Infineon and IDEX Biometrics announce a platform

Bulldog
IDEX 15.07.2021 kl 14:54 19976

15.07.2021, 14:30:00
Infineon and IDEX Biometrics announce a platform for biometric smart cards with superior performance and scalable, cost-effective manufacturability
Oslo, Norway and Munich, Germany - 15 July 2021 - Convenient Security: A
research report by ABI Research* projects the market for biometric payment cards
to be reaching 353 million pieces per year by 2025 globally as an optimistic
scenario. Allowing card manufacturers to address this new growing market
segment, Infineon Technologies AG (FSE: IFX / OTCQX: IFNNY), the global leader
in smart card payment solutions, and IDEX Biometrics ASA (OSE: IDEX / NASDAQ:
IDBA), the leading provider of advanced fingerprint identification and
authentication solutions, today announced a reference design for the next
generation biometric smart card architecture.

The reference design leverages the combination of Infineon's new SLC38BML800
security controller with additional GPIO-interfaces and the latest generation of
the TrustedBio(TM) solution from IDEX Biometrics. This enables fingerprint
authentication with low latency, high accuracy, and power efficiency. The
integration of the fingerprint sensor, the secure element, power management and
communications reduce the complexity of card manufacturing which shortens time
to market and lowers costs.

"This new design provides significant improvements at the card system level,
which allow easy integration into existing hot lamination card manufacturing
processes. Therefore, the architecture increases card performance, while
reducing manufacturing complexity at the same time," said Tolgahan Yildiz, head
of the Payment and Ticketing Solutions product line at Infineon. "The additional
interfaces and the energy efficiency of our security controller allow
industrialization of high performance biometric smart cards. This fingerprint
solution is yet another proof point for our continuous innovation to enable easy
to use, easy to integrate, highly accurate and cost effective biometric smart
cards."
https://newsweb.oslobors.no/message/538203
Knot
29.07.2021 kl 11:13 6508

Smeller dette nå snart 😊😊😊
Artig og lese all dritten som dere klarer gulpe opp..
Idex er neste rakett til himmels 🤩🤩
Goldsmith
29.07.2021 kl 11:17 6518

Selvfølgelig er det en pilot.
Men jeg spurte konkret om hvilke BANKER som hadde kjørt piloter, tester eller hadde kundetilbud.
At MasterCard etc tester produktet er naturlig, men det ligger langt foran i prosessen mot faktis salg og brukt til sluttkunde - mange, mange år foran.
Som du ser av erfaringen fra både NatWest og Credit Agricole så tar bare bankens prosess fra forberedelse til pilot, testing og lansering flere år.
Så langt har ingen banker startet prosessen med kort med IDEX sensor så vi er mest sannsynlig mange år fra salg.
Samtlige banker som har startet en reell evaluering av biometrisk kort benytter kort med Fingerprint Card sensor.
Min tanke er at det er et viktig signal
Goldsmith
29.07.2021 kl 12:12 6434

Noen kaller dritten for fakta, men fakta er ikke så viktig å forholde seg til så ikke bry deg om det
Sente
29.07.2021 kl 12:15 6425

Ah, du spurte etter banker som har kjørt pilot, ikke pågående tester. Skjønner, beklager jeg misforstod deg. Da teller nok ikke pågående piloter i Kina.

NatWest startet en 3 måneder lang pilot i oktober 2019 med 150 kunder. Kan ikke se de har valgt å lansere kortet etter testen var ferdig. Mener du at banken jobber enda med å lansere kortet eller at testen pågår enda? For meg ser det ut som de ga opp kortet og heller venter på billigere kort.
Crédit Agricole startet pilot/test med 200 kunder i 13 juni 2019 med kort lagt av G&D med sensor fra FPC. Kortene ble offisielt lansert 22 april 2021.
Jeg tviler på alle biometriske kort lanseringer vil ta flere år. F.eks. digital Yuan skal lanseres i Kina etter vinter OL 2022 og hvis de skal bruke kort med sensor så vil de ikke vente et par år til før de tilbyr disse kortene til den eldre garde som ikke har mobil. Men på en annen måte er jo pilotene her allerede i gang, så det burde vel korte ned tiden litt?

