Her følger vi FRONTLINE mot 100,- kroner!
Nye VLCC kjøp av Fredriksen, kongen av tank og ny anbefaling av Platou i dag:
Clarksons Platou Securities oppjusterer deres kursmål fra 9 til 11,5 dollar, eller 100 kroner pr aksje, samtidig som det opprettholdes en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
Clarksons skriver at de oppjusterer deres eps-estimat for 2022 med 6 prosent til 1,93 dollar for å reflektere VLCC-spotrater på 40.000 dollar pr dag, ekskludert scrubberpremie på 5.000 dollar pr dag.
På denne tråden følger vi Frontline mot 100,-
Tipp gjerne når vi når kursmålet:-)
Jeg tror i løpet av August.
Clarksons Platou Securities oppjusterer deres kursmål fra 9 til 11,5 dollar, eller 100 kroner pr aksje, samtidig som det opprettholdes en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
Clarksons skriver at de oppjusterer deres eps-estimat for 2022 med 6 prosent til 1,93 dollar for å reflektere VLCC-spotrater på 40.000 dollar pr dag, ekskludert scrubberpremie på 5.000 dollar pr dag.
På denne tråden følger vi Frontline mot 100,-
Tipp gjerne når vi når kursmålet:-)
Jeg tror i løpet av August.
Jeg tok et pust i bakken på 73 kroner og nå er den rundt 80. Never again og kjøpte meg opp i dag.
Både FRO og OET. Nice and easy, tryggere avkastning finner man vel ikke 6-9 måneder fra og med nå.
Når kursen går oppover er vel ikke lett å spå, men jeg hørte mer penger har entret aksjemarkedet siden Covid enn de foregående 20 årene til sammen. Så det er all grunn til å anta at man må være tidlig ute,
Både FRO og OET. Nice and easy, tryggere avkastning finner man vel ikke 6-9 måneder fra og med nå.
Når kursen går oppover er vel ikke lett å spå, men jeg hørte mer penger har entret aksjemarkedet siden Covid enn de foregående 20 årene til sammen. Så det er all grunn til å anta at man må være tidlig ute,
Sonatrach
09.07.2021 kl 05:55
4724
Ikke glem at de pengene som kom inn kan forsvinne like fort..... Mye har allerede forsvunnet med Kahoot. Ferskinger på Børsen gidder ikke å ta mangen slike tap før de gir opp.......
Enig i det. Tror også at en del penger vil flytte seg fra oljeservice og over i tank, dersom produksjon nå økes og der oljeprisen går nedover. Som du er inne på Nilsinini, så vet vi ikke tidspunkter for noen ting, men vi får bare surfe på noen småkrusninger i sjøen inntil den store bølgen kommer og tar oss med oppover.
Flipper
09.07.2021 kl 10:41
4566
Det er UAE som vil ha en større del av kaken av exporten/dvs. økt produksjon.
Saudi og Russland ønsker ikke å miste sine markeds andeler.
US er produksjonen tdligere fløy Skiferoljeproduksjonen innom banken så
og si daglig/hyppig pga. dårlig cashflow. Produsentene må ha ca. $ 60
i gjennomsnitt. Det. er derfor Saudi + villa ta livet av, og det har de
klart. US land produksjonen ligger med brukket nakke, det tar store
kostnader å rigge opp igjen.... Spørs hvor lenge bankene vil gi
kredit til landbasert/shale oil wells i Uniten ?
Til syvende og sist er. Covid situasjonen helt avgjørende, Kina og India
er forbruk stort og vil øke betraklig, de er veldig sultne...
Går oljeprisen ned, kanskje ser vi spekulanter/hedgfonds igjen går inn i Contango,
igjen. da blir gamle VLLC'er brukes men vil jo ikke seile, men på et tidpunkt, når evt. disse skipene har losset, vil de ikke oppdateres med scrubbbers etc. De vil gå rett til skapning.
Noter at Greske redere ALLTID '' har hatt nese og sett når markedet kommer; og har kjøpt mye tonnage, 2nd hand til overpris i forhold til '' the prevailing '' charter marked '' Greske rederier har alltid hatt den fordel. De betaler kun skatt av GRT ( en matematisk utregning ) og dett var dett. Trenger ikke redskap etc. Kun skatt på nevnte GRT, som ikke har noe å gjøre med, Tdw eller LWT ( light weight = stfålvekt; som er hva prisen er kalkulert når man oppgir pris man får på demolition. Høyeste jeg har sett i min karriere mer enn $ 500.
My 2 ¢
Saudi og Russland ønsker ikke å miste sine markeds andeler.
US er produksjonen tdligere fløy Skiferoljeproduksjonen innom banken så
og si daglig/hyppig pga. dårlig cashflow. Produsentene må ha ca. $ 60
i gjennomsnitt. Det. er derfor Saudi + villa ta livet av, og det har de
klart. US land produksjonen ligger med brukket nakke, det tar store
kostnader å rigge opp igjen.... Spørs hvor lenge bankene vil gi
kredit til landbasert/shale oil wells i Uniten ?
