ALT kan fort gå til 100kr som alle andre nye grønne selskap
Sol selskapet har store ambisjoner.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/06/30/7697642/tror-alternus-vil-ha-lavere-risiko-enn-scatec
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/06/30/7697642/tror-alternus-vil-ha-lavere-risiko-enn-scatec
Redigert 30.06.2021 kl 10:24
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.01.2024 kl 15:30
3854
Timing er viktig vettu. det nærmer seg refinans kjøperne kommer i US
Redigert 09.01.2024 kl 15:31
CapitaL
09.01.2024 kl 15:39
3846
Mulig du synes closing bell er en bagatell.. selv anser jeg alle muligheter som kan bidra til at selskapet synes og høres er bra.
Vurder heller din egen syting over at kursen ikke gikk til himmels over natta slik du så for deg…
Vurder heller din egen syting over at kursen ikke gikk til himmels over natta slik du så for deg…
Jeg forholder meg til relevante fakta om selskapet og hausser ikke på ei klokke som skal slåes. Men nå er det ok å hausse ? For ingenting.
Nå verdsettes ikke aksjen mer enn dagens pris, hvorfor forventer du/dere voldsom stigning nå ? Har noe endret seg ? Inkonsekvente folk i mengder her nå.
De fleste aksjer går voldsomt på slike nyheter men ikke ALT, det får også du klare å forholde deg til uten å komme med sure oppstøt. Håper på sakte oppgang og har god tid, slik at en slipper høre på tradertullinger og andre inkonsekvente dårer. I dag har det vært vill jubel på en førhandel som nå er tilbake til start. Skal fanken ikke mye til for at brølapene herjer her nå. ALCE som skulle i shortskvis er akkurat nå ned 6 %, makan til intetsigende babbel som kommer her nå.
Personlig har jeg fokus på nye solparker og økende produksjon etterhvert, så kan dere ta dere av skitpratn. Noe som gjør meg positiv til selskapet er at nå virker det som ledelsen har til hensikt og ser ut til å få til det de har lovet og lagt frem på konferansen før jul og andre presentasjoner. Hva det er kan dere lese om selv. Så kan enkelte her sitte å glede seg over klokka og shortskvis og super førhandel i dag!!!
Nå verdsettes ikke aksjen mer enn dagens pris, hvorfor forventer du/dere voldsom stigning nå ? Har noe endret seg ? Inkonsekvente folk i mengder her nå.
De fleste aksjer går voldsomt på slike nyheter men ikke ALT, det får også du klare å forholde deg til uten å komme med sure oppstøt. Håper på sakte oppgang og har god tid, slik at en slipper høre på tradertullinger og andre inkonsekvente dårer. I dag har det vært vill jubel på en førhandel som nå er tilbake til start. Skal fanken ikke mye til for at brølapene herjer her nå. ALCE som skulle i shortskvis er akkurat nå ned 6 %, makan til intetsigende babbel som kommer her nå.
Personlig har jeg fokus på nye solparker og økende produksjon etterhvert, så kan dere ta dere av skitpratn. Noe som gjør meg positiv til selskapet er at nå virker det som ledelsen har til hensikt og ser ut til å få til det de har lovet og lagt frem på konferansen før jul og andre presentasjoner. Hva det er kan dere lese om selv. Så kan enkelte her sitte å glede seg over klokka og shortskvis og super førhandel i dag!!!
Redigert 09.01.2024 kl 16:06
YNWA250505
09.01.2024 kl 18:28
3832
Gullhaugen skrev Timing er viktig vettu. det nærmer seg refinans kjøperne kommer i US
Timing er viktig og derfor har jeg kr 4 i snitt 😉
Rassen
09.01.2024 kl 20:50
3718
Gullhaugen
10.01.2024 kl 09:41
3546
Når noen jafser til seg alle aksjene som shortalgoen ( det har dukket opp en ny siden noteringen på Nasse )bruker til å krysse med så starter morroa. den er voldsom til å stokke om og manipulere ordredybden. det er vel i underkant av 350 prosent missmatch mellom ose og nasse. som skal utlignes / speiles 100 prosent likt
Redigert 10.01.2024 kl 09:51
flaksnes
10.01.2024 kl 09:49
3557
230 milliarder kwh fra 36 gw solkapasitet høres i meste laget ut, spørs om det ikke er en kommafeil her. Uansett vil sol bli stort i usa, helt til donald skal sende folket ned i kullgruvene igjen da....
