PEN: Oljeaksjen med størst potensiale
Starter nå tråd etter GF vedtak fra Polion:
PEN
Aksjen med stort potensiale både inntektsmessig og kursmessig.
I følge Carnegi analysesjef i FA 30.6.21:
Oljeaksjen på OSE med størst potensiale.
Hvorfor?
1:Selskapet kobler snart to nye produksjonsbrønner til Adolo.
( økt produksjon= økt overskudd)
2. Selskapets produserende brønner i Ekvatorial Guinea øker produksjonen fremover fordi 3 nye produksjonsbrønner skal gi økt produksjon.
3. Selskapet skal innen kort tid ( i Q3)starte på en explorationbrønn i Gabon ( Hibiscus north)
4. Selskapet skal før årets slutt delta i en meget spennende exploration brønn i Sørafrika. Dersom funn vil aksjekursen stige markant.
5. Selskapets ledelse har programfestet et betydelig utbytte fra 2023 begrunnet i meget stort overskudd.
6. En tilleggsbonus til alle aksjonærer:Selskapet har solgt en lisens i Nigeri ( Aje) til Pnor for 10 millioner USD. Denne summen skal omgjøres til Pnor aksjer og deles ut til aksjonærene. Når? Ingen vet.
7. Ps. Som Fluefiskeren påpeker: Det er planlagt en lovende boring i Tunisia , som forventes å gi et brtydrlig tillegg til oljevolumet produsert i Tunisia. Her har det vært langvarige utsettelser. Men selskapet holder fast på planene.
8: Vi som følger med vet at selskapets guiding er realistisk. Vi som vet hva teoretisk “ best case” kan bli, vi kan ikke skrive på strengen hva dette kan utvikles til.
PEN
Aksjen med stort potensiale både inntektsmessig og kursmessig.
I følge Carnegi analysesjef i FA 30.6.21:
Oljeaksjen på OSE med størst potensiale.
Hvorfor?
1:Selskapet kobler snart to nye produksjonsbrønner til Adolo.
( økt produksjon= økt overskudd)
2. Selskapets produserende brønner i Ekvatorial Guinea øker produksjonen fremover fordi 3 nye produksjonsbrønner skal gi økt produksjon.
3. Selskapet skal innen kort tid ( i Q3)starte på en explorationbrønn i Gabon ( Hibiscus north)
4. Selskapet skal før årets slutt delta i en meget spennende exploration brønn i Sørafrika. Dersom funn vil aksjekursen stige markant.
5. Selskapets ledelse har programfestet et betydelig utbytte fra 2023 begrunnet i meget stort overskudd.
6. En tilleggsbonus til alle aksjonærer:Selskapet har solgt en lisens i Nigeri ( Aje) til Pnor for 10 millioner USD. Denne summen skal omgjøres til Pnor aksjer og deles ut til aksjonærene. Når? Ingen vet.
7. Ps. Som Fluefiskeren påpeker: Det er planlagt en lovende boring i Tunisia , som forventes å gi et brtydrlig tillegg til oljevolumet produsert i Tunisia. Her har det vært langvarige utsettelser. Men selskapet holder fast på planene.
8: Vi som følger med vet at selskapets guiding er realistisk. Vi som vet hva teoretisk “ best case” kan bli, vi kan ikke skrive på strengen hva dette kan utvikles til.
