JIN mot 15

shipanalyse
JIN 30.06.2021 kl 11:17 5703

TÞrrlastmarkedet er meget sterkt fordi flÄteveksten er begrenset og etterspÞrselen er god.Vi kan se spotrater pÄ 100.000 dollar pr dag for capesize i lÞpet av hÞsten
JIN vil bare fortsette oppgangen
Lim Gordon
09.07.2021 kl 07:50 2131

Hvis du vet det, Mithra, sÄ vet du det.. Jeg regner med at du mener sist hÞst?
tobbelobb
08.07.2021 kl 19:10 2308

Ja som jeg skrev for en stund siden , vil det bli litt ups and downs i JIN , men trenden er satt nordover :-) Q3 er vel godt i havn nÄ tenker jeg og det skal bli artig Ä se overskuddene fremover :-) Bare surr at JIN trades under 20,- 
.Flott med litt volum om dagene da :-)
God sommer og jeg selger ikke krona som er verdt 2,-
tankardjr
08.07.2021 kl 14:06 2436

Supramax update fra Fearnleys

A touch more bearish outlook this week across almost all routes. Only Med showing stronger numbers with numerous of fresh orders mostly due to a seasonal support with grains from Black Sea. . Trip from Med to W Africa with clinker 40k. Fhauls from B Sea been covered at over 50000 usd. USG to Med 33k. ECSA quiet with little fresh orders
tankardjr
08.07.2021 kl 13:57 2458

Ja da ligger det jo Ann til rettssak for disse skipene. Kan jo ikke ramme en uskyldig 3 part heller. Og jeg synes det er merkelig at rederiet ikke kommenterer dette hvis dette rammer inntjeningen. NÄ er jo ikke akkurat jinhui kjent for Ä vinne rettsaker da de hadde en gÄende mot et konkurs rammed rederi som jinhui tapte stort pÄ. Det var vel intet Ä hente i boet sÄ den saken dÞde vel bare ut. Uansett sÄ skal vi nok ikke bekymre oss for bagateller i dette markedet nÄ fremover.
tankardjr
08.07.2021 kl 13:50 2482

NÄ mÄ man ikke bli en truseskevetter i jinhui. Denne shipping syklusen har sÄvidt startet. Altid lurt Ä selge hvis den gÄr mye opp, men dette er bare en dip ned pÄ veien videre opp. Nye skip i tÞrrbulk kommer ikke fÞr om 1 til 2 Är og innen den tid sÄ skal det bli skikkelig mangel pÄ skip i dette segmentet. Hjelper heller ikke at ratene faller litt i ny og ne. Det fundamentale skal vÊre pÄ plass her nÄ hvis vi ikke fÄr en global resesjon eller noe annet uforsett. TÞrrbulk skal garantert holde seg stramt nÄ som verden skal fyres skikkelig i gang igjen etter covid 19. SelvfÞlgelig kan man ikke garantere noe, men dette er en aksje som det fosser penger inn av vinduene til brÞdrene jin. Tipper de sliter med Ä plassere pengene sine i diverse banker fÞr de legger en ny strategi for selskapet. Et gjeld fritt shipping selskap er selvsagt ikke Ä forakte. Da snakker vi vannvittig profitt uansett hva som skjer. Dette kan de klare relativt lett nÄ i dette markedet. God sommer og ikke selg 1 krone som garantert er verdt 2 kroner.
mithra
05.07.2021 kl 23:37 2881

Tror du tar feil der LG. Skipene kom fra Australia med rÄvarer. De har ligget siden forrige hÞst. Covid er alltid greit Ä skylde pÄ, men her ligger det nok storpolitikk bak.
Lim Gordon
05.07.2021 kl 22:44 2938

Her tror jeg konklusjonen er fullstendig feil. Jeg tror ikke dette har med feiden Australia-China Ă„ gjĂžre, men med opphopningen av varer i enkelte kinesiske havner, bl.a Shanghai, pga lokale Coronautbrudd.
bubby
05.07.2021 kl 17:07 3158

Superoptimist angrer pÄ om Ä ikke ha kjÞpt JIN pÄ 3 kroner. Han ville ha den av OSE sÄ gikk toget.. Stakars.
Superoptimist
05.07.2021 kl 16:35 3201

