Hva vil Briarwood med Photocure?

Burobeng
PHO 14.07.2021 kl 12:35 67835

Åpenbart vil de tjene penger, men hvordan? De fleste av oss forumskribenter er så små at vi er henvist til passiv forvaltning av våre midler. Her kommer det en amerikansk aktør som er stor nok til å gjøre grundig forarbeid før de flagger sin inntreden i selskapet ved å passere 10%. Det første de gjør da er å jobbe for å få inn Robert Blatt i valgkomiteen. Forarbeidet til dette ser ut til å være så solid at han får plassen.

Innflytelse i valgkomiteen peker i retning av et langsiktig engasjement fra en aktør som vil noe. La oss lete etter historikken til Briarwood og Blatt og se om vi kan finne noen selskaper de har gått inn i på liknende måte. Hvordan har de gått fram, og hva har de oppnådd?
sokaratest
20.07.2021 kl 10:48 6206

Kanskje ikke verden er akkurat slik du forestiller deg den ,Peaf. Realitetsorientering er krevende !
focuss
20.07.2021 kl 10:55 6198

Ser ikke at Peab sliter med realitetsorientering. Tvert i mot.
peaf
20.07.2021 kl 11:02 6195

Jeg vil vel ikke påstå att du har oppgradere oss noe større med din realitetsorientering. Men når det gjeller Hex/cys salget og lønnsomheten av den så er vi nok der eg har sagt att vi skulle havne..
sokaratest
20.07.2021 kl 14:00 6083

Two of a kind….
Computum
20.07.2021 kl 14:30 6088

"Leser man presentasjonen til PHO er det side opp og side ned om hex/cys markedet og potensialet.
Men Cevira som har 10 ganger større potensiale og garantert innfrir da det ikke har konkurrenter står det inget om.
Og vi vet vem som har skylden til att det er sånn."

Hvor henter du din informasjon fra? Ifølge deg er du bedre informert enn CEO! Så hvor skaffer du deg bedre informasjon enn Schneider og hvorfor tar du ikke kontakt med han så han kan få litt oppdatering av en som virkelig forstår hva som skjer?
peaf
20.07.2021 kl 15:01 6075

Presentasjonen fra Q1 må du klare att lese selv. Men Kong av Bladder Canser company er ikke mottaklig for informasjon. Når man presenterer tidsfrister som reelle ferdigstilleserdator, da har man ikke følgt med i timen. Og påstår att en komersaliserings avtale bare handler om logistikk, da er det ett eller annet feil noenstans. Jeg hemter min innformasjon fra Asieris, skulle bare mangle det er de som skjøter alt for tiden.. Og even om eg prøvde informere Schneider, så er det for sent nu.hans dager er tellte. Det er flere som ser vad han presterer, eller rettere sagt ikke presterer.
focuss
21.07.2021 kl 20:26 5804

Sappish skrev Innlegget er slettet
Sappish
takk for tilbakemelding og synes de har svart på en seriøs og ok måte. Jeg forundrer meg litt over dette med pasientgrunnlaget. Pho oppgir selv at det utføres 1300000 surveillance prosedyrer i USA per år. Antar vi 260 arbeidsdager i året så blir det 5000 pasienter per dag som vil kreve 100 klinikker som tar 50 pasienter per dag. Uansett, ett frø kan være sådd og det kan jo hende entusiasmen øker når tanken har blitt modnet mer og eventuelt diskutert med flere. Noen ganger så undres jeg litt over pasientgrunnlaget som PHO oppgir. De oppgir at det utføres rundt 400000 prosedyrer i Turbt og ca 1300000 prosedyrer surveillance i USA. Skulle gjerne fått bekreftet at de tallene de oppgir er relevant for å beskrive markedets størrelse. Dersom de oppgir feil relevant markedsstørrelse så blir det jo ikke lett å vurdere potensialet.

