Seabird i mål med rettet emisjon

Slettet bruker
SBX 01.07.2021 kl 08:13 26299

Seismikkselskapet Seabird Exploration har gjort en rettet emisjon på syv millioner aksjer til kurs 4,50 kroner, og dermed hentet et bruttoproveny på 31,5 millioner kroner.

Det fremgår av en melding onsdag kveld.

Den rettede emisjonen ble varslet om rundt 16.30 onsdag og fullført like før midnatt.

Seabird Exploration-kursen sluttet på 6,49 kroner onsdag.

Styreleder Ståle Rodahl ble gjennom selskapet Storfjell AS allokert 460.800 aksjer, styremedlem Øyvind Dahl-Stamnes ble allokert 7.200 aksjer, mens administrerende direktør Gunnar Jansen ble allokert 20.000 aksjer.

Styret i selskapet har besluttet å gjennomføre en reparasjonsemisjon på inntil 1,75 millioner aksjer.

Selskapet er i en prosess med å bytte navn til Green Energy Group

Jangus
09.07.2021 kl 15:19 5468

Nei jeg tror ikke at emisjonen var for at det var behov for å hente penger i markedet. Emisjonen var retta mot fremtidige samarbeidspartnere for at de skulle få komme seg inn på en rimelig kurs før de slipper ut de positive meldingene om eventuelt samarbeid, partnere og/eller eventuelle fusjonsplaner. Som nevnt i meldingen så har vi andre nå i uka hatt anledning til å laste opp for under emisjonskursen, og derfor blir det sannsynligvis ikke noen reparasjonsemisjon.
Slettet bruker
09.07.2021 kl 15:49 5434

Desverre så tror jeg denne potensielle rep emien holder kursen nede. Hvis de hadde avlyst rep emien samtidig som de meldte LOI for Fulmar i går så hadde vi hatt vakum rally nå. Rep emien vil uansett ha minimal interesse med mindre kursen stiger mye.
De har gjort noen feil her. De satte emi kurs veldig lavt for å hente inn en relativt liten sum. Begrunnelsen for emisjonen er også uklar noe som igjen skaper usikkerhet.
Mathias
09.07.2021 kl 20:01 5326

Vil vi ikke vannes ut enda mer med en rep emi på 1,75 millioner ekstra aksjer á 4,5,-?
Håper vi slipper det og at kursen kan slippes fri. Det har vært en del bra nyheter nå, og det kommer antagelig flere snart 👍🏻
Slettet bruker
12.07.2021 kl 22:04 4998

Noen som tror på utbytte aksjer fra Sbx seismikk delen når det nye Green Energy Group. opprettes?
Eller skal GEG sitte med 100%?
Selvfølgelig ingen som vet, men noen tanker
Personlig tror jeg GEG vil eie 50% som i GEM og at SBX får en ny stor medeier med på laget ved utskillelsen.
Det er jo derfor vi oppretter Green Energy Group.

Det er nylig hentet 30 mill kr for å opprette det nye mor selskapet, trolig vil vi få en reprise av utskillelsen av GEM, Sbx som eget selskap mot slutten av året, det vil foregå på samme måte som Gem, der det blir hentet egenkapital til nye Sbx ved utskillelse hvor en ny stor partner trolig kommer inn.

Så hva vil et restrukturert og kapitalisert SBX med ny stor partner prises til? I et olje marked som slettes ikke er dårlig.
Vi må ta inn over oss at i dagens marked prises nye SBX tilnærmet 0 i markedet, ved å kjøpe SBX på dagens kurs betaler du kun for GEM og de nylig innhentede 30 mill kroner.