Du vet vel det tobbelobb at det ikke er realiteter som styrer OSE lenger. Kapitalgamblerne har overtatt for lenge siden!
tobbelobb
05.07.2021 kl 16:05 3248

Hold deg her pÄ trÄden Mithra og ikke ert pÄ deg sure gÞggers :-)
Asiamarkedet er enda i strigende trend i dag pÄ Supramax bÄter som OSE selvfÞlgelig ikke skjÞnner :-)
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 28013 +83
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 30950 +23
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25538 +31
mithra
04.07.2021 kl 22:28 3477

Ingen som vet.et. Er lÄst som fÞlge av handelskonflikten mellom Kina og Australia. Antar at kjÞperen inisterer pÄ at selgeren skal levere lasten - og at selgeren ikke har kontraktsmessig dekning for Ä terminere kjÞpet og selge lasten videre til ny kjÞper i annet land.
Kanskje noen av de mer erfarne shipping guttene pÄ denne trÄdene skjÞnner seg bedre pÄ dette- som jo virker noksÄ spesielt ,for Ä si det forsiktig.
mithra
04.07.2021 kl 13:16 3736

Nei, men dagens panamax rater ligger nok mer enn 20.000 hĂžyere enn hva de ligger til.
Det ville vÊrt mer enn 40.000 ekstra pÄ bunnlinjen for hver dag, svarende til mer enn 3,6 mill dollar pr kvartal - bare for disse to skipene.
SĂžlvbuen
03.07.2021 kl 16:47 4004

Investtech har KjĂžpsanbefaling i Jinhui i morgenrapporten fredag 2.7.2021; Skriver fĂžlgende;
Jinhui ligger i en stigende trend og har brutt motstanden rundt 8.50 kroner. Videre oppgang er signalisert. Volumbalansen er positiv og aksjen har et sterkt positivt momentum. Dette styrker kjĂžpssignalet.

Ved reaksjoner tilbake ligger det stĂžtte ved 8.50 kroner.

HĂžy risiko.
mithra
02.07.2021 kl 14:47 4170

kanskje vi mÄ vente til de to post panamaxene blir frigitt fra kinesiske havner.
Ergerlig Ä vite at de kunne seilt til rater pÄ 37 + pr dag.
Til slike rater kunne disse to skipene alene generet et kvartalsresultat resultat pÄ ca usd 5 mill .
Utrolig !
tobbelobb
02.07.2021 kl 14:28 4207

Tenker etter ukens handler at det kommer en kjÞpsanbefaling jeg...da vet vi hvem som handlet :-) Hvis de bruker samme postit lappen som meg sÄ sier de dobbling raskt,,,,,,,God helg og god ferie
SuMay
02.07.2021 kl 13:55 4266

Litt det jeg ref. til ovenfor. Jeg stÄr pÄ at det har vÊrt et nobrainer kjÞp i flere mnder. Litt oppmerksomhet fra meglerhusene hjelper pÄ. Ikke bare fordi jeg vil ha kursen opp men fordi jeg er spent pÄ hva de ville satt som kursmÄl.
bubby
02.07.2021 kl 11:45 4344

Star Spike Limited og Pilgrim Global har solgt 25 millioner aksjer til en kurs pÄ 22 kroner i MPC
Kanskje de kjĂžper JIN?
Redigert 02.07.2021 kl 11:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
mithra
02.07.2021 kl 11:06 4398

Vi har sett det de siste dagene , og det gjentar seg idag: stÞrrelsen pÄ enkelt transaksjonene Þker og dagsvolumet Þker.
Det passer godt med teorien om at stÞrre investorer har fÄtt anledning til Ä delta ( market cap over en milliard). Vi kan ogsÄ notere oss at det stadig tilkommer nye smÄinvestorer. Bare pÄ Nordnet har antallet Þkt med godt over 100 den siste uken.
Fram mot september fÄr vi nok en stigning opp mot P/B pÄ 1 samtidig som vi fÄr stÞrre volatilitet.
arsi
02.07.2021 kl 10:39 4430

