RECSI: Q2 presenteres 22 juli

Slettet bruker
RECSI 04.07.2021 kl 09:34 30070


Hva er det realistisk å forvente på kvartalspresentasjonen 22 juli?

https://www.recsilicon.com/investors
Redigert 04.07.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 15:16 5280

Flere her inne som åpenbart ikke liker at vi holder på aksjene våres:)) tro hvorfor:)))
Slettet bruker
13.07.2021 kl 15:11 5279

Åpenbart hva dette nicket spekulerer i, ingen interesse av å diskutere selskapet. Overhodet. Kaller all diskusjon haussing osv.
IKM-ANSATT
13.07.2021 kl 15:06 5311

Jevla mafia møkka oslo børs, ner idag ska banna på den rykke opp imårå opp 6-7% imårå LOL;))))
vurdere å selga alt av crypto å hiva det inn i REC...$$$ er underprisa så det holde.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 15:04 5322

Slutt å være så tøff i trynet. Hvem bryr seg om at prisen var 24kr i februar. Er man investor så er det rykende likegyldig. Aksjer som dette går opp og ned inntil caset slår til. Inntil da er man forberedt på volatilitet og det som er av FUD og Hype.

Dette er så elementært at det er nesten flaut å se deg skrive som du gjør. Du burde ta deg en titt i speilet.
Intravenøsiu
13.07.2021 kl 14:51 5400

Hva er det du snakker om at en “reaktor kan ha gått til helvete”.

Makan til tullete uvitende trader spekulasjon.

Redigert 13.07.2021 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
13.07.2021 kl 14:51 5399

Her har han våknet igjen med oppgulpet sitt. Det er ikke slik at det er ubegrensede mengder med aksjer som kunne ha blitt solgt på 24 kroner og at alle de som ikke solgte har seg selv å takke. Det gikk noen få 100.000 aksjer på det nivået. Javel- noen var kjappe og fikk pumpet ut noen aksjer på høye nivåer. Applaus til dem. Alle kunne ikke ha gjort det.
polion
13.07.2021 kl 14:40 5378

Hobbydansken: Jeg snakket om haussere og baissere fra den tid da REC var på kr. 24. At aksjen i historisk tid har steget flere hundre prosent er følgelig i denne sammenheng et fuck all argument.

Og i senere innlegg bemerker du (i forhold til hvem som har bommet); "det kommer vel an på horisont"? Blir helt matt av sånne tåpeligheter. Hvis du etter kort tid kan få aksjen en 10-kroner billigere, så har du rett og slett bommet. Horisont? Vi vet særdeles lite om denne, det er nettopp derfor vi utelukkende har å forholde oss til hva markedet har bestemt vedr. siste tids utvikling (prising av REC). Horisont? For alt vi vet, så kan en av reaktorene til REC i ML rett og slett ha gått til helvede, med en påfølgende produksjonsstans på 1-2 år.

Horisont? Jau, jau, hausserne vet selvsagt at de har truffet meget bra i forhold til horisont, liten tvil om det.
EDIT: Og REC minus ytterligere 4% i dag. Herved ingen tvil om at markedet er enig i at REC's alle samtaler med Gud og Hvermansen vil gi en vanvittig kursoppgang - Biden, Røkke, Kongressen, Kina-uavhengig verdikjede, Sila Nano, G14, osv, osv.
Redigert 13.07.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Fholm
13.07.2021 kl 12:37 5609

Vi får fasit 15:30. selv skjønner jeg ikke hvorfor de satte den på 16, når de hadde mulighet på 17 og 18. men men
Opportunist1
13.07.2021 kl 12:35 5612

Jeg skjønner det Fjellape, men du kommenterte at noen satte en short på 500k aksjer tidligere i dag når kursen falt fra 16,80 til 16,30. Du kan ikke vite det, kan du det? Ikke før det publiseres i så fall? Det kan ha vært vanlig trading.
fjellape
13.07.2021 kl 12:24 5579

Vanligvis har man ikke oversikt over shorts, hvis man ikke låner ut sjølv. Her er en oversikt over shortposisjoner på over 0,5%: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675
Det blir ikke så veldig detaljert, og muligens ikke oppdatert så hyppig, og kursene som er oppgitt her, kan være svært misvisende. En teori er at det oppgis sluttkurs siste dag man har utvida shorten.

