Første trinn i himmelferden står for dør i Vow.

bålfreak
VOW 11.07.2021 kl 09:33 18636

Snart er Vow Green Metals en børsvirkelighet. Lørdagsutgaven av Finansavisen presenterer VGM,s nye sjefsdame over hele 4 sider. Jeg må si jeg ble imponert over damens meritter og fikk veldig tiltro til at dette er rett person til rett jobb. Alle som eier Vowaksjer bør lese innlegget.
Vow er for meg børsens mest spennende aksje......., ingen over ....ingen ved siden.....
Selskapet og dets eiere og ledelse har fått til utrolig mye på forholdsvis kort tid. Nå går vi en meget spennede tid i møte.

Jeg vil rette en stor takk til flere her på forumet som virkelig bidrar med mye bra nyheter om Vow. Det er imponerende hva dere får til gutter. Stor applaus fra en
aksjeentusiast.

Men det er en veldig enkel ting jeg gjerne vil fremheve som det ikke blir skrevet særlig mye om. Hva må til for at aksjen skal stige bortsett fra en positiv nyhetsstrøm og gode resultater...........????

Det enkle svaret er at det må være nok kjøpere av aksjen. Når nå VGM skal noteres på Euronext må faktisk mange nok trykke på kjøpsknappen i dagene,ukene , månedene og årene som kommer. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale alle på forumet og alle jeg kjenner til å kjøpe aksjer i Vow eller i VGM.
En viktig forutsetning er selvfølgelig at man må tenke langsiktig..........Tid eliminerer som kjent risiko........
Derfor oppfordrer jeg faktisk alle som er opptatt av Vow/vgm å være ambassadører for selskapet. Snakk med folk som kan tenke seg å spare/investere i aksjer og
trekk gjerne frem Vow som et svært godt investeringsalternativ.

Ha en fin søndag hele gjengen!!!
Pilteri
15.07.2021 kl 16:50 5831

Godt poeng. Deler du en bolle i to så har du jo egentlig bare en bolle likevel fratrukket noen smuler som er tapt i fisjonsprosessen...
Slettet bruker
15.07.2021 kl 17:18 5785

Tålmodighet er et godt stikkord. Synes at det blir vel mye sutring og kortsiktige briller de siste dagene. Underliggende er intakt og kursen går jo heller ikke opp dersom alle disse skvetne sutrerne selger unna i panikk. Litt dumt å å la tvilen ta overhånd så lenge det ikke underpresteres fra Vow. Tålmodighet! Badin & co skyter ikke i blinde, de har levert gang på gang, men ting tar selvsagt litt tid! Og det hjelper heller ikke på kursen at robothandelen har sugd seg fast i alsjen.

Som på de fleste trådene på forumet, hadde det sikkert vært mer hensiktsmessig å ha én long tråd og en tradingtråd. Perspektivet man har på saken er selvsagt nært knyttet til tidsperspektivet. Anyway, jeg er fremdeles mildt sagt sterk i troen på Vows strålende fremtid i det store grønne skiftet!!
Redigert 15.07.2021 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
anca
15.07.2021 kl 17:44 5749

En fint intervju med Henrik Badin og Cecilie Jonassen hos Dnb idag. Søk opp på Vow green metals i LinkedIn.
upsidedown
15.07.2021 kl 18:06 5715

Kjøp VOW nå er min filosofi, volumet er marginalt. VOW-trådene er blitt overlesset med nick som tror de skal bli rik i morgen. Må være en skyggeside av Hammer-effekten. 😁

Personlig vil jeg avvente med å kjøpe flere VGM til hysteriet har lagt seg.
Slettet bruker
15.07.2021 kl 18:53 5684

Mon ikke VOW kan samles op i kurs 25-26 NOK mye snart 😎👍
Slettet bruker
15.07.2021 kl 19:49 5565

Bli rik i morgen? Mja, er vel mer et håp om å ikke våkne neste morgen med nok et tap - etter 6 mnd med nedgang.
20% nedgang siden fredag er drøyt.

Ja, jeg heier enormt på VOW/VGM. Det blir bra - men det er fremdeles tragisk å rykke ned til fø… andre divisjon. Skulle ikke vi ned til kontinentet og herje i Champions League? Å sitte trofast i vow er dessverre ikke annet enn dumt. VGMs rare lockup for eksisterende aksjonærer sier jo sitt.