Jeg liker aksjen bedre og bedre. Omsetningen har Þkt betraktelig bare siste uken sÄ her Þker interessen. Hadde vÊrt gÞy med en kommentar ifra en av meglerhusene, jeg tror nok de fÞlger med.
tobbelobb
02.07.2021 kl 06:44 4577

Ja det er annet marked i Asia nÄ og «mindre» bÄter som JIN opererer ser ut til Ä kunne ha en del Ä gjÞre fremover ser det ut som :-)
2021 er nok i boks allerede
Lim Gordon
01.07.2021 kl 22:57 4710

Her er det flere interessante aspekter, som jeg ikke har svaret pÄ. Men jeg kan reise spÞrsmÄlene. Som dere ser, skiller de forskjellige tonnasjetypene seg markert fra hverandre, avhengig av hvilke markeder de opererer i. SÊrlig cape tonnasjen, som tar de tunge lÞftene over lange strekninger. Men jeg er ikke sikker pÄ at det vil bli den store tonnasjesvikten i dette segmentet, fordi de delvis deler byggeverksteder med stortanktonnasjen, som ikke har noe marked for Þyeblikket, og verkstedene liker Ä spesialisere seg. De som har spesialisert seg pÄ store skip, vil nÞdig bygge smÄ, mens de som har spesialisert seg pÄ smÄ skip, ikke kan bygge store. SÄ har vi den normale situasjonen, alle bygger nye skip nÄr markedet er pÄ topp og de tjener penger, men nÄr disse leveres, er markedet i dass. Tenk litt pÄ hvordan markedet vil se ut nÄr verkstedene er klar til Ä bygge medium bulktonnasje. Kanskje det har vart sÄ lenge at rederne frykter at det kan kollapse hver dag. En slik situasjon kan kunstig forlenge de gode tider. Vi gÄr spennende tider i mÞte i shipping,og jeg vil ikke bruke pengene mine pÄ capere.
Redigert 01.07.2021 kl 22:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
tobbelobb
01.07.2021 kl 22:32 4750

Blir nok kontrahert fine rater for Q3 nÄ , sÄ det resultatet blir nok glimrende
Vi mÄ ogsÄ huske pÄ om ratene gruses i hÞst er allerede kontraktene i boks.
Q1 var jo kontrahert nov,des 2020 tipper jeg. Det tar litt tid fþr maskineriet er i riktig gir :-) 
.
Tolmodighet og ingen svarte svaner nÄ, sÄ begynner vi klatretur oppover med smÄ justeringer ned pÄ dager med lite volum
noprofit
01.07.2021 kl 21:36 4822

Er nesten 100% sikker pÄ utbytte dette kvartalet, d ville vÊre uhÞrt Ä ikke betale utbytte (ikke fordi j har lyst pÄ d, men fordi dette r eneste mÄte Ä vise aksjonÊrene og potensielle investorer at vi er et bÞrsnotert selskap som alle andre).
SuMay
01.07.2021 kl 20:42 4891

Jeg leser hva du skriver, forstÄr og hva du mener, til dels. For det fÞrste, bare i mÄten du skriver pÄ fÞler jeg pÄ en bitterhet. Korriger meg om jeg tar feil. Bonusene er blitt sÄ heftig debattert at bÄde du og jeg orker vel ikke Ún runde til med det der. Du finner det nok i en trÄd et sted. NÄr jeg mener overprisede sÄ tenker jeg i forhold til JIN, det burde kanskje vÊrt nevnt. Som aksjonÊr i JIN er det jo og klart at jeg Þnsker oppmerksomhet rundt selskapet, ikke bare den gode gamle skittkasteartikkelen. Men samme det, hÄper du og nyter noe av oppgangen selv om det sannsynligvis har gÄtt litt for heftig opp sen siste uka

Realis
01.07.2021 kl 18:22 5004

20 Ăžre er rundt halvparten av bunnlinja i q1. Det bĂžr bli mer. Mye mer.
Redigert 01.07.2021 kl 18:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
tobbelobb
01.07.2021 kl 17:05 5094

Logsitinbulk , nei jeg mener Realis : Tipper pÄ 20 Þre nÄ pÄ Q2 ,,,enig?
Realis
01.07.2021 kl 16:19 5147

