Til regjeringen trygd bør økes

Slettet bruker
03.07.2021 kl 15:00 835

Trygd bør økes trygde har snart 50% lavere lønn en snittet i Norge.
Slettet bruker
03.07.2021 kl 23:45 768

570000kr er snittlønn Norge
Ta 50% av det så har dere lønn trygd Norge.
285000! Nå bør regjeringen ta grep på Trygde stønader.
Slettet bruker
04.07.2021 kl 00:51 731

Medianlønna i Norge er nå blant de dårligste i OECD.
https://data.oecd.org/eduresource/teachers-salaries.htm

Norge har blitt fullstendig ødelagt for folk flest de siste 40 årene. Det er ingen grenser for hvor langt Norge er villig til å gå til å knuse livskvaliteten til folk flest. At DNB kan kjøpe Sbanken er det siste tilskuddet til kapitalanarkiet.

Det er helt utrolig hva som er lov i Norge for tiden. DNB har allerede de høyeste avanser på boliglån i hele OECD, og politikere er ikke villige til å regulere boliglån. I demokratier, så beskytter Staten husholdninger mot uforutsigbare utgifter, ved å begrense avanser banker kan ta, især på langsiktige boliglån, slik at de fleste har forutsigbare lave renter, og ikke blir ranet av banken om du flytter, eller vil endre på dine lånebetingelser. Det samme er det på utgifter til strøm, hvor det i Norge er totalt overgitt en korrupt bransje og spekulanter. Norge egner seg veldig dårlig til konkurranse, og da er det enda viktigere med strenge reguleringer for å beskytte husholdninger.
I Norge har husholdninger den høyeste gjeldsbelastningen i OECD, og medianyrker tjener betydelig dårligere, slik at betalingsevnen er meget dårlig for folk flest. Før COVID kunne omtrent 60% av befolkningen ikke betjene sine faste utgifter gjennom lønnsinntekt.
Og at det er en sammenheng mellom at unge folk i Norge har betydelig ( opp til 3 ganger), så dårlig psykisk helse enn i OECD, og tilgang på boligmarkedet er hevet over en hver tvil. Har de ikke foreldre med penger, så er løpet kjørt. Kostnadsnivået er dessuten vanvittig over OECD, og da især når man er ungdom. I Nederland reiser studenter gratis med tog i helgene, og det finnes studentrabatter på alt. Mine barn har ikke råd å besøke oss, med mindre vi betaler billetten.
Det er bare ett ord som er dekkende: Norge har på rekordtid gått fra et lovende demokrati til en kapitalanarkistisk stat, hvor strukturell undertrykking av folket sitter dypt i politikerens DNA. Frivillige ordninger ( som DAB og AMS) er tvangsinnført i Norge, og som eneste land i verden måtte alle ta turen til Elkjøp for å kjøpe ny radio. De få som unngikk AMS blir straffet med årlige straffegebyrer som tilsvarer 20 fartsbøter i Tyskland, og dessuten så har regjeringen sørget for at du må gi tilgang til strømpolitiet en gang i året. I 40 år har de ikke sett nødvendigheten av å se om min analoge måler virker som det skal, men nå skal de komme hvert år ( med som hovedmål å bytte den allikevel ut med en digital måler). Slikt forbinder jeg med Stasi.

Og slik kan man fortsette: samtlige tilsynsinstanser har ingen reel funksjon, og politikere er tyste som graven. Å tillate DNB som monopolist er utilgivelig og føyer seg pent i rekken på tusenvis av antidemokratiske og kapitalanarkistiske hendelser de siste 30-40 år.

PS: også Norwegian gjør som de vil: Om du har pengekrav kan du se langt etter penga dine, og så tar de imot milliarder, kaster folk på sjøen og gir seg selv 30 millioner. Blir de straffeforfulgt? Selvsagt ikke. Jeg og mine kommer aldri til å reise med Norwegian noensinne og det blr flere gjøre og si ifra om.

Jeg visste ikke at også folk på trygd skal flås sammenlignet med OECD.
Det er helt tydelig at Norge er nære til å bli en neofascistisk stat, og den eneste Staten i OECD som ikke prøver en gang å redde de grunnleggende demokratiske prinsipper, som mange andre stater innser må ivaretas om man ikke skal skape flere terrorister som Breivik...

Det vi blir indoktrinert med gjennom en elitestyrt media er jo nettopp at alt er så bra i Norge. Det er riktig om vi sammenligner oss med resten av verden, men sammenlignet med OECD, så er Norge det landet med verst livskvalitet for stadig flere.. Eliten kan gjøre hva de vil, men unge folk har det tre ganger så ille enn land som Nederland... som ikke har et oljefond ( og en høyre regjering). Regjeringen idag er svartjakker med rosa sløyfer. Rosafascister er muligens dekkende?
Redigert 04.07.2021 kl 01:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2021 kl 01:20 702

Høyre regjeringen får 4 nye år om dem raskt øket trygden til folk.
fabian2
04.07.2021 kl 23:45 496

Mye kommer an på synspunkter - hvorfra man tenker...... Under opprdag i Malaysia ( en meget rik olje-stat ) fortalte jeg folk om farspermisjon og sykepenger i landet jeg kom fra....og jeg ble knapt nok trodd. Noen lo faktisk og trodde jeg spøkte......De ville ikke tro at man kunne få penger av staten for å gjøre ingenting. Så ting sees på forskjellig i forskjellige land.