JIN mot 15

shipanalyse
JIN 30.06.2021 kl 11:17 5367

Tørrlastmarkedet er meget sterkt fordi flåteveksten er begrenset og etterspørselen er god.Vi kan se spotrater på 100.000 dollar pr dag for capesize i løpet av høsten
JIN vil bare fortsette oppgangen
noprofit
01.07.2021 kl 12:00 5177

Eller kanskje d r Supra som skal opp til 100 k🤩
SuMay
01.07.2021 kl 12:06 5150

JIN har vært et såkalt nobrainer-kjøp i flere mnder. I tillegg lurer jeg på hvorfor ingen meglerhus kommer med kursmål. De rører ikke JIN med ei ildtang. Alle andre overprisede shipping selskap får kursmål i øst og vest, JIN derimot seiler sin egen vind. Utenom det legger jeg merke til at ingen finanstabloider nevner JIN utenom hetseartiklene som kommer 1 gang hvert 2 år. Pressen skal være nøytral, ikke en felles blokkeringsagenda mot sannsynligvis det best drevne shippingselskapet på Oslo Børs.
Redigert 01.07.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
01.07.2021 kl 13:35 5041

Ja der har du helt rett SuMay!
Videre som jeg har sagt 1000 ganger her på forumet, så går denne i "bølger" og det er moro med litt volum igjen
Ser ut som muuuuulig noen også har oppdaget å feil priset den er og at de opererer i ASIA :-)...
Så kan jeg vel også nevne for shipanalyse her at vi DRITER i Capesize!!
In Supra we trust :-)
Dagens ASIA Supra:
Supramax TCT Index Point 3545.43 +10.95
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27950 +13
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31018 +118
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25550 +125
mithra
01.07.2021 kl 13:50 5004

Det tror jeg nok kommer av at marketcap har vært så lav i flere år. Dermed har ikke meglerhusenes større kunder anledning til å ta jin inn i noen av sine fond.
Med dagens prising er MC kommet godt over milliarden - tilstrekkelig høyt til at flere av de store nå kan posisjonere seg.
Dermed øker volumet pr transaksjon og pr dag. Det vil i såfall bety at det kommer kursmål også på Jin. først til de store kundene deretter til de mindre kundene og etterhvert også til menigmann.
Pressen skriver bare det de mener gir flest klikk. Nå Q2 legges frem og vi får en firedobling av resultatene sammenlignet med Q1 , kan det nok hende de gjør et nummer ut av det.
Jeg er nå mer positiv enn på lenge. Med mindre det oppstår noe uventet, enten fra selskapets side eller fra den politiske delen av markedet, mener jeg det er realistisk med et kursmål innen 15. september på kr 16.
Realis
01.07.2021 kl 15:01 4906

At meglerhus behandler denne aksjen som skitt under skoen skyldes det faktum at selskapets ledelse oppfører seg som banditter. Jeg vil ellers gjerne høre hvilke "overprisede shipping selskap" du har i tankene - er det de selskapene som tilgodeser *alle* aksjonærer, og ikke bare de største, som også driver selskapet?

Det andre du sier får tale for seg selv. Selv setter jeg pris på en kritisk presse, hvilket vi bør ha mer av, ikke mindre.
bulkinvest
01.07.2021 kl 15:13 4878

Realis, når du omtaler de som banditter så glemmer du eller vil du ikke se på faktum drift(breakeven pr båt) og hensyntatt emisjoner og resultat over tid, og der slår Jin stort sett alt av shippingselskap som er på Oslo børs !
Realis
01.07.2021 kl 16:19 4811

Får ikke helt tak i hva som er ditt rasjonelle poeng her, men hvis du - som jeg - har penger stående i denne aksjen, kan vi kanskje forsone oss i håpet på utbytter de kommende 2-3 kvartaler. Jeg ville normalt ikke vært overdrevent optimistisk, men nå har vi en ekstraordinær situasjon med skyhøye rater og redusert mulighet til å orme seg ut av småaksjonærenes utbytteforventning. Vi får krysse fingrene.
tobbelobb
01.07.2021 kl 17:05 4758

Logsitinbulk , nei jeg mener Realis : Tipper på 20 øre nå på Q2 ,,,enig?
Realis
01.07.2021 kl 18:22 4668

20 øre er rundt halvparten av bunnlinja i q1. Det bør bli mer. Mye mer.
Redigert 01.07.2021 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
SuMay
01.07.2021 kl 20:42 4555

Jeg leser hva du skriver, forstår og hva du mener, til dels. For det første, bare i måten du skriver på føler jeg på en bitterhet. Korriger meg om jeg tar feil. Bonusene er blitt så heftig debattert at både du og jeg orker vel ikke èn runde til med det der. Du finner det nok i en tråd et sted. Når jeg mener overprisede så tenker jeg i forhold til JIN, det burde kanskje vært nevnt. Som aksjonær i JIN er det jo og klart at jeg ønsker oppmerksomhet rundt selskapet, ikke bare den gode gamle skittkasteartikkelen. Men samme det, håper du og nyter noe av oppgangen selv om det sannsynligvis har gått litt for heftig opp sen siste uka…
noprofit
01.07.2021 kl 21:36 4486