FÄr ikke helt tak i hva som er ditt rasjonelle poeng her, men hvis du - som jeg - har penger stÄende i denne aksjen, kan vi kanskje forsone oss i hÄpet pÄ utbytter de kommende 2-3 kvartaler. Jeg ville normalt ikke vÊrt overdrevent optimistisk, men nÄ har vi en ekstraordinÊr situasjon med skyhÞye rater og redusert mulighet til Ä orme seg ut av smÄaksjonÊrenes utbytteforventning. Vi fÄr krysse fingrene.
bulkinvest
01.07.2021 kl 15:13 5214

Realis, nÄr du omtaler de som banditter sÄ glemmer du eller vil du ikke se pÄ faktum drift(breakeven pr bÄt) og hensyntatt emisjoner og resultat over tid, og der slÄr Jin stort sett alt av shippingselskap som er pÄ Oslo bÞrs !
Realis
01.07.2021 kl 15:01 5242

At meglerhus behandler denne aksjen som skitt under skoen skyldes det faktum at selskapets ledelse oppfÞrer seg som banditter. Jeg vil ellers gjerne hÞre hvilke "overprisede shipping selskap" du har i tankene - er det de selskapene som tilgodeser *alle* aksjonÊrer, og ikke bare de stÞrste, som ogsÄ driver selskapet?

Det andre du sier fÄr tale for seg selv. Selv setter jeg pris pÄ en kritisk presse, hvilket vi bÞr ha mer av, ikke mindre.
mithra
01.07.2021 kl 13:50 5340

Det tror jeg nok kommer av at marketcap har vÊrt sÄ lav i flere Är. Dermed har ikke meglerhusenes stÞrre kunder anledning til Ä ta jin inn i noen av sine fond.
Med dagens prising er MC kommet godt over milliarden - tilstrekkelig hÞyt til at flere av de store nÄ kan posisjonere seg.
Dermed Þker volumet pr transaksjon og pr dag. Det vil i sÄfall bety at det kommer kursmÄl ogsÄ pÄ Jin. fÞrst til de store kundene deretter til de mindre kundene og etterhvert ogsÄ til menigmann.
Pressen skriver bare det de mener gir flest klikk. NÄ Q2 legges frem og vi fÄr en firedobling av resultatene sammenlignet med Q1 , kan det nok hende de gjÞr et nummer ut av det.
Jeg er nÄ mer positiv enn pÄ lenge. Med mindre det oppstÄr noe uventet, enten fra selskapets side eller fra den politiske delen av markedet, mener jeg det er realistisk med et kursmÄl innen 15. september pÄ kr 16.
tobbelobb
01.07.2021 kl 13:35 5377

Ja der har du helt rett SuMay!
Videre som jeg har sagt 1000 ganger her pÄ forumet, sÄ gÄr denne i "bÞlger" og det er moro med litt volum igjen
Ser ut som muuuuulig noen ogsÄ har oppdaget Ä feil priset den er og at de opererer i ASIA :-)...
SÄ kan jeg vel ogsÄ nevne for shipanalyse her at vi DRITER i Capesize!!
In Supra we trust :-)
Dagens ASIA Supra:
Supramax TCT Index Point 3545.43 +10.95
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27950 +13
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31018 +118
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25550 +125
SuMay
01.07.2021 kl 12:06 5486

JIN har vÊrt et sÄkalt nobrainer-kjÞp i flere mnder. I tillegg lurer jeg pÄ hvorfor ingen meglerhus kommer med kursmÄl. De rÞrer ikke JIN med ei ildtang. Alle andre overprisede shipping selskap fÄr kursmÄl i Þst og vest, JIN derimot seiler sin egen vind. Utenom det legger jeg merke til at ingen finanstabloider nevner JIN utenom hetseartiklene som kommer 1 gang hvert 2 Är. Pressen skal vÊre nÞytral, ikke en felles blokkeringsagenda mot sannsynligvis det best drevne shippingselskapet pÄ Oslo BÞrs.
Redigert 01.07.2021 kl 12:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
noprofit
01.07.2021 kl 12:00 5513

Eller kanskje d r Supra som skal opp til 100 kđŸ€©