Seadrill mot 33 kroner
Dagens gladmelding fra Fredriksen :)
"Seadrill New Finance og enkelte datterselskaper har inngått avtale om de viktigste vilkårene i en omfattende restrukturering med omkring 79 prosent eierne av et seniorsikret 12 prosents obligasjonslån med forfall i 2025, går det frem av en børsmelding.
Avtalen omfatter også SeaMex, et 50/50 joint venture Seadrill JU Newco Bermuda etablerte i 2014 sammen med et investeringsfond kontrollert av Fintech Holdings.
Seadrill og Seadrill New Finance foreslår også en såkalt «consent solicitation process» for å endre enkelte bestemmelser i avtalen som regulerer obligasjonslånet."
https://newsweb.oslobors.no/message/537414
Fra en annen tråd:
«Er all gjeld i 12% bond notes? Det konverteres 79% av gjeld med utvanning 65/35. Serviettberegning: Nye Seadrill 8-12 milliarder i gjeld. Ca 300 mill aksjer og selskapdverdi 10 milliarder? (Transocean er vel rundt 25-30 milliarder?). Ny kurs 33 kroner.»
"Seadrill New Finance og enkelte datterselskaper har inngått avtale om de viktigste vilkårene i en omfattende restrukturering med omkring 79 prosent eierne av et seniorsikret 12 prosents obligasjonslån med forfall i 2025, går det frem av en børsmelding.
Avtalen omfatter også SeaMex, et 50/50 joint venture Seadrill JU Newco Bermuda etablerte i 2014 sammen med et investeringsfond kontrollert av Fintech Holdings.
Seadrill og Seadrill New Finance foreslår også en såkalt «consent solicitation process» for å endre enkelte bestemmelser i avtalen som regulerer obligasjonslånet."
https://newsweb.oslobors.no/message/537414
Fra en annen tråd:
«Er all gjeld i 12% bond notes? Det konverteres 79% av gjeld med utvanning 65/35. Serviettberegning: Nye Seadrill 8-12 milliarder i gjeld. Ca 300 mill aksjer og selskapdverdi 10 milliarder? (Transocean er vel rundt 25-30 milliarder?). Ny kurs 33 kroner.»
Redigert 04.07.2021 kl 18:10
Du må logge inn for å svare
Det er vel at bankene lukter bedringen som har vært i riggmarkedet. De ser nok for seg at de kan minimere tap ved å selge ut rigger fra Seadrill. Noe som potensielt kan la Seadrill sitte igjen med en dårligere rigg flåte og gjeld som blir vanskelig og dekke. Så da må kanskje resten av selskapet sikres med en restrukturering. For jeg kan ikke se for meg at Seadrill blir levedyktig når bankene har sørget for salg av de mest attraktive riggene.
Dårlig nytt er hva jeg tolker av dette. Potensielt. Så spørs det hva Seadrill kan gjøre med det. Utvanningsspøkelset er på ingen måte borte for nåværende aksjonærer.
Dårlig nytt er hva jeg tolker av dette. Potensielt. Så spørs det hva Seadrill kan gjøre med det. Utvanningsspøkelset er på ingen måte borte for nåværende aksjonærer.
Redigert 08.07.2021 kl 13:10
Føre var
08.07.2021 kl 13:05
4076
"Bankene til Seadrill har hittil støttet riggselskapets ønske om å komme seg gjennom konkursprosessen på egen kjøl og uten å bli stykket opp. Men nå frister også bud fra rivaler."
https://www.dn.no/rigg/seadrill/john-fredriksen/noble-corporation/na-vil-bankene-at-seadrill-skal-vurdere-rigg-bud-fra-konkurrent/2-1-1021611
Hva kan man forvente om noe sånt skulle ha skjedd?
https://www.dn.no/rigg/seadrill/john-fredriksen/noble-corporation/na-vil-bankene-at-seadrill-skal-vurdere-rigg-bud-fra-konkurrent/2-1-1021611
Hva kan man forvente om noe sånt skulle ha skjedd?
X-43 scramjet
08.07.2021 kl 11:23
4201
Traff en bunn på 3.72, de som lastet opp masse der har gjort et kupp, nå går det oppover. Lastet litt til.
Slettet brukerskrev Selg Seadrill og kjøp Zenith Energy!!!
Robotene koser seg la dem kose seg. Store guttene kommer på banen 😉
Selg Seadrill og kjøp Zenith Energy!!!
Men Henriksen og aksjesladder lovet oss jo vakuuuum 🚀🚀🚀
JanOrge
06.07.2021 kl 16:05
5170
Ser det er endel nick på SDRL-trådene som svei seg godt på PLCS for noen uker siden. Ingen har lært noenting, og kjører på. Vanskelig å synes synd på folk som aldri lærer. Og prøver man å si at risikoen er (for) stor så får man virkelig høre det...