Markedet
Verdi SBX= 153 mill
Verdi 50% GEM = 118 mill
Verdi emisjon =. 30 mill
Verdi seismikk. = 5 mill kroner

Jeg tror det kan ligge penger på gaten her.
Og jeg tror neppe det er tilfeldig at Ståle Rodahl øker sin beholdning kraftig,
Fra 675 000 aksjer til 1 135 800 aksjer, en økning av beholdning på 70% det:-))
Redigert 12.07.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2021 kl 22:22 4987

Det er sikkert planlagt å skille ut SBX som et datter selskap på lignede måte som GEM.
Hvordan prosentene mellom selskapene blir har jeg ikke peiling på.
Rodahl sa på siste presentasjonen: "SeaBird will be set free".
Ikke umulig at de da selger SeaBird ut av GEG. Og da kommer Shearwater inn i bildet.
En annen mulighet er at Shearwater kjøper hele Green Energy Group og fusjonerer med SeaBird som datterselskap.
Dette er perfekt timing for nå er sikkert Shearwater klare for børs rett før en ny supersyklus.
Tror også det er Shearwater som skal leie Fulmar. Det kan være første skrittet mot en konsolidering.
Redigert 14.07.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Jammers
12.07.2021 kl 22:32 4961

.
Redigert 10.09.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2021 kl 22:56 4906

Jammers har skjønt det og det er jo i realiteten også allerede varslet av ledelsen.

Nye utskilte Sbx blir ikke kjøpt opp i første omgang tror jeg, men de vil mest sannsynlig få inn en ny stor eier før de blir børsnotert, enten i mor selskapet eller direkte i nye Sbx, trolig blir det hentet nye penger i forkant og selskapet blir totalt restrukturert.
Kjøper du Sbx i dag så eier du fremtidens mor selskap, da vil du trolig få restrukturerte nye Sbx aksjer i dividende, det er nok en aksje en ikke bør selge, personlig har jeg mindre interesse av mineral delen, men har knall tro på et ´gjeldsfritt´ seismikk/surveying/Wind selskap med skikkelige eiere.

Uansett, nå har aksjen en RSI på 22
Jeg finner i alle fall ikke mer oversolgte aksjer der ute, og det på tross av at skipene får jobb en etter en.
Redigert 12.07.2021 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2021 kl 10:25 4601

På tide å avlyse rep emi her. Det er minimalt med interesse og veldig lavt volum.
Den siste emisjonen var totalt destruktiv mht kursen. De trodde nok at Fulmar kontrakten skulle løfte kursen slik at rep emi kunne gjennomføres, Men selv om kontrakten kom sammen med en positiv guiding så reagerte ikke markedet.

Aksjonærlisten skulle også vært oppdatert.
Odi.1
14.07.2021 kl 10:31 4595

Hvordan er Ståa for Fulmar , lå den ute i Øygarden ett sted?
Er de begynt å male, sveise og klargjøre på denne noe sted , AIS er vel ikke slått på den heller, da er det vel uten strøm antagelig?
Jangus
14.07.2021 kl 10:46 4576

Ja Fulmar ligger fortsatt i Torangsvågen. Men AIS'en har dessverre ikkje vært påslått siden i Gdynia i Desember 2016. Men selv om ikke AIS'en er påslått, så er det helt sikkert strømforsyning om bord av hensyn til klima for elektriske instrumenter etc. Så oppdateringen av det periodiske vedlikeholdssystemet pågår ganske sikkert nå.
Holmberg
14.07.2021 kl 11:19 4539

Reparasjonsemisjonen blir nok ikke avlyst før kursen blir liggende under emisjonskurs minimum en hel handelsdag. Så langt har kursen bare duppet under emisjonsnivå ved fire handelsdager, men samme dagene har også kursen ligget over emisjonsnivå pluss at volum under eminivå ikke har vært høyt nok til at folk har kunnet dekke inn utvanningen.
Redigert 14.07.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2021 kl 12:42 4471

Da må de komme med flere nyheter for å få opp kursen uten at det er noen garanti for kursoppgang slik vi så når de fikk kontrakt på Fulmar.
Namtrah
15.07.2021 kl 16:14 4037

Fulmar Explorer skal i tørrdokk på Halsnøy nå, så gjøres klar for oppdrag
Slettet bruker
15.07.2021 kl 16:21 4023

Den skal brukes av en ledende operatør. Tror denne operatøren er Shearwater.
Shearwater må gjærne kjøpe hele Seabird. Da får vi et rally som vi nå ser i Seadrill. Den kommer til å gå opp flere hundre prosent.
Jangus
15.07.2021 kl 16:43 4001

