Det er noe tungnemt over journalistikken i E24

Dark Energy
SDRL 13.07.2021 kl 19:35 10765

Det som har skjedd den siste tiden er smått utrolig.
Ikke at et Fredriksen-kontrollert selskap går bananas på børsen – dette har skjedd flere ganger tidligere.

Det utrolige er at kursbevegelsen den siste måneden (+260%) knapt nok blir nevnt i enkelte av landets finansaviser, hvor Seadrill tidligere ganske ofte har blitt kommentert.

Man burde kunne forvente nye kommentarer i disse avisene nå. Men disse kommentarene vet vi at aldri vil komme på stigende kurs.
Bullfight
13.07.2021 kl 19:41 7915

Hørt om janteloven ?
Slettet bruker
13.07.2021 kl 19:54 7860

Opp nå USA 40%
Dark Energy
14.07.2021 kl 17:08 7571

Da har kursen i Seadrill steget med 350% den siste måneden.

Seadrill nevnes med én setning i hver av disse avisene i dag. Det er fremdeles ingen kommentarer.
E24 – Norges største nettavis for økonomi og næringsliv. E24 gir deg det aller siste fra aksjemarkedet og tar pulsen på norsk og internasjonal økonomi,..
DN – Det som teller

Dette er gravende journalistikk. Spørsmålet er bare hvor journalistene har gravd seg ned.
Slettet bruker
14.07.2021 kl 17:19 7505

Helt enig.Jeg ringte de nå og fortalte de hvor mye de følger med på børsens vibrasjoner nå i juli. Tror knapt de har nevnt seadrill start på eventyret med ett ord.
Dark Energy
15.07.2021 kl 17:25 7189

Seadrill opp 530% på en måned, og ikke et pip fra E24.
E24 velger heller å kommentere kursen i XXL, som har steget 4% på en måned.
Allrounder
15.07.2021 kl 23:24 6840

Jeg gikk inn på e24 i dag og på første siden stod det noe om børsfest i XXL og jeg trodde kursen sikkert hadde passert kr 25. Går så inn på nordnet og ser at kursen var på 19,58 eller noe sånt og var i 3% pluss, og samtidig ser jeg kursen til Seadrill opp 40% og holdt på å falle av stolen. Hva i ****** tenkte jeg. Jeg har ikke aksjer i Seadrill selvom jeg flere ganger vurderte å kjøpe på 1,85 for noen uker siden, men må innrømme det er elendig journalistikk av e24.
Pettan73
15.07.2021 kl 23:30 6817

Eller så vill dom inte att folk som inte har pengar tar förbrukslån mm för att hoppa på en hypp , även om sdrl går upp till 1000 nok , så är det faktiskt bara mashypp för stunden , inga siffror inga exakta planer . Så ja , jag förstår , men är endå chockad att det inte informerats mer . Men nu händer något som inte fonderna har översikt över 🤣😂
Dark Energy
16.07.2021 kl 18:19 6546

Seadrill ned 40%.
Etter et fall på 25% kommer endelig kommentaren fra E24. Som nevnt i hovedinnlegget kommer aldri kommentarene på stigende kurs.
Redigert 16.07.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2021 kl 18:21 6544

som jeg nevnet på en annen tråd.Dette er pil råtten gjort mot småsparerene.
Slettet bruker
16.07.2021 kl 19:45 6380

Ja, helt enig. De burde la småsparerne pumpe kursen til 50 kroner aksjen slik at de store investeringsselskapene kan selge seg ut på høye kurser, og deretter sørge for at småsparerne taper enda mer når verdien på aksjene settes tilnærmet null.