Du skrev også at Idex ikke har fått noen ordre. Dette er feil, Idex har børsmeldt en ordre på 300k sensorer fra Zwipe og startet levering til denne i Mars.
For sammenligning, FPC som er i flere lanserte kort, meldte 14 Juni en bestilling på ca. 250k sensorer fra en "topp 3 kort produsent".
Ting tar tid.
Redigert 29.07.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Goldsmith
29.07.2021 kl 13:13 6371

Jeg har skrevet at IDEX ikke har fått ordre fra banker.
Det har fått en bitte, liten ordre som synes å være for testkort.

Når det gjelder NatWest så mener jeg å huske at de startet tidligere. Banken hadde et prosjekt med debet kort før de testet biometriske kort for kredittkort. Hva bankens status/konklusjon ble vet jeg ikke - det hadde vært veldig spennende å vite. I og med at banken enda ikke har lansert biometriske kort, tyder det på at prosjektet endte uten lansering.
Når en bank starter en kundepilot så er det rundt et halvt år i forarbeide. Da snakker vi fort flere år fra prosess start til lansering.
Redigert 29.07.2021 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Sente
29.07.2021 kl 14:50 6294

"Det har fått en bitte, liten ordre som synes å være for testkort."

300 000 sensorer er lite i forhold til hva Idex trenger for å gå i pluss, men de to FPC pilotene jeg nevnte var på totalt 350 personer. Merkelig hvordan du ordlegger deg om dette. Mener du at en test på et par hundre personer betyr veldig mye sammenlignet med en ordre på 300 000 sensorer som skal til "testkort", siden det var bankene som kjørte tester? Hva tror du kortene til Zwipe skal brukes til, om ikke tester hos banker?
Eller for å si det på en annen måte, hvis banker tester med et par hundre personer, hvorfor kjøper Zwipe 300 000 sensorer når du mener ingen banker trenger kort før om flere år? Zwipe har ikke mye penger, rart om de skulle binde dem opp i sensorer som skal ligge på et lager.
Sente
29.07.2021 kl 16:31 6224

Også verdt å merke seg Zwipe sin presentasjon 26. August.
Oppdatering angående sertifiseringen og generelt hvordan testingen går av kortene deres påvirker Idex i stor grad.
Goldsmith
29.07.2021 kl 21:40 6060

Kunne du gi meg linken som sier at Zwipe har kjøpt 300,000 sensorer?
Goldsmith
19.08.2021 kl 11:17 5591

Tusen takk for linkene.

Ja, jeg mener piloter med banker og bankenes sluttkunder har langt større "verdi" enn andre piloter som produksjonspiloter for kortleverandører eller IT, system og sikkerhetstester hos utstedere. Det er kun suksessfulle piloter hos banker med sluttkunder som sikrer at vi vil få utrulling av kortene - alt annet er forberedelser til dette uten noen garanti for at bestillingene fra sluttkundene kommer.

Zwipe sier selv hva de 300,000 kortene skal brukes til: "The Zwipe Pay ONE solution with IDEX’s next generation fingerprint sensor will be released for customer pilots in the fourth quarter of 2020 followed by mass-volume deployment in 2021." Mao ingen ting spesifikt om sluttkundepiloter. Siden Zwipe sine kunder er kortprodusenter og utstedere så tipper jeg det betyr at det ikke er banker som får disse kortene. Det rimer også med antallet. Det trengs langt flere kort for å produksjons- og systemteste enn å drive sluttkundepiloter med noen hundre kunder.