Historikken til Valeo, sier atValeo har tapt 200 millioner på shorts, men jeg veit ikke om disse talla er noe mer å stole på: https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway
Redigert 13.07.2021 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
13.07.2021 kl 10:46 5806

Forstår ikke hvordan du kan vite om det er satt en short. Kan være noen som bare trader. Selge tidlig på dagen, kjøpe mot slutten av dagen. Ser du på kursutviklingen de siste måneder, er det en ganske grei trading strategi. Men det funker helt til det en dag ikke funker lenger.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 10:32 5870

de siste årene har REC skrivi ned verdier rundt 1 milliard årlig.
ønsker å høre andrès meninger om dette evt. blir noe av i år også? hva tror dere?
min synsing om dette nei men ikke noe annet en rein gjetting.
halvpris
13.07.2021 kl 09:20 5992

Blir det satt short 500k på 17 kr. Samme leksa.
strider1
13.07.2021 kl 09:10 6041

Bare tull. Jeg er selv ca 400%+.
Selger når selskapet er riktig priset ift fundamentale. Ikke etter x%
Tullete å selge et selskap midt i en mega trend og med så stort potensiale bare fordi man er i pluss
BIF78
13.07.2021 kl 08:29 6274

Det er slet ikke utænkeligt, når vi ser frem mod 2025👍
BIF78
13.07.2021 kl 07:02 6575

Jeg har været med i aktien de sidste 6 år. Jeg har tjent lidt ved at trade frem og tilbage. Men det er intet mod det, som jeg har tjent ved at mere end doble op i 2,5 kr. Jeg tror utroligt meget på casen, så 20 pct stigning kan ikke få mig til at sælge. Jeg vil gevinstsikre, når kursen er 3-cifret, men ikke nødvendigvis 100 kr
Hobbydansken
13.07.2021 kl 02:34 6774

"Ikke Glem at aksjen har steget 400% på et år, så mange er fornøyde."

Helt sikkert - dette er fullt mulig.

Men det er også fullt mulig at REC kan fortsette oppturen herfra. Og som flere profiler skriver her inne, så er 400% ikke engang halvveis til deres egne kursmål.
Og jeg tenker at hvis dette potensielle avkast manifesterer seg i fremtiden, er det nok i siste ende disse profilene som ler ... hele veien til banken.
At de "fleste her på forumet kommer til å selge etter 20% stigning" sier jo intet om potensialet i REC. Hverken på kort eller lang sikt.
Redigert 13.07.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
England65
13.07.2021 kl 02:21 6792

Ikke Glem at aksjen har steget 400% på et år, så mange er fornøyde. Bare ler når jeg leser om de samme som gjentar seg selv om at jeg sitter på aksjen i mange år.
Bare tull, de fleste her på forumet kommer til å selge etter 20% stigning…
Hobbydansken
13.07.2021 kl 01:53 6838

" ... man vel ikke akkurat si at hausserne har truffet noen innertier, de har rett og slett bommet".

Dette kommer vel an på hvilken horisont man har.

De fleste som skriver positivt om REC her inne, er etter min oppfattelse veldig ærlige omkring tidsperspektivet i deres investering. Mitt inntrykk er at deres perspektiv er 3-5 år ++. Det vil si de ønsker å sitte i mer enn 3 år.
De fleste som skriver negativt om REC er inne, opplever jeg veldig sjelden skrive om hvilket tidsperspektiv de har.
Basert på dette, er jeg uenig i at "hausserne" har bommet. Jeg vil si det gjenstår å se. Inntil REC er konkurs, så er vel ballen fremdeles i spill?

