HOLD!

I forbindelse med engasjementet som startet i tråden Opp og Ned legges herved ut en egen post med fokus på at nå må flertallet snart begynne å skjønne at her gjelder det å holde på aksjene!

Jeg har lenge stilltiende sittet fra utsiden og lest all korrespondanse fra dere som har vært her lenge, det er det nok veldig mange som gjør. Det er mye kunnskap og dedikerte folk her, mange som setter pris på at det deles. Ingen nevnt, ingen glemt. Jeg skal ikke nevne noen spesifikke negative nick, men det er også endel støy her så nye må lære seg å skille ut hva som er svadaprat og hva som er fornuftig å høre på. Det er nok flere her inne som ønsker å ødelegge for oppgang/ skape forvirring og skremsel. Mitt håp er at alle småaksjonærer (+ de større her inne) går sammen nå og sier HOLD. Om alle de på Fb, de her inne og alle på Shareville kunne bestemme seg for å tviholde på aksjene sine. Vise dedikasjon i en samlet enhet, med samme mål for øye. De store skal ikke vinne dette racet! HOLD og AKKUMULER (alle monner drar). Kunne vært interessant å se om vi kunne rensket bort all denne volatiliteten og stabilisert kursen oppover hvor den hører hjemme. Å selge nå er ran på høylys dag. Oppe i dette spillet som foregår, så er det oss selv (de mange små) som er vår egen værste fiende, men hvis vi står sammen og holder er vi overlegent størst! Gi ball i om de store gutta skulle tørre å dure denne ned til kr 10,- ved kun å kjøpe og selge til hverandre, tror ikke de vil gjøre det men der stopper det uansett. Og det vil snu dette, fabrikkene vil ikke bli nedlagt og Recsi vil bestå. Om alle holder så vil dagens kurs uansett hva som måtte skje være minimum laveste utgang. (med forbehold om at verden består i sin nåværende form til påske selvsagt) Hold på aksjene! Akkumuler når du kan! Tvihold og gjør dette sammen, nok er nok med denne herjingen av menig mann!

Det skal være lov å komme med saklige argumenter som taler imot men nye skal vite at her under Recsi tråder finner du gjentagende propaganda uten fornuftig innhold. Klipp og lim meg her og der etter eget forgodtbefinnende. Hersketeknikker og sinte folk bør man være ekstra obs på! Legg merke til ekstra aggressiv trafikk når kursen er nede. Det har muligens til en viss grad funket til tider, siden noen tar seg bryet med å bruke tiden sin på dette vaset. Skal ikke se bort ifra at dette er en del av strategien til noen av husene heller, forumet er ikke ukjent. Mye usaklig skremsel har kommet når frykten er størst. Det er som noen lukter dette, samtidig ties aksjen ned av mediehusene. Gitt alt det positive som har kommet på løpende bånd spesielt nå i Juni, ingen skal komme her og fortelle oss at dette har skapt usikkerhet og mindre tro slik at aksjen under normale omstendigheter skal stupe rett ned på denne måten. Aksjen er uten tvil blitt herjet med over lengre tid slik at folk blir usikre på nok en tur ned selvsagt..gang på gang..nå igjen! Folk setter stop loss og dette brukes for å dra ned kursen. Men nå håper jeg de fleste er såpass lei at vi sier nok er nok! Dette kan vi sammen få gjort noe med. Alle mann må overbevise seg selv om HOLD! Akkumuler når du kan, når den presses nede! Det er ingenting annet enn for mye grådighet som vil presse denne ned nå! Vi skriver Tirsdag 06.Juli og ingenting har endret seg på det fundamentale eller framtidsutsiktene til Recsi i den enorme grønne satsningen. Sammenlignet med andre aktører i skiftet hvor mye er priset veldig luftig og langt der framme, så eksisterer faktisk Rec Silicon. De er i drift med eksplosiv etterspørsel fra Butte som går med overskudd og de har flere fabrikker klare på standby for å servere både til batteri og sol, de store investeringene for å sette i gang for fulle mugger er allerede tatt. Ved endelig oppstart blir dette verdsatt umiddelbart, og oppstarten vil komme! Den tålmodige jeger Røkke har ikke gått inn her for å rote det til.

Tror som Uchihabrah har sagt hele veien her at for å få opp seriøsiteten i denne aksjen, så må vi stå sammen og være mer dedikert til å få en mer rettferdig prising her. Syns nå at grådigheten til de store/ tradere / u name it, nå har blitt for stor! Det er ikke bare 1 ting, det er fra alle hold en stillhet og et spill for gribbenes aften. Negativitet er eneste spalteplass Rec får i avisen, angrep av tradere og short`s. Og nå i det siste har bankene satt i gang et ganske åpenlyst koordinert angrep her også. Utarmingstaktikk for å slite ut småaksjonærer, ribbe de til skinnet når man for en gangs skyld har oppdaget caset tidlig nok.
Om bare alle kan bestemme seg nå, mange nok. Nå setter vi ned foten og sier at nok er nok! Spillet må stoppe her!