Gullhaugen
10.01.2024 kl 10:13
3530
Fluefiskeren skrev Klokka 22 i kveld skal det i alle fall kime i klokken.
https://www.nasdaq.com/marketsite/bell-ringing-ceremony
Volumet i går på NASDAQ var det høyeste noen sinne så det var tydelig at de store gutta possisjonerte seg i påvente av dagen i dag
Volumet i går på NASDAQ var det høyeste noen sinne så det var tydelig at de store gutta possisjonerte seg i påvente av dagen i dag
Redigert 10.01.2024 kl 10:19
Tobias
10.01.2024 kl 11:05
3476
Bedre kjøpsanledning enn nå tror jeg man skal lete lenge etter.
Klar doblingskandidat i løpet av vinter/vår.2024.
Klar doblingskandidat i løpet av vinter/vår.2024.
Gullhaugen
10.01.2024 kl 11:58
3481
Denne er ganske ny , rett før nyttår. Kan noen kommentere verdien her? Det står vitterlig 575 mill US
Uttalelsen kommer fra advokatfirma Winston & Strawn
Disse ble brukt i prosessen . det står $575 million transaction over alt.
https://www.globenewswire.com/news-release/2023/12/22/2800844/0/en/Alternus-Energy-Group-Plc-Completes-Business-Combination-with-Clean-Earth-Acquisitions-Corp.html
https://www.linkedin.com/posts/winston-%26-strawn-llp_alternus-energy-group-plc-completes-business-activity-7145503646250639360-pbNN/
https://www.hartenergy.com/exclusives/alternus-clean-energy-emerges-575mm-blank-check-acquisition-207628
Uttalelsen kommer fra advokatfirma Winston & Strawn
Disse ble brukt i prosessen . det står $575 million transaction over alt.
https://www.globenewswire.com/news-release/2023/12/22/2800844/0/en/Alternus-Energy-Group-Plc-Completes-Business-Combination-with-Clean-Earth-Acquisitions-Corp.html
https://www.linkedin.com/posts/winston-%26-strawn-llp_alternus-energy-group-plc-completes-business-activity-7145503646250639360-pbNN/
https://www.hartenergy.com/exclusives/alternus-clean-energy-emerges-575mm-blank-check-acquisition-207628
Redigert 10.01.2024 kl 12:14
Ja, dette har vi lest før og det var haussing og komme med slike antydninger når vi refererte til det samme, så skjønner virkelig ikke hva du holder på med. Referere til gammel info, er du virkelig så desperat ? Kjenner jeg deg rett var det blant annet du som da stod for trakasseringen, da info ble fremlagt!
Du ble slettet på nasdaq haussingen din i går på Reddit, er tydelig at du ikke har admin med deg der allefall. Kan du klare å opptre noe mer edruelig ? Denne skal stå stille helt til folk skjønner noe og det tar lang tid regner jeg med. Folk liker å se resultater, siden produksjonen ikke øker voldsomt nå skjer det heller ingenting før dette matrialiserer seg. Du har vel dårlig tid ? Selg og hausse noe annet som er lettere å bearbeide. Her blir det bare resultater om du har tid til å vente. Mulig den går opp 1 krone på melding om kjøp av neste solpark i USA. Skal du komme drassende med mer gammel info ? Tror du folk ikke kan lese ? Markedet mener noe annet enn det som fremkommer av opplysninger under fusjonen, markedet har rett. Derfor er vi der vi er.