Redigert 30.06.2021 kl 20:39
Du må logge inn for å svare
512tr
20.08.2021 kl 09:55
7638
De har gått i pluss helt siden 28 juni da de satte første short på 23,90
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Panoro%20Energy&land=norway
# From To Short-% StartPrice EndPrice Player Change
1. 2021-08-18 2021-08-19 (ongoing) 0.8 20.30 20.10 Voleon Capital Management Lp 0.18M
2. 2021-08-13 2021-08-17 0.73 20.90 20.30 Voleon Capital Management Lp 0.50M
3. 2021-08-10 2021-08-12 0.61 21.40 20.90 Voleon Capital Management Lp 0.35M
4. 2021-07-14 2021-08-09 0.59 22.20 21.40 Voleon Capital Management Lp 0.54M
5. 2021-06-29 2021-07-13 0.6 23.25 22.20 Voleon Capital Management Lp 0.73M
6. 2021-06-17 2021-06-28 0.51 23.90 23.25 Voleon Capital Management Lp 0.38M
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Panoro%20Energy&land=norway
# From To Short-% StartPrice EndPrice Player Change
1. 2021-08-18 2021-08-19 (ongoing) 0.8 20.30 20.10 Voleon Capital Management Lp 0.18M
2. 2021-08-13 2021-08-17 0.73 20.90 20.30 Voleon Capital Management Lp 0.50M
3. 2021-08-10 2021-08-12 0.61 21.40 20.90 Voleon Capital Management Lp 0.35M
4. 2021-07-14 2021-08-09 0.59 22.20 21.40 Voleon Capital Management Lp 0.54M
5. 2021-06-29 2021-07-13 0.6 23.25 22.20 Voleon Capital Management Lp 0.73M
6. 2021-06-17 2021-06-28 0.51 23.90 23.25 Voleon Capital Management Lp 0.38M
40something
20.08.2021 kl 09:59
7628
Det å selge i et papir som man ikke eier blir jo på en måte at antal aksjer i et selskap kunstig øker i antall bare at den som egentlig eier aksjene sitter passiv. Det heter også at en shorter tester markedsverdien i et selskap. Men i dette tilfellet så utfordrer man fundamentale verdier kontra markedsverdier i et marked der man på børsene disser selskaper som tjener penger mot de som ev kommer til å tjene penger. Altså Label betyr mer enn det å tjene penger.
Enkelt sagt så kan man shorte ganske risikofritt hvis volum er lavt og alle som vil har kjøpt seg inn. Da selger du de lånte aksjene til deg selv på en måte og slipper betale markedsverdi for å erverve andelene. Opsjoner, emisjoner funker på samme måte. Eksisterende eiere betaler for at de nye skal få kjøpe billigere. Eksisterende eiere har tatt risikoen ved å kjøpe når man kanskje ikke vet om papiret er under eller overpriset. Altså er aksjemarkedet promært til for selskapene og ikke aksjeeierne.
Enkelt sagt så kan man shorte ganske risikofritt hvis volum er lavt og alle som vil har kjøpt seg inn. Da selger du de lånte aksjene til deg selv på en måte og slipper betale markedsverdi for å erverve andelene. Opsjoner, emisjoner funker på samme måte. Eksisterende eiere betaler for at de nye skal få kjøpe billigere. Eksisterende eiere har tatt risikoen ved å kjøpe når man kanskje ikke vet om papiret er under eller overpriset. Altså er aksjemarkedet promært til for selskapene og ikke aksjeeierne.
Ruter8
20.08.2021 kl 10:00
7632
Bilde er mer sammensatt enn det utsnittet jeg først husket. De har noen ganger tapt, noen ganger tjent. Nå er de i pluss.
40something
20.08.2021 kl 10:02
7652
Jeg tror ikke det. Tidligere så har de tatt et bet mot selve selskapet, mens nå er det et bet om fossilt blir akkurat fossil. Vi risikerer en kursdipp i det korte bilde. Voleon får riktig i sitt bet men at vi etterpå skal opp i kurs. Inntjeningen vil få uttelling. I verste fall så blir selskapet nødt til å lønne oss via utbytte.
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 10:30
7644
For å snakke litt om det operasjonelle. BWE fremla sitt resultat i dag, og jeg må dessverre si at jeg er skuffet. Riktignok må de fortsatt forholde seg til korona, men en OPEX på 31 USD pr. fat er ekstremt dårlig. I fjor lå den på 19 USD pr. fat. Kan aldri bli noen pengemaskin hvis ikke den reduseres betraktelig. I Ekvatorial Guinea ligger vi på under halvparten ( under 15 USD pr. fat. ). Estimatet for Produksjonen for årene fremover synes jeg også skuffer. Det ser ut til den peaker på ca. 14 000 bopd. Fra seks brønner. Til sammenligning startet den på ca 12 000 for de første to brønnene. Da må decline være høy. Dette er også atskillig dårligere enn de har skissert tidligere. I q4 2020 skisserte til ca 17 000 bopd. Årsaken til dette er vanskelig å si, men det kan virke som de nye brønnene har påvirket trykket mer enn beregnet. Dette kan nok forbedres med injeksjonsbrønner på et senere tidspunkt
På den positive siden ser det ut til at både påkobling av de to siste brønnene samt boringen på Hibiscus North følger skjema.
