Borr : Klar for shortskvis :-)

phantom1
BORR 09.07.2021 kl 13:40 8584

Satt 01.07.2021 paa under dagens..

VOLEONVOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2 253 310 0,82%
Aqualight
18.07.2021 kl 16:13 3825

Det lyder dejligt med ferie, det kan alle trænge til på et tidspunkt - hvis du har den overbevisning at jeg overtager noget fordi du siger det, bliver en af os meget skuffet, men jeg skal ikke udelukke at der kommer en frisk tråd, med mange brugbare oplysninger.

7,70 kommer forholdsvis hurtigt, med de oplysninger jeg allerede har samlet nu, derefter er næste stop ca. 2 $ (ca 14 - 17 kr.) og når vi er der, kan den for alvor tage fart -

Og jeg kunne ikke være mere rolig, stol på det

God ferie

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.07.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2021 kl 16:42 3766

Takk for det, Her er det høyt under taket,og alle kan bidra.Det at du er rolig og har troa,det tror jeg deg på.
God sommer igjen til alle sammen.TVI TVI FOR Borr Drilling.
PimJo
18.07.2021 kl 17:20 3710

Hva finner du av spennende informasjon, Aqualight?
Personlig har jeg stor tro på at vi snart tar en Seadrill, med 3-400% opp. de første hundre prosentene på grunn av triggere, og resten på grunn av shortskvis.
Slik jeg ser det så har vi flere mulige triggere på gang.
1) Salg av Keppel riggene
2) Økte rater
3) Refinansiering
4) Kontrakter, og antagelig en større avtale.
5. En større aktør sluker "emisjons aksjene"
Det skal ikke "mye" til før hele caset er snudd totalt på hodet, i positiv retning. Og innsidekjøpene og kreditfasiliteten (salg av aksjer) er garantisten for at det kommer til å skje.
Hva om flere av faktorene ovenfor sklir inn?
Vi er ganske kjapt konvertert til et potensielt utbytteselskap, som vil gi råe utbytter (innen 2-3 år)

En annen sak. Det er flere som har kritisert Borr for å ikke lande kontrakter. Da må se se på hva de har sagt om ordrereserve. De har faktisk landet jysla mye bra og har en pen backlog.

Persolig tror jeg sterkt på at vi suser forbi 30 lappen, fortere enn folk aner.
MEN, dette fordrer at "noe" skjer (og det kommer det til å gjøre).
Trøim er ingen tosk, husk på det.
Slettet bruker
18.07.2021 kl 17:46 3653

Nå må jeg bare få komentert for siste gang.
Dette innlegget er det beste jeg har sett her siden jeg begynte å skrive her.Fantastisk nå våkner alle Borrere-.
Nå snakker vi buisness. Det er det alle Drømmer om,og kan bli en realitet,Gratulerer for et Fantastisk bra innlegg,helt etter de langebrillene sin smak.
Jeg legger inn en stor i kjøpspost før flyet går i morgen. formiddag.Jeg skal makse dette prosjektet.
Aqualight
18.07.2021 kl 18:08 3601

I overskrifter :

- Kistefors smider 100 mill kr upfront og snupper 1/4 af de udbudte aktier - det alene burde få enhver der kender til Sveaas, og hans evne til at tjene penge, til købstasterne.
- Der ligger 6 rigge klar i Asien (5 nye er under konstruktion) - specielt er det værd at huske at Vietnam, fik deres påviste oliereserver opjusteret i 2011 - fra 600 millioner til 4,4 milliarder hvilket gør dem til den 3 største i Asien.
- Ledelsen har for nylig købt med begge hænder
- Firmaet har leveret stabilt igennem mange år, og har de rigtige kontakter til kontrakter i verdensmarkedet, så den del skal nok løse sig ganske hurtigt
- Fokus kunden for firmaet er de nationale firmaer, og mange af de områder firmaet satser på er ved at komme ovenpå igen, og de er klar til at lukke kontrakter for at få noget olie op, til at betale Covid-19 regningen
- Olieprisen forventes at stige til 80$/fat - hvilket er et perfekt marked for Borr
- Aktien har været shortet, meget brutalt og den tendens giver et modtryk, her kommer Kistefors forbindelser i spil, de har bunker af kontakter som er villige til at hjælpe
- Iran er jokeren i denne aktie - firmaet nævner det selv i deres IP (investor præsentation 7 juli 2021) forvent ikke nogen aftale, men regn med at bliver sanktionerne ophævet så bliver Borr kontaktet.
- Pt. Har Borr 13 rigs på kontrakt arbejde, hvilket de selv oplyser danner grundlaget for at de er Break even - hvilket betyder at de resterende 10 rig alle generer et øjeblikkeligt overskud, tillæg så de 5 nye rig som er under konstruktion, så har man en penge maskine -
- Med den netop afsluttet OPEC aftale, og med det stigende forbrug af olie, bliver der i min optik, indenfor kort tid meddelt at 1-2-3 store aftaler er lukket frem til 2022 - 2023 -
- I Asien er både Indonesien - Indien - Malaysia - Thailand, hårdt ramt på deres olie produktion, derfor ser jeg også de fleste aftaler bliver lukket i den del af verdenen