Uansett er det jo tullete å konkludere at den ene eller andre har bommet i deres prediksjoner. Markedet er jo ikke statisk og endelig - og det er jo ikke "over until the fat lady sings". Og "aksjedama" ... hun er feit hun ... ;-)
Slettet bruker
13.07.2021 kl 01:01 6926

Veldig mange utålmodige her :)

Selskapet har meldt de skal ta avgjørelse i år ang åpning av ML- altså fra nå til 5 mnd ca

Vi vet selskapet er i forhandlinger med flere anoder produsenter om Siljan gas-Kan i teorien komme når som helst

G14 har meldt for en stund tilbake de jobber med kapital innhenting og i beste fall setter i gang å bygge i ML q3- blir dette forskyve til q4, så er vi inne i en kort tidsperiode på igjen 1-5 mnd.

Politisk bildet og at det jobbes knall hardt og kjempe fokus på vestlige verdikjeder, verdikjeder innen USA, på batteri, solar og semi, taler alt for REC...

Optimisme med veldig godt grunnlag . Ting kommer her, er så sikker jeg kan bli. Om det skjer om 1 mnd eller 5 mnd har ingen betydelse.
Hele den oppturen som kommer når noe som helst materialisme seg, skal jeg hvertfall jeg få med meg, og i mellomtiden er det lite betydelse om kursen er 13 eller 24 nå. Paret og arctic mener 25 kr er bra kursmål i dagens situasjon. 60-90 kroner når ML kommer i gang:)

Så derfor om vi legger frem sannsynligheten for at ML starter på noen måte nå med alt vi får servert, så burde vi virkelig ligget høyere fremover, men vi nærmer oss mer og mer :) markedet har fortsatt tvil, men er som sagt for sent få med seg himmelferden dagen det meldes noe som helst ang ML :)

Ny analyse er alltid bra. Vi bunnet i forrige uke, og på vei opp i en positiv kortsiktig trend igjen, høyt volum, og analysen kom som bestilt på ett godt tidspunkt. Hvis ikke voleon kom seg ut i dag , vil jeg tro de gjør det i morgen blir trykket stort nok, som igjen vil sette ekstra fart

Bred oppgang på børsen i USA i dag.
Sol aksjene gjør det bra :)

Ser veldig lyst på uken her både TA messig og makro messig
Redigert 13.07.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 00:34 7011

Mange gode grunner til at avtaler ikke er meldt rundt ML. Mange har nok vært optimistiske. Nå neste halvår er ting i ferd med å materialisere seg noe veldig. Å få avtaler nå neste 6 mnd er et mer riktig tidspunkt.

Det har hvertfall jeg hevdet en stund ☺️ Det meste går riktig vei, viktig å ha litt tid i aksjemarkedet 🚀
Småplukker
13.07.2021 kl 00:32 7010

Ingen, absolutt INGEN har påstått at REC skulle stå i 100 kroner aksjen i juli 2021 såvidt meg bekjent. Det som er typisk er at de optimistiske sier at NÅR børsmeldingene kommer, og det er kun et tidsspørsmål, så vil kursen ta av.
Så vil noen utålmodige surmule mens kursen går jo-jo uten nyheter, mens tålmodige sier "vent og se". Og sånn går no dagan.
Selv minner jeg meg på at det er en grunn til at Røkke hastet inn som styreleder - og smører meg med tålmodighet. Selv om jeg gjerne skulle sett en herlig børsnyhet snart.
polion
13.07.2021 kl 00:25 6976

Hjelper lite å tro, håpe og mene alt mulig her på forumet. Det er til syvende og sist markedet som bestemmer hva prisen for REC skal være. Aksjen har vært grisehausset (m/tilnærmelsesvis garantier) helt siden den var på kr. 24, og foreløpig så kan man vel ikke akkurat si at hausserne har truffet noen innertier, de har rett og slett bommet. De som derimot var litt skeptisk og solgte seg ut på kr. 23-24, har alle sitt på det tørre.

