Nå går snart toget !!!

Lighter
NAS 06.07.2021 kl 21:04 23960

Tror det blir mange som vil ønske NAS i sin portefølje fremover. Dette toget står på perrongen og det kommer til å bli trangt om plassen. Lytt litt på denne podcasten. https://podcasts.apple.com/no/podcast/norwegian-optimisme-og-kahoot-salg/id995845886?i=1000526804876 Skjønner ikke annet en at kursen vil gå på ren forventning.
Kåre Grønn
06.07.2021 kl 22:17 10882

Dette skal høyt!
Kåre Grønn
07.07.2021 kl 00:06 10796

De som kommer inn under 14 i mrg, bør trolig være fornøyd!
Redigert 07.07.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Lighter
07.07.2021 kl 09:24 10684

Siste anrop 📣 🚂 🛫 tik tak
Computum
07.07.2021 kl 12:24 10865

Kom du deg inn under 14? :-)
Murofen
07.07.2021 kl 13:42 10800

kan komme inn langt under 13 om man vil..men NAS er risiko..Når de deler bonuser foran å tenke på kunder og aksjonærer, så er dette en gjeng med luringer
Murofen
07.07.2021 kl 13:55 10774

Tviler på at NAS skal så høyt. den har rast fra 55 kr og ned til under 12. Tro kan flytte fjell, her skal mange lokkes inn så noen kan begrense sine tap, eller komme seg ut med fortjeneste. Nas er ingen god case på sikt. Men en aksje med hopetalls av bjellesauer. SAS har nok mye mer potensiale enn NAS
Kåre Grønn
07.07.2021 kl 13:58 10767

Der er feil. Det er Ryan Air og NAS som står sterkest. Ryan Air står sterkere, men Norwegian er en klar nummer to.. Time will show! Nå er det ferie
Murofen
07.07.2021 kl 14:03 10757

Står de sterkere økonomisk? eller basert på håp og tro? hva skjedde med NAS sine langdistanse fly? SAS har to statskasser i ryggen i tillegg. Sas er nok den som sist vil bukke under. NAS sin forvaltning av tilskuddene er ikke imponerende.
Murofen
07.07.2021 kl 14:08 10748

Men du sa også at de som kom seg inn under 14 var heldige. det er lett komme seg inn under 12 :-)
Redigert 07.07.2021 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Lighter
07.07.2021 kl 14:29 10725

Å konkurrere ut SAS blir vanskelig men å ta noen markedsandeler er lettere. Det er ikke i Nas sine interesser at SAS går dukken. Heller ikke Flyr etter mitt skjønn. Ingen av gigantene i Europa vil la 1 eller 2 selskap kontrollere Skandinavia. NAS har nå av de sterkeste balansene med solide eiere og merkenavn. Ta opp konkurransen den som tørr.
Murofen
07.07.2021 kl 19:02 10624

Nas slet vel godt allerede før Corona. Nedgang på over 90% siste 12 mnd. Jeg tror Nas har mange aksjonærer med store urealiserte tap. Det er mange som vil av på evt veien opp. Jeg er redd den røde nesa på flyene ender opp som betegnelsen på ett klovneselskap. her tar de store bonuser på skattebetalernes penger, passasjerer får ikke refusjoner etc, jeg har mistet tilliten til NAS for lengst, og de blir ikke mitt valg. Men tiden vil vise
Dolphines
07.07.2021 kl 19:18 10593

Jeez….
Kåre Grønn
08.07.2021 kl 00:02 10465

Toget er gått. Over 12. Blir 50 en dag
Computum
08.07.2021 kl 00:23 10428

Du har ikke kvittet deg med fortiden. Det har NAS.
Bonusene ble bestemt av det avgåtte styret og var ikke noe klokt trekk med hensyn på opinionen. Men det blir raskt glemt av de reisende.
Zorin
08.07.2021 kl 08:07 10331