Til syvende og sist er. Covid situasjonen helt avgjørende, Kina og India
er forbruk stort og vil øke betraklig, de er veldig sultne...
Går oljeprisen ned, kanskje ser vi spekulanter/hedgfonds igjen går inn i Contango,
igjen. da blir gamle VLLC'er brukes men vil jo ikke seile, men på et tidpunkt, når evt. disse skipene har losset, vil de ikke oppdateres med scrubbbers etc. De vil gå rett til skapning.
Noter at Greske redere ALLTID '' har hatt nese og sett når markedet kommer; og har kjøpt mye tonnage, 2nd hand til overpris i forhold til '' the prevailing '' charter marked '' Greske rederier har alltid hatt den fordel. De betaler kun skatt av GRT ( en matematisk utregning ) og dett var dett. Trenger ikke redskap etc. Kun skatt på nevnte GRT, som ikke har noe å gjøre med, Tdw eller LWT ( light weight = stfålvekt; som er hva prisen er kalkulert når man oppgir pris man får på demolition. Høyeste jeg har sett i min karriere mer enn $ 500.
My 2 ¢
Redigert 09.07.2021 kl 12:52
Du må logge inn for å svare
Små tank rater steg i går kraftig, typisk tegn på at tank kan være i ferd med å snu, rewarden alle har ventet på.
Tok inngang her rundt 60 i mai, + endel andre stortank selskaper over dammen, det er mye opp og ned men at det trender oppover på tross av grise elendig marked er det liten tvil om, så kan en bare tenke hva som skjer med aksjen når ratene begynner å stige, for at de skal opp i takt med økt prod er det ingen tvil om.
Tok inngang her rundt 60 i mai, + endel andre stortank selskaper over dammen, det er mye opp og ned men at det trender oppover på tross av grise elendig marked er det liten tvil om, så kan en bare tenke hva som skjer med aksjen når ratene begynner å stige, for at de skal opp i takt med økt prod er det ingen tvil om.
Redigert 09.07.2021 kl 11:12
Du må logge inn for å svare
nucleus
09.07.2021 kl 11:20
4654
Etterspørsel etter olje er jo der, øker med flytrafikk og reiser generelt.. Likeså industri. Oljetransport trenger mere tankbåter. Tror Frontline kan komme fort iforhold til rater.
Flipper
09.07.2021 kl 12:54
4687
Har forandret, tillagt ganske så mye på mitt innlegg i dag kl 10:41
Tror har interesse for de fleste
Tror har interesse for de fleste
Grekere har utvilsomt nese, men det er det en annen ulv som har også, Front øker tonnasje på gunstig tidspunkt på pene priser, vi så det også sist ved forrige kraftige opptur med Trafigura dealen,den gang lå vel også aksjen rundt 70kr, trolig treffer Frontline igjen denne gang.
Så følg ratene på små tank, det er gjerne et første første tegn på forbedring.
Så følg ratene på små tank, det er gjerne et første første tegn på forbedring.
Redigert 09.07.2021 kl 13:34
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.07.2021 kl 13:51
4748
Sonatrach skrev TD3C-TCE VLCC (AG-China) $/DAY -3,287.0 - VLCC
TD3C-TCE VLCC (AG-China) $/DAY minus (-)$2,456.0
Tank kjøpes alltid når rater er i dass.
Veldig mange aksjer på Oslo børs har brutt ut og ned fra sine lange stigende trender, aksjene har falt under 50 dager glidende snitt.
Det motsatte er tilfelle i Frontline,
Aksjen ga kjøps signal i april da aksjen på volum gikk i 8 dollar, vi fikk et bullish Golden cross der 50 dager glidende banket over 200 dager glidende.
Frontline har akkurat kommet inn i og etablert en stigende trend, skal mye til for at den trenden ikke fortsetter utover høsten og vinteren hvor rater normalt vil hente seg inn mot mer normale nivåer, sksjen ligger nå å vaker på 50 dagers glidende.
Ser du f.eks på Lpg shipping er det stikk motsatte i ferd med å skje, aksjene faller under 200 dagers glidende og gir klare salgs signaler,
Kommer ikke aksjene der tilbake med volum og stiger over 200 dager igjen, kan en få døds kryss.
Det er nok ordreboken like god som rater som tynger Lpg, når Sohmen-Pao selger er det en indikator, det ser vi også på aksjene etter salget.
I Frontline derimot innløste John Fredriksen nylig opsjoner, samme gjelder Kemp, det er også en indikator og den er bullish.
Veldig mange aksjer på Oslo børs har brutt ut og ned fra sine lange stigende trender, aksjene har falt under 50 dager glidende snitt.
Det motsatte er tilfelle i Frontline,
Aksjen ga kjøps signal i april da aksjen på volum gikk i 8 dollar, vi fikk et bullish Golden cross der 50 dager glidende banket over 200 dager glidende.
Frontline har akkurat kommet inn i og etablert en stigende trend, skal mye til for at den trenden ikke fortsetter utover høsten og vinteren hvor rater normalt vil hente seg inn mot mer normale nivåer, sksjen ligger nå å vaker på 50 dagers glidende.