Er fullt klar over at menighetskoret vil betrakte dette som et rent baisseinnlegg, men det får nå så være. Skeptikerne har hittil truffet markedet bra, all honnør til de. Så får vi andre sitte igjen med våre "altfor lavt prisede" REC-aksjer og håpe på bedre tider. Hittil så kan man vel ikke si at selskapet har levert noe særlig, tenker da bla. på meldinger om håndfaste premier-A-kunder og åpning av ML. Bare å stikke fingeren i jorda, det er hvilke forhåpninger markedet har til REC som virkelig er av betydning. Hausser eller baisser? Uansett nyttig at det strøs litt sand på det meste av det som disse serverer.
Shikibetsu
12.07.2021 kl 21:39 7338

Ny analyse fra Pareto Sec idag 12.07.21 kl 16.35 (gjengitt klipp og lim tekst inne fra xtrainvestor):

REC Silicon - Non-Chinese value chain gains momentum

At the back of the recent US ban on selected Chinese solar suppliers combined with Biden’s net zero electricity in 2035 target, we see increasing momentum for a non-Chinese value chain for photovoltaics. Accordingly, we reiterate our REC Silicon thesis as this gives comfort to our expected restart of Moses Lake in early 2023. According to our estimates, restart of ML would yield 2023E/2024E EBITDA of USD 129/200m on Group level. Buy, TP NOK 25 reiterated.
We foresee EBITDA of USD 3.6m for Q2’21E – report due 22 July
With REC Silicon already indicating a range for EG polysilicon sales, the visibility on Butte is decent. We expect Butte to make an EBITDA contribution of USD 11.6m. Additionally, we estimate EBITDA contributions of USD -2.5m and -5.5m, for Moses Lake and HQ respectively. Altogether, we foresee Q2’21E EBITDA of USD 3.6m.
Long-term thesis backed by recent US ban on Chinese polysilicon
In late June, the Biden administration banned import of solar products from manufacturers in the Xinjiang region in China. Chinese firms supply 85% the US solar market, but as the US proves its willingness to sanction China over forced labour and child labour allegations, the ban could extend to include solar modules containing silicon traceable back to Xinjiang. This supports our thesis of a non-Chinese value chain. We keep our estimates and expect restart of ML in early 2023, yielding ’23E/’24E EBITDA of USD 129/200m.
Buy and TP NOK 25 reiterated
We reiterate our Buy and TP of NOK 25. This is based on a mix of DCF (9.5% WACC) and 23E/24E SOTP with 10x EV/EBITDA (discounted to present value with 9.5%). As a Moses Lake reopening edges closer and partnerships shapes up, we see de-risking potential.
Redigert 12.07.2021 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2021 kl 21:29 8356

Selger faktisk huset i morgen med 120% økning :) Lurer på hva jeg skal bruke mye av de på :)
Slettet bruker
12.07.2021 kl 20:10 8646

The Limiting Factor som har det ene intervjuet med OneD om Sianode, har også et meget bra intervju med Shirley Meng. Om fremtieden til silicon anoden.

https://www.youtube.com/watch?v=0ktsgwzUh3A

Blir bra saker dette her.
Rubin
12.07.2021 kl 20:05 8688

Lytt til denne presentasjonen (videoer) av Onedsilanode og du vil forstå at Silisium nano wires vil bli megastort:
https://onedsinanode.com/media-room

Så har vi G14 og Sila N pluss pluss.
Her er det bare å pantsette hus med alt «innbo» og kjøpe det man kan…😎
Redigert 12.07.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Null
12.07.2021 kl 16:35 9306

Bundesliga.
Kan du ikke da åpne mine øynen og gi meg en oppfriskning?
Det er for meg en stor endring i eierstrukturen i selskapet det seneste året, også i ledelsen av selskapet, det er vel egentlig bare ToreT som er igjen.
Tore sitter nok med en del kunskap og kontakter som man bår ta vare på litt til, så er det nok snart på tide å skifte inn noen yngre krefter der også.
Selv har jeg vært med på eiersiden i REC i litt over et tiår, det har vært mye rart, men nå synes jeg faktisk det kan bli litt sving på sakene igjen.
Jeg har vel skrevet litt angående mine tanker om dette i tidligere innlegg.