Uansett. Sappish. Takk for job well done.
HrDuck
21.07.2021 kl 20:32 5812

Ang markedets størrelse aktuelt for pho så har de flere ganger vist til tallet 1.9 mrd usd om jeg husker riktig.
peaf
22.07.2021 kl 09:42 5639

Dette var vel noenlunde samme konklusjon som noen av oss kom til førre gangen og vi hadde samme tema oppe. Vi ser jo att ikke ens flexiscope har hjelpt på antallet behandlinger per scope totalt. Og hvorfor pasienter ikke søker seg til BLC behandling i større utstrekkning, må jo bero på føste lege som gir de remiss til en spesialist.
Og man kan jo undre hvorfor BLC ikke trekker flere pasienter, når det er 100 % refusjon på behandlingen.
focuss
22.07.2021 kl 09:53 5676

Peaf
Dette er ingen konklusjon:

There are many patient types and procedures that utilize cystoscopy, and therefore, we are not sure if a dedicated BLC clinic would have consistent patient volume such that doctors would commit to this single line of treatment. In addition, there are ethical considerations with regard to excluding other treatment options, and that is another issue that would be a barrier to sponsoring a limited practice.

De har oppgitt at det utføres 1300000 surveillance prosedyrer i USA. Om ikke alle disse er relevante for BLCC så må de nesten opplyse det.
Redigert 22.07.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
peaf
22.07.2021 kl 10:34 5644

Ja går du tilbake til presentasjonen Q1 - 2019 så sa de 1,4 mil i surveillance og 350 tusen i turbt i USA, men de har blitt mer flexible med åren. Nu er det som HrDuck seier 1,9 mrd usd totalt, vilket det nesten var bare i USA før.
Da undrer eg om de har regnet in Kina i det totale estimatet, eller om de holder det før seg selv. Har ganske stor tru på KIna, da det er enklare att forandre noe der.
Myndigheterne der tar ikke så stor hensyn til eksisterende behandlinger om de finner noe bedre, de reglerer ofte med økende eller minkande refusjoner på behandlinger.
Ebit
22.07.2021 kl 18:24 5540

Maken til useriøs tråd :(
Krangling opp og i mente.
Savner Snøfflus
Men han er vel på en velfortjent ferie
risksøker
23.07.2021 kl 11:36 5349

Sappish skrev Innlegget er slettet
Takk for informativt innlegg. Kan du dele med oss andre hva du kaller et annet syn på PHO. Godt å høre at du er trygg på din investering i PHO da jeg er det samme.
Sappish
23.07.2021 kl 11:55 5342

risksøker
Jeg ønsker ikke å gå inn i en dialog/diskusjon på HO, av årsaker du sikkert selv ser+ at jeg ikke vil bruke mye tid her. Jeg valgte unntaksvis å følge opp og svare focuss fordi han kom med et nokså konkret, konstruktivt og kvalifisert forslag.
Men, Supert at du også er trygg på Photocure.
peaf
23.07.2021 kl 11:57 5343

Sappish skrev Innlegget er slettet
Refusjonen til BLC dekker cysview og installasjon av cysview. Så lege og pasient har dekket alle ekstrakostnader.
• USD 92 increase compared to 2019 for using Blue Light Cystoscopy,
effective from January 2020
• Complexity adjusted rate 2019 – USD 2,926 2020 – USD 3,018
• USD 1,771 for a White Light Cystoscopy vs. USD 3,018 for a Blue Light
Cystoscopy with Cysview (USD 1,247 complexity adjustment when identified)
focuss
23.07.2021 kl 12:10 5326