Mange her som var med på turen ned fra toppen for noen år tilbake? De pengene ser dere aldri igjen...
hypotetic
16.07.2021 kl 23:32 6173

Enig, veldig påfallende at Sundberg i e24 også denne gangen sender ute en artikkel med ekstremt negativ overskrift rett etter at enorme mengder med aksjer har blitt dumpet slik at aksjen rett før den var i ferd med å snu forsiktig opp igjen ble totalt dolket ned. Har han noen sånne Exit Shorte-venner so bruker ham eller får han betalt for å gjøre dette hver gang? Var mange som så hundretusener forsvinne i dag så når det er fritt frem å drive med dette lønnsomme trikset gang på gang uten konsekvenser så er det vel snart på tide at noen tar tak i dette... Artikkelen innehold som vanlig fra den kanten intet nytt kun svada.....
X-43 scramjet
16.07.2021 kl 23:37 6144

Markeds psykologi media for å skape panikk og frykt med andre ord, så trykker plutselig alle salg Seadrill, så går det en tid, henter seg kraftig inn igjen og går høyere neste gang, har vært med på den, ska høre på meg selv istedenfor.
hypotetic
17.07.2021 kl 00:14 6042

De fleste har søk på nyhetsoverskrifter når de sitter tungt investert i SDRL men leser bare overskriftene og betaler ikke for e24. Overskriften "Galskapen i SDRL vil ta slutt" er en overskrift som fører til full kollaps når aksjen trolig allerede var shortet kraftig fra 12kr. De som visste da aksjen var kraftig stigende over 12kr at denne overskriften ville komme som eneste nyhet på mange dager om SDRL ja de kunne shorte aksjen kraftig og kjøpe den tilbake på slutten av dagen nesten uten risiko og tjene titalls millioner. Jeg har opplevd dette fra Sundberg før så nå føler jeg egentlig dette begynner å bli veldig påfallende....
Han skriver: "Løsningen innebærer at mange titalls milliarder i gjeld skal omgjøres til aksjer. Det er bra for selskapet og kan skape grunnlag for en god fremtid hvis riggmarkedet bedrer seg. Dagens aksjonærer får uansett ingen glede av det." (Får ikke dagens aksjonærer glede hvis titalls milliarder i gjeld skulle omgjøres?) videre skriver han.... "Som følge av det regnet selskapet med at dagens aksjonærer ville få minimalt av verdier når restruktureringen er over." (Dette er jo en selvmotsigelse??? I siste setning konkluderer han minimale verdier til dagens aksjonærer selv om han i første setning har konkludert at dagens aksjonærer uansett ikke får noen glede av at gjeld omgjøres til aksjer) . Hva mener han med minimale verdier? SDRL var priset til ca 140 milliarder med mye mer gjeld enn i dag i et marked der oljepris og $ var lavere. I et marked som ikke så for seg inflasjon og tomme oljelagre.
X-43 scramjet
17.07.2021 kl 00:26 6015

Nå håper jeg DOF er neste ut som blir raketten, løper vekk fra analytikerne sin "selg unna DOF". Offshore og rigg er i ferd med å snu, hopper på.
hypotetic
17.07.2021 kl 00:53 5942

Faktisk enig med deg om at DOF nok er det beste helhetlige caset på Oslo Børs så den aksjen er jeg nesten helt sikker på vil gå veldig mye og nedsiden frykter jeg ikke der nå som alt fundamentalt har snudd i riktig retning. Oppsiden i SDRL er det ingen som slår så hvis man liker ekstrem fart å spenning fremover tror jeg SDRL også vil gi en fantastisk reise. Jeg hadde før mye NEL Hexagon Aker MHG +++ men har solgt nesten alt i alle andre sektorer og vektet opp i rigg og Offshore. Har aldri vært mer sikker på at denne brune upopulære og underanalyserte sektoren nå henger etter og skal ekstremt mye opp. Har diversifisert mye for å unngå selskapsspesifikk risiko og har også SOFF og SIEM og har vært med igjennom restruktureringen i disse og føler at jeg har kommet veldig godt ut av begge etter å ha snittet meg ned på lave kurser. Frykter derfor ikke omfanget av nye utvanninger nå som sektoren er i ferd med å reprises kraftig og oljepris og det fundamentale er mye bedre enn da SOFF og SIEM ble refinansiert. I DOF tror jeg ikke det blir konvertering av gjeld men kun reforhandling av avdrags og lånebetingelser eller slik som skissert i 2019.
X-43 scramjet
17.07.2021 kl 01:22 5891