Nei nå er det bare å ta ferie. Dum som jeg er blir jeg sittende ned ei ny grop og både heier og banner. Heia heia.
upsidedown
15.07.2021 kl 20:47 5465

Så hva er din strategi hvis den ikke kommer ned til 26?
Kalle 1
15.07.2021 kl 23:13 5275

Jeg har tro på caset,kluppi.
Så jeg sitter.
Ja, det stormer, men jeg sitter.
Og jeg blir sittende.
Har ikke belåning, ei heller satset for mye iht resten av porstissen,har på følelsen at en del har gjort nettopp dette, derfor all denne viraken rundt fisjonen.

IvanBliminse
15.07.2021 kl 23:46 5206

Alle fikk VGM-aksjene på VPS-konto samtidig så "lockup" har ingen ting med VOW å gjøre, men alt med hvilken megler du bruker å gjøre. Du får det du betaler for hos meglerne, slik som de fleste andre steder. Det ser du tydelig på dager med høy volatilitet, hos billig-meglerne får du ikke en gang logget inn.
Record
16.07.2021 kl 07:40 5041

Litt enig at det kanskje drøyer litt før VGM tar av ,selskapet er etablert ,egen ledelse i gang om kun kort tid å mange spennende prosjekter på gang allerede .

Ser enkelte sliter med troen på VOW , VOW har spunnet ut VGM å har atter en gang vist leveringsdyktighet å troverdighet !
Så lurer enkelte på om det er over i denne omgang , aksje kursen faller ,ferietid å uro innen segmentet .
Vi ser daglige behov for akkurat de teknologiene som VOW leverer , VOW avvikler sikkert ferie de og men at jobben om fremtiden pågår for fuldt er det ingen tvil om . VOW/ETIA har 120 ansatte i Norge,US,Frankrike og Polen som overbeviser nesten ukentlig ,tror det blir varmt i "Løpeskoene" til Badin etter ferien , noe som vil speiles i en ferie slapp aksje kurs ,
VOW er alvorlig mye mere enn VGM, se tråden til Karbon ,den er en fin oversikt på hva som er kjent samt en del potensiale :

https://finansavisen.no/forum/thread/136937/view
Slettet bruker
16.07.2021 kl 11:19 4802

https://scontent.fhov1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-0/p180x540/200230632_10159076620501251_4504997022845188954_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=sfm_DAsEjHEAX-FMBt5&_nc_ht=scontent.fhov1-1.fna&oh=e2c26a598d5f99bbba09d6efd551f757&oe=60F7136E

Biokullprodusenter har en solid kunde innen landbruket. Det kan anvendes på utrolig mange områder
Synes det er synd at noen selger sine VGM -aksjer. Det er bedre å øke beholdningen til en p.t rimelig pris

En kan ikke ta utgangspunkt i prisen vi som hadde aksjer i VOW fikk den for. Det var nærmest å betrakte som et utbytte
Som dere ser har insidere som ikke hadde VOW-aksjer kjøpt VGM- aksjen for nærmere 6 .-
Redigert 16.07.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2021 kl 12:00 4724

Ja tråden til Karbon ble som en ny vitalinnsprøyting i troen på Vow. Takk Karbon for et stort og gjennomarbeidet innlegg.
Dado83
16.07.2021 kl 12:14 4687

Hva er det som forsvarer prisen på 6 kr? 2-3 kr er riktig pris, og det kommer.
Redigert 16.07.2021 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
16.07.2021 kl 12:26 4660

Hehe Dado tar en Merida 😂
Slettet bruker
16.07.2021 kl 12:27 4656

Da burde prisen på VOW være 10 - 15 Og slik går nu dagan ...
Redigert 16.07.2021 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Framtia
16.07.2021 kl 12:30 4641

3-400mill i egenkapital+verdien og teknologien av ETIA +++Vi lærte hoderegning på 60 og 70 tallet, men dere hadde vel rimelig greie Casio lommeregnere på 80 tallet, så overslaget ditt er vel ikke helt ferdig enda🤔...?
Dado83
16.07.2021 kl 12:40 4609

Ja og det var svar på hva som forsvarer kursen på 6 kr.
Slettet bruker
16.07.2021 kl 12:54 4561

Jeg kan anbefale deg litt Biokull i maten slik at du unngår løs avføring. Nå er du vel fornøyd :)
Framtia
16.07.2021 kl 13:01 4536