Sappish skrev Innlegget er slettet
Sappish
Takk igjen. Jeg stusser på svaret fra PHO når det gjelder kostnads sammenlikning og mener den er ufullstendig. Skal man gjøre en surveiillance prosedyre med hvitt lys så mener jeg det gjøres med stivt (rigid scope) Det er smertefullt for pasienten og krever sykehusinnleggelse med overnatting og narkose. Med BLFC så kan prosedyren gjøres poliklinisk med flexiscope. I sum så tjener da klinikken mer penger på WLC mens Medicare og samfunn taper masse penger. Samfunnsøkonomisk er derfor BLFC å foretrekke både grunnet lavere kostnad av behandling, mindre tilbakefall og lavere totalkost for samfunnet. Grunnet at blærekreft gjerne er en livslang sykdom med mange gjentatte behandlinger og antall pasienter, er dette en av de dyreste kreftsykdommene for for samfunnet USA å behandle. Dette må PHO ta med Medicare og der kan kanskje Briarwood gjøre en forskjell. Det krever baller å sette seg opp mot etablert praksis i USA.
peaf
23.07.2021 kl 14:49 5257

Det er vel samme prisdifferanse på rigide og flexible BLC scope i bruk, og endå er det mest rigide BLC scope som blir solgt. Og du vet jo og att de bruker BCG i kombinasjon med VLC flexi i surveillance, som de mener er like effektivt.
peaf
26.07.2021 kl 06:57 4759

Ja nu er det bare ett par dager til EGF og Einarssons dager er tellte i valgkomiteen. Det har lenge vart ett ønskemål fra min side, og eg er glad noen mener det samme.
Og vi vet skall du forandre noe i ett selskap, så må du skifte ut styre og ledelse eller deres måte att arbeide på. Og når noen bruker en EGF før att få en plats i valgkomiteen så er det før att skifte ut personer i styre. Da det er de som er på valg, vi er jo kjent med att styreledere og styremedlemmer går på dagen når de ikke lengre har tillit hos eierne. Om noe av det blir utfallet her viser seg med tiden.

Men oppgaven til en i valgkomiteen er att holde tett kontakt med de større investorerne og finne lemplige kandidater til ønskade resultater. Nu vet jo Robert Blatt vad Briarwood har som mål, og har sikkert noen kandidater de vil selge inn til de andre investorerne. Da 10 % ikke er nok i seg selv..Og har de en god plan så er det nok ikke noe problem, alle vet jo att det skjer fint lite per i dag. Og det blir vel bekreftet vid Q2. Og ryker Egberth og Anders Tuv så får de det nok som de vil fremover, og att Radforsk med Anders Tuv skall ha en styreplats når de bare har 2,5 % av aksjerne. Gir ingen mening når de ikke jobber før aksjonærerne.
Det er vel litt tidlig att konkludere, men det ser ut som mitt ønske att bli kvitt Styre og Radforsk og fremfor alt Schneider kan gå i oppfyllese.

Vi vet og att de ende platser BLC har hatt suksess fra begynnelsen, som Norden og Tyskland har scopeprodusenterne solgt sine scope alene med lønnsomhet. Og skall BLC bli en suksess, så må BLC bli så anerkjent att produsenterne og kan selge uten tap. Og dette tror eg Briarwood er klar over, vi kommer snart att se ett betydligt effektivare PHO der alt som ikke er lønnsomt skales bort. Att selge hex/cys til de som har BLC scope kan ikke vare store problemet, men når du har en årsomsettning på 330 mil. Og nesten alt overskott går bort i att selge scope da er det ikke mye effektivt.

Reduserer de kostnaden med 150 mil i steden før øke omsettningen med 20 - 30 mil per år. Så tjener de 130 mil første år og 100 mil andre år og så vidare.
Men det tar evigheter innen lønnsom vekst overgår lønnsom kostnadsredusering. Løsningen er att skape veksten uten de enorme kostnaderne, der tror eg Briarwood har en plan. Men det krever den rette ledelsen, og der inngår ikke Schneider.
Men som tur er har vi Kina og Asieris og Sinopharm, der PHO skulle sende noen att lære de selge Hexvix. Men eg tror Sinopharm er 10 ganger bedre en PHO,s selgere att selge. Så den allre største markedet er nok i gode hender, der PHo og Briarwood er noen miniputter i førhållande.