Som du sikkert har fått med deg du også så har kursen i REC økt fra ca 3-4 kroner etter at den nye hovedeierene kom inn i selskapet.
Jeg synes faktisk at utviklingen har vært relativt god etterpå har vel gått 4 gangeren og det er ok på et år ;)
Det at noen ser sitt snitt til å shorte en aksje som har gått 4 gangeren og har en relativt åpen struktur med tanke på eiere, er vel ikke så vanskelig å forstå.

Jeg liker ikke det at du mener mennesker er apekatter så det skal jeg ikke si mye om.
Men det som hadde vært fint var hvilke tanker du har om hva ledelsen skulle gjort andeledes?
Hva du har av forventinger til selksapet, så vil jeg tilslutt spørre deg har du hatt eller eier du nå akjser i REC.--

Null
fjellape
12.07.2021 kl 16:21 9399

Etter Q1, var det bra guiding om framtida, men det drukna i mye støy på ulike forum.
Jeg tipper vi får bekreftelser på mye av det samme etter Q2, og at responsen avhenger av hva slags øyne markedet vil lese med.

Inntektene kommer fra halvlederindustrien. Så lenge den bransjen sliter med kapasitetsproblemer, regner jeg med at forbruket av silisium ikke har endra seg i Q2. Vi hører stadig om priser på silisium som er gått opp 2-3 ganger, men foreløpig gjelder det nok ikke halvlederkvalitet. På sikt:
TSMC varsla i 2020 ny 12 milliarders fabrikk i Arizona, og nå vurderere selskapet ytterligere 5 fabrikker i USA.
Samsung planlegger ny 17 milliarders fabrikk i Arizona, Texas eller NY.
Intel oppgradererer prod i New Mexico for 3,5 milliarderer, og planlegger nye fabrikker i Arizona for 20 milliarder.
vi venter på oppdateringer om Butteutvidelser.

Det jeg trur vil gi etterspørsel etter ML, er samarbeid mellom OneD og bilindustrien, hvor OneD yter inginiørbistand, og danner joint ventures, for å hjelpe batterifabrikkene å spinne silisiumtråder på sine grafittpartikler. OneD hadde som mål å inngå avtaler med OEM's i Q2, og selskapet lykktes med det, iflg signaler som er kommet etterhvert, og at det har avtaler om å produksjon for millioner av biler. Det er nevnt 3-4 millioner+ med biler i ulike sammenhenger. Til sammenling produserte Tesla 500 000 biler i 2020.
OneD hjelper bilfabrikantene å utvikle sine egne tilpassa og hemmelige blandinger av Sinanode, utført av spesifikke ingeiniørteam som jobber i OneD sine lokaler, og det er allerede avtale med 2 kunder om oppstart seinere i år. Jeg kjenner ikke til om lokaliseringen er hos OneD i Ca, eller om det kan være samlokalisert med Recsi i ML, hvor Sinanode har en oppgitt addresse.

Ett helt annet prosjekt som OneD har nevnt:
Et veldig stort engineeringfirma vil bygge en storskala fabrikk som kan prosessere 5000+ tonn med grafitt for å legge til silicon-nanotråder, som vil bli ferdig i 2024.
Jeg lurer på om det er mulig å kombinere Sinanode med SCC55 fra G14, og om det er prosjekter på gang her.
G14 ønsker å ta fram spaden for å begynne å bygge fabrikk i 2021. Nyhetene ser ut til å slippes lettere, når det gjelder G14.

Recsi kan sikkert ikke kunngjøre detaljer om avtaler mellom potensielle kunder og kunders kunder, og det pågår sikkert forhandlinger med myndigheter og partnere på mange plan, som man ikke bør spolere med å slippe for mange nyheter.
Men etter Q1 meldte selskapet hvilke vei man trur det går, uten at men nevnte navn.

