Uffda.

Sotah
22.10.2018 kl 09:22 932

Jeg har poengtert det her noen ganger, rasismen kommer til å bli mer og mer døsig etterhvert. De sinteste blir hengende i hornet på veggen som syvende far i huset etterhvert, og de kommende slekter veit ikke om annet enn multikultur. Sikkert en upopulær tråd dette, virkeligheten selger dårlig på HO.

https://www.nrk.no/norge/hogreekstremistar-vert-stadig-faerre-og-eldre-1.14258389?fbclid=IwAR1k9xAoSBkkvbK5dBuYZEmat5XLx_ULdMWKAnva-L27Q5mPXO8F36oh8wY
ladaen7,30
22.10.2018 kl 09:58 923

Hvordan stemmer det med at de "høyreekstreme" gjør stadig bedre valg rundt i Europa da?
Noen må være lite opplyst her, det er muligens meg da:-))




https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9mA5Kw/tysk-politi-var-uforberedt-paa-tusenvis-av-demonstranter-i-chemnitz
Redigert 22.10.2018 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Sotah
22.10.2018 kl 16:02 898

Et utslag av eldrebølgen, sannsynligvis. De er gamle og krakilske.
ladaen7,30
22.10.2018 kl 16:20 888

Så nå er det lilla hår og gåstoler man skal være på vakt for:-))
Slettet bruker
22.10.2018 kl 17:11 865

Sotah:

Så med dette mener du altså at rasisme og høyreekstremisme henger i sammen? Her er det en sammenheng? Kan du forklare litt rundt det? Nevn gjerne 3 lovlige politiske parti som du anser som høyreekstreme og finn eksempler på direkte rasisme i partiprogrammet til samtlige. Hvis du ikke klarer det så feilet argumentasjonen din og du får dessverre ikke lov til å uttale deg om flere ting grunnet politisk motivert tøv og forsøk på å villede folk via internett.

Men først, ting som IKKE er rasisme:

Sunn kritikk av islam.
Unødvendig kritikk av islam.
Til og med ekstremt irrasjonell og overdreven kritikk av islam.
Politikk som forsøker å begrense eller stanse innvandring.
Være medlem i FRP.
Si ting som "det vil gagne menneskeheten å hjelpe dem i nærområdene" (som alt fra ryggradsløse høyrefolk, venstrevridde lektorer og akademiker-nekene mener er et enormt bevis på at man er rasist).
atnorhe
22.10.2018 kl 17:15 863

Selvsagt er det ingen "rasisme" i skolene, siden alle vet at det vil få store konsekvenser. Dessuten er unge i byer og bydeler vokst opp med det multikulturelle drømmesamfunnet. Fremdeles er det dem og oss på fritiden Sotah. Ingen ting galt med Irakere Iranere Afghanere Eritreere, men de leker fremdeles best med sine egne. De er med andre ord prikk lik Nordmenn.
Alt dette er totalt irrelevant, og betyr ikke at samfunnet skal bruke enorme resurser på å ta i mot og "integrere" så mange som mulig.i fra fremmede kulturer. Det er overhodet ikke viktig.

Alle barn kan leke sammen hvis de må. Det er ikke noe problem .
Sotah
22.10.2018 kl 17:29 856

Å villede folk via internett, ja. Moro. På dette forumet pågår det 24/7, Bernt. Du er kanskje ny her, men nå er du advart. Munnkurv funker ikke noe særlig her heller. Og jeg kaller folk vanligvis ikke for hverken det ene eller andre, jeg rydder opp litt i det verste propagandatøvet her innimellom. Ellers er det flott at du vil hjelpe til i nærområdene, jeg bidrar litt etter evne jeg også. Både Røde Kors og Leger uten grenser får en slant i ny og ne. Hvem støtter du?
Slettet bruker
22.10.2018 kl 17:30 855