Hadde Solstad som stor favoritt før, trodde de skulle få inn en stor havvind kontrakt men det skjedde ikke, er sterk avslutning fredag Solstad og DOF, begge offshore, noe er på gang, om markedet snur på de. Etter Seadrill oppgangen sitter jeg fortsatt med 1/3 selv etter raset, men flytter meg over til DOF, kan bli et nytt lodd der mandag. 70 øre utrolig billig hvis den skulle klare en stor økning i kursen. Folk åpner nok opp øynene for Solstad og DOF neste uke hvis kursen går videre opp.
GOV
17.07.2021 kl 10:44 5572

..jeg har ikke tilgang til E24+, så jeg fikk med meg kun overskriften i går kveld. Går jeg inn på E24 i dag, finner jeg ikke artikkelen - har de i etterklokskapens tegn flyttet artikkelen lengre bak i arkivet...? Finansjournalistenes / analytikeres koblinger til enkeltaksjer - redelighet og troverdighet skulle i større grad ettergås ...
aklm
17.07.2021 kl 11:47 5472

Det går ryker om at hunden til haussehansen skal børsnoteres. Den har egenskaper som gjør at den kan lukte seg frem til gull .Forventet kurs priser selskapet til 1 mrd. Etter stor hausseinnsats forventes en pris på ca. 50 mrd.
undrende
17.07.2021 kl 17:09 5250

Kunne med fordel vært noe mer tungnemt over hausserne her også 🤣🤣🤣 30 kr til uka!!!, nei 50 kr neste uke, hold fast 49% opp nå!!!! Fellesbetegnelsen for alle disse er at de aldri svarer på konfrontasjoner, de har ingen anelse om hva de bjeffer om, de bryr seg heller ikke, og vips så er "nicket" borte vekk, men det kommer et nytt. Denne tradingen her er galemathias, og amatørene rekker ikke å summe seg før det er 40% ned igjen, eller helt i bånn. Heldigvis er det vel spill med 5000 kr, Max 10000 på de aller fleste. Blir verst for den stakkaren som kommer sent inn med sparepengene sine og taper alt. Tror nok det er en og annen. Hausserne bryr seg nok ikke. Det er så alt for mange slike tråder & nick på FA som bare kommer opp med spinnvill dritt. Skulle vært kastet ut.
Redigert 17.07.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2021 kl 17:36 5187

Voldsom potent aksje om dagen dette. Stiger på enorme volum med knapt aksjer til salgs. Når den går nedover er det relativt små volum av aksjer som blir dumpet ut på langt lavere kurser enn hva de kunne blitt solgt for. I tillegg kom «drittpakken» fra e24 igår for å spre frykt og trigge salg. Liten tvil om at manipulering foregår og at det foregår store ting bak kulissene..
Slettet bruker
17.07.2021 kl 17:44 5162

Den store kursnedgangen igår, og artikkelen fra e24 kjennes vel ut som et bestillingsverk.. Hvem er det som hamstrer enorme mengder Seadrill aksjer om dagen, og hvorfor?

Nekter å tro det er den jevne Ola Nordmann som står bak siste ukes ekstreme volum og bevegelser i begge retninger...
Redigert 17.07.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Ulrik1
17.07.2021 kl 17:57 5127

Torsdag 1. juli skrev nå finansavisen at Mohn hamstret. Da kunne en kjøpe aksjen til rundt 2.50


Stålbull Mohn lukter gull i rigg
Etter noen blytunge år som storeier i Transocean er Frederik W. Mohn nå mer bull enn på lenge. På få dager har han kjøpt aksjer i riggselskapet for en halv milliard.
Slettet bruker
17.07.2021 kl 18:19 5058

Det har nå vært en utrolig oppgang og en utrolig nedgang i løpet av 5 dager, det skjer noe her..
Slettet bruker
17.07.2021 kl 18:38 5000