Ser du f.eks på Lpg shipping er det stikk motsatte i ferd med å skje, aksjene faller under 200 dagers glidende og gir klare salgs signaler,
Kommer ikke aksjene der tilbake med volum og stiger over 200 dager igjen, kan en få døds kryss.
Det er nok ordreboken like god som rater som tynger Lpg, når Sohmen-Pao selger er det en indikator, det ser vi også på aksjene etter salget.
I Frontline derimot innløste John Fredriksen nylig opsjoner, samme gjelder Kemp, det er også en indikator og den er bullish.
Redigert 09.07.2021 kl 15:02
Du må logge inn for å svare
Flipper
09.07.2021 kl 16:30
4724
Longsitinbulk
Følger ikke gass shipping så nøy, men håper du ikke blander
LPG med LNG, to svært forskjellige animals.
Følger ikke gass shipping så nøy, men håper du ikke blander
LPG med LNG, to svært forskjellige animals.
Flipper
09.07.2021 kl 17:30
4773
God artikkel - Bunker pressure
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2021/07/Affinity-Tanker-Weekly-02.07.2021-HSN.pdf
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2021/07/Affinity-Tanker-Weekly-02.07.2021-HSN.pdf
Takker for gode innspill, Flipper! Tar til meg all kunnskap da dette puslespillet er meget interessant. Det er noen biter som er lett å å sette sammen her, men når vi får noen bruddstykker her og noen der, så er det vanskelige å se hele sammenhengen. Holder på å lese meg opp på de andre innleggene dine fra tidligere i dag også.
Innspill fra dere andre i dag er også helt GULL!
Innspill fra dere andre i dag er også helt GULL!
Garmis
11.07.2021 kl 00:13
4287
Hmmm, jeg er usikker på denne aksjen. Skipene er der, men hva med markedene?
Foretnings reisene vil selvfølgelig ta seg opp noe igjen. Men hva med all annen reisevirksomhet? Hva med all ekstra kostnadene Norge får med de forskjellige "nye" løsninger!
Og hva eller hvem er det som tjener på disse håpløse tilskudd som nå deles ut i hytt og pine!
Foretnings reisene vil selvfølgelig ta seg opp noe igjen. Men hva med all annen reisevirksomhet? Hva med all ekstra kostnadene Norge får med de forskjellige "nye" løsninger!
Og hva eller hvem er det som tjener på disse håpløse tilskudd som nå deles ut i hytt og pine!
Tror ikke det er Norge vi skal ha i kikkerten når det gjelder denne aksjen. India og Kina derimot er mer relevant. Selvsagt må vi ta i betraktning hele verdenssituasjonen, men vi må se litt på hvor største mengden av folk bor på kloden vår, samt hvilke energiformer som er gjeldende i disse landene til dags dato. Selv sitter jeg godt i denne aksjen, men ingen sitter på noen fasit.. Vi må ta våre valg og så må vi ikke gå all in verken i denne aksjen eller noen andre aksjer. Jeg tror det kan bli bra fremover, men vi må ta høyde for at det vil svinge litt opp og ned fremover og at det kan ta noe tid før vi får valuta for tålmodigheten vår. Når det er sagt, så kan ting fort skje så jeg velger å sitte her med billettene mine utover høsten..
Flipper
11.07.2021 kl 14:30
4018
Bedrifter betaler gjeld i stedet for å bore mer
Skiferselskaper pumpet når oljeprisen steg kraftig det siste tiåret. Men ettersom råolje topper 70 dollar fatet, gjør de knapt nok for å opprettholde amerikansk produksjon.
Frackers har blitt tvunget til å tøye i å bruke og leve innenfor sine midler etter at mange investorer mistet troen på selskapene etter år med dårlig avkastning, långivere reduserte kredittlinjene og kapitalmarkedene viste liten interesse for å finansiere ekspansive nye borekampanjer.
Resultatet er at skiferborere, som tidligere har spilt rollen som oljeverdenens svingprodusent ved raskt å øke produksjonen for å møte etterspørselen, i stor grad står stille nå, da gjenåpningen av vestlige økonomier fører til en gjenoppblomstring av global olje bensinpriser.
Bedriftene raker inn mer penger enn noen gang. Offentlige skiferselskaper som primært borer etter olje genererte samlet en rekord på 4,1 milliarder dollar
i fri kontantstrøm i første kvartal 2021 og er klar til å ta inn nesten 15 milliarder dollar for året hvis prisene forblir høyere, ifølge konsulentselskapet Rystad Energy. Men i stedet for å pumpe pengene tilbake til boring som de historisk har gjort, har store produsenter som Occidental Petroleum Corp. og Ovintiv Inc., selskapet tidligere kjent som Encana Corp., sagt at de planlegger å fokusere på å redusere gjeld og holde USAs produksjon. flat. Andre store skiferborere som Pioneer Natural Resources Co. og Devon Energy Corp sokker bort penger for å returnere til investorer i form av variabelt utbytte, en av fristelsene de vil bruke for å lokke flere investorer tilbake.