Det er bare att konstatere att eg ser meget lyst på fremtiden før PHO, men det forutsetter att vi får fjernet dagens styre og ledelse. Og det ser oneklingen ut som det er på gang. Enda bekymret nu er en større korreksjon, vilket er en reell fare.
Redigert 26.07.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
peaf
28.07.2021 kl 10:51 4465

Bare en litt sammenfattning føre Q2 resultat. Dahl sa att i april såg det lysere ut i siste presentasjon, og vi får håpe det gjeller mai og juni og. Kanskje har det blitt utbetalt en milepæle før første pasient i Europa og, det er ikke meldt men de melder ikke alt. Og så har vi hexvix og om det blir godkjent i kina nu i andre halvdel, det må begynne nærme seg i alle fall med en utbetalning på drygt 12 mil. Og even den kinesiska Cevira delen av studien kan når som helst bli meldt ferdig med mulig middlertidig godkjenning.
Så man kan jo ikke se annet en positivt på utvikklingen, før alt kommer førr eller senere.
peaf
29.07.2021 kl 06:18 4321

Ja da var vi kvitt Einarsson og Radforsk har nok spelet ut sin rolle som dominerande maktfaktor i PHO. Det er jo de som gitt oss dagens styre og ledelse, vilket knappest har vart noen suksess når det gjeller lønnsomhet. Og att det skall ha vart en form for proforma valg før att det skall se bedre ut med fordelning av stillninger i selskapet.
Er det vel bare noen halvblinde supereksperter som kan påstå noe sådant. Blatt kommer med all sikkerhet finne nye kandidater til de i styre og valgkomitee som de mener må skiftes ut. Og han fikk 1,3 mil flere røster en alle de som blev gjenvalgt i ordinare GF. Og har han de røsterne med seg vidare kan de skifte ut alle de ønsker.

Det er vanskeligt att spekulere i hvor fort og når utskiftninger skjer, men att de kan presse styre att skifte ut Schneider ganske omgående er meget mulig. Samt att de kan få Egberth att gå på dagen om de gir han beskjed om att han ikke har tillit lengre.
Men under alle omstendigheter er det meget positivt att noen med resurser ønsker ta grep. Man må vel utgå fra att de vil tjene penger nu og ikke om 10 år som virker vare radforsk sitt mål.

Og så får vi håpe det blir ett slut på alle kjempeopsjoner om de ikke prester noe samtidigt.
peaf
29.07.2021 kl 12:33 4186

Bare en kommentar til hvorfor Egberth og Anders Tuv bør bort. Vi såg jo att Hanssons EGF og løsning med to nye i styret var helt meningsløs. Da gamle styret med styreleders dobbelstemme hadde 6 røster mot Hanssons styremedlemmer som hadde to. Og hadde absolut ingen som helst innflytelse på beslut som blev tatt av styret.
Briarwood vet att det krevs majoritet i styret om de skall effektivisere driften til lønnsomhet
Og Egberth kan dra seg tilbake til sitt innvesteringsselskap.før i PHO innvesterer han ikke.
peaf
04.08.2021 kl 07:13 3835

Denne vart spekulert på i en nanotråd, da de ikke har en ny CEO. Men det kan vel som selskap passe bedre før PHO som er ett kreftdiagnoseselskap.

Targovax kunngjør fratredelse av finansdirektør, Torbjørn Furuseth Oslo, 9. juli 2021
i dag kunngjør at Torbjørn Furuseth har varslet selskapet om at han sier opp stillingen som finansdirektør for å ta en administrerende direktørstillingi et kreftdiagnoseselskap. Dr Furuseth vil fortsette sitt arbeid og ansvar frem til 30. september 2021.