Du ble slettet på nasdaq haussingen din i går på Reddit, er tydelig at du ikke har admin med deg der allefall. Kan du klare å opptre noe mer edruelig ? Denne skal stå stille helt til folk skjønner noe og det tar lang tid regner jeg med. Folk liker å se resultater, siden produksjonen ikke øker voldsomt nå skjer det heller ingenting før dette matrialiserer seg. Du har vel dårlig tid ? Selg og hausse noe annet som er lettere å bearbeide. Her blir det bare resultater om du har tid til å vente. Mulig den går opp 1 krone på melding om kjøp av neste solpark i USA. Skal du komme drassende med mer gammel info ? Tror du folk ikke kan lese ? Markedet mener noe annet enn det som fremkommer av opplysninger under fusjonen, markedet har rett. Derfor er vi der vi er.
Redigert 10.01.2024 kl 13:18
Gullhaugen
10.01.2024 kl 13:20
3414
Nå må du puste for det var transaksjonsverdien jeg reagerte på. 575 mill US. Kan du svare meg på dette ? Den tilsvarer i underkant av 6 milliarder NOK.
Ganske nøyaktig 5,92497 milliarder
Ganske nøyaktig 5,92497 milliarder
Redigert 10.01.2024 kl 13:23
klapp.klapp.klapp kan du ikke komme med påstander om at firmaet blir kjøpt opp neste uke ? slik du holder på i flere andre aksjer ? Ja, det er enkelt markedet tror ikke på dette. Må du stille spørsmål her for å skjønne det ? Forsøk med ny haussing her inne for her ser det ut til at du vernet men ikke på reddit. Der blir du slettet. du sa selv at verdien var for høy, da shorterne i USA ikke trodde på dette. Og dermed ble den mer edruelig priset etter mange sitt syn. Og nå har det forandret seg virker det som ? God dag mann økseskaft!
Redigert 10.01.2024 kl 13:28
Gullhaugen
10.01.2024 kl 13:32
3374
Det er faktisk førstegang ser ser dette publisert på LinkedIn fra dette advokatselskapet i US rett før nyttår . Beløpet på transaksjonen var også mye høyere enn jeg trodde. = Positivt..
A Winston & Strawn LLP team led by Michael J. Blankenship represented Clean Earth Acquisitions Corp. in the completion of its previously announced business combination with Alternus Energy Group Plc. The newly combined company will operate under the name Alternus Clean Energy Inc. The transaction is valued at approximately $575MM.
The team also included Dean Hinderliter, Allan R. Jeanjaquet, Hannah Wilson Miller, Robert Allan Oakes IV, and Ben Smolij. https://bit.ly/3veumHm
Vurder denne oversettelsen
Et Winston & Strawn LLP team ledet av Michael J. Blankenship representerte Clean Earth Acquisitions Corp. i fullføringen av sin tidligere annonserte virksomhetssammenslutning med Alternus Energy Group Plc. Det nylig sammenslåtte selskapet vil operere under navnet Alternus Clean Energy Inc. Transaksjonen er verdsatt til omtrent 575 millioner dollar.
Teamet inkluderte også Dean Hinderliter, Allan R. Jeanjaquet, Hannah Wilson Miller, Robert Allan Oakes IV og Ben Smolij
A Winston & Strawn LLP team led by Michael J. Blankenship represented Clean Earth Acquisitions Corp. in the completion of its previously announced business combination with Alternus Energy Group Plc. The newly combined company will operate under the name Alternus Clean Energy Inc. The transaction is valued at approximately $575MM.
The team also included Dean Hinderliter, Allan R. Jeanjaquet, Hannah Wilson Miller, Robert Allan Oakes IV, and Ben Smolij. https://bit.ly/3veumHm
Vurder denne oversettelsen
Et Winston & Strawn LLP team ledet av Michael J. Blankenship representerte Clean Earth Acquisitions Corp. i fullføringen av sin tidligere annonserte virksomhetssammenslutning med Alternus Energy Group Plc. Det nylig sammenslåtte selskapet vil operere under navnet Alternus Clean Energy Inc. Transaksjonen er verdsatt til omtrent 575 millioner dollar.