"Vi produserer all denne gratis kontantstrømmen, men den går ikke ut til investorer ennå," sa Scott Sheffield, administrerende direktør i Pioneer, og bemerket at mange selskaper fokuserer på gjeld før de returnerer kontanter til investorer. "Det er
ingen grunn for dem å kjøpe seg inn i denne sektoren på dette tidspunktet. "
Selv da oljeprisen nådde sitt høyeste nivå på seks år i forrige uke, forblir mange borerigger inaktive. USA produserer omtrent 2 millioner fat om dagen mindre enn det var før pandemien. Antall aktive rigger som borer etter olje økte med to denne uken og ligger på 378, ned fra 683 før Covid-19, ifølge oljefelttjenestefirmaet Baker Hughes Co. fortsatt sovende brønner for å opprettholde produksjonen billig.
Hvis skiferselskaper ikke legger til flere rigger, kan amerikansk oljeproduksjon falle innen utgangen av året, sa Shaia Hosseinzadeh, en administrerende partner i OnyxPoint Global Management LP. Investeringsselskapet anslår at 450 rigger er nødvendig for å opprettholde dagens oljeproduksjonsnivå, og 575 rigger er nødvendig for å få det tilbake til nivået før Covid-19. Hosseinzadeh sa at problemet med fracking-selskaper er at de ikke lenger får tilgang til billig kapital.
"Fossilt brensel må produsere en uforholdsmessig høyere avkastning for å konkurrere om kapital med andre sektorer i økonomien," sa han. Mens skiferfirmaer viser tilbakeholdenhet for nå, spådde noen analytikere at de kunne øke utgiftene og produksjonen hvis prisene klatret ytterligere.
I skiferboomens storhetstid investerte børsnoterte oljeprodusenter vanligvis mer enn 100% av kontantstrømmen de fikk fra driften tilbake til borekampanjer. Nå bruker de omtrent halvparten av inntektene de genererer på ny boring, og øker bare produksjonen litt, om ikke i det hele tatt.
USA produserer omtrent 2 millioner fat om dagen mindre enn før pandemien.
Skiferselskaper pumpet når oljeprisen steg kraftig det siste tiåret. Men ettersom råolje topper 70 dollar fatet, gjør de knapt nok for å opprettholde amerikansk produksjon.
Frackers har blitt tvunget til å tøye i å bruke og leve innenfor sine midler etter at mange investorer mistet troen på selskapene etter år med dårlig avkastning, långivere reduserte kredittlinjene og kapitalmarkedene viste liten interesse for å finansiere ekspansive nye borekampanjer.
Resultatet er at skiferborere, som tidligere har spilt rollen som oljeverdenens svingprodusent ved raskt å øke produksjonen for å møte etterspørselen, i stor grad står stille nå, da gjenåpningen av vestlige økonomier fører til en gjenoppblomstring av global olje bensinpriser.
Bedriftene raker inn mer penger enn noen gang. Offentlige skiferselskaper som primært borer etter olje genererte samlet en rekord på 4,1 milliarder dollar
i fri kontantstrøm i første kvartal 2021 og er klar til å ta inn nesten 15 milliarder dollar for året hvis prisene forblir høyere, ifølge konsulentselskapet Rystad Energy. Men i stedet for å pumpe pengene tilbake til boring som de historisk har gjort, har store produsenter som Occidental Petroleum Corp. og Ovintiv Inc., selskapet tidligere kjent som Encana Corp., sagt at de planlegger å fokusere på å redusere gjeld og holde USAs produksjon. flat. Andre store skiferborere som Pioneer Natural Resources Co. og Devon Energy Corp sokker bort penger for å returnere til investorer i form av variabelt utbytte, en av fristelsene de vil bruke for å lokke flere investorer tilbake.
"Vi produserer all denne gratis kontantstrømmen, men den går ikke ut til investorer ennå," sa Scott Sheffield, administrerende direktør i Pioneer, og bemerket at mange selskaper fokuserer på gjeld før de returnerer kontanter til investorer. "Det er
ingen grunn for dem å kjøpe seg inn i denne sektoren på dette tidspunktet. "
Selv da oljeprisen nådde sitt høyeste nivå på seks år i forrige uke, forblir mange borerigger inaktive. USA produserer omtrent 2 millioner fat om dagen mindre enn det var før pandemien. Antall aktive rigger som borer etter olje økte med to denne uken og ligger på 378, ned fra 683 før Covid-19, ifølge oljefelttjenestefirmaet Baker Hughes Co. fortsatt sovende brønner for å opprettholde produksjonen billig.
Hvis skiferselskaper ikke legger til flere rigger, kan amerikansk oljeproduksjon falle innen utgangen av året, sa Shaia Hosseinzadeh, en administrerende partner i OnyxPoint Global Management LP. Investeringsselskapet anslår at 450 rigger er nødvendig for å opprettholde dagens oljeproduksjonsnivå, og 575 rigger er nødvendig for å få det tilbake til nivået før Covid-19. Hosseinzadeh sa at problemet med fracking-selskaper er at de ikke lenger får tilgang til billig kapital.