Det er jo litt spesielt att de ikke melder var han begynner, det bruker ikke vare en hemlighet om alt er klarert. Han er jo en økonom, og bør vare noe som Briarwood ønsker i stillningen som CEO. Om de skall effektivisere driften mot lønnsomhet, og det virker som de har hastverk. De kan med all sikkerhet presse styret til att skifte ut Schneider om de ønsker det. Det er naturligtvis ett ønsketenkande fra min side, men man vet aldri. Det er mye tilfeldigheter som passer in i det som skjer rundt PHO før tiden.
sokaratest
04.08.2021 kl 08:21 3778

Photocure - BUY NOK 160 (prev. BUY 155) - 2Q Preview: Still a pandemic quarter, but things should be improvingStill a pandemic quarter, but things should be improving

Photocure will release its 2Q report next Wednesday. Figures are still uncertain due to the pandemic, but we hope for things to gradually get back to normal over the course of the year. Our focus now is on how the reopening affects the US operations and on the ramp-up of the European organisation and sales. We still see Photocure as an attractive investment case and keep our Buy recommendation at a bit higher TP of NOK 160/sh (155).

Uncertainty over figures still high for 2Q
Photocure will release its 2Q21 report on August 11th. We expect revenues of NOK 86m, which is a bit higher QoQ, but not much as reopening takes longer for hospitals than for the broader economy. YoY comparison is difficult, as European Hexvix rights were taken over from Ipsen only from 4Q20. We estimate EBITDA of NOK 8.4m, which is lower vs 1Q, as we see higher costs due to the organisational ramp-up in Europe and generally higher costs due to reopening and slowly getting back to normal operations. Further, we highlight that uncertainty over figures is still high due to the pandemic but also due to volatile FX markets.

null

No big news lately – focus on European ramp-up and general reopening
We view Photocure case standing on three growth legs. Short-term growth should come from the US where reopening is happening, and growth should come back towards the second half of the year. In the medium-term, European organisation should deliver strong growth as proper sales efforts are being made in the existing Ipsen territories but also in the new large-potential European territories, where Hexvix was basically non-existent. In the long-term, Photocure’s partner Asieris should launch Hexvix in China, which should further improve long-term growth prospects. In the 2Q report our focus will be on the reopening in the US and how that affects unit sales as well as how is it going with the European business. The company held a live event on June 29th, where the head of European operations was very optimistic about the prospects.

Buy maintained at a tad higher TP of NOK 160/sh
We keep our Buy recommendation ahead of the 2Q report next week. Some upward estimate revisions took place due to the weaker NOK vs USD and EUR lately. Thus, our TP is increased from NOK 155/sh to NOK 160/sh. We still believe Photocure presents an attractive investment case and stay positive on the share.



Analyst

Tomas Skeivys, CFA
+47 55 55 91 35
tomas.skeivys@norne.no


If you prefer not to receive our research products/analyses any more, please respond to research@norne.no by writing "unsubscribe".

The information contained in this message may be confidential and is intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the information, or copying of this message is prohibited. If you are not the addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete this message. Norne Securities’ disclosures and disclaimer can be found at https://norne.no/compliance/


Redigert 04.08.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Computum
04.08.2021 kl 09:37 3727

Du må oppgi kilde. Ellers blir det vanskelig å ta slike sitater på alvor.
Du har sakset dette fra Norne, og det bør du også opplyse om. Les forumreglementet!

peaf
04.08.2021 kl 10:27 3687

Vad betyr egjentligen en samarbeidsavtale med ett Big Pharma selskap av Sinopharms storlek. Even om det er en andrahandsavtale der Sinopharm selger asieris produkter på provisjonsbasis. Så betyr det jo att de har tro på Asieris produkter, og regner med att de kan selge dem i store mengder før att det skall bli skikkeligt lønnsomt. Og om de ser den store potensialen i Cevira som uten tvivel finns der, vad hindrer dem att kjøpe hele Asieris innen det enorme markedet blir synliggjort og prisen ruser i vædret. Og plutsligt sitter PHO med en Big Pharma som reell partner.

