Styreleder - hvor er du?

Kagge
NANOV 01.07.2021 kl 09:59 33816

Når slike meldinger får så store utsalg burde du kommet på banen med en mindre kryptisk melding!!

Fortell markedet hva som skjer - og hvor vi står pr 30.6!!
Sobering
02.07.2021 kl 14:43 2572

Når styret ansetter og mister/sparker/ikke greier å holde på ledere, så er det styret det er noe galt med. Ikke lederen. Det er klart at det kan være personlige grunner til at Peter gikk - men det slår likevel tilbake på styret. Det er styret i NANOV som mangler evne til å hjelpe lederne på plass og støtte dem i å bygge organisasjonen. Lars Nieba gjorde en glimrende jobb, og jeg vet ikke om styret prøvde å beholde ham som CEO. Jeg mistenker styret for å jakte på "stjerner" i håp at en stjerne ville bringe glans til dem også. Nå burde styret slutte å jakte "stjerner" fra big pharma. De burde finne en som kjenner organisasjonen og som kan få på plass de få brikkene som mangler for å få Nano til å bli en suksess. Det er for mange i styret (og her på forumet) som blir blendet av stjerner fra BP. - Få på plass en som kjenner organisasjonen og kan bygge organisasjonen, stein for stein. Tipper den nå "fungerende" CEO kan være ok, og sikkert bedre enn en ny "stjerne"!
Redigert 02.07.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 14:42 2546

Markedet som du kaller det bør lære seg lover og regler. En løper bare shorternes ærend ved å holde på å gnåle om en grunn. Grunnen har markedet fått
Hvis ikke må lovene endres, og det er ikke gjort over natten
P.s Det er vel mer shorterne som kjører ned kursen , men de får nå god drahjelp fra overnervøse småaksjonærer og F2 Fonds
Redigert 02.07.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
focuss
02.07.2021 kl 14:39 2538

Ikke nødvendigvis en norsk CEO men en norsk styreformann med erfaring fra børsnoterte selskap.
SomSa
02.07.2021 kl 14:34 2550


Siden børsoteringen i 2015 har vært 3 CEO og 2 midlertidige CEO. Dette er uvannlig hos seriøse selskaper. Snart må de slutte med denne galskapen og ansette en norsk CEO og det finnes mange dyktige i verdnsklasse. Hvis de skal bruke 6-9 måneder for å ansette en uenlansk CEO er Nano finito siden de må planlegge salg av Betalutin og dette er tidskrevende......Hvis de brente opp 50-80 mil per år hadde gått bra men de brenner opp enorme summer.....................




focuss
02.07.2021 kl 14:23 2595

Selvfølgelig skal vi ikke være fornøyd med forklaringen. Det gir markedet klar beskjed om.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 14:07 2594

CEO'er går av hele tiden. I Elkem ville CEO til andre jaktmarker . Det ville vel vært verre hvis det var det som ble kommunisert?
Jeg ser på nettet at en annen CEO i et større selskap går av i dag. Der har de avtale om at det ikke skal sies noe om grunnen i det hele tatt. Det ville vel vært verre ?
Syns vi skal være fornøyde med forklaringen siden personlige problemer ikke skal offentliggjøres
Redigert 02.07.2021 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
SkeptusVektus
02.07.2021 kl 12:44 2725

Nja. Kritikkverdig og kritikkverdig. Dersom den telefonsamtalen har funnet sted så er det egentlig ikke noe mer informasjon der om man leser børsmeldingen verbatim (og det bør man). Man kan tross alt ikke ta høyde for absolutt alle hensyn som ikke lå til grunn for at Braun sluttet. Men enig i at det godt kunne vært inkludert i børsmeldinger for å redusere rom for spekulasjon, spesielt i en slik fase vi må er i.
focuss
02.07.2021 kl 12:34 2741

Styreleders viktigste oppgave er å ansette CEO. Egberts har nå feilet to ganger på kort tid. Bør han få en sjanse til? Aksjonærene bør vel gjøre noe med det og det haster. Problemet er at vi mangler en sterk hovedaksjonær. Uansett så får jeg håpe de største snakker sammen og vurderer riktige tiltak. I Photocure lagde aksjonærer en Facebook side som samlet aksjonærenes interesser og ble sittende med en betydelig stemme makt. Fint om noen tar initiativ til det samme her.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 11:29 2844

Det er sykehusene som tar seg av rekruttering og innrullering av pasienter ikke CEO. Hvis han er blitt feilinformert er det ikke CEO sin skyld
Men at innrulleringen er forsinket er bare spekulasjoner-det også
SomSa
02.07.2021 kl 11:13 2910