Det høres bra ut. Jeg bor på Halsnøy. Så da skal jeg holde dere oppdatert om hva jeg eventuelt kan finne ut.
Slettet bruker
16.07.2021 kl 11:20 3768

Utrolig mye bra har skjedd på veldig kort tid. De siste månedene har vært de beste på lenge og viser tydelig at markedet henter seg inn etter pandamien, Flere kontrakter har kommet. Petrel kontrakten på vindkraft var et kjempepluss, så har de leid inn Veritas Viking for jobb i Afrika og de fikk endelig kontrakt på Fulmar. Det er da realistisk å tro at Fulmar når den først er klargjort vil forbli på kontinuerlige kontrakter i mange år fremover etter hvert som markedet gradvis blir bedre og bedre. Ny kontraker vil komme før jobben er fullført. De har også bekreftet at den første prøveletingen etter mineraler vil starte allerede i høst og da blir sansynligvis Petrel brukt.
Det er derfor ikke usansynlig får 5 vessels i bruk til høsten og det er 100% utnyttelse hvis man ikke regner med Nordic Explorer.
Ikke nok med at de har landet flere kontrakter men de reorganiserer også selskapet til å bli et større konsern som skal vokse seg stort ved konsolideringer både innen seismikk og andre segmenter,
De flytter også hovedkontoret til Norge og bytter navn.
Men desverre så har kursen bare falt til tross for alle gode nyhetene, Så kom en emisjon som ser ut for å ha slått helt knockout på kursen.
Hvis de avlyser rep emi og kommer med en ny melding som kontrakt på Voyager eller noe mht konsolidering så kan kanskje et nytt rally starte.

Green Minerals fortetter også sin nådesløse nedtur med uforminsket styrke. Dette tror jeg kan snu om en uke da det er Halvårsrapport.
Tipper det blir positiv guiding ikke bare mht mineraler men også Green Energy Group og videre planer om vekst og konsolideringer.
Slettet bruker
16.07.2021 kl 17:16 3669

Har gribbet til meg en god bunke under 4,5 nå, ble 40 k nye i dag, venter bare på at den kan stenge under 4,5 så repp kan avblåses.
Kan bli en Sdrl blåser her når partner bekreftes:-))
Slettet bruker
17.07.2021 kl 19:26 3482

Sbx ligger nå på Oslo børs 3 mest oversolgte aksje, med en Rsi på 22
Man kan jo spekulere i hvor lenge det vil vedvare, jeg tipper ikke veldig lenge.
Med såpass mye nylige avtaler , kombinert med så tunge innside kjøp, antar jeg at Sbx tar en Dof/ Soff ganske snart
Slettet bruker
18.07.2021 kl 10:45 3317

Triggerne ligger klar som patroner i et maskingevær i Green Minerals. Et rally godt forbi 30 kommer, som vi må forvente fyrer opp under hovedeier SBX (snart Green Energy Group), til glede for ledelsen og oss andre som har lastet. Blir forskningscruiset bekreftet å starte i september nå i halvårsrapporten?

Hva det handler om:
https://sponsored.bloomberg.com/video/tbd-media/the-green-mineral-shift



Konferanse i forkant av Norges første lisensrunde: https://events.geonova.no/event/deep-sea-minerals-2021/#program

Nok en gang er The Metals Company, og deres inngang til verdiene på norsk kontinentalsokkel - Green Minerals - på samme scene. Hvem tror dere har bedt Ståle Rodahl om å snakke om å "build a base stock of minerals to enable the green shift"? De fremtidige eierne med 5.7 rede milliarder fra Sustainable Opportunities Acquisition Company? Husk at it-boyen i DSM Gerard Barron har stadfestet Norge sammen med Texas og Canada som steder å bygge selvforsynte batterifabrikker.
Redigert 18.07.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2021 kl 12:10 3253

Er det mulig at The Metals Company kjøper Green Energy Group?
Slettet bruker
18.07.2021 kl 12:36 3226

Ja. The Metals Company vil neppe la milliardene fra Sustainable Opportunities Acquisition Company ligge i ro i årevis mens de venter på sendrektige International Seabed Authority. Norges forekomster er det vi selv som bestemmer over, og de politiske signalene er at utvinning kan starte så fort som teknisk mulig. Rodahl og Barron bruker de samme vendingene, de samme modellene, den samme visjonen. The Metals Company har pengene, Green Energy Group nærheten til ressursene og besluttningstakerne. Det kan gå fortere enn mange tror.
Jammers
18.07.2021 kl 12:49 3208

