GIG kåret til 'Årets fullserviceplattform' på årets EGR


GiG ble kåret til årets fullserviceplattform ved EGR B2B Awards 2021
8. juli 2021
Gaming Innovation Group ble kåret til 'Årets fullserviceplattform' på årets EGR-prisutdeling som fant sted i går kveld.

De årlige B2B-prisene berømmer de mest suksessrike iGaming-virksomhetene i den globale spillindustrien. Å motta denne prisen, innkapsler perfekt GiGs kraftige tilbud til sine partnere, og spesialiserer seg i å levere plattformløsninger til landbaserte operatører, enten for å flytte inn i den elektroniske verden for første gang eller ønsker å utmerke seg i deres nåværende løsning. Gjennom GiGs innovative og skalerbare plattformsteknologi tilbyr den også landbaserte operatører en skreddersydd, omnichannel-løsning, som inkluderer dobbel registrering, enkelt lommebok, delt lojalitet og satsing uten resept. GiGs Omni-tilnærming gir spillerne en sømløs, integrert brukerreise mens de beveger seg mellom detaljhandel og digitale nettsteder.

Richard Brown, administrerende direktør i GiG sa: ”Det gjør meg ekstremt stolt over å ha blitt valgt av våre jevnaldrende som vinneren av årets fullserviceplattform, en svært konkurransedyktig bransjekategori. Det er takket være kontinuerlig hardt arbeid, lidenskap og samlet innsats fra alle i GiG at vi stolt kan si at vi har fått bransjeanerkjennelse som den ledende iGaming-plattformleverandøren for operatører over hele verden. ”
Far-far
12.07.2021 kl 10:15 2400

Noen dager gammel, men ser ut til å ha gått under radaren:

Gaming Innovation Group signerer Pennsylvania plattformavtale med Partner PlayStar
1. juli 2021
Gaming Innovation Group Inc. (GiG) har signert en langsiktig avtale med nåværende partner PlayStar Casino, for levering av GiGs iGaming-plattformsteknologier for å drive merkevarens utvidelse til delstaten Pennsylvania. Basert på grunnlaget for det opprinnelige partnerskapet, vil PlayStar Casino bruke GiG til å drive kasinoets andre amerikanske markedsoppføring. Denne andre avtalen mellom GiG og PlayStar Casino er basert på en inntektsdelingsmodell og har en varighet på minst fire år.

PlayStar Casino er et privateid selskap grunnlagt og drevet av bransjepioneren Joel Wikell (grunnlegger av Boss Media, Readly, Blinto og Hexigames) og medstifter og CBDO Adam Noble (ex Yggdrasil og Play'n'go). PlayStar Casino ønsket nylig tilsetningen av Per Hellberg som administrerende direktør (tidligere hatt konsernsjefstillinger i Catena Media, Readly og Nordic Gaming Group) og Dan Alexander (tidligere Bet365, Mansion Group) som COO for å styrke ledelsesteamet ytterligere.

PlayStar Casino har som mål å tilby en online kasinoopplevelse som ingen andre til spillere i regulerte amerikanske stater. Dette oppnås gjennom personalisering, engasjement og eksemplarisk kundeservice som får spillerne til å føle at de er stjernen i showet hver gang de passerer gjennom kasinoets digitale dører.

Pennsylvania er landets nest største iGaming-marked når det gjelder inntekter. Hele års spillinntekter for 2020 utgitt av Pennsylvania Gaming Control Board (PGCB) viser at spillgevinsten fra iGaming utgjorde $ 566 millioner (nettcasinoer ble først live i juli 2019), noe som gjenspeiler betydelig vekst og fremhever dets fremtidige potensial som et sentralt iGaming-marked.