For øvrig inneholder linkene mye nyttig informasjon. I linken av 11. august, 2020 skriver IDEX:" Pilots with TrustedBio will come in addition to several previous successful pilots that are expected to become large-scale commercial deployments over the next year." Nå har det gått ett år og vi kan fastslå at IDEX ikke leverte på dette heller.
Sente
19.08.2021 kl 13:16 5539

"Det trengs langt flere kort for å produksjons- og systemteste"
300 000 kort bare for å teste produksjonen? Og dette skal skrapes etter produksjonen hvis de klarer å lage noen?
Trusted Bio bruker samme montering teknikk som SE, samt passivt inlay, så her blir det ikke stort svinn som du tror.
poki
20.08.2021 kl 10:33 5747

Backlog 8 sifrig :-) och snart 10 sifrig
kaunis
28.01.2022 kl 11:05 5219

Det er å merke seg at dette er et av 6 selskaper som har en massiv godkjenning verden over og kan derfor produsere kort uten å søke godkjenning og må vente på det, så her blir det ingen ventetid. Vi er inne i det året IDEX vil produsere mill av TrustedBio brikken som vil gi en svært god sikkerhet å bruke for alle.
Sente
29.01.2022 kl 10:11 5024

Tror du misforstår litt, at selskapet er sertifisert til å lage kort betyr ikke at nye kort ikke må sertifiseres.
Alle nye kort trenger en godkjenning. Hvis løsningen med Idex+Infineon ikke er forhånd sikkerhetsgodkjent må oppsettet testes mot hacking og lignende misbruk.
Og sammensatte kort må testes, f.eks. bøye test, kulde/varme og fuktighet. Hadde dette gått fort hadde det stått noe annet enn "targeted for delivery to issuers by the end of 2022". Målet er at disse kortene skal ut til distributører innen 2022, men et mål er ingen garanti.

Det flotte med gårsdagens melding er FPC fanbois som trodde Infineon droppet Idex for FPC, siden melding om FPC+SLC38 kom noen måneder etter Idex sin.
Også selvsagt positivt at MK Smart, som allerede samarbeider med Infineon, velger SLC38 chip + Idex når de kunne velge mellom Idex og FPC for denne SE.
poki
29.01.2022 kl 21:03 4761

Malaysia och Sri Lanka to roll out Biometric ID cards 😛 och leverantör är MKsmart för Malaysiska i alla fall.
iTRADER09
30.01.2022 kl 04:53 4625

Ikke relevant for idex. Dette er ID kort av samme type som de fleste andre land, inkludert Norge, allerede har. Biometrien er facial, fingerprint eller iris og lagres i kortet og sjekkes i terminal (for eksempel den Feitian terminalen en i menigheten la ut lenke til i forrige uke). Tror ikke budrunden i Malaysia er avgjort enda, men det ryktes at malaysiske Datasonic har fått beskjed om at de blir valgt (igjen - det er de som har levert alle myKad kortene så langt). MKsmart tror jeg ikke engang var bland bidders.
kaunis
30.01.2022 kl 13:49 4464

Postsparebanken Beograd tar ledelsen når det gjelder utstedelse av UnionPay-DinaCard-produkter ved gradvis å erstatte de gjenværende DinaCard-enkeltmerkede kortene med dobbeltmerkede kort. Produktet er det første i Serbia som inkluderer funksjoner som nettbetaling og trykk-og-gå-betaling, som gjør det mulig for lokale innbyggere å nyte trygge og enkle betalingstjenester under COVID-19-utbruddet. Les teksten uten å hoste opp din aggresivitet mot IDEX, . UnionPay har inngått en avtale med IDEX om å bruke deres TrustedBio brikke i sine bet. kort. Så når de på dette tidspunktet snakker om sikre bet. kort, vil det være rart om det ikke er en brikke som gjør dem så sikker?
iTRADER09
30.01.2022 kl 14:04 4440

Takk, jeg trenger ikke google translate for å lese engelsk, mitt første språk.
Du burde kanskje lese deg opp før du hoster opp din aggressivitet mot de som ikke er troende.
Mine to postinger var ikke engang negative, bare kommentarer til ting som ikke er relevant for idex. Det burde være av interesse både for de som tror på caset og de som ikke tror at informasjon som blir postet er relevant.
PS. Om du ikke gidder å lese deg opp så er Unionpay 'online' og 'tap and go' via app. Unionpay pusher appen sin temmelig hardt for å ikke være irrelevant i Kina hvor "alle" idag er på Wechat og Alipay.
Redigert 30.01.2022 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Sente
30.01.2022 kl 15:38 4355

