Forventninger til møte 9.juli - Zenith Energy
Investor Call kommer den 9 juli 2021
Man kan på forhånd sende inn spørsmål og forvente svar fra ledelsen
Pågående aktiviteter. Status på prosjekter. Oljeproduksjon mm
Viktig at gode og konkrete spørsmål blir laget og sendt inn
HVA kan vi forvente???
HVA bør vi forvente???
Skru på forventningsindikatoren og gjør deg klar !!
Man finner detaljer på denne
https://newsweb.oslobors.no/message/537173
BlackPearl
02.07.2021 kl 16:34
9599
Ser ikke for meg at denne IC blir noe annerledes en de som er vært frem til nå, men håper på det sterkeste at jeg tar feil.
Litt usikker selv etter hva som har skjedd siste 2 mnd . Tror fakta og tall hjelper mye ,men fremdriftsplan på lisenser og salg av oljen vil være noen triggere . Tilliten CEO har i markedet må han gjøre noe med , stusser over at han ansatte en på sommerjobb som analytiker i Norge . Håper jeg tar grundig feil og at han overbeviser oss alle den 9/7.
Svartsyn
02.07.2021 kl 21:22
9392
Ser ikke for meg at denne IC blir noe annerledes enn de som har vært frem til nå,enig med Black Pearl her.
Hvorfor skulle den egentlig bli det?
Det jeg egentlig håper han sier : er at dette vil ta tid,utrolig mye tid. Mye mere tid en noen av det mest utålmodige innleggs-skriverene her skjønner.
Vi er en oljemygg intet annet, foreløpig.
Potensialet er udiskutabelt, "time-linerene" er utenfor all realisme.
Og grunnen til at det er akkurat slik er den enkle forståelse av hva selskapet er. En oljemygg på godt og vondt.
Noen av innleggene her på Zenith sidene bærerer preg at noen tror vi er nesten "Equinor".
Fingeren i bakken sier jeg,og glem eget selvbilde så blir kanskje lærdommen om hva en oljemygg egentlig er for noe kanskje oppbyggende.
Til alles glede, dette ender bra hvis to avtaler går i boks.
Hvis ikke så blir veien ennå lenger....
Til de som vil ha rask avkastnig,har eg bare et råd selg rubbel og bitt av Zenith aksjene .
Det er utrolig mange flere aksjer på Oslo børs å investere i.
Hilsen skilpadden ,som driter i om aksjen står i 10 eller 12 øre, det er ikke der "caset" ligger i mine øyne.
Ha en flott kveld alle Zenithere
Hvorfor skulle den egentlig bli det?
Det jeg egentlig håper han sier : er at dette vil ta tid,utrolig mye tid. Mye mere tid en noen av det mest utålmodige innleggs-skriverene her skjønner.
Vi er en oljemygg intet annet, foreløpig.
Potensialet er udiskutabelt, "time-linerene" er utenfor all realisme.
Og grunnen til at det er akkurat slik er den enkle forståelse av hva selskapet er. En oljemygg på godt og vondt.
Noen av innleggene her på Zenith sidene bærerer preg at noen tror vi er nesten "Equinor".
Fingeren i bakken sier jeg,og glem eget selvbilde så blir kanskje lærdommen om hva en oljemygg egentlig er for noe kanskje oppbyggende.
Til alles glede, dette ender bra hvis to avtaler går i boks.
Hvis ikke så blir veien ennå lenger....
Til de som vil ha rask avkastnig,har eg bare et råd selg rubbel og bitt av Zenith aksjene .
Det er utrolig mange flere aksjer på Oslo børs å investere i.
Hilsen skilpadden ,som driter i om aksjen står i 10 eller 12 øre, det er ikke der "caset" ligger i mine øyne.
Ha en flott kveld alle Zenithere
Herman*
02.07.2021 kl 21:32
9391
Du glemmer en viktig ting når det gjelder tidsaspektet; hva selskapet selv guider. På grunn av at de alltid har hatt en aggressiv guiding på grensen til det manipulative, har de skapt en hær av frustrerte og grinete aksjonærer. Hadde AC sagt i midten av april at Tilapia kunne ta «a few months», hadde ikke aksjonærene begynt å bli grinete i slutten av mai. Det samme gjelder SLK. Å nærmest garantere at det ville skje i løpet av 2020 var ikke smart. De kunne for lengst ha sagt at hver lisensprosess kan ta flere år. Nå er det litt sent å komme med den slags, når de er på overtid av overtiden i forhold til tidligere guiding.