På den positive siden ser det ut til at både påkobling av de to siste brønnene samt boringen på Hibiscus North følger skjema.
Bernie Gunther
20.08.2021 kl 10:36
7620
Opex på 31 dollar ble annonsert i trading update fra BWE 28 juli:
. Production cost (excluding royalties) was approximately
USD 31 per barrel. The increase in production cost per barrel has been impacted by the lower quarterly production. The overall production cost includes approximately USD 1.5 million of costs related to the continued handling of the COVID-19 pandemic through the period.
. Production cost (excluding royalties) was approximately
USD 31 per barrel. The increase in production cost per barrel has been impacted by the lower quarterly production. The overall production cost includes approximately USD 1.5 million of costs related to the continued handling of the COVID-19 pandemic through the period.
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 10:52
7583
Det er sikkert riktig at BWE gjorde det, men jeg leser Panoro sine oppdateringer grundigere. Her var det ikke nevt og jeg opplever det som en skuffelse. Denne må kraftig ned. Og det skjer nok også når Ruche fase 1 er i gang. Hva er egentlig break even med Opex 31 bopd.
Jeg er også aksjonær i Petronor som har produksjon i nabolandet Kongo Brazzaville. Ved Q1 meldte de en reduksjon for OPEX på hele 58 %. OPEX var da 10,4 USD. Altså tre ganger lavere.
Det er mulig koronaen er en større hemsko i Gabon. Finner ingen annen forklaring. Annet enn eventuelt at samlet produksjon er høyere i PNOR sine felt med 22,7 bopd. Men likevel…
Her er forresten en oversikt fra Rystad over OPEX i forskjellige geografiske områder. 2019 tall. Da ser man fort at 31 USD er ekstremt høyt.
https://www.ogj.com/general-interest/article/14074441/rystad-energy-operational-production-costs-down-globally-led-by-uk
Jeg er også aksjonær i Petronor som har produksjon i nabolandet Kongo Brazzaville. Ved Q1 meldte de en reduksjon for OPEX på hele 58 %. OPEX var da 10,4 USD. Altså tre ganger lavere.
Det er mulig koronaen er en større hemsko i Gabon. Finner ingen annen forklaring. Annet enn eventuelt at samlet produksjon er høyere i PNOR sine felt med 22,7 bopd. Men likevel…
Her er forresten en oversikt fra Rystad over OPEX i forskjellige geografiske områder. 2019 tall. Da ser man fort at 31 USD er ekstremt høyt.
https://www.ogj.com/general-interest/article/14074441/rystad-energy-operational-production-costs-down-globally-led-by-uk
Redigert 20.08.2021 kl 11:00
Bernie Gunther
20.08.2021 kl 11:04
7541
Ja. Helt enige i dine betraktninger. Var bare for å understreke at det var kjent for markedet før Q2. BWE og Panoro kom begge med update 28 juli, men kun BWE meldte om 31 dollar.
Grila
20.08.2021 kl 11:19
7532
Nedgang i produksjonen hadde no og litt med dette og gjere?
Gross production from the Tortue field averaged approximately 10,500 barrels of
oil per day in the second quarter of 2021, amounting to a total gross production
of 0.95 million barrels of oil for the period. The decrease in production
compared to the first quarter of 2021 was mainly due to a planned maintenance
shutdown.
Vedlikeholdsstopp.
Har ikkje fått lest dagen rapport enda, men står de ikkje noke om det der?
Gross production from the Tortue field averaged approximately 10,500 barrels of
oil per day in the second quarter of 2021, amounting to a total gross production
of 0.95 million barrels of oil for the period. The decrease in production
compared to the first quarter of 2021 was mainly due to a planned maintenance
shutdown.
Vedlikeholdsstopp.
Har ikkje fått lest dagen rapport enda, men står de ikkje noke om det der?