Sa ikke 6kr! Det var dagen før i går! I dag beveger vi oss rundt 4 kr, noe jeg anser som mye usikkerhet og manipulativ handel! Å belønne VOW og VGM med 10-15% kursfall etter fisjonen er en smule manipulativt! Samme utviklingen hadde vi sist sommer på sykt lavt volum, noe som medførte at jeg ble aksjonær i Vow på kurser fra 21,80kr og ned til 19,80kr...før det snudde...
pysaok
16.07.2021 kl 13:02 4532

Hvor tar du 3-400 mill fra? Les informasjonsdokumentet i forbindelse med utskillelsen av VGM. Egenkapitalen er 156 mill. Og VGM eier ikke teknologien til Etia +++, det er det VOW som gjør.
"Vow's subsidiaries ETIA and Scanship AS shall retain all intellectual property rights to their respective technology and solutions to be used as part of the VGM Factory Module, as currently owned by such group company."
Dado83
16.07.2021 kl 13:04 4527

Gratulerer du viser endelig ditt sanne ansikt. :)
Redigert 16.07.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Framtia
16.07.2021 kl 13:13 4488

Ser man det! Noen som fremdeles er våken...😉3-400 mill var et raskt overslag etter emisjon, bidrag fra ENOVA og evnt. erverv av lokaler på Follum...Var bare et estimert tall fra min side, for å beskrive at det ikke bare er et papirselskap...Kontrakter om levering av biokull til bla Elkem, teller vel litt også og bekrefter vel litt hva som ligger i pipeline'n...
Karbon
16.07.2021 kl 17:36 4261

Hei Merida:

Du skriver: "Biokullprodusenter har en solid kunde innen landbruket. Det kan anvendes på utrolig mange områder"

Enig!

Biokull til jordbruket kan bli et enormt marked for Vow i årene framover. Men dette forretningsområdet innen biokull ligger ikke i VGM, men derimot i Vow. VGM skal produsere biokull som erstatning for fossilt kull til den metallurgiske industrien. Produksjon av biokull til jordbruket ligger fortsatt i Vow, men vil kanskje på sikt bli spunnet ut i eget selskap.

Å snakke opp VGM, og samtidig snakke ned Vow tror jeg har lite for seg. Disse to selskapene vil trolig etterhvert følge hverandre ganske tett kursmessig.
Kalle 1
16.07.2021 kl 19:35 4146

En ny spin-off der altså..
En pluss en er ikke to, det er snart tre...
osv,osv
Jeg sitter helt i ro..
Slettet bruker
17.07.2021 kl 09:43 3861

Ja, en kan vel si at det . Jeg tenkte ikke spesielt på verken VOW eller VGM . Syntes bildet var litt artig. På den annen side ville det være stivbent å holde VGM bort fra å levere noe til hager og landbruk hvis det var mest praktisk
Hvis det skal være så skarpt skille mellom VOW og VGM som du antder er det klart en snakker for det selskapet en har aksjer i
Personlig synest jeg VGM burde inkludere landbruket også siden en får trevirke nettopp fra skog-og landbruket
Redigert 17.07.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
oivindl
17.07.2021 kl 10:51 3785

"Disse to selskapene vil trolig etterhvert følge hverandre ganske tett kursmessig."

Såpass spisset som VGM er og såpass mangfoldig som VOW er, også med mulighet for fremtidige spioffs, vil jeg heller tro det motsatte.
oivindl
17.07.2021 kl 11:31 3733

Av og til kommer man over noen gullkorn her på forumet.
Her fra Hammers, riktignok gjelder det Softox, men det er såpass generelt, at jeg tar det med her. Ikke typisk Hammers riktignok, men likevel.

"Jeg ville personlig sett på hva selskapet faktisk leverer - ikke hva noen tror de vil gjøre en gang i framtiden."
-Hammers

Kanskje er det nettopp det markedet gjør?
Slettet bruker
19.07.2021 kl 08:35 3357

Vow ASA : Vow ASA awarded serial cruise newbuild contracts for up to Euro 22.2 million by major European shipyard



Vow ASA has through its subsidiary Scanship AS been awarded 10 contracts for its clean ship systems for up to 10 cruise ships, where 4 contracts are firm orders at a total value of Euro 8.880.000 and 6 contracts are optional contracts at a total value of Euro13.320.000.

Each contract includes the supply of state-of-the-art technology to process garbage, food waste and wastewater onboard cruise ships carrying 1500 people aboard. Scanship has previously delivered and are currently delivering equal systems to 10 cruise ships built by the same yard for the same shipowner on a newbuild program commenced in 2012. The new orders are an extension of this program, where the first equipment delivery for the 11th ship will be in 1Q 2023.