Man kan ikke leve på luft og kjærlighet som NAS-aksjonær. Tidligere levde aksjen på dette gjennom ren goodwill som folkeaksje. Etter bonusfesten i det siste har nok NAS som folkeaksje rustet betraktelig. Jeg har derfor ingen stor tro at aksjen vil gå til gamle høyder.
Computum
08.07.2021 kl 10:14 10236

Nei, til gamle høyder går den neppe. Det ville bety over 800gangeren på kursen. Men en dobbling er mer enn godt nok for meg, og det er ikke urealistisk.
Kåre Grønn
08.07.2021 kl 10:23 10232

For lite. Sitt i 2 år!
Murofen
08.07.2021 kl 11:19 10380

Jeg tror på sikt skal Nas ned under 10 kr. Men tiden vil vise.
Computum
08.07.2021 kl 11:42 10389

Hva du TROR blir ganske uinteressant for andre enn deg selv. Vi kan alle tenke på et tall uten at det har noen betydning, uten at det begrunnes. Og på "sikt"? Hva betyr så det?
Computum
08.07.2021 kl 11:45 10381

Kanskje litt mer kvalifisert "tro" fra DnB markets?

"Vi tar Norwegian Air Shuttle inn i porteføljen. Norwegian kom tidligere i år ut av
restrukturering og har nå en solid balanse, etablerte rutenettverk med påvist
lønnsomhet og den laveste enhetskostnaden blant nordiske flyselskaper. Vi tror det
også finnes betydelig verdier som ikke reflekteres i balansen som et potensielt oppgjør
med Boeing og salg av Gatwick-slotter"
Stokk Dum
08.07.2021 kl 11:48 10377

Jeg tenker NAS skal under siste emisjonspris, innen neste emisjon.
Historien tilsier det.

mvh
Murofen
08.07.2021 kl 11:51 10381

Hvor har de i så fall fått en solid balanse fra? det kommer i allefall ikke av passasjerer som har reist nå etter covid. Nå er også en ny rettsak i anmarsj. NAS er full av bjellesauer
Computum
08.07.2021 kl 11:52 10379

Hvis du investerer etter bakspeilet kan du bli skuffet. NAS er nå godt kapitalisert og emisjon er ikke aktuelt med det første. Det usikre nå er jo hvor snart reisevirksomheten tar seg opp. Jeg satser på at vi er på vei ut av pandemien, men man vet jo aldri.
Computum
08.07.2021 kl 11:57 10362

""Med gjelden kuttet tett til null, og en klar kostnadsfordel mot nærmeste peers, tror vi selskapet er godt posisjonert for innhentingen", skriver SEB, og legger til at de oppgraderer til kjøp etter det kraftige kursfallet i aksjen, men noterer at covid-19-situasjonen ikke er over ennå." (Kursmål 16)
Computum
08.07.2021 kl 11:58 10372

"De fire første dagene av juli hadde Norwegian den desidert sterkeste veksten i antall avganger i Europa. Flyanalytiker er fra seg av begeistring." (Nettavisen)
Stokk Dum
08.07.2021 kl 12:02 10358

"Med gjelden kuttet tett til null..."
Når jeg leser dette, tenker jeg at SEB er diskvalifisert.
DNB også.

Lykke til og
mvh
Murofen
08.07.2021 kl 12:15 10339

ja, det er det jeg også mener. Hvor ble gjelden av liksom? Hvem har i så fall dekket den? Dette er en skummel case. Den svinger enormt, og NAS sine utfordringer er slett ikke over. Det kommer ramle flere lik ut av skapene.
Computum
08.07.2021 kl 13:30 10298

Merkelige spørsmål dere stiller. Det har jo vært skrevet mye om dette den siste tiden, både på fora og i pressen. Bare å google dersom dere er interessert og før dere idioterklærer de som har gjort analyser.
Slettet bruker
08.07.2021 kl 13:39 10286