Per Hellberg administrerende direktør i PlayStar Casino sier: “Vi er glade for å samarbeide med GiG for å drive PlayStars utvidelse til Pennsylvania. Med forberedelsene våre godt i gang for vår lansering i New Jersey med GiG, var det en naturlig progresjon å utnytte det arbeidet og replikere vårt casino-tilbud over grensen i Pennsylvania. Dette vil markere den andre markedsinngangen for PlayStar i USA med GiG, og vi ser frem til å lansere en kasinoopplevelse som ingen andre. ”

Richard Brown, administrerende direktør i GiG, sier: “Vi er veldig glade for å fortsette vår ekspansjon til den tredje amerikanske staten, spesielt Pennsylvania som har vist en enorm vekst i iGaming-markedet på relativt kort tid. Vi tror også planene PlayStar har med den kundesentriske og produktdrevne tilnærmingen, henger veldig godt sammen med GiGs B2B-tilbud og strategi, og vi ser frem til å hjelpe dem med å nå sine ambisjoner. ”

Far-far
23.07.2021 kl 14:11 2208

Gig er glemt, men se hjemmesiden. Flere kontrakter og samarbeidsavtaler har nok gått under radaren.
https://www.gig.com/news/
Far-far
02.08.2021 kl 15:58 1967

GiG appoints Martin Collins as new Director of Sales and Business Development
2 August, 2021
Gaming Innovation Group has appointed Martin Collins as the new Director of Sales and Business Development, heading up the sales, business development and marketing team.

Martin Collins joined GiG in 2019 as Director of Talent Acquisition, before being promoted to Director of Business Development. He has over two decades of experience working within digital markets, twelve of which were spent within the gaming sector.

As part of GiG’s wider commercial strategic approach to better align their sales efforts, Martin will oversee the sales, business development and marketing teams at GiG.

Ben Clemes, CCO and MD of Platform at GiG, said, “ Martin has been with GiG for over two and a half years, working as Director of Business Development. Within that time he has helped to empower the organisation to grow and drive revenue. I am excited to announce Martin’s additional responsibilities and have every confidence that aligning the three teams (sales, business development and marketing) will have a positive impact on our commercial pipeline.

Martin Collins, Director of Sales and Business Development said, “Having been within the organisation for two and a half years now and having worked heavily with the leadership team to create and deliver our B2B strategy, driving value, growth and revenue at every opportunity; the addition of the combined sales and marketing component drives even more synergy across the organisation and helps ensure alignment in everything we do. I am also lucky enough to inherit two superstars in Ricky Ruddock on the sales team, whom I worked with for over 15 years prior to even coming to GiG; and Rhea Craib, who has successfully delivered our B2B marketing strategy for the last 18 months. With 3 additional hires starting in September, I am very much looking forward to the challenge and working across the organisation to deliver success to GiG.
Far-far
03.08.2021 kl 13:42 1845

Denne har gått upåaktet:

GiG shortlisted as finalist in International Gaming Awards
29 July, 2021
Gaming Innovation Group has been shortlisted for ‘Technology Provider/Supplier’ for the International Gaming Awards 2021 (IGA), set to take place on 8 September at the Savoy Hotel in London.

The International Gaming Awards are renowned and supported by some of the top industry professionals from around the world. GiG recently gained industry recognition as the Full-service platform of the year at this years’ EGR B2B Awards and was crowned Multi-channel supplier at the SBC Awards in December 2020.

Ben Clemes, CCO and MD of Platform at GiG said: “ I am very proud to have been shortlisted for another award for our platform solutions and service. Thanks to the continuous hard work from everyone at GiG, we can proudly say that we are continuing to gain momentum within the industry as one of the leading iGaming Platform partners within the industry. We look forward to attending the ceremony ”.
Far-far
10.08.2021 kl 17:19 1652

GAMING INNOVATION GROUP

MARKET
Oslo Børs

SYMBOL
GIG

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) publishes its interim report for the second
quarter 2021 before market opening on Wednesday 18 August 2021.

CEO Richard Brown will present the Q2 2021 results via livestream at 10:00 CET.
The presentation will be followed by a Q&A-session, and investors, analysts and
journalists are welcome to participate. The presentation will be given in
English.

Link to the livestream:
https://www.redeye.se/events/816681/live-q-gaming-innovation-group
Far-far
11.08.2021 kl 10:31 1543

Fortsetter fremgangen?