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 11:39
7547
Det forklarer nok noe men slett ikke alt. I forbindelse med Tullow transaksjonen hadde PEN en flott og grundig presentasjon av selskapet og dets assets. Da var OPEX Dussafu 16-18 USD pr. fat så det har vært en formidabel økning.
Håper at noen tar dette opp i Q/A seksjonen førstkommende onsdag. Og så skal jeg ikke mase mer med dette.
Håper at noen tar dette opp i Q/A seksjonen førstkommende onsdag. Og så skal jeg ikke mase mer med dette.
Redigert 20.08.2021 kl 11:43
Grila
20.08.2021 kl 12:31
7503
Vil tru at opex økte litt pga dette, men synest sjøl at opex har gradvis økt meir en ønska i det siste uten noken tydeleg begrunnelse. Anna en covid.
Vi får sjå kva Hamilton har av info om dette ved panoro Q2.
Vi får sjå kva Hamilton har av info om dette ved panoro Q2.
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 14:17
7388
Hibiscus North blir ekstremt spennende. En ny tørr brønn her og jeg er redd kursen vil rase. Da vil det bli stilt spørsmålstegn ved fremtidige prospekter også.
Mupale ble boret ekstremt fort. Det ble meldt 19 april at spud var foretatt og 5. mai forelå resultatet. Altså 16 dager. Nå har de holdt på lenger enn dette på Hubiscus North.
I melding av 28. juli ble det meldt at spud av Hibiscus North var foretatt. Det er altså 23 dager siden. Altså en uke på overtid i forhold til Mupale. Den ble jo som sagt boret ekstremt raskt. Imidlertid kan det ikke noen særlig forskjell i de overliggende formasjonene. Dybden er vel også samnenlignbare. Sist ble det meldt da Gamba ble funnet tørr så at vi ikke har hørt noe kan bety minst tre ting.
• Lengre boretid til TD uansett årsak. ( f.eks. litt trøbbel. Ble riktignok ikke snakket om det i dag. )
• Venter med å melde til Dentale er nådd selv om de ikke gjorde det på Mupale.
• Gjort funn i Gamba som testes.
Jeg begynner å få godfølelsen, men klok av skade forskutterer jeg ingenting. Håper det tar enda et par uker minst. Det er i hvert fall sikkert at sjansen øker hvis det drøyer. Hvis noen gidder kunne det vært interessant å vite boretid på tidligere felter.
Mupale ble boret ekstremt fort. Det ble meldt 19 april at spud var foretatt og 5. mai forelå resultatet. Altså 16 dager. Nå har de holdt på lenger enn dette på Hubiscus North.
I melding av 28. juli ble det meldt at spud av Hibiscus North var foretatt. Det er altså 23 dager siden. Altså en uke på overtid i forhold til Mupale. Den ble jo som sagt boret ekstremt raskt. Imidlertid kan det ikke noen særlig forskjell i de overliggende formasjonene. Dybden er vel også samnenlignbare. Sist ble det meldt da Gamba ble funnet tørr så at vi ikke har hørt noe kan bety minst tre ting.
• Lengre boretid til TD uansett årsak. ( f.eks. litt trøbbel. Ble riktignok ikke snakket om det i dag. )
• Venter med å melde til Dentale er nådd selv om de ikke gjorde det på Mupale.
• Gjort funn i Gamba som testes.
Jeg begynner å få godfølelsen, men klok av skade forskutterer jeg ingenting. Håper det tar enda et par uker minst. Det er i hvert fall sikkert at sjansen øker hvis det drøyer. Hvis noen gidder kunne det vært interessant å vite boretid på tidligere felter.
Redigert 20.08.2021 kl 14:19
Spitzer
20.08.2021 kl 14:54
7343
John har vært inne på dette tidligere, Fluefiskeren. Største delen av kostnad er fixed cost knyttet til FPSOen. Når produksjon går betydelig ned så er det naturlig at opex øker en hel del fordi det er mindre fat å dele de fast kostnadene på. Produksjonen for Q2 var unormalt lav grunnet av årsaker som allerede er kjent (vedlikehold, pandemi). Det kan selvsagt også være andre kostnader som ligger til grunn.