«– Det er mange i dei ekstreme miljøa som trur på konspirasjonsteorien om eit Eurabia – at muslimar og politikarar i Vesten samarbeide om ein islamistisk maktovertaking i Europa. Dette er ikkje fullstendige teoriar, men meir hatprat. I verste fall kan slike konspirasjonsteoriar bikke over i ekstremisme, slik Anders Behring Breivik gjorde 22. juli, seier Bjørgo.«

Hvis dette er definisjonen så finnes det da mange og store ekstreme miljøer...om ikke de nødvendigvis tror ordrett på samarbeid mellom politikere og muslimer, så er det ikke så langt unna.
Slettet bruker
22.10.2018 kl 17:57 846

Hei Zoten/folkens:))


Og...hvem støtter du egentlig, Zoten - de som importerer flere og tror de får et varmere samfunn når biler, skoler og hjem brenner - eller de som advarer mot utviklingen og ønsker homogene og naturlig varme mellom mennesker i selvstendige nasjonalstater...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
22.10.2018 kl 18:07 840

Varme er fint, Lilletull. Jeg går all inn der. Ønsket om et homogent samfunn er et rop etter noe som aldri kommer, hvordan skulle det gå til? Så det gidder jeg ikke støtte, det er bortkasta tid. Ikke står jeg på Svinesund og skyver inn folk, heller. Det er det forøvrig ingen jeg veit om som gjør. Streng og rettferdig, veit du. Uten statsråder som trykker gullkorset sitt midt i trynet på de som kommer. Nestledere kan få vifte så mye de vil, de representerer partiet sitt og ikke meg.
Betonghue
22.10.2018 kl 18:10 838

De i "hornet på veggen" (godt beskrevet), er velgere, vesentlig fra KrF, som sakte men bomsikkert dør ut, samt APE-velgere, som arvet sitt politiske syn fra ulærde fedre! (mødre hadde "no say"!)
Forbannelsen over at ovennevte idioter ukritisk åpnet dørene for Islam, vil knallhardt slå tilbake!
Høyrevinden, også den ekstreme, vil feie over land etter land i Europa, og fremtiden er ikke på noen måte lys!
Se til Ungarn - et land som vil bevare sitt folk og identitet!
Ikke mye håp her på berget, men du kan jo forsøke å stemme FrP?
Skrot Kongehuset - Sylvi for President !!
Sotah
22.10.2018 kl 18:26 829

Er det ikke bedre å backe en presidentkandidat som i det minste har en venn på tinget? Sånn at kandidaten ikke blir sittende helt aleine i kantina?
Slettet bruker
22.10.2018 kl 18:32 820

Sotah: Jeg var 2 måneder i Hellas blant annet. Det hjalp en del. Jobbet i snitt 14 timer i døgnet med å hjelpe flyktninger, gratis. Ikke via en etablert hjelpeorganisasjon. Var ikke så mange SV-ere, PK-høyrefolk og andre som sitter og utbasunerer med ting som "se på de lavpanna taperne av noen FRP-ere som liksom skal hjelpe i nærområdene, typisk rasister, for alle vet at de bare vil ha færre innvandrere hit".

Ellers gir jeg selvsagt ikke noe til hjelpeorganisasjoner som støtter en flyktningsstrøm nordover, da reiser jeg heller ned selv. På den måten kan det hende jeg reddet Norge for flere hundre flyktninger. Flyktninger fra de områdene som strandet i Hellas og Sør-Italia er faktisk ikke noe særlig å få inn i landet sitt. Selv om de har samme menneskeverd som alle andre. Det er fakta. Slik er det bare. Men å hjelpe dem DER DE ER må være lov uten å bli henrettet av moralist/meningsdrittene.

