SOFTOX - Hva var det jeg sa?

Hammers
SOFTOX 15.07.2021 kl 23:26 16279

Bare å beklage til aksjonærene.
Ikke fordi jeg har sagt noe galt - snarere det motsatte.
Jeg beklager fordi det har gått akkurat som mine tidligere tråder har fortalt og som "alle" har fornektet.

Kursen fikk seg et kraftig løft ifm Covid i feb 2020. Det var da alle de andre aksjene falt.
Softox skulle redde verden i følge ekspertene.

Nå er bildet snudd trill rundt uten at selskapet har bidratt i det hele tatt.
Chartet ser dere her; https://s3.tradingview.com/snapshots/n/nBEb1LJy.png (Klikk e/åpning - forstørrelse).

Brytes den vertikale streken kursen nå ligger ved gis ytterligere et salgssignal.

Hilsen Hammers
HP17
15.07.2021 kl 23:30 12345

Du har dessverre hatt helt rett her Hammers. Var selv inne i SoftOx for en god tid tilbake og hadde troen på selskapet men solgte meg ut før det virkelige fallet begynte. Vurdere et kjøp igjen om kursen faller til rundt kr 35.
Slettet bruker
15.07.2021 kl 23:50 12310

Tja, mulig du ser 20-tallet komme raskere til syne i VOW, men du er jo eksperten Hammers, og kan vel bidra med noen streker der også ?
Redigert 15.07.2021 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.07.2021 kl 01:36 12211

Se på omsetningen og se på tapene. Etter mitt syn ganske dødfødte saker!
Kjøp heller noen som leverer varene og som tjener på virksomheten.

Hilsen Hammers
Snømannen
16.07.2021 kl 09:10 12026

Trist å se hvordan det fokuseres på salg av desinfeksjon. Selskapets hovedformål har,siden børsnotering,vært sårpleie. Man har akkurat offentliggjort en studie som viser at selskapets produkter er vesentlig mer effektivt til sårskyll enn saltvannsløsninger som benyttes i ca 80% av sårskyll i dag. Dette er visstnok et marked på 1,6 milliarder dollar på årsbasis hvor man har forutsetninger for å bli markedsleder,eller i det minste komme høyt opp på rankingen, og så gnåler man om hvorvidt selskapet har klart å ri pandemibølgen i et marked hvor "alle" kastet seg rundt og skulle fallby sprit som var det innarbeidede produktet i markedet. I tillegg har man svært spennende muligheter i "tung" sårpleie og inhalatoren. Tror man virkelig at verdens fremste ekspertise innen sårpleie ønsket å jobbe med dette p.g.a. desinfeksjon????Sårpleie koster samfunnet utrolige beløp hvert år. Hvor mange forventer overskudd av selskaper som har som målsetting å utvikle medisiner,det være seg til kreft eller annet? Sammenlign heller selskapets regnskaper med disse andre selskapene som gjerne aktiverer denne type kostnader i stedet for å utgiftsføre det. Når dette er sagt skal ikke jeg forsverge at man ikke vil oppleve ytterligere kursnedgang før det hele "tar av". Bare påpeker at fokuset er totalt forfeilet og at mulighetene er enorme.
Paraply19
16.07.2021 kl 10:46 11949

Helt enig med snømannen. Ikke mange aksjer med større potensiale på Oslo børs. Om et knapt år eller to, vil folk angre på at ikke de kjøpte den gang kursen var på dagens nivåer. Meen vil vell alltid være lov å snakke opp/ned en aksje for egen vinning 😉
heilo888
16.07.2021 kl 11:12 11908

Hammers har en teknisk og fundamentalt meget enkel betraktning av de de fleste selskaper, noe som er helt uinteressant for utviklingsselskaper som Softox.

Med en nåværende m.cap på ca. 400 millioner, er Softox nå merkverdig lavt priset sett på bakgrunn av de overbevisende resultatene som foreligger, samt den imponerende pipeline selskapet har for de kommende måneder og år!
Et par forklaringer til den uhyre lave prisingen er meget lave forventninger til salg av desinfeksjonsmidler, og den ekstreme frykten for emisjoner man ser her i Norge.

Hadde sett et prisnivå på det 10-dobbelte som mer normalt pr. nå. Men på en 2-4 års sikt vil man se minst 30-50x dagens prising forutsatt at studieresultater og kommersialisering blir som forventet.
Redigert 16.07.2021 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.07.2021 kl 21:16 11769

Jeg ville personlig sett på hva selskapet faktisk leverer - ikke hva noen tror de vil gjøre en gang i framtiden.

- I 2020 var underskuddet 50 mill mot 20 mill året før. Underskuddet økte med 150% (pga mye kostbar forskning og veldig få inntekter).
- Inntektene var så små at vi kun snakker om kun 10 mill ila året (altså rundt 850.000 pr mnd). Hvordan kan man overleve på slikt.
- Jeg har ikke registrert noe som helst av økt aktivitet, men ser de har fått et avslag fra svenske myndigheter på desinfisjonsprodukt.