"Fossilt brensel må produsere en uforholdsmessig høyere avkastning for å konkurrere om kapital med andre sektorer i økonomien," sa han. Mens skiferfirmaer viser tilbakeholdenhet for nå, spådde noen analytikere at de kunne øke utgiftene og produksjonen hvis prisene klatret ytterligere.
I skiferboomens storhetstid investerte børsnoterte oljeprodusenter vanligvis mer enn 100% av kontantstrømmen de fikk fra driften tilbake til borekampanjer. Nå bruker de omtrent halvparten av inntektene de genererer på ny boring, og øker bare produksjonen litt, om ikke i det hele tatt.
USA produserer omtrent 2 millioner fat om dagen mindre enn før pandemien.
Blue sea
12.07.2021 kl 09:43
3708
Hva er logikken i at hver gang oljeprisen får en liten dipp ned faller også frontline?
Har også fundert på det samme, men har kommet frem til at foreløpig så er kursen styrt av algoritmer der Oslo Børs er en av parameterne. Dette er mest gjeldende ved lave volum. Når volumet øker som følge av investor-styrte kjøp, så vil parameterne fra Oslo Børs totalt sett bli mindre betydelige der algoritmene i stedet trigger kjøp. Sikkert flere ting som kan spille inn også, men dette er min foreløpige teori
Redigert 12.07.2021 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
12.07.2021 kl 12:48
3637
Det er 2 mulige grunner til at oljeprisen dipper. 1) Mindre etterspørsel. 2) Høyere produksjon enn markedet lett absorberer. Dersom #1 vil tankaksjene falle. #2 i dette tilfellet vil gi noe støtte til tankmarkedet gjennom litt flere laster. Bananasratene inntreffer ikke før oil supply (OG demand) overstiger tilgjengelige skip.
Redigert 12.07.2021 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
Og så er det vel slik at aksjekurs og rater ikke henger helt sammen, ettersom det er markedet sine forventninger og derved prising av aksjekurs som er viktigst nå i forkant av at ratene stiger. Det var nettop en klok kommentar litt lenger oppe her som sa at tankaksjer må du kjøpe mens ratene ennå er i dass. Med andre ord så kommer aksjekursen til å gå opp i forkant av at ratene begynner å bedre seg.
Flipper
13.07.2021 kl 13:40
7412
Kontantkjøper sier mangel på tonnasje presser tilbud til tidligere utenkelige nivåer.
Kontantkjøper GMS forutsier at skrapningspriser kan bryte det 'mytiske' $ 600 per ldt-barriere på grunn av mangel på skip.
Dubai-selskapet sa at markeder fortsetter å skyte i løpet av sommermonsunmånedene, delvis takket være fastere stålplateverdier.
Skrapprisene nå er på "tidligere utenkelige nivåer", med kjøpere i Bangladesh som er villige til å betale 590 dollar per ldt for kontainer skip allerede, mens tankskip
‘’ last done % 580. ‘’
"Ikke siden bomåret 2008 har vi sett nivåer så høye, og mytiske $ 600 per ldt nærmer seg stadig nærmere, vil vi helt sikkert se at noen ferske salgsrekorder
bli satt på det nærmeste…
Kontantkjøper GMS forutsier at skrapningspriser kan bryte det 'mytiske' $ 600 per ldt-barriere på grunn av mangel på skip.
Dubai-selskapet sa at markeder fortsetter å skyte i løpet av sommermonsunmånedene, delvis takket være fastere stålplateverdier.
Skrapprisene nå er på "tidligere utenkelige nivåer", med kjøpere i Bangladesh som er villige til å betale 590 dollar per ldt for kontainer skip allerede, mens tankskip
‘’ last done % 580. ‘’
"Ikke siden bomåret 2008 har vi sett nivåer så høye, og mytiske $ 600 per ldt nærmer seg stadig nærmere, vil vi helt sikkert se at noen ferske salgsrekorder
bli satt på det nærmeste…
rotweiler1
14.07.2021 kl 14:40
7143
..og der var Saudi Arabia og Emiratene enige ifølge Reuters.
Da varer det nok ikke lenge før det kommer en melding om avtalt produksjonsøkning fra August.
Kan bli fart i Frontline aksjen igjen de kommende ukene nå!
Da varer det nok ikke lenge før det kommer en melding om avtalt produksjonsøkning fra August.
Kan bli fart i Frontline aksjen igjen de kommende ukene nå!
Blir spennende tider fremover. Den globale etterspørselen går garantert opp selv om det kommer noen lokale covid-tiltak rundtomkring. At det nå er enighet om økt produksjon, bør være gode greier med tanke på kursoppgang de nærmeste dagene og ukene. Ser at oljeprisen snudde nedover nå i ettermiddag, noe som kan bety «bensin på bålet»..
Ulogisk
15.07.2021 kl 08:28
6787
Det er først når ratene tar av Frontline kommer til å fly høyt.Med dagens kurs og hvis den holder seg på dette nivået så vil kursen ved ratevekst opp mot USD 50.000 pr. dag eller mer gi Frontline et skikkelig skyv opp mot NOK 100-150.Håper ratene kommer ved inngangen til september og utover.Supersyklusen er definert av de kloke shippinghodene i løpet av 2022/2023-Ikke lenge til det.BULL FRONTLINE.