Svartsyn
02.07.2021 kl 23:00
9295
Hei Herman.
Når du skriver: De kunne forlengst ha sagt at hver lisensprosess kan ta flere år.
Skjønner du egentlig hva du skriver.?
Når du skriver: De kunne forlengst ha sagt at hver lisensprosess kan ta flere år.
Skjønner du egentlig hva du skriver.?
Fakevenues
02.07.2021 kl 23:17
9276
Når selskapet skriver flg i sitt prospekt:
"Official confirmation regarding the successful completion of the
Enquiry of Public Utility (Enquête d’Utilité Publique) following an
in-depth technical and financial review, performed by the Ministry
of Hydrocarbons of the Republic of the Congo during the month of
January 2021. As announced on December 23, 2020, the Company
will now proceed with the potential finalisation and ratification of the
Production Sharing Contract (“PSC”) for Tilapia II"
- så bør det være lov å tro at fortsettelsen ikke skal ta flere år innen de har et stempel på en lisens, eller en fot i ræva.
"Official confirmation regarding the successful completion of the
Enquiry of Public Utility (Enquête d’Utilité Publique) following an
in-depth technical and financial review, performed by the Ministry
of Hydrocarbons of the Republic of the Congo during the month of
January 2021. As announced on December 23, 2020, the Company
will now proceed with the potential finalisation and ratification of the
Production Sharing Contract (“PSC”) for Tilapia II"
- så bør det være lov å tro at fortsettelsen ikke skal ta flere år innen de har et stempel på en lisens, eller en fot i ræva.
Stockdance
03.07.2021 kl 07:04
9134
Slik jeg ser det burde de da for lengst ha fått denne foten i ræva. Den eneste grunnen til at jeg kan se at avtaler ikke skal fullføres nå må være at oljeprisen igjen er blitt lukrativ, men slik det fremstår for meg er både Congo og Tunisia avhengige av å få inn ekstern kapital og kompetanse for å få fart på økonomiene deres. Korona-pandemien er fremdeles ikke over, og fokuset på grønn energi er fremdeles sterk. Når det da meldes om utfordringer med at selskaper trekker seg ut tilsier vel det at de bør forsøke å holde på de som faktisk ønsker å bli værende. Et annet poeng er vel at Zenith også var en oljemygg i 2020, og at situasjonen ser bedre ut nå enn da. Nå blir det i første omgang veldig interessant å se om de lykkes med Robbana da suksess her viser at de også har teknisk kompetanse.
Jeg ønsker svar på:
Hvorfor det tar så lang til å få stemplet avtalene i Tunisia. ( ikke skyld på korona lengre)
Fremdrift og oppstart på Tilapia. Dette er den største kursdriveren. Med mulig 5000 boe/d.
Status rundt større felt i Vest Afrika.
Salg av olje som står på lager.
Hvorfor det tar så lang til å få stemplet avtalene i Tunisia. ( ikke skyld på korona lengre)
Fremdrift og oppstart på Tilapia. Dette er den største kursdriveren. Med mulig 5000 boe/d.
Status rundt større felt i Vest Afrika.
Salg av olje som står på lager.
Hektor
03.07.2021 kl 11:43
8969
IC call 9 juli er også deadline i Angola
ANPG also reduced the entry fee, which grants access to the data package, to aid smaller companies interested in onshore projects in Angola
ANPG also reduced the entry fee, which grants access to the data package, to aid smaller companies interested in onshore projects in Angola
Spennende! Jeg er så klar for noe gode nyheter!
Fakevenues
03.07.2021 kl 12:07
8933
Tilapia II bekreftelse vil komme til å være en virkelig gamechanger for Zena;
1) Fra prospektet til Zena : "Zenith intends to contract a suitable and fully inspected drilling rig to sidetrack TLP- 103C and thereby achieve potentially transformational production from the Mengo and Djeno formations once a new 25-year licence is obtained in respect of the Tilapia oilfield."