Uansett skulle ikke guidingen holde, sommerfeire og lav rekruttering, hetebølge og lav rekruttering, kliniker er opptatt med å vaksinere flest mulig og lav rekruttering.....bare mangel på salgsstrategi kan ødelegge for Nano. De har null inntekter og brenner opp 400-500 mil per år, de må selge noe. Akkurat nå ser det ille for nano.
Fjellgutten
02.07.2021 kl 10:58 2987

Merlin; Jeg har den aller største respekt for kompetansen du helt åpenbart har om bransjen og selskapet. Men du burde holde deg for god til å spre denne type tvilsomme informasjon sakset fra en skribent på et forum. Det virker litt desperat. Jeg håper forøvrig at du fortsetter med dine vanligvis seriøse, grundige og gode innlegg.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 10:45 3018

Jeg tror det er flere som bør selge her før de får blødende magesår ;)
Fjellgutten
02.07.2021 kl 10:35 3055

Det er nettopp dette som skaper tvil. Gitt at Egberts informerer enkelte aksjonærer på den ene siden, på den andre siden om dette er planter av en hausser og ikke har rot i virkelighetens verden. Begge deler er like gale, og skaper tvil og skepsis. Alle fortvilte konspirasjonsteorier gjør ikke saken bedre. Her er det bare vente og se, bommer man på guidingen er jeg stygt redd for at vi kortsiktig vil oppleve et minst like stort fall som nå. Det evige dillema; selge nå og gå inn på et senere tidspunkt ?
Kajtek
02.07.2021 kl 09:07 3305

Helt enig med deg Merlin. Det er begrensning hvor mye man kan si. Vi må bare la det ligge og se framover. Håpe på at det kommer noen positive meldinger i august når det er halvårs rapportering.
Falketind
02.07.2021 kl 09:06 3315

De eneste som har tjent på at meldingen ble skrevet så uklart er dessverre shorterne. Som aksjonær forventer jeg at selskapets ledelse forstår det å kunne ivaretar aksjonærenes rettigheter og behov for en trygg og forutsigbar verdivurdering. Gårsdagens melding stod til stryk og det er svært beklagelig av et børsnotert selskap.
Redigert 02.07.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Normalone
02.07.2021 kl 08:56 3385

Jeg tror at grunnen til at markedet reagerte så "kraftig" i går skyldes mye historikken til Nanov og alle tidligere skuffelser. Ser en isolert på gårsdagens melding - gitt at det er reelt at Braun sluttet pga personlige årsaker - er det ikke mye annet en kunne skrevet i meldingen, og det burde ikke gitt en nedgang på 12 %. Men når en ser markedets reaksjon ville det, som du nevner, vært naturlig at en ga noe mer tilleggsinformasjon for å berolige/hindre alle disse ville spekulasjonene. Ellers, dersom det stemmer at Egberts på telefon har gitt slik informasjon til en aksjonære, er det i seg selv kritikkverdig - det er informasjon en skulle gitt til hele markedet.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 08:49 3445

Når det kommer til personlige forhold så er der snevre grenser for hva en kan uttale offentlig
Det gjelder over alt i samfunnet .
Hva ville en tro hvis det i meldingen stod; . - Brown slutter som CEO. Grunnen har vi ikke adgang til å kommentere
Slik sett kan en være fornøyd med at det er understreket at dette var av peronlige grunner.
Kappa3278
02.07.2021 kl 08:47 3466

" Vi trenger også en styreleder som ikke gir kurssensitiv info til en enkeltperson over telefon, men en som sørger for at markedet er likt informert. Ledelsen fortjener kritikk i denne saken"
Å gi kurssensitiv informasjon til enkelte personer er straffbart, tviler sterkt på at Egbert er så dum.
Nå det er sagt så drives jo nanov av en gjeng med inkompetent amatører så alt er jo mulig.
Merlin
02.07.2021 kl 08:44 3487

Det du skriver er jeg enig i focuss. Infoen burde vært bedre. Det har gitt unødvendig usikkerhet og et større kursfall enn nødvendig.

Avklaring burde i det minste kommet som en offisiell tilleggsmelding.

NanoV har uansett nå tid på seg til å få Betalutin frem til breakthrough og AA samtidig som de finner en ny leder. Strategien for Archer-1 er klar.

Mange har solgt aksjer på feil grunnlag og bør kjøpe tilbake aksjer.

NanoV er i liten grad satt tilbake med Brauns avgang. Et element av uflaks er nok også til stede her, men det er ikke uopprettelig.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 08:43 3499

Overreaksjon i går. At Braun slutter har ingenting med Betalutin å gjøre. Det er bekreftet fra flere hold at det var personlige årsaker til at han gikk av. Noen ganger finnes det viktigere ting å ta seg av…
Kjøpsanledning!