De som påsto at å hjelpe i nærområdene var rasistisk, noe nesten hele PK-Norge gjorde, er like åndssvake som de som gikk rundt på ettermiddagen 22. juli før Breivik ble publisert og ropte skjellsord til folk med utenlandsk opprinnelse.
Slettet bruker
22.10.2018 kl 18:33 819

Hei Zoten/venner:))


Og...det ble zvart belte i unnvikende svar, Zoten - dine holdninger og meninger har beviselig medført bilbranner, skolebranner og hets/etnisk rensing av jøder +++++ - voldtekt av 11 åringer kaller du bare uting - har du noen voksne i nærheten med sunne verdier er du herved oppfordret til en bekymringssamtale...ZnageZz.....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
22.10.2018 kl 18:44 813

Jeg applauderte lange fengselsstraffer også, Lilletull. Ikke klipp og lim sånn. Og Bernt skal ha kred hvis han dro til Hellas. Hvis du ikke så SV´ere og andre på venstresida der nede så har du nok ikke sett ordentlig etter, bare. Jeg kjenner fler som var eller er på Lesbos, ihvertfall. Jeg tok det med å "hjelpe til der nede" som et reint forsøk på å ikke få folk hit, det mangla både substans, planlegging og realisme når frepperne kom opp med det forslaget. Ingen visste konkret hvor "der nede" var engang. Eller hva hjelpen skulle bestå av. Da ble det hele litt teit.
Risk-reward1
23.10.2018 kl 11:25 772

"Ingen visste konkret hvor "der nede" var engang. Eller hva hjelpen skulle bestå av. Da ble det hele litt teit."

Tullprat som vanlig. Et lite søk, og;
"Norge inngår et flerårig samarbeid med Unicef, om opptil 400 millioner kroner til utdanning i Syria og nabolandene."
Konkret hvor det er, og hva hjelpen besto av.

https://www.frp.no/aktuelt/2016/05/hjelpes-der-de-er

RR
Risk-reward1
23.10.2018 kl 11:28 770

Sotah kan jo forklare hva og hvorfor han er uenig i disse punktene?

Fremskrittspartiet vil:
begrense statlig bistand og antallet land som er bistandsmottakere
innføre frihandel ved å bygge ned importrestriksjoner som særlig rammer u-land
oppmuntre til frivillig bistand gjennom humanitære organisasjoner
gi hjelp til land som uforskyldt er kommet i nød ved naturkatastrofer og tilsvarende
unngå at norsk bistand bidrar til korrupsjon og terrorisme
kanalisere u-hjelp til landene som arbeider aktivt for å åpne for frihandel og som er villige til å balansere sine offentlige budsjetter
at Norge viser sin støtte til demokratiske stater som er utsatt for internasjonal terrorisme eller trusler fra andre land
at land som mottar betydelig norsk bistand, må akseptere asylsentre på sitt territorium som forutsetning for fortsatt norsk bistand

https://www.frp.no/tema/utenriks/bistand

RR
Risk-reward1
23.10.2018 kl 11:33 769

At det blir færre ekstremister, uansett tilhørighet, er bra. De høyreekstreme intet unntak, og deres nasjonalsosialisme har ingenting å tilføre noe samfunn for å bringe det fremover.
Med unntak av nasjonalsime vs internasjonalisme/globalisme, hva er hovedforskjellene mellom de "høyreekstreme" og sosialistene i SV og Rødt, Sotah?

RR
Redigert 23.10.2018 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Sotah
23.10.2018 kl 13:52 751

Litt grenser for hva jeg rekker i en kjapp lunch. Men jeg har aldri hatt noe imot å gi hjelp i nærområdet. Det er den litt klamme følelsen av at vi ikke vil ha noen her jeg ikke liker. Hjelp av hjertens lyst til hvilken organisasjon du vil, eller gjør som Bernt sier at han gjorde. Reis ned, brett opp ermene og hjelp til.
Risk-reward1
23.10.2018 kl 14:31 738

Siden du ikke rakk i lunchen så regner jeg med du kommer tilbake ila kvelden med svar på mine innlegg på tråden din......... ;)