Fra Q1:
€15.4m Revenues (norm.) +44% growth
€4.6m EBITDA +674% growth
29.6% EBITDA margin (norm.) (5.5% in Q1 2020)

Financial highlights • Revenues in Q1 2021 were €18.3m (11.2), up 64%, all organic growth • Normalised revenues* were €15.4m (10.7), an increase of 44% • EBITDA in Q1 2021 was €4.6m (0.6), up 674%, normalised EBITDA margin increased to 29.6% (5.5%) • Normalised revenues for Platform Services were €5.2m (3.8), an increase of 19% , with a positive quarterly EBITDA of €0.3m (-1.6) • Revenues in Media Services at all-time high of €10.0m (8.2) in Q1 2021, an increase of 23%, EBITDA was €4.6m (4.5) • EBITDA for Sports Betting Services was €-0.4m (-1.7) an improvement of €1.3m, driven by operating expenses reduction of 75% • Positive EBIT of €1.3m (-4.7) in Q1 2021, an improvement of €6.0m


Far-far
12.08.2021 kl 10:33 1464

Path remains outlined
Quarterly results were close to our expectation and we view it as another indication that the company remains on its path of operational improvement and towards its long-term financial targets. We have raised our 2021-23 EBITDA estimates by 7-9%, mainly due to stronger growth trajectory in Media Services. Our DCF value range is updated to SEK 27-40 and our SOTP value is SEK 30 per share.
Strong start to Q2, according to trading update, and long-term targets remain
The company reiterated its financial targets of double-digit organic growth and >40% EBITDA margin by 2025, which in our view appear credible. We estimate 11% normalised revenue CAGR in 2021-23 and the EBITDA margin to expand to 37.1%. The trading update for Q2 underlined that April showed 35% y/y growth, and we update our estimate to 33.5% for the full second quarter
Media Services sees strong growth, Platform Services margin expansion
Far-far
17.08.2021 kl 11:22 1288

I morgen får vi klarhet.
Far-far
18.08.2021 kl 09:53 1174

Det ble et meget bra Q2:.

Gaming Innovation Group klarte å løfte topplinjen fra 16,7 millioner euro i andre kvartal i fjor til 19,4 prosent i samme periode i år. Veksten på 23 prosent er i sin helhet organisk.
Mesteparten av inntekter og inntjening stammer fra Media Services-divisjonen. Førstnevnte kom inn på 11,0 millioner euro i kvartalet, driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 5,3 millioner euro. Begge deler er «all-time high».
For hele konsernet landet EBITDA på 5,3 millioner euro, opp fra 2,8 millioner euro i det samme kvartalet i fjor – tilsvarende 86 prosent resultatvekst.
– Nok et givende kvartal for oss, med meningsfull vekst i inntekter, EBITDA og EBIT så vel som underliggende forretningsdynamikk, sier toppsjef Richard Brown i en kommentar.
Den positive utviklingen har fortsatt inn i tredje kvartal, og inntektene i juli var opp 10 prosent fra samme periode i fjor.

Far-far
27.08.2021 kl 09:43 875

GiG tildelte ISO 27001 re-sertifisering på primære plattformprodukter og kontorer
25. august 2021
Gaming Innovation Group Inc. (GiG) har blitt tildelt ISO 27001 re-sertifisering for fire av sine hovedprodukter, inkludert den prisbelønte plattformen (PAM), frontend-utvikling og CMS-løsning, sportsbok og dataplattform. I tillegg har selskapet også blitt sertifisert for hovedkontoret på Malta (GiG Beach) og kontorene i Spania og Latvia.

ISO 27001 er en av få standarder som bruker en ovenfra og ned, risikobasert tilnærming til vurdering og identifiserer krav og spesifikasjoner for det mest omfattende informasjonssikkerhetsstyringssystemet (ISMS). Ved bestått re-sertifisering revisjon i år, vil GiG, underlagt en årlig overvåkingsrevisjon, forbli sertifisert i ytterligere tre år.