Teamet inkluderte også Dean Hinderliter, Allan R. Jeanjaquet, Hannah Wilson Miller, Robert Allan Oakes IV og Ben Smolij
Redigert 10.01.2024 kl 13:51
Har du glemt at Alternus eier 80 % av ALCE ? Kanskje du kan komme med utregning på verdier her da ? Ut fra det du har "gravet" frem.
Gullhaugen
10.01.2024 kl 14:02
3349
hehe litt høyere en dagens OSE pris på 25,62 mill $. Jeg tenker utenlanske investorer snart finner veien til OSE Vi får sende ut tips. Alle er jo ute etter billig inngang.
Antall aksjer her på OSE er veldig lavt hvor få eller ingen er ledig
26 321 286 stk.
Antall aksjer her på OSE er veldig lavt hvor få eller ingen er ledig
26 321 286 stk.
Redigert 10.01.2024 kl 14:35
Jeg trodde du hadde kjennskap til store investorer i London før jul? Ble ikke noe av det heller. Det ble dommedag rett etterpå der også.
Gullhaugen
10.01.2024 kl 15:36
3217
Ding ding Nå skal VB og teamet snart på den store skjermen ved oksen i NY pluss at det blir eksponering flere andre steder TV / Video slik det pleier. kanskje et intervju også etc.
Redigert 10.01.2024 kl 15:38
Gullhaugen
10.01.2024 kl 16:44
3184
Det ser ut som om de store husa i US vil ha den under 1 dollar. De styrer Nasse dessverre . Få ikke håpe at dette blir reprise på Kalera
Redigert 10.01.2024 kl 17:09
De mener vel at prisingen på 5.92 milliarder ikke er relevant ? Betyr at Alternus har gjort en knallbra deal uansett. Kursen i Norge er milevis under nasdaq. Nå blir vel folk sinna, men 1 dollar der skal tilsvarer mye mer enn dagens kurs her hjemme i Alternus. 1 dollar ALCE skal i teorien være 22 kroner på Alternus på OSE. Hvor ble det av shortskvis ?
Redigert 10.01.2024 kl 17:20
rockpus
10.01.2024 kl 17:44
3108
Markedet vurderer tydeligvis ikke verdien i Alternus ut fra skallverdi på ALCE. Det avgjørende blir nok fullført refinansiering samt en verdivurdering på hva de vil sitte igjen med av solparker.
Vi er nok flere som har sett oss blinde på markedsverdien av ALCE.
Vi er nok flere som har sett oss blinde på markedsverdien av ALCE.
Theo19
10.01.2024 kl 21:11
2984
Hjelper ikke å ringe med en bjelle på nasse,godt ned over der i dag.
Rassen
10.01.2024 kl 21:15
2986
Hadde håpet på rekyl da vi fikk de «positive» meldingene for et par uker siden…. Men kursen har jo kollapset i forhold til hva som var forventet…. Så nå må jeg bare smøre meg tålmodighet, for jeg er 100% sikker på at kursen skal opp.
Gullhaugen
12.01.2024 kl 12:43
2685
Vi får tipse de om at det beste kjøpet gjør de på OSE nå
klippet fra " lukket avdeling" :)
Bir spennende med dagens presentasjon i USA.
Tror nok dette vi få øynene opp på amerikanske investorer. Tipper de snart tar turen over dammen for å kjøpe aksjer i ALT.
Alternus Clean Energy to Participate in Water Tower Research Fireside Chat Series
Dublin, Ireland – 9 January, 2024 - Utility scale transatlantic clean energy independent power producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“AEG”) today announces that Vincent Browne, CEO and Chairman of the Board of AEG and of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“Alternus” or the “Company”), AEG’s majority owned subsidiary, and Aaron Ratner, Executive Director of Alternus, will be participating in the Water Tower Research Fireside Chat Series on January 12, 2024, at 11:00 am ET.