Flipper
15.07.2021 kl 09:45
6731
UAE, Saudi Arabia Resolve Quota Deadlock
The United Arab Emirates (UAE) and Saudi Arabia appear to have resolved a dispute over the UAE's demand for an increase in its Opec-plus production quota.
A senior industry source told Energy Intelligence about the agreement, which could pave the way for Opec-plus to supply substantial additional volumes of oil to the market in the coming months.
The source said the two countries had reached agreement on an increase of 550,000 barrels per day in the UAE's so-called baseline production to 3.65 million b/d.
mer på link
https://www.energyintel.com/pages/eig_article.aspx?DocID=1111241&utm_campaign=top-story&utm_medium=site&utm_source=1&utm_content=UAE-Saudi+Arabia+Resolve+Quota+Deadlock-1111241&ts=1
The United Arab Emirates (UAE) and Saudi Arabia appear to have resolved a dispute over the UAE's demand for an increase in its Opec-plus production quota.
A senior industry source told Energy Intelligence about the agreement, which could pave the way for Opec-plus to supply substantial additional volumes of oil to the market in the coming months.
The source said the two countries had reached agreement on an increase of 550,000 barrels per day in the UAE's so-called baseline production to 3.65 million b/d.
mer på link
https://www.energyintel.com/pages/eig_article.aspx?DocID=1111241&utm_campaign=top-story&utm_medium=site&utm_source=1&utm_content=UAE-Saudi+Arabia+Resolve+Quota+Deadlock-1111241&ts=1
Vi får bare fylle opp kaffekoppene og nyte solen så lenge, så livner det nok plutselig til fremover :-)
Flipper
16.07.2021 kl 17:49
6397
Intersant fra
WSJ
** Copyright (c)2021 Dow Jones & Company, Inc. All Rights Reserved. 7/15/2021
Powered by TECNAVIA
http://ereader.wsj.net/# **
OPEC members reached a compromise with the United Arab Emirates, agreeing to lift the amount of oil that country can eventually pump as part of a wider agreement with Russialed producers to boost global supplies, according to people familiar with the matter.
The compromise, reached between Saudi Arabia, the de facto leader of the Organization of the Petroleum Exporting Countries, and the U.A.E. is provisional and subject to approval at an as-yet unscheduled meeting of the cartel and a wider group, called OPEC+, that includes Russia-led producers.
That means any new output from a broader production-increase deal reached earlier this month?but held up by the U.A.E.'s resistance?won't hit markets immediately. Other OPEC members could use concessions made to the U.A.E. to argue for increases in their own output inside the group, delegates said.
Earlier this month, OPEC agreed with the Russia-led group of producers to increase production to meet soaring demand and tame climbing prices. The group early last year cut 9.7 million barrels a day of crude, the equivalent of about 10% of demand at the time.
Demand has suddenly accelerated as many economies, particularly in the developed world, start to hum again, after wide-scale vaccination drives and moderating new caseloads in many places. OPEC+ has previously agreed to add back about 4 million barrels a day.
Early this month, the group agreed to a deal that would increase production by 400,000 barrels a day each month through late 2022, undoing the remaining curbs. Over several days of talks, the U.A.E. refused to sign on.
It may be too late to pick up that same plan in time for August. Most national oil companies subject to OPEC's production agreements have already informed their contractual customers of the volume of crude they would bereceiving for the month.
Reflecting the still-uncertain nature of the talks and their effect on supply and demand, oil prices seesawed Wednesday. Crude prices fell immediately after news of a deal, quickly recovered, then sagged again. In early afternoon trading in New York, Brent, the international benchmark, was down about 2% to around $75 a barrel. West Texas Intermediate was trading down 2% at more than $73 a barrel.
The U.A.E. had asked for its so-called baseline?or the maximum amount of oil the group would recognize the country as being capable of producing?to be raised to 3.8 million barrels a day from 3.2 million barrels a day. In the compromise reached Wednesday with Saudi Arabia, the U.A.E. can increase that to 3.65 million barrels a day starting in April, according to people familiar with the matter.
The compromise patches up for now what had turned into an acrimonious and public spat between two of OPEC's closest traditional allies? Saudi Arabia and the U.A.E. While Saudi Arabia is far and away the bigger producer and regional power, the U.A.E. is one of just a few OPEC members with so-called spare capacity? barrels it can turn on and off quickly.
The U.A.E. has recently pushed within the group for more scope to boost its individual output quota. It has recently spent heavily to increase its output capacity. U.A.E. officials have grown to believe they need to pump that oil out of the ground faster, before demand dries up amid a broader global energy transition away from fossil fuels.
WSJ
** Copyright (c)2021 Dow Jones & Company, Inc. All Rights Reserved. 7/15/2021
Powered by TECNAVIA
http://ereader.wsj.net/# **
OPEC members reached a compromise with the United Arab Emirates, agreeing to lift the amount of oil that country can eventually pump as part of a wider agreement with Russialed producers to boost global supplies, according to people familiar with the matter.