Legger ikke mye vekt på opex for Q2 da denne ikke er representativ for normal drift. Nå økes snart produksjonen igjen og opex skal da betydelig ned.
BWE forventer foreløpige resultater fra Hibiscus North om ca en uke, så det nærmer seg nå....
Legger ikke mye vekt på opex for Q2 da denne ikke er representativ for normal drift. Nå økes snart produksjonen igjen og opex skal da betydelig ned.
BWE forventer foreløpige resultater fra Hibiscus North om ca en uke, så det nærmer seg nå....
Spitzer
20.08.2021 kl 14:58
7431
Under Q&A til BWE ble det nevnt at de hadde hatt noen små problemer/utfordringer som har forsinket borringen noe, men at det går fremover med forventet resultat om ca 1 uke. Som du sier - veldig spennende !
De har faktisk opsjon på 3 sidesteg, men dersom treff så forventer de å borre inntil to sidesteg. De mener da å kunne ha nok data til å avgjøre funnets størrelse uten ytterligere avgrensningsbrønn, selv om det ikke kan utelukkes.
Dette slik jeg forsto infoen under Q&A
De har faktisk opsjon på 3 sidesteg, men dersom treff så forventer de å borre inntil to sidesteg. De mener da å kunne ha nok data til å avgjøre funnets størrelse uten ytterligere avgrensningsbrønn, selv om det ikke kan utelukkes.
Dette slik jeg forsto infoen under Q&A
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 15:20
7481
Klart det har betydning, men det er uansett veldig mye.
Dette skrev de i presentasjon høsten 2018
« Low cost production with $13-16/bbl operating costs»
https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2018/pdf/Panoro%20Corporate%20Presentation_Sept%202018%20WIDESCREEN%20v3.pdf
Da var det snakk om ca dagens produksjon så jeg synes uansett økningen er veldig stor. Hvorfor skal vi ha tre ganger høyere OPEX enn PNOR har på sine felt? Det er jo også ekstremt høyt i forhold til nivået jeg refererte til høyere opp.
Det andre jeg uttrykte skuffelse med at de venter at maks produksjon på Tortue vil være 14 000 bopd.
I en presentasjon fra 2019 snakket de om over 20 000 bopd.
https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2019/01/Panoro-Corporate-Presentation_Jan-2019-Pareto-conference-London.pdf
Hvis Adolo krever bortimot 30 USD pr. fat på en produksjon på 10 500 bopd synes jeg høres veldig mye. Håper koronaen har betydd mer enn vi har trodd. De har nok blitt veldig forsiktige etter utbruddet på Adolo i fjor.
Nei. Er dessverre ikke fornøyd med Dussafu i øyeblikket, men det betyr ikke at jeg har mistet troa på fremtiden.
Dette skrev de i presentasjon høsten 2018
« Low cost production with $13-16/bbl operating costs»
https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2018/pdf/Panoro%20Corporate%20Presentation_Sept%202018%20WIDESCREEN%20v3.pdf
Da var det snakk om ca dagens produksjon så jeg synes uansett økningen er veldig stor. Hvorfor skal vi ha tre ganger høyere OPEX enn PNOR har på sine felt? Det er jo også ekstremt høyt i forhold til nivået jeg refererte til høyere opp.
Det andre jeg uttrykte skuffelse med at de venter at maks produksjon på Tortue vil være 14 000 bopd.
I en presentasjon fra 2019 snakket de om over 20 000 bopd.
https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2019/01/Panoro-Corporate-Presentation_Jan-2019-Pareto-conference-London.pdf
Hvis Adolo krever bortimot 30 USD pr. fat på en produksjon på 10 500 bopd synes jeg høres veldig mye. Håper koronaen har betydd mer enn vi har trodd. De har nok blitt veldig forsiktige etter utbruddet på Adolo i fjor.
Nei. Er dessverre ikke fornøyd med Dussafu i øyeblikket, men det betyr ikke at jeg har mistet troa på fremtiden.
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 15:34
7481
Da var i hvert fall PEN i null tross fall i oljeprisen. Vi får ta med oss det som er bra.