This event is open access for all investors to participate. Topics will include:
• An overview of Alternus Clean Energy following the recent business combination with Clean Earth Acquisition Corp.;
• A 2024 outlook for the robust project pipeline, including the existing assets, projects in development, and long-term pipeline;
• How the vertical integration of Alternus delivers lower capex and provides greater growth visibility from an earlier stage; and
• EBITDA growth from existing assets and visibility for contributions from projects in development.
Interested parties can register for the event at the link below. Replays of the webcast will also be available after the event.
https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_c7RrHNI2TpCHFYiat3CsWA#/registration
klippet fra " lukket avdeling" :)
Bir spennende med dagens presentasjon i USA.
Tror nok dette vi få øynene opp på amerikanske investorer. Tipper de snart tar turen over dammen for å kjøpe aksjer i ALT.
Alternus Clean Energy to Participate in Water Tower Research Fireside Chat Series
Dublin, Ireland – 9 January, 2024 - Utility scale transatlantic clean energy independent power producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“AEG”) today announces that Vincent Browne, CEO and Chairman of the Board of AEG and of Alternus Clean Energy, Inc. (NASDAQ: ALCE) (“Alternus” or the “Company”), AEG’s majority owned subsidiary, and Aaron Ratner, Executive Director of Alternus, will be participating in the Water Tower Research Fireside Chat Series on January 12, 2024, at 11:00 am ET.
This event is open access for all investors to participate. Topics will include:
• An overview of Alternus Clean Energy following the recent business combination with Clean Earth Acquisition Corp.;
• A 2024 outlook for the robust project pipeline, including the existing assets, projects in development, and long-term pipeline;
• How the vertical integration of Alternus delivers lower capex and provides greater growth visibility from an earlier stage; and
• EBITDA growth from existing assets and visibility for contributions from projects in development.
Interested parties can register for the event at the link below. Replays of the webcast will also be available after the event.
https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_c7RrHNI2TpCHFYiat3CsWA#/registration
Gullhaugen
12.01.2024 kl 14:32
2611
CTB / lånekostnad/ rente på Short aksjene i US kryper snart mot 100 prosent - den siste var på 72.20 prosent . Det kommer inn større kjøp der borte nå.
https://fintel.io/no/ss/us/alce
https://fintel.io/no/ss/us/alce
Redigert 12.01.2024 kl 14:36
Rassen
12.01.2024 kl 15:34
2619
Er det ikke bedre å tjene 10,- enn 9,60 for eksempel?
Redigert 12.01.2024 kl 15:35
Shorten har minket noe ut fra det jeg såg her i begynnelsen av uken. Vi får håpe ALCE finner bunnen nå.
Gullhaugen
12.01.2024 kl 16:59
2639
Nei disse store gutta der borte kjører alt av aksjer i bunn dessverre. De shorter det meste i grus med alle midler også ulovlige med SEC lar det passere.
Sånn er livet på NASDAQ..noen hopp innimellom men stort sett ned.
Sånn er livet på NASDAQ..noen hopp innimellom men stort sett ned.
YNWA250505
12.01.2024 kl 17:26
2626
Et helt OK intervju som ikke sa så mye, men jeg la merke til at de i alle fall har tro på det de driver med. Når jeg blir rik på Alternus skal jeg kjøpe nesehårstrimmer til Vincent Brown :-)
Ikke noe uventet på presentasjonen :
"We sell directly to the users. We have 30 years contracts. We will trie to get that as much as we can. No risk on the technology, we build and construct and develop more power for customers. Clean energy and growing very fast industry. We are in the middle of companies we think. Our funding is ok we have to put it best possible together. 2024 will be fast grow for our company and probably it will be over 1 GW.
siste spørsmål fra reporter.
What is Wall street missing ? They dont understand us jet. The business model is stabil as other similar Solar companies. We need to tell them about us and we are just started. We may havent jet told them good enough about our modell." Vincent Brown sine ord.
