina, USA m.fl.
Vi nærmer oss høysesong for tank og Opec vil neppe reversere varslede økninger før oljeprisen eventuelt går under 50 dollar (med stadig økt vaksinegrad og vestlig gjenåpning skjer det neppe).

Bull Frontline!
Jopaul
19.08.2021 kl 21:09 7990

Ser dette, merkelig, olje produseringen skal fortsatt være den samme. Etterspørsel preger ikke FRO direkte, så lenge oljen blir dratt skal det ikke være noe problem.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 19:44 8118

Jeg skal på fly-ferie i 2022 og det håper jeg de fleste unner seg.
Har ingen aksjer i Fro atm, men ser an utviklingen nøye 🙂