40something
20.08.2021 kl 16:33
7430
Pen er I null, men er mange av oss aksjonærer det? 20% ned fra toppen.
Dette er nok glemt om 3-4 måneder
Dette er nok glemt om 3-4 måneder
Fluefiskeren
20.08.2021 kl 16:36
7472
Jeg er i pluss med klar margin selv om den har skrumpet nå siste tiden. Er nok langt fra alene om det. Håper folket kjente sin besøkelsestid i fjor vår.
Redigert 20.08.2021 kl 16:38
Galv
22.08.2021 kl 23:04
7059
FF titta hva jag hittad i sweden.Dette gjelder for 2 B i Sør Afrika se side 19
http://crownenergy.se/2b/uploads/700/ce_cpr_sept2017.pdf
Deres estimat øvre er over 3000 m bbl som vel ca er boe.
Denne er fra 2017 - De andre på blokka seier deres tall er egne som ikke er kvalitets sjekket . Her har Crown energy fått inn kompetent 3 part.
http://crownenergy.se/2b/uploads/700/ce_cpr_sept2017.pdf
Deres estimat øvre er over 3000 m bbl som vel ca er boe.
Denne er fra 2017 - De andre på blokka seier deres tall er egne som ikke er kvalitets sjekket . Her har Crown energy fått inn kompetent 3 part.
Redigert 22.08.2021 kl 23:05
bmw5
23.08.2021 kl 09:19
6886
Fluefiskeren ! Jeg har nå i gjennom næringslivet E 24 LUNCH AV BØRGE LUND lært litt om flue fisking og forskjellige fluer.
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 09:24
6946
Jeg kjenner til denne. Har lagt den ut her tidligere.
Det anslaget du nevner er OOIP. Det står for « original oil in place». Altså den totale oljemengden før man begynner produksjon. Man får aldri ut 100 % av denne oljen. Det er her recovery kommer inn i bildet. 30 % kan vel være et estimat. I såfall er vi nede på ca 1 milliard fat olje. Det passer bra med Africa Energy sitt estimat fir blokken.
Det anslaget du nevner er OOIP. Det står for « original oil in place». Altså den totale oljemengden før man begynner produksjon. Man får aldri ut 100 % av denne oljen. Det er her recovery kommer inn i bildet. 30 % kan vel være et estimat. I såfall er vi nede på ca 1 milliard fat olje. Det passer bra med Africa Energy sitt estimat fir blokken.
Redigert 23.08.2021 kl 09:34
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 09:36
6904
Det er bra. Det finnes egne kastekurs. Og fluebinderkurs. Jeg er selvlært og binder de fleste av fluene mine selv.
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 11:10
6768
Teodor fra Sparebanken 1 er ute med anbefaling i dag.
« Analytiker: Aksjen kan ikke overses
Det er på tide å hamstre aksjer i oljeselskapet, mener analytiker Teodor Sveen-Nilsen.»
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/08/23/7723859/analytiker-aksjen-kan-ikke-overses
Har ikke tilgang. Hvilket selskap snakker han om? Tipper det er BWE siden de holdt q2 rett før helga.
« Analytiker: Aksjen kan ikke overses
Det er på tide å hamstre aksjer i oljeselskapet, mener analytiker Teodor Sveen-Nilsen.»
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/08/23/7723859/analytiker-aksjen-kan-ikke-overses
Har ikke tilgang. Hvilket selskap snakker han om? Tipper det er BWE siden de holdt q2 rett før helga.
Svindel2
23.08.2021 kl 11:13
6794
BW Energy, står under bildet selv om du ikke har tilgang, men bra tippa :)
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 11:17
6879
He- he. La ikke merke til det. Det var ikke svindel. Kunne vært litt greit å sett å sett hva de skrev. Tipper anbefalingen først og fremst er basert på Dussafu.
Abonnement på Finansavisen er utrolig dyrt med 569 kr måneden. Uaktuelt for meg.
Abonnement på Finansavisen er utrolig dyrt med 569 kr måneden. Uaktuelt for meg.
Svindel2
23.08.2021 kl 11:28
6871
Ja, helt enig, men du kan jo i teorien skrive det av på skatten :)
Hei ff
Finansavisen er dyr, men ikke så dyr.