Selg når alle kjøper og kursen går ATH, kjøp når frykten er størst og folk selger i panikk. Det ryker en del pga belåning og stop loss på sånne meldinger som skaper usikkerhet.

focuss
02.07.2021 kl 08:37 3551

Malene ble jo opprinnelig ansatt som IR dame, men selv der var ikke resultatene gode. Hva gjorde hun? Jo hun innførte en latterlig 14 dagers "stille periode" før/etter kvartals rapportering. En politikk som er i strid med verdipapirloven som sier at kurs sensitiv informasjon skal meddeles markedet så snart informasjonen foreligger.
Stranger
02.07.2021 kl 08:34 3580

Skriv en mail til dem. Jeg har skrevet, men ikke sikker på at få et svare.
janegberts@aol.com

Det kan være at han ikke vil svare, men så ved han det at det var ikke særlig godt kommunikeret til marked og sådan noget kan undgås næste gange.
SomSa
02.07.2021 kl 08:27 3637


Slik jeg oppfattet fra 1Q 2021 presentasjonen hadde selskapet 0 strategi mens fase 2 studien er på sluttfasen. Man kan diskutere om første read out kommer 4Q 2021 eller 2Q 2022, dette betyr lite selv om selskapet må hente penger på lavere kurs.

Nå skulle Nano ha hatt en dyktig CEO med ekstrem god forhandlingsevne for å planlegge strategi for salg av betelutin. Jeg tviler på at Malene Brondberg er riktig person i denne kritiske fasen for selskapet. Vi vet fra før hvordan elendige beslutninger har ødelagt for selskapet og 2 CEO måtte gå av.
Redigert 02.07.2021 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
focuss
02.07.2021 kl 08:18 3704

Jeg tror ingen har behov for å vite mer om privatlivet til Braun. Tror heller ikke noen trenger bekreftelse på at Betalutin virker. Det har vi statistisk signifikans på at den gjør. Det vi har behov for er at Malene/Egberts forstår hvordan de ikke skal gjøre livet til shorterne mye lettere enn hva de trenger å gjøre. Vi trenger også en styreleder som ikke gir kurssensitiv info til en enkeltperson over telefon, men en som sørger for at markedet er likt informert. Ledelsen fortjener kritikk i denne saken og fortjent kritikk må de nesten finne seg i å ta i mot. Den kritikken har markedet unisont sent ledelsen med gårsdagens verdifall.
Redigert 02.07.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.07.2021 kl 07:48 3850

Kloke ord. Usikkerheten som nå råder skyldes hovedsakelig alle konspirasjonsteoriene som følger i kjølvannet av gårsdagens melding. I den grad man stoler på det som står i meldingen så er der ingen grunn til å ha utfyllende info om Braun sitt privatliv eller ytterligere forsikringer om at guidingen opprettholdes.
Pentagon
02.07.2021 kl 00:22 4073

Eller overreagerer markedet i det korte bildet Focuss?
Trenger du penger i morgen regner jeg ikke med at du investerer alt i NanoV. Er du derimot som meg overbevist at vi over en litt lengre periode ( selv om denne heller ikke er veldig lang lengre) så skal du stå o dager som denne.

Pentagon
Merlin
02.07.2021 kl 00:19 4056

Sakset fra TI. Virker troverdig, med ref til mobnr. til Egberts:

Star1000
60
1t
Hei
Jeg hadde en god prat med styreleder Egberts i dag og han forsikret om at avgangen til Braun IKKE hadde noe med selskapet å gjøre, eller Paradigme. Dette var Brauns egen avgjørelse.

Egberts var enig i at dette ville føre til negative spekulasjoner, men påpekte at de måtte opplyse markedet straks Braun meldte at han gikk av, men presiserte at avgangen ikke hadde noe med selskapet eller paradigme å gjøre.
focuss
02.07.2021 kl 00:16 4035

Fasiten på hvordan markedet reagerer på den usikkerheten ledelsen skaper ved at en man slutter har jo markedet gitt selv i dag så det burde det være unødvendig å diskutere.
Merlin
02.07.2021 kl 00:11 4044

Helt enig i det. Men om guidingen er i rute er det konkludent å ikke nevne det.