Det var i korte træk, nogle af de tegn jeg ser og handler ud fra - pt. 20.000 stk til en stille start

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.07.2021 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2021 kl 18:25 3563

og der knaldet de til Dansken,Nå har vi potensielt 10 til 12 meget bra skribenter.Jeg har ikke glemt ,på sporet,phantom 1,AdFontes,Jguiden,retur,Nsnsx,Danmark1,Vergli,Pimjo,Aqualight,og alle dere andre Vi er et superteam.Skriv i vei.Nå begynner Showet.
Redigert 18.07.2021 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Vergil
18.07.2021 kl 18:49 3489

Man skal heller ikke glemme at Sveaas er en venn av Celina…
På sporet
18.07.2021 kl 18:51 3471

Vi går en spennende uke i møte. Jeg var sikker på at den skulle stige kraftig forrige uke, det skjedde ikke. Mange faktorer spiller inn. Jeg tror insidekjøpene vil være det som veier tyngst for oppgang nå. Husk at det er mye psykologi, dvs begynner den først å stige vil det ha en selvforsterkende effekt. Jeg ønsker meg 10,- til fredag. Skjeldent jeg har så tro på oppgang som nå.
Jguiden
18.07.2021 kl 19:19 3415

Det mest overraskende innsidekjøpet for meg var egentlig Celina M. Hun gikk ganske hardt ut under pandemien og sa hun aldri skulle inn i rigg igjen og at hun hadde lært. Så at hun faktisk gikk inn igjen under forrige emisjon sier litt om hva ledelsen tror om Borr fremover. Hun skal nok ha blitt ganske godt overbevist for å gå inn, så de har nok mye spennende på gang.
Redigert 18.07.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Aqualight
18.07.2021 kl 19:24 3392

Hvis i ser på VWAP fra fredag så hedder den 7,3195 - mod en lukke kurs på 7,225 - hvilket er yderst positivt, nogle vælger at realisere, fair nok, hvis de købte på 3,xxx kr. (ledelsen købte i kurs 7,33 kr - 8,49 kr) - derudover skal vi ikke overse dem der klogeligt valgte at rykke ud af en anden boreraktie som fik lidt medvind, og som endnu mere klogeligt vælger at tage dette tog videre -

Jeg ønsker faktisk ikke 300%-400% stigning indenfor kort tid (1-2 uger), med mindre det er på ryggen af lukkede kontrakter - for det giver for meget usikkerhed i marked -

Kommer vi forbi 8 kr - 8,5 kr, så rammer vi også 11 kr - 12 kr i ugen der kommer, der er heldigvis mange som gerne vil hjælpen Borr tilbage, og synliggøre deres faktiske position i marked samt deres faktiske investor værdi -

Uden at gå for meget i detaljer, er der endelig den usynlige “hånd” på det amerikanske marked, som bedst kendes som Reddit, som ligeledes er en smule trætte af en håndfuld Hegde funds - herunder de som har været lidt for hårde ved Borr -

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.07.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
AdFontes
18.07.2021 kl 20:19 3300

Ja, på det amr markedet holder f.eks Renaissance Technologies 1\2 mill $ i BORR.
Grunnlagt av legendariske Jim Simons, matematikkgeni og uten sammenligning den mest suksessrike hedgefondmanageren i verden de siste 30 år.
Hvilket er ganske hyggelig, da det er milelange ventelister for å kjøpe andeler i RenaissanceT's Medallion Fund. Kun utvalgte VIP'er får anledning til det.

https://www.investopedia.com/articles/investing/030516/jim-simons-success-story-net-worth-education-top-quotes.asp
https://www.youtube.com/watch?v=weD2tVLaIEQ&list=LL&index=72s
Redigert 18.07.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
risksøker
18.07.2021 kl 21:25 3183

Gjengir artikkelen i FA, spent på om den også kan gi et ekstra løft;
Trøim-aksje inn

Fredag i forrige uke kom det spesielt et interessant innsidekjøp. Styreleder Pål Kibsgaard i Borr Drilling kjøpte aksjer for 2,1 millioner kroner i Tor Olav Trøims riggselskap. Etter transaksjonen eier han aksjer for nærmere 8 millioner kroner.

I samme melding kom det også frem at Borr Drilling-direktør Neil Glass har kjøpt aksjer for 214.000 kroner. Dagen i forveien kjøpte storaksjonær Tor Olav Trøim 200.000 aksjer på New York-børsen, som dog er en dråpe i havet sammenlignet med hans totale eksponering.