Og hvordan vurderer man verdiet av en sådan partner, det aner eg ikke men den bør vel dobbles noen ganger fra dagens verdi. Og som eg sagt førr vi kan nok med sikkerhet påstå att Cevira blir godkjent, da de starte Europa delen langt efter de første kina resultaten førelåg.
Og det merklige er att Sinopharm avtalen er ikke kommunisert på noe sett av PHO. Foruten i en podcast med radforsk, der Schneider baggatellisere den til en loggistikk avtale. Man kan ikke ha sånne inkompetente sjefer som ikke førstår vad som er viktigt.
peaf
05.08.2021 kl 11:34 3532

Jeg må seie eg undrer litt vad de her eksperterne som alltid skryter over ledelsen har i forventninger til resultaten på onsdag. Eller begrenser seg kunnskapen til personbedømninger når det gjeller Schneider, og meg i den andre enden av skalen. Vi får vel aldri vite det, og det er vel ikke så nøye heller. Resultaten blir de samme any way. Jeg tror de er svakt bedre en Q1 men ikke så att det utgjør noen større skillnad.

Man kan jo håpe på noen oppdatering fra kina, men hittils er det vel bare Asieris som kommer med dem når de finner det før godt.
Men eg ser Sinopharm har 6 stk datterselskaper fra før, blir Asieris det 7. Mye kan tyde på det, når man ser potensialet til Cevira. Og når de har inngått partnerskap for å akselerere kommersialisering av Asieris -produkter. Så bør man snart kunne forvente att det skjer noe snart i Kina. Og husk att avtalen med Sinopharm kom til efter att de første pasienterne var ferdigbehandlet i Kina. Vilket taler til Cevira sin førdel.

Og att de får en middlertidlig godkjennelse når resultaten føreligger er vel ingen tvivel. Da sikkerheten er mer en vel uttested, det er samme virkestoffer i Cevira som det er i Hexvix. Og dette seier asieris om potensialet i Kina. I 2019 var antallet kvinner med precancerøse livmorhalslesjoner i Kina omtrent 3,5 millioner,
Det bør rekke til att begynne med.
Lazz
06.08.2021 kl 09:28 3244

Spennende forskning. Hvis denne "fryse" metoden hadde blitt foretrukket, vil det naturligvis kunne brukes i kombinasjon med blått lys for å detektere kreften. Denne nye metoden har som mål å fjerne kreften og ha lavere tilbakefallsrate enn dagens behandlinger. De var dog kommet veldig kort i utviklingsløpet, skal i gang med fase 1 etterhvert.

Ser frem mot kvartalsrapporten på onsdag. Håper og tror Norne med sine 86 millioner kroner i inntekter treffer bra, og som alltids gledes det til Schneider holder presentasjon!
Redigert 06.08.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.08.2021 kl 14:19 3161

PHO hadde omsatt totalt for 88.2 i 1Q
https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2021-pres/pho-q1-2021-pres-vf.pdf

Norne Securities estimerer at Photocure vil levere en omsetning på 85,8 mil. Eller en nedgang i forhold til 1Q og anbefaler kjøp. I følge Nordnet prises PHO med en P/E på 188,68; fantastikk prising på et vekstselskap med nedgang i omsetning. Er fyren seriøs eller prøver å overaske seg selv? Tidligere har vi sett hva har skjedd med slike medlerbobler.....................
https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2021/08/06/7715567/to-meglerhus-anbefaler-kjop-neste-uke-kommer-tallene

Redigert 06.08.2021 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Computum
06.08.2021 kl 16:32 3090

"PHO hadde omsatt totalt for 88.2 i 1Q"

Du prøver deg igjen, SomSa? Hexvix/Cysview omsetning var 81,6 mill i Q1, og det er den omsetningen Norne antar at vil øke til 85,8 mill. (ca +5%)
SomSa
06.08.2021 kl 17:55 3073


Så fantastisk å utregne rusiske prosenter. 85,6 - 81,6 = 3,6 mili ekstra omsetning per kvartaler eller 1,2 mil ekstra per kvartal for hele verden. Europa overtagelsen og installasjon av nye scope i USA skulle sende omsetningen til himmelen. Pho trodde at de kunne gjøre bedre jobb i Europa. Brukerfrekvensen er lavt, det vil si lønnsomheten. Et selskap som prises med en P/E 188 (i følge Nornet) bør vise andre vekst enn rusiske prosenter. Ikke altid forstår man hva analytikere tenker.

