RECSI: Q2 presenteres 22 juli

Hva er det realistisk å forvente på kvartalspresentasjonen 22 juli?

https://www.recsilicon.com/investors
Redigert 04.07.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Taycen
21.07.2021 kl 18:30 3850

Daqo opp 17% på Nasdaq

Hva overskriftene fokuserer på er ikke lett å si, men resultatet blir bra. Guidingen likeså.

Butte tipper jeg havner på 14 mill i ebidta og rec som helhet 6 mill. Det er betydelig høyere enn konsensus, men REC har vært flinke. Og silisium markedet har vært sterkt. Alternativt er det en forsinkelse der, men da er guidingen videre fremover desto bedre. På1-2 års sikt kan Butte raskt komme opp i en årlig ebitda på 80-100 mill usd.

Yulin tror jeg blir utsatt avgjørelse. Kanskje ut året. Tipper Røkke har fått til det. Da vet man mer om Yulin også på sikt kan mate batteriindustrien med siliane. Tipper de fortsatt har en årsproduksjon på 10 000 tonn, men at prisene er såpass høye at det bærer seg greit. Skal likevel bli godt å høre om dette er noe som rec satser videre på eller ikke. Det er en mulighet at de selger seg ut også. I så fall interessant til hvilken pris. En avgjørelse nå tas før 1 august og de bør ha det meste klart allerede. Eventuelt, info om "sluttforhandlinger" hadde jeg tolket positivt.

For ML er det intet nytt. Der går det i riktig retning. Group14 sa at i en perfekt verden har de finansiering på plass og spaden i jorda for fabrikk ved ML i løpet av q3. Etter JV med SK i sør Korea mener jeg at sannsynligheten for at dette går igjennom er forsterket. Åpenbart. Det åpenbare blir ennå mer åpenbart hvis man hensyntar møtet mellom G14, rec og guvernøren. Hvis noen mener noe annet har de ikke peiling. Its that simple! Teknologien fungerer. Group14 første pri er fabrikk og produksjon i hjemstaten Washington. Og batteriprodusenter, politikere, og miljøforkjempere i usa hungrer etter produktet.

Helt enig Falco. Vi begge har sagt lenge nå at denne er ekstremt underpriset. Det er synd at alt det gode som foregår, blant annet i Butte ikke blir vektlagt så mye, siden fokuset kun er på ML. Også er det så mye drama om ML kommer til å gjenåpnes. Er helt garantert. Er ekstremt stort behov etterspørsel for det, men til markedet ikke får det bekreftet av Røkke eller Torvund selv så tror jeg ikke at aksjen får anerkjennelsen den egentlig fortjener.

BørsMR: Haha, fantastisk. Det hadde gjort oss alle så fornøyd! Som sagt ovenfor, jeg tipper at REC vil fortsette å levere som bare det. Er bare det at markedsverdien ikke henger sammen med realiteten, for oss som har fulgt med og kan sette 2+2 sammen. Men før eller senere vil det snu og eksplodere. Da vil vi få en periode som oktober 2020, hvor aksjekurs eksploderer opp før det konsoliderer seg på ett nivå før markedet vil styre retning videre basert på fundament og nyheter. Da vil ikke folk trenger å sette 2+2 sammen lenger, REC vil gjøre det for dem - men prisen vil være helt annerledes for "redusert risiko".

Også veldig enig med hva Morgankane skriver angående G14 sin samarbeid som nylig ble publisert. Det er kjempebra tegn og viser enda en gang at det er tyngde bak G14. Finansiering blir nok innhentet i Q3, senest Q4 tror jeg. Ettersom vi fikk beskjed at i en perfekt verden er alt på plass innen Q3, så gir det litt rom her for å være på den sikre siden.

Kort sagt så tror jeg siste halvdel av året kommer til å bli utrolig spennende. Jeg tror også at de store nyhetene alle venter på kommer innen Q3 / Q4 og for det er jeg absolutt villig til å vente. Det er også ekstremt mange viktige politiske beslutninger som vil bli stemt over i løpet av de neste månedene - og mye tyder på at det vil bli stemt i vårt favør!

Det som er det beste med REC Silicon er hvor trygg jeg føler meg som aksjonær. Aksjeprisen kan svinge enormt, ja. Med 20% opp og ned annenhver uke i rotasjon nærmest. Men jeg vet såpass mye om selskapet, produktene vi leverer, markedet og politikk at jeg aldri har følt meg så trygg før. Selv ikke når jeg var investert i Tesla. Jeg er positiv og har ståltro som alltid og vil bare anbefale alle om å kunne kople litt ut fra markedsverdi og aksjekurs. Det vil reflekteres når nyhetene bekreftes - og selv om det ikke vises på markedsverdi nå med en gang så bygger det fundamentet vi trenger for at REC skal bli en beist. Tåler jeg mer opp og ned for denne reisen? Ingen tvil. Står fortsatt for mine ord; dette er en mulighet som ikke kommer alt for ofte. Fantastisk for alle at toget ikke har gått, enda bedre at svingninger kanskje vil fortsette, fordi det gir oss enda mer tid til å akkumulere. Men når meldingene først kommer, ja..... hehe, dere vet resten selv :)
Redigert 21.07.2021 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Salbei
21.07.2021 kl 22:29 2865

...her tror jeg og på nedgang i morgen:-) Nå skal folk over fra tulleaksjer til ordentlige og solide utbytteakjser:-) Kan vi bryte 15 i morgen?