The compromise, reached between Saudi Arabia, the de facto leader of the Organization of the Petroleum Exporting Countries, and the U.A.E. is provisional and subject to approval at an as-yet unscheduled meeting of the cartel and a wider group, called OPEC+, that includes Russia-led producers.
That means any new output from a broader production-increase deal reached earlier this month?but held up by the U.A.E.'s resistance?won't hit markets immediately. Other OPEC members could use concessions made to the U.A.E. to argue for increases in their own output inside the group, delegates said.
Earlier this month, OPEC agreed with the Russia-led group of producers to increase production to meet soaring demand and tame climbing prices. The group early last year cut 9.7 million barrels a day of crude, the equivalent of about 10% of demand at the time.
Demand has suddenly accelerated as many economies, particularly in the developed world, start to hum again, after wide-scale vaccination drives and moderating new caseloads in many places. OPEC+ has previously agreed to add back about 4 million barrels a day.
Early this month, the group agreed to a deal that would increase production by 400,000 barrels a day each month through late 2022, undoing the remaining curbs. Over several days of talks, the U.A.E. refused to sign on.
It may be too late to pick up that same plan in time for August. Most national oil companies subject to OPEC's production agreements have already informed their contractual customers of the volume of crude they would bereceiving for the month.
Reflecting the still-uncertain nature of the talks and their effect on supply and demand, oil prices seesawed Wednesday. Crude prices fell immediately after news of a deal, quickly recovered, then sagged again. In early afternoon trading in New York, Brent, the international benchmark, was down about 2% to around $75 a barrel. West Texas Intermediate was trading down 2% at more than $73 a barrel.
The U.A.E. had asked for its so-called baseline?or the maximum amount of oil the group would recognize the country as being capable of producing?to be raised to 3.8 million barrels a day from 3.2 million barrels a day. In the compromise reached Wednesday with Saudi Arabia, the U.A.E. can increase that to 3.65 million barrels a day starting in April, according to people familiar with the matter.
The compromise patches up for now what had turned into an acrimonious and public spat between two of OPEC's closest traditional allies? Saudi Arabia and the U.A.E. While Saudi Arabia is far and away the bigger producer and regional power, the U.A.E. is one of just a few OPEC members with so-called spare capacity? barrels it can turn on and off quickly.
The U.A.E. has recently pushed within the group for more scope to boost its individual output quota. It has recently spent heavily to increase its output capacity. U.A.E. officials have grown to believe they need to pump that oil out of the ground faster, before demand dries up amid a broader global energy transition away from fossil fuels.
Da blir det 400 000 fat pr, dag - økning allerede fra august, der de totale begrensningene gradvis trappes ned frem mot nyttår.
https://e24.no/olje-og-energi/i/eK2BX9/opec-oeker-oljeproduksjonen-med-400000-fat-om-dagen
https://e24.no/olje-og-energi/i/eK2BX9/opec-oeker-oljeproduksjonen-med-400000-fat-om-dagen
En av 2 i boks for tank
Prod+ etterspørsel=bra /bedre marked
Etterspørselen kommer, men tar tid
Prod+ etterspørsel=bra /bedre marked
Etterspørselen kommer, men tar tid
Spørsmålet blir også om når aksjemarkedet begynner å posisjonere seg for kursoppgang. Det kan skje allerede fra i morgen tidlig, eller det kan ta litt tid, men kursoppgangen kommer..
Aksjemarkedet har possisjonert seg for innhentingen siden Januar, uten at innhentingen så langt har vist tegn på bedring.
Til en viss grad så har det nok det, men samtidig så dukker det opp nye momenter som følge av at innhentingen strekker ut i tid.
* Konsekvensene av høye stålpriser med de følgene dette får for lysten til å skrote båter som ellers ville vært i drift noen år til.
* Stor prisøkning forbundet med nyinvesteringer.
* Det ser ut til å være meget lange leveringstider på nye båter.
*Lite hjelper det på kapasiteten dersom farten må settes ned for å kunne oppfylle nye avgasskrav for skip.
Jeg tror ikke at alt dette er priset inn..
Det må kanskje en ytterligere god slump tålmodighet til, men det vet vi jo ikke.
* Konsekvensene av høye stålpriser med de følgene dette får for lysten til å skrote båter som ellers ville vært i drift noen år til.
* Stor prisøkning forbundet med nyinvesteringer.
* Det ser ut til å være meget lange leveringstider på nye båter.
*Lite hjelper det på kapasiteten dersom farten må settes ned for å kunne oppfylle nye avgasskrav for skip.
Jeg tror ikke at alt dette er priset inn..
Det må kanskje en ytterligere god slump tålmodighet til, men det vet vi jo ikke.