- TA handler ikke om Softox, men om handelsmønsteret til de som trader.
- I dag et forsiktig nytt salgssignal siden den varslede bunnlinja er brutt (ref chart i hovedinnlegg).

Hilsen Hammers......som ikke har noe som helst ønske om å diskutere Softox utover hovedinnlegget.
Den enkelte bør følge med ut fra hva jeg sier.
Likevel svarer jeg selvsagt høflig til dem som henvender seg til meg. Holder dere kj... gjør jeg det samme.
Redigert 16.07.2021 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2021 kl 00:53 11657

"Hilsen Hammers......som ikke har noe som helst ønske om å diskutere Softox utover hovedinnlegget"

Med din sterkt begrensede kunnskap om selskapet, så har jeg full forståelse for det.
Snømannen
17.07.2021 kl 02:26 11629

Nå lærte jeg i hvert fall noe nytt om analyse. Se på hva selskapet leverer i dag,hva man kan forvente i fremtiden er uinteressant. Et godt utgangspunkt for analyse av et hvilket som helst utviklingsselskap. Og forskning er tydeligvis noe man bør unngå når man driver med utvikling,hvis jeg forstår ham rett. Hammers har tydeligvis ikke noe ønske om å diskutere dette noe videre og det har vel neppe noen hensikt heller,sjelden har vel Lukas 23:34 vært mer dekkende "Fader forlat dem,for de vet ikke hva de gjør"
Slettet bruker
17.07.2021 kl 07:06 11574

Hammers.

Likevel svarer jeg selvsagt høflig til dem som henvender seg til meg.

Sier en ting og gjør en annen ?

Var ikke dette høflig nok ?

Har prøvd å følge deg av og til ,og jeg må si du treffer minst like bra om ikke bedre enn hvisse andre jeg ikke vil nevne navn på.

Derfor spør jeg deg, min selvstendige bauta om du kan foreta en aldri så liten TA på det nevnte selskap. Tror flere enn du aner ville satt pris på det. Lykkes du med den, er klengenavnet Oraklet slettes ikke å kimse av
og din aktelse og respekt ville om mulig stige til uante høyder. Her slenger jeg ut en utfordring, som det står i din makt og din makt alene å gripe! Her har du sjansen, ta den Hammers og du vil hylles for resten av ditt liv.


Bybonden ( eller har Bybonden fornærmet deg ? )
Redigert 17.07.2021 kl 07:10 Du må logge inn for å svare
Spartan
17.07.2021 kl 11:09 11433


Gratulerer med fulltreff Hammers. Jeg har sagt det samme i denne perioden, men mer pga fundamentale forhold:

-Klarte ikke selge tilstrekkelig desinfeksjon i coronaåret
-«Lurenyheter» som å teste en covid-helbredende inhalator på en gris…
-Historikk med underskudd og regelmessige utvannende emisjoner
-Sårpleiepeodukter som møter hard konkurranse fra eksisterende desinfiserende produkter. Infeksjon har heller aldri vært hovedproblemet med kroniske sår. (Det er blodforsyningen eller ødem som skranter)

Denne skal nok ned til 20-30 kr, og er i prinsippet bunnløs om de ikke lykkes med sine pipelineørodukter.
china
17.07.2021 kl 11:59 11390

Hjelpe meg for en suppe gjeng!
Snømannen
17.07.2021 kl 17:33 11243

Dette er fantastisk. US Navy,Forsvarets Forskningsinstitutt som aldri har sett noe tilsvarende og noen av verdens ledende forskere på sår er simpelthen lurt. De kunne bare kontaktet Spartan så hadde de spart seg for mye bry med noe som ikke er viktig når det gjelder sår. Èn ting er sikkert;selvtilliten på denne siden i forhold til ting man antagelig ikke har peiling på er upåklagelig. Selv har jeg ikke peiling,men når foran nevnte institusjoner er entusiastiske etter å ha foretatt skikkelig undersøkelser da er jeg positiv.
Likeledes er jeg positiv når man får fasttrack i forhold til uttesting av inhalator av danske myndigheter etter at de har gjennomgått dokumentasjonen. Hvilket grunnlag man har for å kalle dette "lurenyheter" vites ikke,men interessant å spørre hvilket grunnlag man har for å hevde dette og hvilke dyr eksperten Spartan ville prøvd det på i stedet for minigris. Han ville kanskje gått direkte i mennesker ?? Eller droppet det fordi det jo er lureri.
Med fare for å gjenta meg selv,så er det kanskje på tide å forstå at dette dreier seg om utvikling,ikke drift. Dersom selskapets utviklingsprodukter blir tilstrekkelig mer verdt fra år til år er det faktisk ok. Selv om eksperten Spartan mener å vite at det man holder på med ikke er viktig,velger jeg å tro at selskapet har hatt en svært positiv utvikling,generert mye verdier og skulle hatt en helt annen verdsettelse,men selvfølgelig er det markedet som bestemmer hva aksjene er verdt til enhver tid. Men jeg tror det blir veldig trangt i døren når det går opp for det samme markedet hva som egentlig ligger her av potensiale.
Spartans avslutning synes ganske selvsagt for de fleste,et selskap som ikke lykkes med sine produkter har ikke livets rett.
Spartan
17.07.2021 kl 19:27 11166

Arbeider på en sårpoliklinikk på et Universitetssykehus…ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på.