“We are very pleased to continue to supply our technology towards one of the largest newbuild programs in the cruise industry. We are also extremely proud, as it confirms our long-time capability to deliver advanced technology at large industry scale, in line with quality standards and delivery schedule required by shipyard, and according to shipowner need of being compliant with highest effluent standards at sea.”, says Vow ASA CEO Henrik Badin in a statement.

Shipyard and shipowner will be disclosed at later stage.



For further inquiries:

Henrik Badin, CEO
Vow ASA
Record
19.07.2021 kl 08:42 3308

Veldig pen "ferie" melding :-)
Dado83
19.07.2021 kl 18:02 3034

Nye minus 10% i dag også, lover ikke bra det her.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 21:29 2915

Skal vel ned på 3 som tidligere utregna? I hvert fall med rød børs.
Record
22.07.2021 kl 08:16 2579

All ære til Karbon .
Kanskje slike opplysninger kan være med på å løfte interessen i VOW/VGM tror de begge er underkommunisert å faller mellom i jungelen av mange nynoteringer på OB .
Ser at utlendingene fikk noen pene poster i VOW i går ,faktisk 0.05% ,en liten bragd på en feriestille børs .
overasket at utlenningene ikke var mer på hugget før fisjonen , kanskje det er ryktene rundt AM som svirrer på europeiske børser ?
Spennende fremover :-)
Karbon
22.07.2021 kl 15:12 2371

Investeringer i "grønne" selskaper fortsetter å øke:

Fra DN Investor:

"Nesten alle nye investeringer hos Nordea er ESG-rettede

Nesten alle pengene som strømmet til Nordeas formue- og kapitalforvaltningsavdeling på fire billioner kroner i andre kvartal, var på vei mot ESG-investeringer. Det skriver Bloomberg torsdag. 

ESG utgjorde 90 prosent, 25 milliarder kroner, av nettostrømmer i andre kvartal, og drev antallet midler under forvaltning til sitt høyeste noensinne, ifølge Nordea. 

Snorre Storset, som leder Nordeas eiendoms- og formuesforvaltningsdeling, sier banken har hentet inn flere mennesker som virkelig forstår vitenskapen bak klimaendringene for å komme foran konkurrentene. 

 «Vi ansetter flere eksperter og styrker teamene våre ytterligere på dette området med ESG-eksperter innen biologisk mangfold, klimaendringer og så videre,» sa han. 

Etterspørselen etter miljøvennlige eiendeler tvinger kapitalforvaltere over hele verden til å modernisere virksomheten eller risikere å gå glipp av enorme investeringsstrømmer. Bloomberg Intelligence anslår at markedet for ESG-eiendeler vil overstige 441 milliarder kroner innen 2025, som utgjør mer enn en tredjedel av den totale forvaltningen i verden. 

Forrige måned måtte Nordea stoppe pengestrømmer på vei inn i et ESG-fond på 88 milliarder kroner fordi etterspørselen ble for stor til å kunne håndteres."

Record
22.07.2021 kl 15:46 2330

Tror nok vi snart får en reprise på august 2020 , da gikk den fra 19 til i overkant av 40 , blir vel 35 til 70 denne gang ?
TA gjentar seg vel begge veier vil jeg tro ?
investinor
22.07.2021 kl 15:52 2319

bør bli en fin høst når man kan forvente bestilling av utstyr fra VGM i august" final decision in august" fra DNBs presentasjon. Kansje dukker det noe opp fra Betula også
Record
22.07.2021 kl 16:06 2294

Selskape(ne) går greit , veldig greie fremtidsutsikter ,det visualiseres ikke i aksjekursen før de riktige parametre kommer i bla. regnskapet ,vil tro at stadig flere investorer får øynene opp for i første omgang VOW men selvfølgelig også VGM ..
VOW tjener penger i dag , stadig påfyll av store ordrer innen flere segment så denne burde være inne i varmen hos investorer som ser veksten å potensialet .
VGM må nok få en plass å tjene pengene på så kommer nok også den som en kule , Follum trenger ikke være det første anlegget som kommer i drift , så denne er veldig hot :-)
Først må vi bli av med disse downtraderne , de har nok en lidmit de og vil jeg tro . En skal være klar over at langt fra all handel går over børs ,så overaskelser kommer hele veien :-) PS. Kan komme begge veier .
investinor
22.07.2021 kl 16:53 2223

ingen tvil om begge selskapene har en lys fremtid.