Cassiopeia
06.07.2021 kl 16:02
5146
Seadrill blir sikkert restrukturert etter børsslutt idag. Klassisk at det nå pumpes opp maksimalt for at de store skal komme seg ut og de små skal lide.
phantom1
06.07.2021 kl 15:44
5216
kan jo ikke bevege seg 3 prosent uten de maa ta pause - helt idiotisk - er jo ikke slik med andre aksjer.
phantom1
06.07.2021 kl 14:48
5356
han er bare en smakløs shorter som har lånt litt aksjer idag. Alle viste den måtte justerer litt. Tror nok den kommer opp mot slutten idag + så er disse gutta vekk.
observer009
06.07.2021 kl 14:41
5328
Du er helt på jordet med din smakløse kommentar. Jeg kjenner ikke din erfaringsbakgrunn, så jeg må bare spørre: hva vet du egentlig om dette?
går bra i seadrill??? skremmende konklusjon S. Seadrill ligger med knukket rygg... pump and dump...
hehe..la smurfene trade til seg småpengene sine. Så har de hvertfall til egen mat :/ nesten 10kr nå, snart 50liksom...huff
Hei,
Det var da en veldig påståelighet du utviser her. Kan du belyse noen av de poengene fra disse andre som har så gode kvaliteter og forståelse? Siden jeg tydeligvis kommer med feil info ifølge deg.
Det var da en veldig påståelighet du utviser her. Kan du belyse noen av de poengene fra disse andre som har så gode kvaliteter og forståelse? Siden jeg tydeligvis kommer med feil info ifølge deg.
GOV
06.07.2021 kl 14:04
5360
Spar oss andre for dine verdiløse forsøk på å fremstå som 'analytiker'.. - her er det mange andre som har bedre kvaliteter/forståelse enn deg og meg !
Aksjemeglern
06.07.2021 kl 12:48
5527
Det jeg skulle si og, noe short shorting idag, og nå bunnfiskes det sakte men sikkert oppover.
Tydlig det skal komme en melding om et eller annet snart, som er ventet å løfte den ytterligere.
Tydlig det skal komme en melding om et eller annet snart, som er ventet å løfte den ytterligere.
HP17
06.07.2021 kl 12:37
5508
Noe er på gang i sdrl. Det går store poster og kursen fortsetter oppover. Rally mot slutten i dag og over kr 6 og deretter videre oppover ut uka? Ingen kan spillet bedre enn Fredriksen og nå jakter han nye store verdier i rigg mef sdrl som sitt redskap?
Det går virkelig ikke bra i Seadrill. Herregud for en gjeng. Er det ingen som forstår her inne.
Aksjemeglern
06.07.2021 kl 10:37
5804
På vei opp igjen nå, short shorting nå får å skremme unna gamblerne
Går bra i Seadill nå. I Juli/August får di enda en rigg ut på feltet. Westphoniex har ligget i Ølen siden august i 2020, men ska nå snart ut .
Slettet brukerskrev Vi ser 8kr i dag.
De er for moderat i din spådom raske langfinger.
Hvis alle "fans" kjøper masse nå så får en kanskje en sånn gameshop
effekt? Hadde vært kjekt å se.
Hvis alle "fans" kjøper masse nå så får en kanskje en sånn gameshop
effekt? Hadde vært kjekt å se.
Redigert 06.07.2021 kl 10:20
Hvor lenge skal du skrike om kurs over 30? Helt til du selger deg ut på 6 kroner og sier den har gått for fort opp? Er jo sånn i hver aksje du og banden skriver om
phantom1
06.07.2021 kl 10:09
3105
5.38 - saa du meg? - sitter aldri lenge etter matching halt - da er det ut.
Tenker de fleste er mette og maa faa litt pusterom til ny melding.
Tenker de fleste er mette og maa faa litt pusterom til ny melding.
Bleieskift
06.07.2021 kl 10:03
3122
Heilt rett. Solgte meg ut til 5,5. Fylte lommene og stakk av :-P
observer009
06.07.2021 kl 10:02
3074
tar gevinsten, det er moro så lenge det varer bare man ikke blir for grådig, fallhøyden er stor!
Lurt å ta gevinst når det er så spekulativt som dette. Evt beholde en liten lottopott igjen.
Aksjemeglern
06.07.2021 kl 09:43
3450
X-43 scramjet skrev Helt utrolig vi er på snart 6 kroner i SDRL.😃
Nådd toppen på isfjellet nå. 5,7 så ut til å være høyeste for denne gang, nå skal det realiseres:)
Glad jeg gikk inn i NODL
Glad jeg gikk inn i NODL
X-43 scramjet
06.07.2021 kl 09:36
3532
Slettet brukerskrev snart 6kr.
Helt utrolig vi er på snart 6 kroner i SDRL.😃
snart 6kr.
På sporet
06.07.2021 kl 09:25
3629
Sdrl mye bedre kjøp enn borr foreløpig! Blir spennende å følge videre!
Kamp om aksjene nå, kan fort se 9- 10kr i dag.
Kantarell
06.07.2021 kl 09:12
3797
Slettet brukerskrev Flytoget tar av. 50kr stopper det så går det videre når oljeprisen passerer 100.
Stanset?
Flytoget tar av.
50kr stopper det så går det videre når oljeprisen passerer 100.
50kr stopper det så går det videre når oljeprisen passerer 100.
la oss håpe det for din del. Tar tiden uansett jeg da :-)