Har Dere som har tilgang på E24+ sett at alle gangene sundberg har advart småaksjonærene om Nas og hvor mye De vil bli utvannet så har aksjen med en haug av ville nordnet kunder gått opp.,motsatt av det Sundberg kansje hadde tenkt når han skrev artikklene.
Når kursen var ca 12kroner så kom han med en positiv artikkel.Nå er kansje tiden inne til å kjøpe Nas skrev Sundberg SeEB hadde et par dager før kommet med kr 16 for Nas.
Det han glemte når han skrev det var at gribbene\innsiderne hadde fått aksjen for kr 6.25. Hvordan tror Dere det gikk med Nas? aksjen føyk ned på 10 tallet etter noen få handledager. Investorene gjør motsatt av denne Sundberg. Denne artikklen med Seadrill da lykkes han,og der var jeg 100% overbevist at han skulle lykkes med den negative artiklen etter 500% oppgang.Sundberg hadde 100% sjanse for at investorene denne gangen valgte den negative vei,og det alle mann,TRYKK SELG.
Investorene lytter vanligvis ikke på Sundberg.Psykologi er viktig når du er på børsen. Vi har alle ansvar for våre valg,men noen ganger så dukker det opp slike repotasjer.
Ingen kan si han kommer med løgn,det er tidspunktet repotasjen som kommer på som noen ganger kan slå negativt ut for den enkelte investor.
Jeg selv har ikke våget å ta i Nas når han har kommet med slike advarsel,som ser troverdige ut.Husk det er kun denne gangen det har gått slik som sundberg har skrevet,alle de andre gangene har gått motsatt vei.Jeg reagerte kun på seadrill repotasjen og tidspunktet,men ingen har rett til å beskylde Sundberg for at han har hatt en plan for det. Investorene har gjort motsatt av han i 99% av tilfellene av det han har skrevet.Bare fortsett å skriv Sundberg vi har 99& sjanse for suksess,dersom vi gjør motsatt av det vi mener utfallet av artikklen vil bli for den aksjen han skriver om.Vi må alle bruke hode.det er stort sett populære aksjer der å da,Det er vårt eget valg.Trist dag var det for de som tapte,etter 500% oppgang.
Redigert 17.07.2021 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Møre75
17.07.2021 kl 18:54 4946

Garantert noen store som står bak ,, er det noen som vet der ble satt en short på 12 tallet .
Er ganske enkelt å kjøre denne ned hvis en har tilstrekkelig aksjer .
Skal bli spennende å se på mandag om vi går i dass eller den henter seg inn igjen
Slettet bruker
17.07.2021 kl 19:11 4899

Har dere noen ganger lagt merke til Frodon/hammers hvor mye de kommer med advarsler.Den ene Frodon skriver side ned og side opp om AOW. jeg kom med et spørsmål til han om Aow,jeg fikk til svar at han hadde ingen aksjer i Aow,men han skriver side opp og side ned om mange selskaper,så har Dere hammers som kom med advarsel kvelden før kahoot føk ned 25%.Han sier som regel at han tilfeldig kom over kahoot som han hadde tatt en TA på tidligere,etter å ha luftet bikkja.
Det er et eller annet med de to som jeg ikke stoler på. de jobber døgnet rundt på hegnar forum for å være grei,og så jobber de gratis,men de er ikke investert som regel.
Hammers er god på TA og dårlig på psykologi. Han har alltid luftet bikja,og den er enten urolig,eller bjeffer.
Redigert 17.07.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2021 kl 19:11 5113

mitt tips er at den synker den første halvtimen før ny opptur. skal sitte klar med kapital.
Slettet bruker
17.07.2021 kl 21:17 4906

Ja eg vil tru også den synker litt igjen også bevegelse oppover igjen.. er jo ganske vilt det som har skjedd med oppgang.. litt utafor normalen Å gå såå høyt
Slettet bruker
17.07.2021 kl 22:49 4775

Fascinerende at folk er villige til å kjøpe Seadrill for 12 kroner tidligere i uka når de samme personene ikke kjøpte da aksjen sto i 2 kroner for noen uker siden... Hva har endret seg i mellomtiden? I praksis ingenting. Chapter 11 prosessen går fremover noenlunde som forventet. Hva er det som tilsier at selskapet er så mye mer verdt i dag? At mengden haussere på forumet har 10 doblet seg?