Underpriset er vi enig om... men tror det blir styggt imorgon.

Fallande priser i hela verdikedja 4-5 uker nå? Det blir risk med utsatt Moses.

Fallende priser 4-5 uker i hele verdikjeda.

Er du blind?

https://macsolarindex.com

Her popper trollene frem.

På pvinsights er det ned uke efter uke.

Smått ned etter en lang og kraftig oppgang. Ikke bekymringsverdig. Ting går opp og ned.
nemi's
21.07.2021 kl 22:54 2566

Dette har jeg forklart dere en evighet. Vanvittig overkapasitet i årevis fremover. Polysilprisene stuper, og det er ingen utsikter til å drive lønnsom produksjon i ML. Røkke har også skjønt det.

https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/new-polysilicon-entrants-in-china-nothing-learnt-from-the-past/
Taycen
21.07.2021 kl 22:55 2533

Daqo opp 20% på Nasdaq …. Just saying . De som som tror at rec er er tapsprosjekt bør tenke om … sektoren eksploderer

By the way, Ser at slimålene er tilbake 🙄🙄
Redigert 21.07.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare

STUPER?!?? Jeg visste at du var kunnskapsløs, men så dum trodde jeg ikke du var hahahah. Steget 100% siden januar, så har den gått ned 2% de siste ukene. Du er latterlig, rett og slett. Kom deg ut av denne tråden.
Jemo
21.07.2021 kl 23:08 2368

Recsi avsluttet dagen med 16,83 (€1.606) på Tradegate😁
Kan vi håpe på start over 17,- i morgen?
Dette blir bra 📈

Kan ikke du gå og legge deg igjen. Det har vært så deilig all den tid du har ligget i hi.

Dette er totalt irrelevant for REC all den tid USA og Europa skal bygge egne verdikjeder. Håper at etterspørselen i Kina blir astronomisk, for ingen av disse tonnene kommer noensinne til å bli solgt til USA/Europa eller til selskaper som leverer produkter til USA/Europa. På tide å begynne å oppdatere seg på ny info det siste året Nemis - det har skjedd ting siden 2015.

Det er egentlig posiivt det her. Han hadde target på 5 for et halvt år siden og salg på REC, så økte han til 10 på Q1 og nå er han på 15 på HOLD. Kjempebra.

Fyren har ikke mye troverdighet hos meg må jeg si.

REC SILUCON Opp 8,08% på Tradegate.de i dag. Rakett opp på slutten kl.22
Kvike11
21.07.2021 kl 23:28 2137

Bestillings arbejde af analytiker, hvoe dum kan man være.
Hvis der forsinkelser havde RECSI til at meldele det ud og ikke gemt det til kvartals fremlæggelse.
Husk told er væk i start af 2022, og de har sagt at mange kunder gerne vil handle med dem.
Det eneste der kan ødelægge kursen er flere aktier
Kvike11
21.07.2021 kl 23:29 2118

pligt til at meddele det til marked
Nsxnsx
21.07.2021 kl 23:41 2000

Han frykter ikke, han håper på Rec smell så han får rett. Om ikke så ser han jo bare enda dummere ut. Dessuten- hvem er REC ??
Vilter
21.07.2021 kl 23:45 1959

Litt merkelig å diskutere så bastant kvelden før rapport.
I morgen før børsen åpner vet vi mer/
Selv om ikke de store nyhetene slippes, er får vi en oversikt over hva det jobbes med og hvordan det ligger an.

Dersom TT nok en gang bekrefter at planen er oppstart i 2023, så tyder det på at ting går etter planen for RECsi.

Tallene fra Butte er også av interesse, og om det er utvikling i forhandlingene med batteriprodusentene🚖

Solgte i går, jeg tror på nedgang i dag. Kjøper meg inn igjen på en lavere kurs. Tror ikke rec har noe bra å komme med i dag og kursen vil falle..pleier å være slik.
Redigert 22.07.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
mohitas
22.07.2021 kl 01:11 1500

Pleier å være slik ja, men pleier også å bli hauset opp til nye høyder før q rapport. og recsi har gått bra i pluss dagene før q rapport. motsatt denne gangen, ingen hausing og negative børsdager. om det er lite nytt å meddele tro jeg ikke recsi vil reagere serlig negativt på dette da jeg mener det allerede er priset inn i aksjen.
mohitas
22.07.2021 kl 01:11 1499

Pleier å være slik ja, men pleier også å bli hauset opp til nye høyder før q rapport. og recsi har gått bra i pluss dagene før q rapport. motsatt denne gangen, ingen hausing og negative børsdager. om det er lite nytt å meddele tro jeg ikke recsi vil reagere serlig negativt på dette da jeg mener det allerede er priset inn i aksjen.