Tilsynsmyndigheter har begynt å godta ISO 27001 som en bekreftelse på en organisasjons styringssystem for informasjonssikkerhet. Dette gjør at GiG optimalt og sentralt kan bevise sitt engasjement for informasjonssikkerhet gjennom ISO 27001 -sertifisering for hvert plattformsprodukt. Ved å effektivisere regelverksoverholdelsen, får GiG tilbake teamene mer tid til å fokusere på å videreutvikle produktporteføljen, noe som gir mer verdi til sine partnere og deres spillere. I tillegg har GiG sertifisering på sine kontorlokaler, slik at GiG enkelt kan ombord ansatte for plattformavdelingen på alle tre stedene, samtidig som den sikrer at den ikke er i strid med noen av atferdsreglene i ISO -sertifiseringen.

Diane Abela, direktør for informasjonssikkerhet i GiG, sa: "På GiG fortsetter vi å behandle digital tillit som en prioritet, og holder våre informasjonssikkerhetsprosesser og kontroller til en meget høy standard. ISO 27001-standarden krever kontinuerlig forbedring, år-til-år, og å få vår ny sertifisering i ytterligere 3 år bekrefter vår fortsatte forbedring og investering i informasjonssikkerhet overfor våre partnere og regulatorer. ”
Struts
27.08.2021 kl 09:51 859

Takk for mye info! Har gått litt sidelengs siden nyttår, men opp en del siste ukene - tar et lodd i den!
Far-far
03.09.2021 kl 20:06 684

GiG signerer partnerskapsavtale med Betway for markedsføringsverktøy, GiG Comply
2. september 2021
Gaming Innovation Group Inc. (GiG), har signert en avtale med det globale spillselskapet Betway om levering av sitt automatiserte markedsføringsverktøy for overholdelse, GiG Comply.

GiGs løsning for samsvar med markedsføring for selvbetjening kan skreddersys for å dekke markedsspesifikk lovgivning og annonseringsstandarder, slik at operatører kan sikre at tilknyttede selskaper er i tråd med merkevarens markedsføringsbudskap.

GiG Comply lar Betway sette opp skreddersydde kriterier og sjekklisteparametere for å skanne og sjekke tusenvis av nettsider for innhold, inkludert iGaming -kodeord, lenker og forskriftskrav. Dette vil ikke bare hjelpe Betway med å sikre at de forblir proaktive med markedsføringsinnsatsen, men vil også gi tillit til at tilknyttede selskaper er på linje med merkevaren deres og at ansvarlige spilltiltak er synlige på relevante sider, og vilkårene er riktige og oppdaterte .

Jonas Warrer, CMO i GiG sa: “Det er flott å se en bransjeleder som Betway stole på vår programvare for samsvar som hjelper dem med å sikre at de fortsetter å skape et tryggere, ansvarlig spillmiljø for sluttbrukerne. Vi ser frem til å samarbeide med vår nye partner for å styrke deres markedsføringsarbeid med GiG Comply. ”

Paul Adkins, markedsførings- og driftsdirektør i Betway , sa: " Ansvar er kjernen i alt vi gjør på Betway, vi er glade for å samarbeide med GiG og bruke deres innovative samsvarsløsning for våre markedsføringsbudskap."

For mer informasjon, vennligst kontakt sales@comply.gig.com
Far-far
08.09.2021 kl 08:44 484

Kjøper gaming-aksjer for 915.000 kroner
IR-direktør Hessi Mocca øker eksponeringen i Gaming Innovation.

Odd Steinar Parr
11:33 - 7. sep. | Oppdatert 11:35 - 7. sep.

IR-direktør og primærinnsider Hessi Mocca har tirsdag kjøpt 50.000 aksjer i Gaming Innovation Group til kurs 18,30 svenske kroner, går det frem av en børsmelding.

Mocca ga dermed 915.000 svenske kroner for aksjeposten.

Etter dette eier Mocca og nærstående 856.800 aksjer i selskapet.
Far-far
09.09.2021 kl 10:09 421

Det skjer noe hele tiden i GIG. I dag:

GiG utvider partnerskapet med DT9 Media LTD for markedsføringsverktøy, GiG Comply
9. september 2021
Gaming Innovation Group Inc. (GiG), har forlenget avtalen med det Malta-baserte spillselskapet DT9 Media LTD om levering av sitt automatiserte markedsføringsverktøy for overholdelse, GiG Comply.