Er nesten 100% sikker på utbytte dette kvartalet, d ville være uhørt å ikke betale utbytte (ikke fordi j har lyst på d, men fordi dette r eneste måte å vise aksjonærene og potensielle investorer at vi er et børsnotert selskap som alle andre).
tobbelobb
01.07.2021 kl 22:32 4414

Blir nok kontrahert fine rater for Q3 nå , så det resultatet blir nok glimrende…Vi må også huske på om ratene gruses i høst er allerede kontraktene i boks.
Q1 var jo kontrahert nov,des 2020 tipper jeg. Det tar litt tid før maskineriet er i riktig gir :-) ….
Tolmodighet og ingen svarte svaner nå, så begynner vi klatretur oppover med små justeringer ned på dager med lite volum
Lim Gordon
01.07.2021 kl 22:57 4374

Her er det flere interessante aspekter, som jeg ikke har svaret på. Men jeg kan reise spørsmålene. Som dere ser, skiller de forskjellige tonnasjetypene seg markert fra hverandre, avhengig av hvilke markeder de opererer i. Særlig cape tonnasjen, som tar de tunge løftene over lange strekninger. Men jeg er ikke sikker på at det vil bli den store tonnasjesvikten i dette segmentet, fordi de delvis deler byggeverksteder med stortanktonnasjen, som ikke har noe marked for øyeblikket, og verkstedene liker å spesialisere seg. De som har spesialisert seg på store skip, vil nødig bygge små, mens de som har spesialisert seg på små skip, ikke kan bygge store. Så har vi den normale situasjonen, alle bygger nye skip når markedet er på topp og de tjener penger, men når disse leveres, er markedet i dass. Tenk litt på hvordan markedet vil se ut når verkstedene er klar til å bygge medium bulktonnasje. Kanskje det har vart så lenge at rederne frykter at det kan kollapse hver dag. En slik situasjon kan kunstig forlenge de gode tider. Vi går spennende tider i møte i shipping,og jeg vil ikke bruke pengene mine på capere.
Redigert 01.07.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
02.07.2021 kl 06:44 4241

Ja det er annet marked i Asia nå og «mindre» båter som JIN opererer ser ut til å kunne ha en del å gjøre fremover ser det ut som :-)
2021 er nok i boks allerede
arsi
02.07.2021 kl 10:39 4094

Jeg liker aksjen bedre og bedre. Omsetningen har økt betraktelig bare siste uken så her øker interessen. Hadde vært gøy med en kommentar ifra en av meglerhusene, jeg tror nok de følger med.
mithra
02.07.2021 kl 11:06 4062

Vi har sett det de siste dagene , og det gjentar seg idag: størrelsen på enkelt transaksjonene øker og dagsvolumet øker.
Det passer godt med teorien om at større investorer har fått anledning til å delta ( market cap over en milliard). Vi kan også notere oss at det stadig tilkommer nye småinvestorer. Bare på Nordnet har antallet økt med godt over 100 den siste uken.
Fram mot september får vi nok en stigning opp mot P/B på 1 samtidig som vi får større volatilitet.
bubby
02.07.2021 kl 11:45 4008

Star Spike Limited og Pilgrim Global har solgt 25 millioner aksjer til en kurs på 22 kroner i MPC
Kanskje de kjøper JIN?
Redigert 02.07.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
SuMay
02.07.2021 kl 13:55 3930

Litt det jeg ref. til ovenfor. Jeg står på at det har vært et nobrainer kjøp i flere mnder. Litt oppmerksomhet fra meglerhusene hjelper på. Ikke bare fordi jeg vil ha kursen opp men fordi jeg er spent på hva de ville satt som kursmål.
bubby
02.07.2021 kl 14:17 3892

Kan ikke noen ringe et meglerhus for å få litt info om dette?
tobbelobb
02.07.2021 kl 14:28 3871

Tenker etter ukens handler at det kommer en kjøpsanbefaling jeg...da vet vi hvem som handlet :-) Hvis de bruker samme postit lappen som meg så sier de dobbling raskt,,,,,,,God helg og god ferie
mithra
02.07.2021 kl 14:47 3834

kanskje vi må vente til de to post panamaxene blir frigitt fra kinesiske havner.
Ergerlig å vite at de kunne seilt til rater på 37 + pr dag.
Til slike rater kunne disse to skipene alene generet et kvartalsresultat resultat på ca usd 5 mill .
Utrolig !
Sølvbuen
03.07.2021 kl 16:47 3668

Investtech har Kjøpsanbefaling i Jinhui i morgenrapporten fredag 2.7.2021; Skriver følgende;
Jinhui ligger i en stigende trend og har brutt motstanden rundt 8.50 kroner. Videre oppgang er signalisert. Volumbalansen er positiv og aksjen har et sterkt positivt momentum. Dette styrker kjøpssignalet.

Ved reaksjoner tilbake ligger det støtte ved 8.50 kroner.