Jeg tror på sikt at Nas forblir den folke aksje den var og fortsatt delvis er.
Med langsiktige tunge nye aksjonærer i fører setet vil denne trolig kun gå en veg i takt med gjenåpning og det er opp.
Men det er alltid hyggelig å sitte i en aksje der folk er bear, som sitter å venter på nedsalg som ikke kommer, klare til å kjøpe , mens aksjen bare går opp, ved en korsveg vil den siste pessimist også hive seg inn og dra aksjen i popp modus.
Dette er nye Nas, glem alt det gamle vonde.
Redigert 08.07.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
True
08.07.2021 kl 14:23 10247

Jeg har vært veldig interessert selv i å ta noen lodd i NAS, da jeg tenker at på lang sikt kommer jeg til å sitte igjen med en stor gevinst. Nedsiden er ganske lav og oppsiden er... vel, kanskje litt usikker, men verdt gamblingen. 5 år frem i tid tror jeg uansett at NAS sitter godt posisjonert igjen i markedet.

Jeg tenkte imidlertid å ta noen lodd i Flyr først og fremst, da jeg anser det som et nytt og spennende eventyr, men så langt har ikke kursen levert som den burde. Men alt tar sin tid. Billig aksje i allefall, det er helt sikkert.
Stokk Dum
08.07.2021 kl 14:30 10239

Jeg idioterklærer ingen, den påstanden får stå for din regning.
Det jeg kan si meg skyldig i, er å drive generell harselas med aksjeanalytikere, og spesielt i denne situasjonen de fra SEB og DNB.

Eksakt gjeld til NAS er vel ikke alltid så enkelt å få oversikt over, men hvordan er det med disse statlige lånene, er de tilbakebetalt?
Ble det ikke også notert noen nye lån ifm siste kapitalinnhenting?
Om en leser Norwegian sine egen melding fra i mai, kan en lære at:
The Company's total liabilities upon completion of the Restructuring Proposal will be approximately NOK 16 - 18 billion, of which NOK 5.8 – 6.3 billion is aircraft related debt. The Company’s cash balance (including restricted cash) upon completion of the Restructuring Proposal is estimated to be approximately NOK 7 billion.

Er ikke sikkert alle er komfortable med ordet 'liabilities', men en trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er, det kan oversettes til 'gjeld'.

mvh
Redigert 08.07.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2021 kl 14:59 10207

ikke la husene, bjellesauer, journalister osv osv lure dere inn i dette.. vent til de siste togene med aksjer blir shippet inn i oslobørs. Etter det, og om Covid plutselig forvinner ned i et hull i bakken, så kan man se fremover. 7kr er kanskje en ok inngang ETTER de nye aksjene spretter frem.. men fortsatt mye usikkert i selskapet, bransjen og hvertfall aksjen.. Om Covid bekjempes i 2025 så er helt klart luftfart spennende.. Men da er vel renten på gjelden såpass mye dyrere at det og blir en greie evt.
Slettet bruker
08.07.2021 kl 16:41 10151

Shorterene klør seg nok godt i hodet nå, når de ikke engang klarer å senke papiret en dag hvor børsen faller 2%
Eller hva Frodon?

Snart ligger samtlige meglerhus inne med kjøp, og ser plutselig stor oppside
Slettet bruker
08.07.2021 kl 16:58 10155

om samtlige meglerhus legger seg på KJØP, så utsetter jeg inngangen videre, som kjent så er dette stort sett så enkelt at, gjør det motsatte av hva husa hyler, så bygger du kapital. Ubrukelig støy, eneste husa gjør.. banditter :)
Kåre Grønn
08.07.2021 kl 18:14 10136

Ikke til å bli klok av dette heller.
Murofen
09.07.2021 kl 15:23 9974

Toget er nok forsinket, eller venter på at noen skal sitte på.
Murofen
13.07.2021 kl 14:10 9602

Toget rygger. Nas skal vel snart under 10 kr