Ref intervju med Vincent Pluvinage: https://www.youtube.com/watch?v=ySCFZIWMYQA

Når det gjelder Sol, så er det en klar holdning i vesten som fører til at vestlige selskaper igjen satser, og det trur jeg er nødvendig for å få produktutvikling, tilpassninger og salg.
Sentraliserte løsninger:
Meyer Burger åpna 2 stk celle-fabrikker på 400MW hver i tyskland nylig, og man har allerede planer om å utvidelse til hhv 1GW og 1,4GW, og flere og flere GW, de nærmeste åra. Og man vil på sike produsere egne moduler som cellene skal gå til.
Sahara er den søte flekken. I Marokko er det prodsatt store solgårder, og det er visjoner om nettverk av solkraft rundt Sahara og Midtøsten, og som kan dekke 15% av Europas behov.
Desentraliserte løsninger:
Her mener jeg vi er avhengige av vestlig innovasjon for å få integrering i byggematerialer som takstein og takplater, og kombinerte solfangerere og solceller.
Tesla har holdt på i flere år, og nå er det mulig man får det til, og Musk mener det vil bli noe stort.

Ellers er det politiske diskusjoner som drar kusen i Recsi, og bedriftsøkonomi ser ikke ut til å være så viktig for kursen.
Redigert 13.07.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2021 kl 16:07 9477

Jeg er ikke overrasket, her hadde du en gylden mulighet til å svare på Null sine spørsmål. Du fortsetter jo i samme stil, serverer svada og kommer med løgn.
Slettet bruker
12.07.2021 kl 16:04 9510

Vet ikke hvordan du skal kunne bli tatt på alvor med dette tøvet. To spørsmål tvinger seg frem. Det selskapet og den ledelsen du tror slik på, det er altså den ledelsen i det selskapet som har levert prat og ikke noe handling? Altså den ledelsen som har pisset på aksjonærene og fått aksjekursen til å være en lekestue for svin som shorter etc.? Hvem som helst apekatt hadde gjort akkurat like mye/lite som de udugelig døgeniktene.
Null
12.07.2021 kl 15:42 9620

Jeg har nok som de fleste andre "hauserne" stor tiltro til de aksjene jeg eier, setter meg rimelig godt inn i de selskapene jeg tar posisjoner i selv.
Egentlig så liker jeg ikke å henge ut noen for sine påstander her, men jeg ser som du sikkert skjønner en av de som har tro på REC og at de kan gi meg en fin avkastning også i fremtiden.
Det som forundrer meg litt med det som kommer fra "bundesligaen" er mange "overskrfter" men lite innhold så jeg sliter med å få tak i hva du ønsker å formidle.
Jeg ber deg egentlig bare om å konkretiserer det du ønsker å formidle slik at jeg kan ta dette også med meg i mine vurderinger....

Mitt utgangspunkt i REC er at jeg har tro på at ML skal åpne, og at meldingen om dette kommer før nyttår, forventer ingen ting nå på Q2.
Jeg tror at solsatsingen og batteri produksjon i USA også kommer til å inkludere REC, melinger om dette vil komme som en konsekvens på når ML åpner.
Engasjementet i KIna er jeg usikker på om vil gi noen avkasting på kort eller mellomlangsikt kanskje aldring. ikke så "viktig" heller siden det er medskrevet til 0

For Butte ble det meldt en capesx investering ved presensasjon av Q1 som skulle øke produksjonen der vesentlig, og ser man på regnskapet generelt så er det vel ikke så mye å si på totalen på driften i dag, men det er klart at det er store utfordringer med å måtte vedlikeolde ML. Og at dette medfører store kostnader for selkapet, for meg er dette å se på som det man kan kalle "utgifter til senere intekts ervervelse" som det så pent heter i skattepapirene ;)

NULL

Det var litt fra "tippeligaen" så nå kan vel bundeligaen lette litt på sjløret å dele sin kunskap med meg

solfylt
12.07.2021 kl 15:42 9621

Bundeliga er blokkert. Kritisk tenkning er gull verdt. Baissing uten substans er null verdt.