Det vil derimot være en faktisk informasjonssvikt om avvik er grunnen og IKKE er nevnt.
Pentagon
02.07.2021 kl 00:07 4030

Det er uenigheter om nær fremtid i NanoV som er årsaken til dette. Uenigheter om hvordan NanoV skal gripe ann og løse den neste fasen for selskapet. ( i fase pr tid og 6-9 mnd frem i tid)
Husk NanoV har sterke krefter som virkelig LEVER for selskapet og det’s fremtid. Jeg driver selv flere selskaper, og jeg ville på ingen måte akseptere at en ny sjef skulle komme inn og endre en klar selskaps struktur og en målsetning med mine selskaper hvis ikke jeg og mitt styre var enige dette. Slik ville vel ingen akseptere.
Igjen, paradigme går sin gang det er ikke her problemet ligger. Rekrutteringen går sin gang, ikke vær redd for det.
Focus du ble voldsomt irritert og krever svar på svar. Hvorfor det? Hva vil du høre at ledelsen sier. Hvor mye kan de si? Står at han fratrer av personlige årsaker. Ta en telefon til selskapet da vel. Spør dem helt konkret hvis du lurer så fælt. Ikke betvil at ledelsen vil selskapets beste selv om du har meninger om hva som bør kommuniseres og/eller ikke.

NanoV har nettopp hatt en emisjon ( har penger i kassen) paradigme er på track, at Betalutin fungerer er bevist. Hva er frykten deres hvis dere virkelig tenker dere litt om.
At Betalutin plutselig ikke skal fungere? At NanoV skal lyve om resultatene ? At verdens kreftpasienter plutselig ikke skal trenge dette medikamentet. Come on folkens, tenk dere litt om.

Pentagon langsiktig aksjonær i NanoV og virkelig rolig i denne stormen.
focuss
02.07.2021 kl 00:05 4028

Merlin
Jo det stemmer alltid. Hvis ikke styreformann skjønner hvordan det skal gjøres så har han et problem
Redigert 02.07.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
bj111
02.07.2021 kl 00:05 4034

Hysteri mye av det som kommer ut her i dag/kveld. 1 mann har sluttet eller fått sparken.
Å lage syke teorier om at dette skyldes at rekruttering ikke går som uttalt for kun kort tid siden, da lurer jeg på motivet til skribent. Trolig å lure folk til å dumpe sine aksjer til skribenten.
Men når man anklager andre her styret og nå fungerende leder for lureri så er det vel nettopp det en selv holder på med her inne. Mange her som burde skjerpe seg både når det nå baisser som bare det og da de hausset ut av vilden sky.
I måneder har mange hausset Betaluin, med Braun forsvant dette ut døra.
Skjerp dere.
Dere er hysteriske og det er det ikke noe grunnlag for.
Falketind
02.07.2021 kl 00:04 4025

Braun burde nok ha vært mer imøtekommende på dette punktet i forhold til personvernet.
Redigert 02.07.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Normalone
02.07.2021 kl 00:03 4018

Jeg er ikke uenig i at det ville vært en fordel om en utdypet og ga noe mer informasjon ift de personlige- samtidig synes jeg det blir merkelig om en i en børsmelding om at CEO slutter, med nettopp den begrunnelse at det er personlige årsaker, skal være nødt til å liste opp alle grunnene for at han IKKE sluttet. Hvorfor skal en stole mer på en slik melding? Markedet har ikke hatt noe tiltro til de andre meldingene hvor en (i alle fall indirekte) poengtere at guidingen opprettholdes eller når det ble opplyst på Q1 at guidingen fortsatt gjelder. Som dere skriver - er det endring i guidingen (eller at tidligere resultater er feil) skal en melde om det. Trenger man derfor i denne sammenheng eksplisit gjenta det samme som er meldt tidligere - i en børsmelding om om at CEO skal slutte?

Som tidligere skrevet - det er søkt å innfortolke i denne meldingen noe om rekrutteringstempoet eller at Betalutin ikke lenger virker...
Redigert 02.07.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
focuss
02.07.2021 kl 00:02 7872

Merlin
Markedet tror at Brauns avgang skyldes avvik fra guiding. Burdet ikke kreve særlig høy IQ å fortelle markedet at slik er det ikke. Om det ikke er det.
Merlin
02.07.2021 kl 00:00 7894

Det stemmer ikke alltid. Personhensyn og børsregler etc. kommer jo inn også, Men enig i at mer burde vært sagt for å redusere usikkerhet. Egberts er nødt til utdype avgangen til Braun, det regner jeg med, men går ut fra at hans uttalelse i denne omgang er nøye forhåndsvurdert av advokater.
focuss
01.07.2021 kl 23:56 7923

Merlin
Dette med konkurranseforhold. Legg det på hylla. Det minner om Costas "kortene til brystet" strategi hvor alt uansett ble informert på konferanser. Det er ikke noe som helst grunn til å tro at folkene som leder biotech selskap er smartere enn markedet. Kanskje tvert i mot.