Ikke tenk at din andel ikke teller, sammen er vi betydelig! Alle monner drar! HOLD > presses den ned > akkumuler! (med det man kan)

Dette er kampen mot det skitne spillet, for rettferdighet. Hvis menig mann skal henges for dette så får finanstilsynet først se oppover. Manipuleres vi, ja da holder vi og akkumulerer!
Redigert 06.07.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Sjakalen
09.07.2021 kl 16:26 7480

BiskopReborn skrev Hva mener du !
tipper han siktet til % på det tidspunktet

Endelig en REC(YL)-Fredag!! :))
Sjakalen
09.07.2021 kl 16:28 7447

Yup! God helg Shiki...

Nydelig. God helg til deg også! =)

Se den fine grafen vi hadde idag da gutter! Den var stabil og fin ja syns jeg, vakker rett og slett!
Mulig det var noe inndekning vi så idag, det var litt fart i sluttauksjonen. Om de ikke har gjort det, så spiller det liten rolle. For vi holder!

God helg!
Redigert 12.07.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare

Steike det hjalp å ta litt ferie å lukka den j... skjermen😅🤣🤣🤣 knakkande flott kurva ja📈 eg tar en god Motorhead wiskey ikveld🍻

Minner om et av Kjell Inge`s muntre utsagn:
"Mange liker å analysere verden ved å kikke i speilet. Jeg liker å analysere ved å kikke fremover."
(Røkke om ny teknologi og markedstrender)

HOLD > presses den ned > akkumuler!
Redigert 12.07.2021 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
manman01
12.07.2021 kl 19:28 5623

AccessDeniedRequest has expired :(
manman01
12.07.2021 kl 19:32 5597

Har du et andet link? Vil meget gerne læse denne :)

Er det ingen andre her inne som er paretosec kunde da som kan ordne litt klipp og lim av teksten?

Analysen som kom ut idag 12.07.2021 kl 16.35 heter følgende:
REC Silicon - Non-Chinese value chain gains momentum :)

https://www.paretosec.no/selskap/rec-silicon
Redigert 12.07.2021 kl 21:04 Du må logge inn for å svare

"Update - 12 Jul 2021
REC Silicon - Non-Chinese value chain gains momentum
At the back of the recent US ban on selected Chinese solar suppliers combined with Biden’s net zero electricity in 2035 target, we see increasing momentum for a non-Chinese value chain for photovoltaics. Accordingly, we reiterate our REC Silicon thesis as this gives comfort to our expected restart of Moses Lake in early 2023. According to our estimates, restart of ML would yield 2023E/2024E EBITDA of USD 129/200m on Group level. Buy, TP NOK 25 reiterated."

Ny analyse fra Pareto Sec idag 12.07.21 kl 16.35 (gjengitt klipp og lim tekst inne fra xtrainvestor):

REC Silicon - Non-Chinese value chain gains momentum

At the back of the recent US ban on selected Chinese solar suppliers combined with Biden’s net zero electricity in 2035 target, we see increasing momentum for a non-Chinese value chain for photovoltaics. Accordingly, we reiterate our REC Silicon thesis as this gives comfort to our expected restart of Moses Lake in early 2023. According to our estimates, restart of ML would yield 2023E/2024E EBITDA of USD 129/200m on Group level. Buy, TP NOK 25 reiterated.
We foresee EBITDA of USD 3.6m for Q2’21E – report due 22 July
With REC Silicon already indicating a range for EG polysilicon sales, the visibility on Butte is decent. We expect Butte to make an EBITDA contribution of USD 11.6m. Additionally, we estimate EBITDA contributions of USD -2.5m and -5.5m, for Moses Lake and HQ respectively. Altogether, we foresee Q2’21E EBITDA of USD 3.6m.
Long-term thesis backed by recent US ban on Chinese polysilicon
In late June, the Biden administration banned import of solar products from manufacturers in the Xinjiang region in China. Chinese firms supply 85% the US solar market, but as the US proves its willingness to sanction China over forced labour and child labour allegations, the ban could extend to include solar modules containing silicon traceable back to Xinjiang. This supports our thesis of a non-Chinese value chain. We keep our estimates and expect restart of ML in early 2023, yielding ’23E/’24E EBITDA of USD 129/200m.
Buy and TP NOK 25 reiterated
We reiterate our Buy and TP of NOK 25. This is based on a mix of DCF (9.5% WACC) and 23E/24E SOTP with 10x EV/EBITDA (discounted to present value with 9.5%). As a Moses Lake reopening edges closer and partnerships shapes up, we see de-risking potential.
Redigert 12.07.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare

HOLD på aksjene da alle tradernisser og amatører! Slutt å selge på 5% oppgang..
Null
16.07.2021 kl 15:40 4434

Tuningpoint
Jeg synes det er opp til hver enkelt å ha sin egen strategi.
Når jeg leser ditt innlegg over her så lurer jeg på hva du ønsker å oppnå med din språkbruk, det hadde nok vært bedre om du utelatte " tradingnisser og amatører, og heller kommet med ikke nedsettende beskrivelser av personer som er her på FA.
Håper du får en fin helg.