Next time Vincent please remove your noosehair, not to be mocking, but i think its better without. I am a man and i remove them too :)
Helt ok informasjon og jeg tror forretningsmodellen og deres konsept vil vokse kraftig utover året og fremover. Er glad for å være aksjeeier her og tror det vil bli innbringende.Tenker shortingen avtar når produksjonen og kontraktene kommer. Mulig det er enkelt i starten når et firma kommer. Inntektene er ikke der enda, men vil komme. de har sørget for at selskapet kan få utvikle seg i fred uten emisjon etc. Med andre ord penger til å vokse er stort sett sikret, blant annet fra Deutche bank.
"We sell directly to the users. We have 30 years contracts. We will trie to get that as much as we can. No risk on the technology, we build and construct and develop more power for customers. Clean energy and growing very fast industry. We are in the middle of companies we think. Our funding is ok we have to put it best possible together. 2024 will be fast grow for our company and probably it will be over 1 GW.
siste spørsmål fra reporter.
What is Wall street missing ? They dont understand us jet. The business model is stabil as other similar Solar companies. We need to tell them about us and we are just started. We may havent jet told them good enough about our modell." Vincent Brown sine ord.
Next time Vincent please remove your noosehair, not to be mocking, but i think its better without. I am a man and i remove them too :)
Helt ok informasjon og jeg tror forretningsmodellen og deres konsept vil vokse kraftig utover året og fremover. Er glad for å være aksjeeier her og tror det vil bli innbringende.Tenker shortingen avtar når produksjonen og kontraktene kommer. Mulig det er enkelt i starten når et firma kommer. Inntektene er ikke der enda, men vil komme. de har sørget for at selskapet kan få utvikle seg i fred uten emisjon etc. Med andre ord penger til å vokse er stort sett sikret, blant annet fra Deutche bank.
Redigert 12.01.2024 kl 17:39
Først måtte du melde deg på. så fikk jeg tilsendt link til Zoom (så må du laste ned Zoom om du ikke har), men tror den skal legges ut på hjemmesiden etterhvert.
https://newsweb.oslobors.no/message/
Helt enig Green(under her), jeg er ikke nervøs i det hele tatt selv om aksjekursen er "ganske lav" må en ha lov til å si. Er vel få av oss som er fornøyde med dagens kurs. Nesten så jeg føler meg lurt for å ha kjøpt aksjer før funding og Solis faren gikk over:) Å få kjøpe på 9-tallet etter dette, må da være en gavepakke.
En liten kuriositet jeg sjekket antall eiere hos Nordnet før jul og da var det 131 eiere, i dag er det 394 eiere. Jeg håper virkelig at vi treffer på denne og får oss en real belønning. Er gøy om flest mulig vanlige småsparere får være med på en evt. mega oppgang.
https://newsweb.oslobors.no/message/
Helt enig Green(under her), jeg er ikke nervøs i det hele tatt selv om aksjekursen er "ganske lav" må en ha lov til å si. Er vel få av oss som er fornøyde med dagens kurs. Nesten så jeg føler meg lurt for å ha kjøpt aksjer før funding og Solis faren gikk over:) Å få kjøpe på 9-tallet etter dette, må da være en gavepakke.
En liten kuriositet jeg sjekket antall eiere hos Nordnet før jul og da var det 131 eiere, i dag er det 394 eiere. Jeg håper virkelig at vi treffer på denne og får oss en real belønning. Er gøy om flest mulig vanlige småsparere får være med på en evt. mega oppgang.
Redigert 12.01.2024 kl 19:01
Green2030
12.01.2024 kl 18:48
2559
2024 will be fast grow for our company and probably it will be over 1 GW - når vi er på 40MW I dag så er jo det ganske bull for 2024
- og når de på toppen av det sier at de har funding in place, da handler det om EXECUTION og det kan Alternus & Co
Personlig så er jeg av den oppfatning at Alternus er det selskapet på Oslo Børs som har størst potensiale til å stige mest i 2024, og tror de kommer til å prestere og levere over forventning.
- og når de på toppen av det sier at de har funding in place, da handler det om EXECUTION og det kan Alternus & Co
Personlig så er jeg av den oppfatning at Alternus er det selskapet på Oslo Børs som har størst potensiale til å stige mest i 2024, og tror de kommer til å prestere og levere over forventning.