.
Redigert 10.09.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2021 kl 12:51 3207

Sustainable Opportunities Acquisition Company ble til ved en fusjon av Sustainable Opportunities Acquisition Company og DeepGreen.
Nå har The Metals Company også blitt med i European Industry Alliances. Selv om det ikke blir oppkjøp så er det realistisk å tro at de vil samarbeide.
Vi kan få vite mere om dette allerede på fredag.
Jangus
18.07.2021 kl 13:03 3203

Jammers skrev .
Nei sannsynligvis til Høylandsbygd på Halsnøy for å dokking.
Jangus
18.07.2021 kl 16:05 3174

Jammers skrev .
Ja jeg kan nå bekrefte at Vivax er underveis til Omastrand med slepet fra Torangsvågen. Men jeg vet det var planlagt at Fulmar skulle dokke i Høylandsbygd. Så den planen kan ha blitt endret. Men det kan også være Nordic den sleper til Omastrand. For det var ved den samme kaien som også Nordic lå i opplag Vivax anløp i Torangsvågen.
Jangus
19.07.2021 kl 09:37 2935

Updated Top 20 shareholders - July 16, 2021
Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:52 2926

WTF, der er ingen navn på aksjonærer. Bare noen tall.
infrarød
19.07.2021 kl 09:56 2916

Nesten 6 stk nå med mer enn 1 mill aksjer. Nr 1 har økt betydelig sikkert for å kunne beholde 10% sin.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 10:12 2887

Noen spiste 120k posten på 5 kroner rå til frokost, hvis slik handel fortsetter i auksjonene, kan det minne mye om handelen i ilikvide Belco før kvantesprangene begynte.
Noen spiser innpå med aksjer, skulle bare mangle så mye positivitet det er i dette selskapet nå, selv om kursen ikke reflekterer det og fortsatt er meget lav.
Jangus
19.07.2021 kl 20:52 2735

Nå er Top 20 shareholders oppdatert med navn på investorene.
Mathias
22.07.2021 kl 20:04 2362

Her var det en del å sette seg inn i.
https://newsweb.oslobors.no/message/538529

Det blir spennende å se hva som vil skje etter GM 13 august.
infrarød
23.07.2021 kl 07:19 2229

84 mill nye aksjer? leser jeg riktig
heiltfint
27.07.2021 kl 06:39 1935

Det er ikke for å være negativ, men jeg leste kjapt over rapportene

Jeg ville solgt, det finnes ingenting som tilsier aksjen skal stige, kun falle
Den er snart nede i 3 kroner og den skal nok videre nedover
Jangus
27.07.2021 kl 07:36 1883

Fulmar Explorer er observert hos Fjellstrand verft i Omastrand (i Hardanger), og det jobbes med skuta både kvelder og helger.
Slettet bruker
27.07.2021 kl 11:47 1744

Hvorfor venter de å avlyse rep.emi? Hvorfor holder de annen positiv informasjon tilbake? - Det kan kun være for å ha en veritabel festpakke klar til årsmøte 13 august. Green Energy Group blir partytime i høst!
Stones
27.07.2021 kl 12:20 1748

Er selv ute av SBX men man følger da litt med likevel.
Mye man ikke forstår når det kommer til informasjonsflyten fra selskapet, en litt tåkete emi og utsettelser på q rapport.
Ser flere mener det vil komme spennende news fremover og ord som konsolidering blir av enkelte brukt i enhver anledning her på forumet.
Det som vel slår meg mest, er mangelen på kjøpere. Hittil idag så har vært "stor" omsetning, opp mot en kvart million kroner... Flere dager er omsetningen helt minimal og det er store sprik mellom kjøper og selger.
Altså sies det at prisen idag er billig, det selskapet led stort potensial til mangedobling og det er bare å plukke opp pengene på gata.
Noen som har tanker om hvorfor folk kvier seg for å kjøpe seg inn, fylle opp, snitte ned osv?