At enkelte her mener at aksjen skal tilbake til gamle høyder sier jo det meste (forøvrig uten å ta hensyn til at det har skjedd noen emisjoner i mellomtiden). Altfor mange idioter med altfor mye penger i aksjemarkedet om dagen...
undrende
18.07.2021 kl 00:56 4597

Man syns jo innimellom synd på de, men som jeg antydet, tror neppe de galeste har de helt store summene inne.
Men det er lett og se at en nybegynner som flytter sparepengene sine inn i aksjer for første gang kan bite på dette galemathias hysteriet, og miste alt.
Selvfølgelig uten at det på noen som helst måte påvirker kursen nevneverdig i disse hausse aksjene.
Et annet fast innslag hos disse er jo ordet "shortskvis". Det er en stor gjenganger i alle disse trådene. Problemet (for disse) er jo at det skjer jo aldri. Proffene driver ikke å setter short uten å ha analysert papiret grundig.
Nå ser jeg over her også at nickene "Frodon" & "Hammers" blir uglesett og gjort til syndebukker atter en gang. De som fulgte disse i f.eks NAS fra ca 300 kroner og nedover fra våren 2018 kan jo bare se på fasiten i dag etter flere emisjoner og gjeldskonvertering. Hvis man bare kan å legge til, trekke fra eller kan gangetabellen til 10, så ser jo alle at de som hadde det papiret sitter igjen med bare smuler. Disse to brukerne driver heller ikke å bytter brukernavn, eller blir borte etter et par måneder. Skremmende er det dog, å se at så mange henger seg på galskapen, som noen hausser opp i skyene. Og jeg gjetter på at nesten alle ikke vet hva en stoploss er heller. Og som Du nevner, hva er forskjellen på SDRL siden 1.83 til 12 kr??? For disse er det vist ATH som er rettesnoren og utgangspunktet. Å sette seg inn i de reelle fakta kan de vertfall ikke. Totalt hodeløst.
undrende
18.07.2021 kl 01:06 4573

Og der overskriftene i trådene krydres med 🎇🎇🎇, 🔥🔥🔥, eller hvilke andre fjas symboler er det bare å styre unna.
En grei regel for å sile ut de alle, aller verste det. Bare et tips.
Slettet bruker
18.07.2021 kl 01:56 4531

?? Mange pils har du tatt før du skrev det?
undrende
18.07.2021 kl 02:00 4524

Hvis det er noen trøst, så har jeg bare tatt 1 box cola. Men jeg pleier ikke å drikke brus, så kan være det 😉
Slettet bruker
18.07.2021 kl 02:03 4516

Jahh dritten er vel godt gjennom røra nå, muligens ganske stabilit på mandag! Sånn en aksje skal være, sakte opp sakte ned men fortsatt i plus. Ikke 1 mill i puls og 500.000 i minus i løpet av 5 dager.
Slettet bruker
18.07.2021 kl 02:06 4509

Brus kl 0200 jahaaa. Legg deg Zzzzz festen er over 🍻
undrende
18.07.2021 kl 02:14 4497

Sa jeg at jeg drakk den kl 02.00?
Festen er som regel fort over i disse tulle trådene ja 👍🏻
Slettet bruker
18.07.2021 kl 10:16 4257

Ta en spøk 😁
True
18.07.2021 kl 11:24 4137

Det er faktisk ikke så rart slik som den føk opp. FOMO er et velkjent fenomonen og den kunne endt på 20-50 kr for alt vi vet. Men den endte dessverre på 13 kr før den styrtet rett ned igjen.

Og det har jo selvfølgelig skjedd noe? Oljeprisen har steget, de har fått nye kontrakter, de skal ansette flere folk osv osv. Her har det vært mye innsidehandel av folk som vet mye mer enn det vi gjør.

Satser på en god mandag for SDRL, ellers er DOF trolig et godt alternativ som nettopp har begynt på sin opptur.
Gullhaugen
18.07.2021 kl 12:41 4029

Sjekk Volumene over de siste 10 dager. Her er det noen som har slukt aksjer.
rischioso
18.07.2021 kl 17:18 3742

..... for at mange små kan sluke så må det også være noen større som har dumpet - og det er nok akkurat det som har skjedd og ikke overraskende når vi kjenner til at dagens aksjeverdi nærmest vil bli nullet ut... ;)