Kibsgaard har tidligere jobbet som Schlumberger-sjef, og kjenner oljeservicebransjen inn og ut. Hans innsidekjøp er et positivt signal og vi velger å ta inn Borr Drilling i Innsideporteføljen.

De tre seneste årene har gjeldstunge Borr Drilling vært et mareritt på børsen og aksjen er ned 96 prosent. Tar riggmarkedet seg opp igjen kan Borr Drilling være blant aksjene som får den største rekylen.

Salbei
18.07.2021 kl 21:32 3158

Da jeg så "96 prosent" ble jeg tørst :-) Enda ingen som har fortalt meg hva de skal borre etter, har spurt flere ganger. Er det gull? Salt? Etter å ha sett aksjekursen som er litt over 7, så antar jeg at det må være noe som er verdt mindre enn gull. Nemlig sølv:-) Men viss de plutselig borrer og treffer på en skattekiste tror jeg det blir rekyl jeg og:-)
Jguiden
19.07.2021 kl 08:13 2795

Flere rigger i arbeid for å dekke etterspørsel. Bare tidsspørsmål nå før det ticker inn enda mer arbeid for BORR.
Selvom BORR har flere rigger warmstacked og klare, så blir det feil å si at borr ikke lander kontrakter. De har faktisk jobbet opp en ganske solid ordebok i år. Og de har sikkert brukt mye tid og resurser på JV Pemex i Mexico. Med ratene man kan forvente fremover nå så kan dette bli særdeles spennende. Her gjelder det å ha is i magen når denne først stikker over 11-12 kr. Per dags dato er de i break-even med de riggene som er i arbeid. Sier litt om oppsiden i dette selskapet når de resterende riggene kommer i arbeid.
I tillegg kan man legge bort tanken om en ny emisjon, noe som gjør det litt tryggere å investere i selskapet.

Flere rigger skal i arbeid fremover:

Oslo (TDN Direkt): Baker Hughes' riggtelling for USA var opp 5 på ukesbasis på 484 rigger pr 16. juli og var opp 231 rigger på årsbasis, meldte Baker Hughes fredag kveld.

Antallet oljerigger i USA var 380, opp 2 fra foregående uke, og opp 200 på årsbasis.

Antallet gassrigger i USA var 104, opp 3 på ukebasis og opp 33 på årsbasis.

Offshore USA var det 17 rigger, uendret fra foregående uke, og opp 5 på årsbasis.

Det var 434 horisontale rigger i USA, opp 1 på ukesbasis og opp 219 på årsbasis. Det var 18 vertikale rigger, opp 3 fra forrige uke og opp 3 på årsbasis.

Baker Hughes' riggtelling for Canada var 150 rigger, opp 13 fra foregående uke, og opp 118 på årsbasis.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:11 2681

Da har jeg tatt av meg de lange brillene og kjøpt en større post til.
Det er nå showet starter.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:26 2641

Nei nå går flyet,og ferien starter.Alle mann til pumpene.
Arky
19.07.2021 kl 09:29 2624

Borr faller i dag på et bra volum. Frykter at Borr blir dratt med i dragsuget av et globalt børsfall på 10 %..

Borr ser heller ikke helt bra ut teknisk...

Dem bør bryte 7,70 for at det ser noe bedre ut
Aqualight
19.07.2021 kl 09:37 2576

Marked ser lidt rødt ud, men uanset så har Borr mange støtter med dybe lommer, det er en fortrinlig dag at tanke op, så det fortsætter vi med -

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Slettet bruker
19.07.2021 kl 09:48 2536

siitter nå på flyet ,og legger inn siste ordre på kr 6.66
AdFontes
19.07.2021 kl 10:01 2494

Ha det jævlig!🙂 + Bra at du som passasjer bidrar til å drenere ut litt mer olje (så det må letes etter mer..)
Arky
19.07.2021 kl 16:13 2314

Du fikk iallfall din ordre, 6,50 nå….

Ser ikke helt bra ut teknisk nå….
Aqualight
19.07.2021 kl 16:53 2223

Hele marked bliver smidt under bussen, lige nu - overreaktioner kan ingen handle sig ud af, glem denne mandag.

Det fundamentale er ubetinget stadig uændret, dage som i dag kommer ind i mellem, thats life -



Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 19.07.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Dado83
19.07.2021 kl 18:00 2112

Ble stille i fjøset plutselig ;)
PimJo
19.07.2021 kl 18:27 2043

Tja, en som rauter i alle fall
Holymoses25
25.07.2021 kl 12:08 1542

Er det pause i BORR??

Redigert 26.07.2021 kl 12:44 Du må logge inn for å svare