Kr 6990 for årsabonnement
Finansavisen er dyr, men ikke så dyr.
Kr 6990 for årsabonnement
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 11:33
6858
Uaktuelt like fullt. Holder meg til E24. Her kan jeg lese også betalingsartikler gjennom mitt abonnement på Aftenposten.
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 11:38
6855
Jeg synes 6990 pr. år er ekstremt dyr.
Vg: 115 kr pr måned
Dagbladet: 69 kr pr måned.
Nettavisen: 249 kr pr måned
Vg: 115 kr pr måned
Dagbladet: 69 kr pr måned.
Nettavisen: 249 kr pr måned
d12m
23.08.2021 kl 11:47
6837
6990 pr år er 582,5 i mnd. Altså-mer- enn det ff skrev ;)
Meeeen du mente nok å skrive 6690
Meeeen du mente nok å skrive 6690
Redigert 23.08.2021 kl 11:49
Vindens skygge
23.08.2021 kl 13:46
6657
Fluefiskeren
I DN (D2) fredag leste jeg en artikkel om Bjørn Knutslid. Han har norsk rekord i fluekast på 56 meter bygger stenger og lager fluer selv. Historien hans er helt utrolig og ganske ekstrem. Bare et tips hvis du ikke holder DN selv.
I DN (D2) fredag leste jeg en artikkel om Bjørn Knutslid. Han har norsk rekord i fluekast på 56 meter bygger stenger og lager fluer selv. Historien hans er helt utrolig og ganske ekstrem. Bare et tips hvis du ikke holder DN selv.
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 14:45
6617
Takk for det. Har ikke sett det, men får ta en titt.
Disse konkurransekasterne kaster voldsomt langt. Har sett dem under konkurranse. Dette er omtrent det dobbelte av det jeg kaster på det lengste. Men ikke nok å kunne kaste langt for å få fisk.😊
Disse konkurransekasterne kaster voldsomt langt. Har sett dem under konkurranse. Dette er omtrent det dobbelte av det jeg kaster på det lengste. Men ikke nok å kunne kaste langt for å få fisk.😊
40something
23.08.2021 kl 21:10
6328
Litt merkelig er at PEN skal prises etter brent. Lifting og betaling for oljen skjer på et fåtall tilfeller, og da selges kun en begrenset del av produksjonen. Fra 25 kr til 18ish er drøyt. Vi får se hvis dagens oppgang kun er midlertidig eller trendbrott. Det ser lovende ut med tajming på Q2
bmw5
24.08.2021 kl 10:29
6094
Jo lenger boreprogrammet varer jo sikrere bår vi være på et drivverdig funn i Hibickus north. Et drivverdig funn vil sende aksjen langt opp mot 25 kr.
bmw5
24.08.2021 kl 11:01
6082
Den informasjon vi har fått til nå skulle tyde på et bra Q2 resultat og med et drivverdig funn på Hibiscus north skulle alt ligge til rette for et fint og berikende aksje høst \ vinter.
Fluefiskeren
24.08.2021 kl 12:31
5949
Ser at Gunnarius på BWE tråden skriver at det var snakk om noen småproblemer på Hibiscus North. Det kan kanskje forsinke litt før vi er på TD. Tipper det skjer i helgen.
Vi får se om vi får vite noe mer i morgen. Kanskje noe mer om infill brønnene i Ekvatorial Guninea også. Og Tunisia.
Morsomt å sitte i et selskap med mer enn ett asset med produksjon.
Vi får se om vi får vite noe mer i morgen. Kanskje noe mer om infill brønnene i Ekvatorial Guninea også. Og Tunisia.
Morsomt å sitte i et selskap med mer enn ett asset med produksjon.
Redigert 24.08.2021 kl 12:34
solb
24.08.2021 kl 13:58
5862
Skjønner ikke hvor du får det fra at gunnarius har meldt om småproblemer på Hibiscus North? Selv ikke på 2.Q nå den 20.08 blei det sagt noe slikt. Egentlig tvert om. De regnet med å bryte gjennom reservoaret i denne uken! Har du begynt å baisse?