Den klamme følelsen er jo bare dine egne fordommer. "Bildet" du liker å lage deg

RR
Sotah
23.10.2018 kl 19:11 717

Ser ut som jeg må skrive en bok for å svare, RR. Det gidder jeg ikke. Ganske kort er det listhaugianerne og gjeddene jeg ikke har noen sans for. FrP Ans er bare en dull, grå kjedelig versjon av H og AP, og ingenting å hisse seg opp over. Og får de KrF på laget er regjeringen kanskje det mest politisk korrekte og blodfattige vi har hatt noen gang. De får irritere seg de som stemte dem inn. Det gjorde ikke jeg.
Risk-reward1
24.10.2018 kl 11:54 671

Hahaha........ SÅPA!
Jeg visste jo at du ikke ville klare å svare, og med det til fulle vise at du er full av fordommer og lite kunnskap.

Og innlegget ditt oser av det. Du savner politisk ukorrekthet (later du som), men samtidig liker du ikke de 2 mest ukorrekte i Frp, og ga selvsagt din fulle støtte til AP konstruksjon om Listhaug i deres pinlige forsøk på å velte regjeringen. Det endte som kjent med at Listhaug valgte å gå av i stedet for å risikere Regjeringens avgang på AP`s pr-styrte forsøk på å få Støre som SM.
Når det gjelder blodfattig blir det rett og slett en pinlig påstånd etter 8 år med rødgrønne løftebrudd og beslutningsvegringer.
H-Frp regjeringen brukte 2 år på å få redusert behandlingstiden i departementene, etter de hadde økt til latterlige lange behandlingstider under de rødgrønne. Kommunaldep. f.eks hadde i gjennomsnitt over 18 mnd behandlingstid når de overtok. 2 år senere var den mer enn halvert.

De gjennomførte mer, og det med mindretall, laaaaangt mer på 4 år enn din rødgrønne suppe klarte på 8 år med flertall. Langt mer! For de rødgrønne klarte ikke å bli enige seg i mellom. siste perioden handlet kun om fortsette å holde makten.

Mn som en sau i flokken er du lett å lede. Selv med en leder som ikke går i tet og viser vei, men som forsøker å se hvor flokken går, for så å gå frem i tet og innbille flokken at han leder dem med mål og mening.
Det tragikomisk å se hvor lettlurte dere er, og hva dere akseptere av løgner og dobbelmoral.

RR
Slettet bruker
24.10.2018 kl 20:37 661

RR er sykelig opptatt av sotah.
Risk-reward1
25.10.2018 kl 11:06 638

At du så et behov for å sykeliggjøre meg fordi jeg med 4-5 innlegg på et par tråder har vist hva slags begrensning Såpe-Sotah er, er vel kanskje det som ikke er helt frisk........
Blir ubehagelig for deg også når "virkeligheten" møter virkeligheten, dirken?

RR
Slettet bruker
25.10.2018 kl 11:41 632

Så det du sier er «SPEIL! Alt du sier går tilbake til deg selv» liksom? Ædda bædda buse.

Du henger på hver eneste sotah-tråd, og er du tilfeldigvis innom andre tråder og tema, handler innleggene dine stort sett om hva du mener sosialister mener og hvem du mener er sosialister (som stort sett er alle du er uenig med). Litt kjedelig i lengden, er alt jeg sier. Men for all del fortsett, jeg skal ikke forstyrre deg noe mer.
Sotah
25.10.2018 kl 20:06 614

Men det er jo litt moro å ha følgere. Det hadde vært trist uten.
Risk-reward1
26.10.2018 kl 13:15 587

Nei dirken, det er ikke det jeg sier. Kanskje du burde lese hva jeg skriver, spørre deg selv hvorfor verken du eller såpa klarer å svare.
Kanskje forstå at såpa i stor grad ER det han beskylder andre for. Akkurat slik DanielK er.
Kanskje du vil forstå hvorfor "flukt" i stedet for å svare meg, i stedet for ta debatt på hva de selv skriver, er enklere enn å møte både seg selv og virkeligheten.

DET er det jeg "har sagt".

RR