Ulogisk
18.07.2021 kl 20:03
6178
Frontline:
Etterspørselen og den berømte supersyklusen er bregnet fra de kloke shippinghodene 2022/2023-Krever mer tålmodighet fra oss aksjonærer.Det kommer.BULL FRONTLINE
Etterspørselen og den berømte supersyklusen er bregnet fra de kloke shippinghodene 2022/2023-Krever mer tålmodighet fra oss aksjonærer.Det kommer.BULL FRONTLINE
fattigstakkar
18.07.2021 kl 20:44
6125
Utfordringen er å vite hvordan man skal sørge for å være inne når oppgangen kommer og samtidig redusere risikoen dersom den mot formodning ikke kommer. Jeg har ulik strategi i aksjer som er priset høyt i forhold til NAV, som FRO, og de som er lavest priset, som TNK. I den første har jeg stop loss, mens i den andre tar jeg sjansen på å snitte ned.
Slettet brukerskrev Jeg har god tid ;-)
Jeg har også veldig god tid,tenker jeg venter til den kommer godt ned på 60 tallet,før jeg går inn i Frontline igjen.Nå er det Borr Drilling som skal ta av først.
fattigstakkar
18.07.2021 kl 21:22
6133
Blir spennende å se hvordan markedet reagerer på OPEC-nyheten. Med den kraftige nedgangen i forkant kan det bli en pen rekyl.
Jeg er like optimistisk som deg. Registrerer at kursen har respondert hurtig opp hver gang det har kommet rykter om enighet i OPEC . Nå foreligger det fakta, som fort kan gi en rekyl oppover. Spennende blir det..
rotweiler1
18.07.2021 kl 21:45
6130
Herfra og videre er det bare å komme seg inn å vente...
Med 2 milioner flere fat pr dag innen nyttår kan ratene bare gå en vei: Opp!
I tillegg kan det bli dårligere disiplin innen Opec med høyere priser samt at alle andre svingprodusenter vil fylle på i "rommet" som blir inntil Opec er oppe i full produksjon igjen.
Et fall i FRO kursen fra 81,- til 71,- de siste par ukene gir rom for en pen rekyl ut juli.
Med 2 milioner flere fat pr dag innen nyttår kan ratene bare gå en vei: Opp!
I tillegg kan det bli dårligere disiplin innen Opec med høyere priser samt at alle andre svingprodusenter vil fylle på i "rommet" som blir inntil Opec er oppe i full produksjon igjen.
Et fall i FRO kursen fra 81,- til 71,- de siste par ukene gir rom for en pen rekyl ut juli.
Imorgen er Frontline og Borr Drilling øverst på vinnerlista,så jeg må nok vente litt til før de kommer ned på 60 tallet.Jeg løper ikke etter De imorgen.
Ulogisk
18.07.2021 kl 22:05
6095
Er det noen som har satt seg inn caset NOL & Seabird Exploration?Sistnevnte 22 oversolgt.Er de 2 neste på tur opp mln tro.Hadde satt pris på begrunnet svar.
Markedet holder nok for øyeblikket på å snur litt på prioriteringene sine. Da bli spørsmålet hvilke aksjer som kommer til å stå seg fremover, hvem som vil tape seg, samt hvem som står foran en oppgang. Tror ikke vi skal konkludere noe med hensyn til OPEC-effekten enda :-)
Blue sea
21.07.2021 kl 21:46
5268
Endelig litt fart i Frontline i kveld borte i Uniten, foreløpig opp 5 prosent. Håper nå at den gjør nye steg mot 100 i morra her hjemme. Har nå tatt lang nok tid ihvertfall.
rotweiler1
23.07.2021 kl 13:06
4863
OPEC+ to boost output 0.4m bpd with increased production reference
Brent is currently trading at USD 73.4/bbl, flat since close on Friday despite OPEC+ agreeing to start phasing out its 5.8m bpd cuts by increasing their production 0.4m bpd per month starting from Aug’21 to Sep’22. OPEC+ also upped its reference production from 43.85m bpd in April to 45.49m bpd in May, with Iraq, Kuwait, Saudi Arabia, UAE and Russia all seeing their baselines increase. The cooperation agreement will be extended until 31 Dec 2022 and the next meeting is scheduled for 1 Sep 2021. Positive for Tankers as increased Middle East volumes are almost entirely seaborne and OPEC remains in control of the market
Brent is currently trading at USD 73.4/bbl, flat since close on Friday despite OPEC+ agreeing to start phasing out its 5.8m bpd cuts by increasing their production 0.4m bpd per month starting from Aug’21 to Sep’22. OPEC+ also upped its reference production from 43.85m bpd in April to 45.49m bpd in May, with Iraq, Kuwait, Saudi Arabia, UAE and Russia all seeing their baselines increase. The cooperation agreement will be extended until 31 Dec 2022 and the next meeting is scheduled for 1 Sep 2021. Positive for Tankers as increased Middle East volumes are almost entirely seaborne and OPEC remains in control of the market
FA2000
23.07.2021 kl 13:53
4844
fattigstakkar
29.07.2021 kl 12:06
4259
Cleaves virker veldig sikre i sin sak: https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_7e3ce0e1b0424cc8ac1dbd0bf17b2952.pdf
Fortsatt er TNK min tankfavoritt, som Cleaves, men supplerte med litt FRO nå.
Fortsatt er TNK min tankfavoritt, som Cleaves, men supplerte med litt FRO nå.