Samme meglerhus om NEL og aksjen har gått rett i dassen:

4. mars 2021
Nå rykker Norne Securities ut og oppgraderer aksjen fra hold til kjøp, samtidig som kursmålet beholdes på 35 kroner. Torsdag omsettes aksjen for 23,32 kroner.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/04/7636984/norne-securities-nel-aksjen-kan-stige-50-prosent
Viro
06.08.2021 kl 18:17 3054

Vel, nå er det vel inge som har tatt deg seriøst her inne noen gang.

Man kan ikke sammenligne Photocure og Nel på noen som helst måte gutt ei heller kan du blande inn Norne i dette.
Og drar du først inn Norne og gir dem en skyllebøtte så har dem nesten uten unntak truffet på deres estimater ift Pho ved hvert eneste kvartalsregnskap.
Redigert 06.08.2021 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
GRP
06.08.2021 kl 18:43 3053

Somsa er nok som han skriver, i RUS(isk)
Det går nok bra skal du se Somsa. God bedring🤪
peaf
07.08.2021 kl 07:22 2898

Ja det er vel ikke ett resultat som gjør att eg hopper i taket av glederus, når man vet att de har innvestert 160 mil. Det tar meget lang tid innen den innvesteringen gir noen avkastning med sånne resultat. Men vi vet vel ikke det endelige resultatet enda. Spørsmålet er om det er godt nok til Briarwood, eller om det blir kort prosess snart. 4 mil i omsettningsøkning er vel ikke det de ser før seg som akseptabelt efter innvesteringen.

Og som vanligt blir ikke Kina nevnt med noen snarlige forventninger av noen sort.
Sappish
09.08.2021 kl 15:43 2465

Har tro på at PHO leverer Q2 solid over «konsensus». Og da går denne videre mot 160, i første omgang.
SomSa
09.08.2021 kl 16:02 2437


Jeg sammenlikner ikke Nel med PHO men hvordan det samme meglerhus hausste Nel, og kommer med lavere forventninger for å overaske seg selv.........Hvis du trekker fra Europa overtagelsen og samtidig jobber en hær med selgere var økt omsetning i 1Q og snart i 2Q på micimus nivå . I følge Nordnet data var selskapet priset med en P/E på 192 på fredag og antar at i dag er 195 i dag.
HrDuck
09.08.2021 kl 16:32 2396

Nå bruker jeg ikke Nordnet og du sier ikke noen om dette er P/E basert på fjoråret, 12m rolling eller hva det er for noe. Ikke at jeg tror fakta har så mye å si for deg heller for du er jo kjent for å snakke din "posisjon" (og du sitter jo tydeligvis ikke så heldig i denne). Men uansett, ha i tankene at det var betydelige kostnader rundt midten av 2020 i forbindelse med oppkjøpet. I tillegg bør man også ha klart for seg at selskap med høye produktmarginer får større utslag av økt omsetning enn for selskap som ikke har høye marginer. Du tok jo litt feil når du hevdet at norne ventet lavere omsetning, men det har jo andre vært greie å korrigere deg på tidligere.
peaf
09.08.2021 kl 17:03 2375

Bare en liten en vad om cevira kan bety for kvinner når de får beskjed om HPV infeksjon. Klart de vil ha medisin omgående og slippe springe på kontroller mer en nødvendigt.
https://www.nettavisen.no/livsstil/martine-halvorsen-har-fatt-hpv-virus/s/12-95-3424162652
Det er her pengerne og fremtiden til PHO ligger og helt uten risk.