Selv om Hengbao har Unionpay sertifiserte kort med Idex sensor betyr ikke det at alle kort som kommer ut med UnionPay har Idex sensor.
Hadde kortene som nå lanseres i Serbia biometrisk sensor ville nok det stått i artikkelen.
Wrold
30.01.2022 kl 23:43 4134

Det som skrives her går på at jeg tror,men jeg er ikke sikker ….alt må vi sikkerklarere.
Mvh wrold som har vært Idex aksjonær i flere år med opp og nedturer,men er i nærheten for oppgang.
dno=gull
31.01.2022 kl 14:04 3848

Dan Gibson CIO: We are not involved in IDEX. We talked to them. They seem to have a new management team and they are talking quite bullishly about their participation about some upcoming design wins and things like that.

I am not necessarily sure we have a tremendous amount of confidence in that, but if half of what they say is true, I think it would be pretty negative for Fingerprint Cards. But is it not a company which we are currently involved in.
kaunis
31.01.2022 kl 14:24 3807

Det gjenstår å få klarhet i det. Å akseptere UnionPay betalingstjenester vil bringe et bredt spekter av lokal og grenseoverskridende trafikk til utenlandske selgere. For tiden er UnionPay-kort utstedt i 70 land og regioner rundt om i verden, og over 160 millioner er utstedt utenfor det kinesiske fastlandet.
iTRADER09
01.02.2022 kl 00:37 3565

How much would you say the biometric market for payment (cards) is worth 2025 and how big will Fingerprints market share be estimated at?

Dan Gibson CIO: I think it is going to be a tiny market, it will be small enough that it won’t matter what Fingerprints market share will be.

Men, stakkar han sitter i Hong Kong, alt for langt unna Kina og ser ikke at kineserne planlegger masseutrulling av både CUP kort med sensor og eCNY wallets med sensor.
Sente
01.02.2022 kl 07:09 3456

At noen som er negative til FPC snakker ned markedet de satser på er vel ikke overaskende?
En kan si at de tjener penger på å snakke opp FPC sine konkurrenter og snakke ned markedet generelt.
Redigert 01.02.2022 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
01.02.2022 kl 07:48 3399

Enig i det, men hadde market for BPC sett lyst ut så ville han kanskje ikke vært short i FPC. Selv om Idex skulle ta 70% av markedet ville FPC vært svært skummel å shorte om det er et marked av den størrelsen idex antyder og at sensorene prises til $3.50.
Og jeg tror ikke det er så viktig for han å snakke ned FPC, det her er ikke en som kortsiktig shorter en aksje for å tjene noen kroner så "snakk" har lite eller ingen effekt. Han er langsiktig og satser på at når det fundamentale ikke henger på greip så vil det før eller siden gå hans vei.
Sente
01.02.2022 kl 11:23 3229

BPC er en liten del av FPC's satsings område, så jeg tror de fortsatt ville shortet FPC. Det er andre ting, som f.eks. in glass sensor som er grunnen til FPC ikke gjør det bra for tiden. De fortsetter også å konkurrere i et markedet hvor de taper penger, og isteden for å innovere tar de med seg sin tapende teknologi til BPC markedet.
Børskongen11
02.02.2022 kl 03:04 2810

Funfact, OL åpner offisielt fra 4.Februar, men egentlig i morgen :) Curling fra og med i morgen: 02.02.2022: Norge - Tsjekkia fra klokka 13:00
https://curling.no/curling-pa-tv/
Ser på hver OL dag, som en potensiell promotering av Idex sesor i Hardware Wallet. Blir nok ikke noe storskala-pilotering, men men. Likevel positivt :)