Ja jeg har valgt samme strategi som deg.... og sitter med en god pluss.... men så har jeg tro på langsiktighet i markedet og mener REC er et godt case.....

så igjen vendingspunktet, jeg oppfordrer deg til å bruke andre ord når du skal beskrive medskribentene her inne...

NULL

Kun ment som humor, men dog noe sarkastisk. Er bare lei av at enhver oppgang skal bli tradet ned. Skal innrømme at jeg tradet litt ifjor august/september men da jeg satte meg inn i selskapet og potensialet er jeg sjeleglad for at jeg holdt på 100k aksjer til under 5 kr. Har bare akkumulert fra 10 kr og oppover, gevinst vil jeg uansett ikke ta før ML åpner. God helg!
Null
16.07.2021 kl 18:58 3804

Hei Igjen
Det er vel ingen som ser humoren i å bli kaldt hverken Tradingnisser eller ammatører

Så håper du i fremdien kan bruke andre ord om våre medskribenter.
Jeg selv har vel ikke tradet REC siden 2 kroneren bare kjåpt meg opp har et snitt under 8 kr så langt.
Har eid REC både sol og sil i over 10 år i større og mindre grad.
Nå har jeg som de fleste har fått med seg "truA" på at det går opp til gamle femmeren i allefall

Null
Redigert 16.07.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare

Ref dagens baisseskriverier fra Finansavisen, nok en gang skrikes det høyt for absolutt ingenting.

Kan berolige forumet om at det er ikke noe nytt at Centra Invest/ CentraGruppen har solgt mange aksjer. Dette har de gjort mange ganger, jevnt og trutt. Med ca 1 måned mellomrom, i mange måneder nå. De selger seg ned til gulvet og kjøper seg opp igjen. Det er mange av de store på toppen som driver med dette, det har de gjort i lang tid nå. Noen med flere kontoer og/eller i samarbeidende intervaller mellom forskjellige aktører slik jeg ser det. Men jevnt over så vil de ikke ut, det tør de ikke. Mon tro hvorfor!

Ingen må tro at det her ikke finnes aktører med en plan bak all denne skremselspropagandaen og alle disse svingningene, rimelig samkjørt opplegg blant de store på kjøp og salg kombinert med strategisk plassert shortnedsalg og skriverier i avisen. Det er nærliggende å tro at enten så snitter de ned/ kjøper seg opp til bedre kostpris/ øker i så måte gradvis. Enten det eller så er dette rett og slett (på en intrikat måte) kurspleie (ja, det er ikke lov men ikke vær så naiv å tro at det ikke kan foregå)! Det er ikke nevneverdige endringer og snakk om noe nedsalg blant de store på noen som helst måte pr nå. Kanskje det er jakten på å få den i bunn så noen store baissere kan raske med seg alt når panikken oppstår, ingen tvil om at det jobbes hardt for å få denne ned jevnt og trutt. Shortere kommer inn i bildet på tidspunkt når kjøpspresset øker! På helt merkelige tidspunkt, skulle nesten tro de vet noe mer enn oss og at noen snakker sammen over flere etasjer her! Sammenlignet med Nel og andre hvor det foreløpig er omtrent luft som er priset, så er ikke Recsi overpriset..Det finnes krefter her som ikke vil at den skal dra av gårde..ingen tvil om det!

Når det er sagt, ikke selg aksjene til prisen av møkk eller for knapper og glansbilder, slik noen her på forumet har sagt mange nok ganger til at det bør sitte godt ned i benmargen nå.

Håper alle får en fin grønn dag i morgen, det fortjener alle dere som har måttet utholdt dette så lenge nå.

Hold på disse nivåer! Dette er helt galskap gutter! Makan til renkespill..
Redigert 19.08.2021 kl 09:17 Du må logge inn for å svare

takker for innspill..

les dette og hold på aksjene

Hvorfor kan man ikke bare holde når dem begynner å shorte? Er ikke vits i å være med å forsterke spiralen nedover er min tanke. Jeg synes også det er litt skummelt å selge på et slikt tidspungt hvis den da tar en u-sving, og det ved hjelp av aksjene en nettopp solgte.
Redigert 02.09.2021 kl 13:23 Du må logge inn for å svare