Telenor ut av Myanmar
Martin10
08.07.2021 kl 07:56
1076
Hvordan tror dere at dette vil bli oppfattet av aksjemarkedet? Har vært en klamp rundt foten i lengre tid. Jeg tror at dagens melding vil gi et løft på aksjekursen. Hva tror dere?
Ja dette må regnes som en positiv nyhet.
Har jeg forstått det riktig, har de også oppnådd en brukbar pris.
900 mill + at ny eier overtar overtar omtrent 5 mrd. i gjeld.
Silberman
Har jeg forstått det riktig, har de også oppnådd en brukbar pris.
900 mill + at ny eier overtar overtar omtrent 5 mrd. i gjeld.
Silberman
tor_berg
08.07.2021 kl 10:52
928
Gibortpris, hadde vært bedre om de satt rolig og ventet på at regimet skulle holde valg. Slik telenor satt rolig i Thailland etter kuppet der.
Blir nok valg i Myanmar også om et par år.
Telenor ble nok presset av norske myndigheter.
Helt insane at en slik opprinnelig suksess selges med 5 milliarder i tap.
Blir nok valg i Myanmar også om et par år.
Telenor ble nok presset av norske myndigheter.
Helt insane at en slik opprinnelig suksess selges med 5 milliarder i tap.
Martin10
09.07.2021 kl 09:49
854
Ut i fra børskursen ser det ut til at markedet har satt pris på avklaringen med Myanmar salget. Ikke noe lettelsesrally akkurat, men den siger oppover,
https://www.dn.no/telekom/telenor/myanmar/telekom/telenor-svarer-etter-myanmar-kritikk-vi-har-grundig-vurdert-alle-alternativer/2-1-1045493
Enig med Tor Berg her.
Og Telenor må ha gjort en regimerisikovurdering før de gikk inn i landet. De burde vist utholdenhet. Og hvilke andre mobiloperatører var
inne i landet ? Hvor var de fra, og hva har de gjort ?
Enig med Tor Berg her.
Og Telenor må ha gjort en regimerisikovurdering før de gikk inn i landet. De burde vist utholdenhet. Og hvilke andre mobiloperatører var
inne i landet ? Hvor var de fra, og hva har de gjort ?
Etter å ha terrorisert befolkningen i Myanmar er vel muslimene også ute av landet.
Martin10
29.07.2021 kl 15:00
552
I dag skriver Finansavisen at kursen på telenors aksjer i Thailand er dagens vinner med en oppgang på 13%. Det går rykter om et salg av selskapet. Kan vel dryppe ekstraordinært utbytte på aksjonærene om det skulle være tilfelle.