2) Fra AAOG Annual report 2018 P4: "The side-track is a 25-30-day programme " https://www.aaog.com/docs/librariesprovider10/archive/reports/aaog-annual-report-2018.pdf
Kommer 'suitable and fully inspected drilling rig' sammen med 'Competent crew', så er det takeoff her.
Hvorfor? Fordi her handler det ikke om en sannsynlighet på noen %'er for å finne olje,- Men et reservoar som er 'testet' og bekreftet. Ny ressurs rapport vil gi estimater på 2P verdi.
1) Fra prospektet til Zena : "Zenith intends to contract a suitable and fully inspected drilling rig to sidetrack TLP- 103C and thereby achieve potentially transformational production from the Mengo and Djeno formations once a new 25-year licence is obtained in respect of the Tilapia oilfield."
2) Fra AAOG Annual report 2018 P4: "The side-track is a 25-30-day programme " https://www.aaog.com/docs/librariesprovider10/archive/reports/aaog-annual-report-2018.pdf
Kommer 'suitable and fully inspected drilling rig' sammen med 'Competent crew', så er det takeoff her.
Hvorfor? Fordi her handler det ikke om en sannsynlighet på noen %'er for å finne olje,- Men et reservoar som er 'testet' og bekreftet. Ny ressurs rapport vil gi estimater på 2P verdi.
Redigert 03.07.2021 kl 12:32
Du må logge inn for å svare
Hva er feil med å skrive det? Det kommer jo til å ta flere år? Skjønner ikke helt poenget ditt
Gullit
03.07.2021 kl 14:37
8810
Dette kommer nok fortere enn du tror. Det er full aktivitet i forhandlinger mens vi snakker, tenker nok mye faller på plass i løpet av sommeren..
Gullit
03.07.2021 kl 20:34
8650
Vi vet jo med stor sannsynlighet att det kommer på plass noe innen IC. Og etter å ha fulgt Zenith i noen år får man anelser om hvordan de opptrer. Slik jeg tolker det er vi virkelig på riktig spor nå. Sitter ikke med mer info enn det som er stadfestet. Så som alle andre her kan jeg bomme. Tenker vi kan ta opp igjen denne tråden i september så er jeg meget overbevist om att dette stemte., lagre denne du😀
Billyjojimbob
03.07.2021 kl 20:41
8631
Mulig det er smart å kjøpe litt før fete substansielle nyheter blir servert før åpning en eller annen dag i fremtiden da👍
Mdg1
03.07.2021 kl 20:42
8626
Bare på Johan Sverdrup har Equinor nesten 300 000 fat om dagen, så et stykke opp dit.
Galv
03.07.2021 kl 21:00
8751
Mdg1
Når Zena står i 1 kr - da er fortsatt børsverdi x500 på equinor .
Når Zena står i 1 kr - da er fortsatt børsverdi x500 på equinor .
Forventningene begynner å stige. Hadde vært rått om Tilapia kommer snart!
Myndighetene i Tunisia får snart en Mail om status på SLK. Kan ikke være bekjent å bruke så lang tid.
Myndighetene i Tunisia får snart en Mail om status på SLK. Kan ikke være bekjent å bruke så lang tid.
Skal vi hausse nå eller skal vi tro og håpe …!?. Liker mange vinklinger her inne på hva som kan skje og hva vi tror og håper på :-). For min del så håper jeg zenit faktisk viser seg som mer seriøs liten oljemygg enn det jeg har opplevd her de siste mnd . CEO har en stor jobb foran seg og 9 juli vil vise om han klarte det .
Hadde vært utrolig gøy om zena klarer å bli et mid tier selskap som er målet.
Har mine tvil, og om de klarer det. Sitter dagens aksjonærer med en pen gevinst eller blir de bare mer og mer vannet ut? 😊
Har mine tvil, og om de klarer det. Sitter dagens aksjonærer med en pen gevinst eller blir de bare mer og mer vannet ut? 😊
Hadde vært bra om de klarer og overbevise markedet . Vet ikke hvor folk sitter her inne, men tror det er fler med tap enn gevinst i denne aksjen . Fredag får vi svaret så jeg sitter iro ….:-).