Høy risiko.
mithra
04.07.2021 kl 13:16 3400

Nei, men dagens panamax rater ligger nok mer enn 20.000 høyere enn hva de ligger til.
Det ville vært mer enn 40.000 ekstra på bunnlinjen for hver dag, svarende til mer enn 3,6 mill dollar pr kvartal - bare for disse to skipene.
bubby
04.07.2021 kl 15:49 3315

Hvor lenge skal de ligge der?
mithra
04.07.2021 kl 22:28 3141

Ingen som vet.et. Er låst som følge av handelskonflikten mellom Kina og Australia. Antar at kjøperen inisterer på at selgeren skal levere lasten - og at selgeren ikke har kontraktsmessig dekning for å terminere kjøpet og selge lasten videre til ny kjøper i annet land.
Kanskje noen av de mer erfarne shipping guttene på denne trådene skjønner seg bedre på dette- som jo virker nokså spesielt ,for å si det forsiktig.
tobbelobb
05.07.2021 kl 16:05 2912

Hold deg her på tråden Mithra og ikke ert på deg sure gøggers :-)
Asiamarkedet er enda i strigende trend i dag på Supramax båter som OSE selvfølgelig ikke skjønner :-)
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 28013 +83
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 30950 +23
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25538 +31
Superoptimist
05.07.2021 kl 16:35 2865

Du vet vel det tobbelobb at det ikke er realiteter som styrer OSE lenger. Kapitalgamblerne har overtatt for lenge siden!
bubby
05.07.2021 kl 17:07 2822

Superoptimist angrer på om å ikke ha kjøpt JIN på 3 kroner. Han ville ha den av OSE så gikk toget.. Stakars.
Superoptimist
05.07.2021 kl 19:38 2724

Oj, hva kunnskapsløs!
Lim Gordon
05.07.2021 kl 22:44 2602

Her tror jeg konklusjonen er fullstendig feil. Jeg tror ikke dette har med feiden Australia-China å gjøre, men med opphopningen av varer i enkelte kinesiske havner, bl.a Shanghai, pga lokale Coronautbrudd.
mithra
05.07.2021 kl 23:37 2545

Tror du tar feil der LG. Skipene kom fra Australia med råvarer. De har ligget siden forrige høst. Covid er alltid greit å skylde på, men her ligger det nok storpolitikk bak.
tankardjr
08.07.2021 kl 13:50 2146

Nå må man ikke bli en truseskevetter i jinhui. Denne shipping syklusen har såvidt startet. Altid lurt å selge hvis den går mye opp, men dette er bare en dip ned på veien videre opp. Nye skip i tørrbulk kommer ikke før om 1 til 2 år og innen den tid så skal det bli skikkelig mangel på skip i dette segmentet. Hjelper heller ikke at ratene faller litt i ny og ne. Det fundamentale skal være på plass her nå hvis vi ikke får en global resesjon eller noe annet uforsett. Tørrbulk skal garantert holde seg stramt nå som verden skal fyres skikkelig i gang igjen etter covid 19. Selvfølgelig kan man ikke garantere noe, men dette er en aksje som det fosser penger inn av vinduene til brødrene jin. Tipper de sliter med å plassere pengene sine i diverse banker før de legger en ny strategi for selskapet. Et gjeld fritt shipping selskap er selvsagt ikke å forakte. Da snakker vi vannvittig profitt uansett hva som skjer. Dette kan de klare relativt lett nå i dette markedet. God sommer og ikke selg 1 krone som garantert er verdt 2 kroner.
tankardjr
08.07.2021 kl 13:57 2122

Ja da ligger det jo Ann til rettssak for disse skipene. Kan jo ikke ramme en uskyldig 3 part heller. Og jeg synes det er merkelig at rederiet ikke kommenterer dette hvis dette rammer inntjeningen. Nå er jo ikke akkurat jinhui kjent for å vinne rettsaker da de hadde en gående mot et konkurs rammed rederi som jinhui tapte stort på. Det var vel intet å hente i boet så den saken døde vel bare ut. Uansett så skal vi nok ikke bekymre oss for bagateller i dette markedet nå fremover.
tankardjr
08.07.2021 kl 14:06 2100

Supramax update fra Fearnleys

A touch more bearish outlook this week across almost all routes. Only Med showing stronger numbers with numerous of fresh orders mostly due to a seasonal support with grains from Black Sea. . Trip from Med to W Africa with clinker 40k. Fhauls from B Sea been covered at over 50000 usd. USG to Med 33k. ECSA quiet with little fresh orders
bulkinvest
08.07.2021 kl 19:06 1980

Ypperlig kjøpsmulighet nå!
tobbelobb
08.07.2021 kl 19:10 1972

Ja som jeg skrev for en stund siden , vil det bli litt ups and downs i JIN , men trenden er satt nordover :-) Q3 er vel godt i havn nå tenker jeg og det skal bli artig å se overskuddene fremover :-) Bare surr at JIN trades under 20,- ….Flott med litt volum om dagene da :-)
God sommer og jeg selger ikke krona som er verdt 2,-
Lim Gordon
09.07.2021 kl 07:50 1795

Hvis du vet det, Mithra, så vet du det.. Jeg regner med at du mener sist høst?