GiGs løsning for selvbetjeningsoverensstemmelse gjør det mulig for operatører å skanne nettsider for innhold, inkludert lenker og røde ord i iaming-kode. Det fungerer ved å bruke regelmotoren til å analysere virkelige øyeblikksbilder fra tilknyttede selgeres kampanjer, og gir operatørene salgsfremmende innhold som brukes i sine merkevarers kampanjer.

GiG Comply vil tillate DT9 Media LTD å sette opp skreddersydde sjekklisteparametere, som kan skreddersys for å dekke markedsspesifikk lovverk og annonseringsstandarder. Dette vil gjøre det mulig for DT9 Media LTD å sikre at partnerne er i tråd med deres visjon og oppgave , og ytterligere sikre at de forblir kompatible og ivaretar partnerens lisenser .
Far-far
09.09.2021 kl 10:31 402

Vi får ta med denne også:

Oslo Børs har revidert utvalget i hovedindeksen, og fra etter stengetid 17. september inkluderes Aker Horizons, Flex LNG, Gaming Innovation, Kahoot, Ultimovacs og Multiconsult i indeksen.
Far-far
14.09.2021 kl 22:05 224

Stadig nytt fra GIG:

GiG Comply forlenger partnerskapsavtalen med Betsson Group
14. september 2021
Gaming Innovation Group Inc. (GiG), har forlenget avtalen med det svenske spillselskapet på nett, Betsson Group, om sitt automatiserte markedsføringsverktøy for overholdelse, GiG Comply.

GiGs automatiserte løsning for markedsføringsoverensstemmelse gjør det mulig for operatører som Betsson å skanne nettsider for innhold, inkludert lenker og iGaming -kodeord. Det fungerer ved å bruke regelmotoren til å analysere virkelige øyeblikksbilder fra tilknyttede selgeres kampanjer, og gir operatørene salgsfremmende innhold som brukes i sine merkevarers kampanjer.

Det er et fleksibelt verktøy som lar operatører sette opp sine egne kriterier og sjekklisteparametere, og kan skreddersys for å dekke eventuelle markedsspesifikke krav, noe som bidrar til å sikre at operatører forblir kompatible i flere jurisdiksjoner.

GiG Comply vil fortsette å hjelpe Betsson med å forbli proaktive og kontrollere markedsføringsoverholdelsen ved å sikre at tilknyttede selskaper er helt i tråd med deres merkevare og ansvarlige spillkrav.

Husker dere reklamen "Allid noe godt fra Bergene"?

GiG ansetter David Elmore, styrker salgsteamet og amerikansk tilstedeværelse
15. september 2021
Gaming Innovation Group (GiG), har styrket salgsteamet og signalisert intensjonen i USA med ansettelse av veteran i bransjen, David Elmore som VP Sales for Nord -Amerika.

Elmore har jobbet i GLI, det regulatoriske laboratoriet, i New Jersey i 14 år, og solgt forskjellige løsninger de tilbyr, konsentrert seg først og fremst om testing, salg til landbaserte kasinogrupper, lokale stammer og jobbet med regulatoren i leveringen, sist å være global salgs- og utviklingssjef.

På GiG vil han være ansvarlig for å bidra og levere den kommersielle strategien over hele Nord -Amerika. Dette inkluderer å sikre at GiGs løsninger og tjenester er i spissen for alle plattformanbud i Nord -Amerika.

GiG har bygget videre på sin tidlige suksess med Hard Rock i USA ved nylig å signere utfordrermerket Playstar som har til hensikt å gå inn i både NJ og Pennsylvania. GiG har også forpliktet seg til å levere i regulert Ontario for noen av sine eksisterende kunder og tror Canada vil være et sentralt marked i de kommende årene.

Martin Collins, direktør for salg og forretningsutvikling i GiG, sa: “Jeg er glad for å ønske David velkommen til teamet og for at GiG kunne dra nytte av sitt omfattende nettverk og kunnskap om det komplekse, men svært lukrative amerikanske markedet. GiG har en rik historie med å levere løsninger, og vi tror at vår fortsatte innovasjon på tvers av produktporteføljen vår og markedsledende tjenester er utrolig relevante i markedet, og vi er sikre på at med David om bord kan vi akselerere veksten i disse markedene. ”

D