Olje prisen over 77 dollar og på vei mot 80-85 dollar.
https://e24.no/olje-og-energi/i/X8G9eE/opec-utsettelse-sender-oljeprisen-opp
Håper Zena lander noe snart.
https://e24.no/olje-og-energi/i/X8G9eE/opec-utsettelse-sender-oljeprisen-opp
Håper Zena lander noe snart.
Aldara
05.07.2021 kl 20:17
7824
Ja hvis de ikke lander noe snart av større betydning blir hele smørja helt Donald Duck o co..
Hei, hvordan står det til med desse kontraktene vi har hørt om siden før jul?. Er det håp om å få kursen opp på 0.15-0.20 snart?
Gullit
05.07.2021 kl 23:45
7654
Det drøyer ut i enkelte land, men nå ser det ut som de politiske prosessene nærmer seg noe. Vi håper vel på noe juice innen 9 juli
Japp. Hadde vært gøy det for mange her inne.
Har ikke helt troa. Så tatt et lodd i axactor da jeg tror det blir mange inkasso slaver de kommende år.
Har ikke helt troa. Så tatt et lodd i axactor da jeg tror det blir mange inkasso slaver de kommende år.
Aldara
06.07.2021 kl 08:42
7444
Hadde forundret meg stort!
Kommer sikkert noe småpiss liksom for å dekke over at det store ennå ikke er klart! Som vanlig.....
Kommer sikkert noe småpiss liksom for å dekke over at det store ennå ikke er klart! Som vanlig.....
Aksje for dei gavmilde aldara 😁😉
Herman*
06.07.2021 kl 14:57
7202
Dere kan jo spørre Sigurd om han har kjøpt eller solgt aksjer etter at han begynte. Han sitter ikke på innsideinfo, men han bør jo kunne lukte litt på den løpende stemningen i selskapet.
Herman*
06.07.2021 kl 16:56
7103
Hvis de bare kommer med en operasjonell oppdatering og ikke en signert PSA for Tilapia, håper jeg den er konkret i forholdt til ting som er igangsatt og avtaler som er inngått.
Barneskirenn
06.07.2021 kl 17:02
7088
Gullit skrev Tenker det ligger en hyggelig melding innen 48 timer
Hvorfor skal det komme noe melding?
Jeg tror ikke det kommer noe melding i forbindelse med IC.
Jeg tror ikke det kommer noe melding i forbindelse med IC.
Konjagi
06.07.2021 kl 18:42
6969
Tenker at du skal Sigurd få være i fred nå. Han gjorde en generaltabbe med å kombinere dette forumet med sin sommerjobb. Ung og mye pågangsmot kanskje...ikke vet jeg eller du.
Men når det er sagt, tror jeg som noen andre her at denne IC er på mange områder er premature...litt under press fra oss eiere, så det ble tilsynelatende litt vilrede i ledelsen. Tenker at det på ingen måte kommer noe nyheter i denne omgang og heller ikke på en stund. Er dere optimister virkelig klar over hva det betyr i tid og innsats å bygge en oljemygg eller rettere sagt oljeknott opp til neste divisjon?
Jeg er der Svartsyn med jevne mellomrom prøver etter beste evne å kjøle ned situasjonen
Men når det er sagt, tror jeg som noen andre her at denne IC er på mange områder er premature...litt under press fra oss eiere, så det ble tilsynelatende litt vilrede i ledelsen. Tenker at det på ingen måte kommer noe nyheter i denne omgang og heller ikke på en stund. Er dere optimister virkelig klar over hva det betyr i tid og innsats å bygge en oljemygg eller rettere sagt oljeknott opp til neste divisjon?
Jeg er der Svartsyn med jevne mellomrom prøver etter beste evne å kjøle ned situasjonen
Redigert 06.07.2021 kl 18:44
Du må logge inn for å svare
Duppen
06.07.2021 kl 19:41
6893
Har absolutt ingen forvetninger. Her er det ekstremt mye haussing fra enkelte. Zzzzzz
Gullit
06.07.2021 kl 19:41
6890
Bygge opp er en ting, få på plass stempler og avtaler er en annen ting……