Liker også synspunktetene til Itrader her:
Ser ut som han har stor forståelse for Shorting "Og jeg tror ikke det er så viktig for han å snakke ned FPC" Han burde vel heller gitt dem et par komplimenter, må jo være en balanse mellom shorting, og å ønske at selskapet skal gjøre det bra :)
og
"Men, stakkar han sitter i Hong Kong, alt for langt unna Kina og ser ikke at kineserne planlegger masseutrulling av både CUP kort med sensor og eCNY wallets med sensor." Genialt tenkt her også. En som bor i Hong Kong må jo absolutt vite alt som skjer i lille Kina. Det kan jo ikke være så vanskelig å finne ut av.

iTRADER09
02.02.2022 kl 03:31 2800

Mitt poeng er at det ikke betyr noe for en langsiktig shorter om noen snakker ned eller opp en aksje. Det er bare en hump i veien om kursen kortsiktig går opp eller ned. På lang sikt vil kursen gå ned om det fundamentale ikke henger på greip. Om han trodde at BPC blir stort så måtte han ha en forklaring på hvorfor FPC ikke får en del av kaka. Om FPC skulle få bare 10-20% av en marked så stort som det Idex fantasiene handler om, så vil shorten hans gå veldig galt. Men han har ikke brydd seg med å vurdere konkurransedyktigheten til FPC i dette markedet fordi det er så lite.

Jeg tror ikke at en som bor i Hong Kong ser alt som foregår i Kina, men de er mye bedre posisjonert til å observere trender i Kina enn det man er i Norge eller Sverige. Hong Kong blir mer og mer integrert i Kina for hvert år som går og kontaktnettene går over grensa, spesielt mot Shenzhen hvor mye av teknologien i Kina utvikles.
Om du ikke stoler på observatører utenfor Kina, så kan du se på Goodix. Selskapet er kinesisk og er markedsleder og teknologi-leder på kapasitive fingersensorer. Om noen kinesiske aktører hadde hatt planer om storskala fingerkort så ville Goodix hatt et produkt allerede. Et produkt fra Goodix hadde helt sikkert fått god traction i Kina selv om idex menigheten vil argumentere med at Goodix sensorer ikke er sikre nok for MC og Visa.
Redigert 02.02.2022 kl 03:33 Du må logge inn for å svare
heiltfint
02.02.2022 kl 11:53 2616

Kjempe nyheter, som bekrefter Inskript produksjon av Zwipe Pay One biometrisk betalingskort

feb 1, 2022
Inkript den første smartkortprodusenten som produserer biometriske betalingskort i MEA-regionen.
https://www.youtube.com/watch?v=lUBUKVliM-4
Redigert 02.02.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
ibyx
02.02.2022 kl 20:37 2460

Hmm. Bare å benke seg med popcorn å vente på at shorten blir svidd?
Nesten 7mill aksjer satt på 2,91 12.1.22 fortsatt 17% under. Ikke dekket inn en eneste aksje! Selv ikke 12% under dagens kurs?
Er dette bare bløff som skal hjelpe "partnere" billig inn? Kan de evt. dekke seg inn via "vennligsinnet kompanjong" eller noe når som helst uten å tape noe?
Alternativt mener de faktisk at IDEX ikke er verdt 2 kroner og skal mye dypere..
kaunis
03.02.2022 kl 08:50 2246

Hva DE mener er jo ikke et uttrykk for fakta, men tro, den faktiske verden har allerede tatt høyde for flere hundre mill sikre bet, kort, hvert år inn i tid på 3-5år
iTRADER09
03.02.2022 kl 09:04 2213

I den faktiske verden har 5 banker levert betalings-kort med sensor til sluttkunder og utrullingen går tregt. Ingen av disse bankene har valgt kort med idex sensor.
Jeg tror shorterne er svært komfortable om de har tenkt å sitte lenge og ikke bry seg om humper på meldinger og navnedropping.
kaunis
03.02.2022 kl 09:20 2174

Jeg tror du har fått IDEX i halsen.