Du trenger ikke tro meg, men dette er et luftslott. Synes det er synd å se folk kaste bort pengene sine.
Slettet bruker
17.07.2021 kl 20:17 11114

Universitetssykehuset i Andeby ?
Icaria
17.07.2021 kl 20:30 11117

Som vaskehjelp!
Snømannen
18.07.2021 kl 07:41 10966

Ingen grunn til å bli fornærmet,jeg er vel den av oss som har innrømmet egen inkompetanse. Men du har helt rett,jeg trenger ikke tro deg. Hvis man leser CV-en til Thomas Bjarnsholt som så vidt vites leder arbeidet med "lurenyheten" inhalatoren og forøvrig har en viss tiltro til FFI og US Navy`s evne til å gå inn i problemstillingene så skal det litt mer til for å overbevise meg enn et utsagn om at man arbeider i en uspesifisert stilling på en sårpoliklinikk og derfor besitter den absolutte sannhet.
Slettet bruker
19.07.2021 kl 14:28 10408

Hyggelig at du bidrar, og at selskapet vil etterstrebe å ta igjen den tapte tiden, store deler av Danmark er nå oransje på EUs smittekart, så hvor lenge sykepleierstreiken vil vare er jo også et spørsmål. Uansett ubetydelig i det store bildet, fikk du kjøpt ?
Hammers
19.07.2021 kl 22:01 10345

Chartet ser ikke spesielt spenstig ut; https://s3.tradingview.com/snapshots/9/9x4Mlw3g.png

- 2 VIKTIGE heltrukne støttelinjer er brutt.
- Brytes og den stiplede ser ikke dette spes bra ut.

Hilsen Hammers
Spartan
19.07.2021 kl 22:46 10304

35 kommer raskt. Jeg ville ikke en gang vurdert noe her før en ser 20-tallet igjen.
HP17
19.07.2021 kl 23:06 10260

Tror du SoftOx kan falle helt ned til 20 tallet?
Selv har jeg sett rundt kr 35 som en mulig bunn men kanskje den bør revideres?
Slettet bruker
20.07.2021 kl 12:17 10093

Sett noe nytt i glasskula vedr. VOW , er det noe "knallhard" støtte denne gang ???
Grunnpilar
20.07.2021 kl 12:59 10333

Fortsetter den trenden og ingen nyheter som kan endre dette, kan soft komme rundt 30-20 tallet en plass. Veldig stabil negativ trend nå, som tilsier at folk er villig til å kvitte seg med SOFT for en lavere og lavere pris. For de som har tenkt å kjøpe, er det nok best å vente til den flater ut, men risikoen er jo evt nyheter mhp å stå utenfor.
Slettet bruker
20.07.2021 kl 13:17 10352

Hærlig, jo lavere jo bedre ! Håper det er nok gavmilde og tilbakestående aksjonærer igjen, er det håp om å se 10-tallet ?
Billyjojimbob
20.07.2021 kl 13:41 10321

Hvorfor ikke 1 øre når en først er i gang,fint å være i pos før news uansett👍
nordpol1
20.07.2021 kl 13:51 10302

Mener du, som fagperson, at biofilm er et ikke-eksisterende problem for pasienter med kroniske sår?
HP17
20.07.2021 kl 19:56 10102

Jeg er enig med flere her og justerer ned kjøp til kurs når den evt når kr 28-30. Blir nok SoftOx aksjonær engang igjen i fremtiden men tiden ser ikke ut til å være rett for kjøp riktig enda?
bj111
21.07.2021 kl 11:26 9853

Kan godt hende den går lengre ned men det er når ingen vil kjøpe at en skal slå til. Forutsetter selvsagt at en har tro på det selskapet driver med. Selv har jeg det jeg skal ha her og har lagt det vekk, så får man se om et år om verdi er null eller noen hundringer.
Slettet bruker
21.07.2021 kl 15:36 9727

Venter i spenning på at Hammers skal gi kjøpssignal....
Slettet bruker
26.07.2021 kl 22:36 9292

Hvor blir det av kjøpssignalet Hammers, teknisk feil med spåkula ?
Slettet bruker
30.07.2021 kl 19:38 8816

Du bør vente til vi ser 200-tallet.
Snømannen
30.07.2021 kl 20:57 8750

Høres ut som en plan i Spartans ånd. Kan fremdeles ikke se noe svar på spørsmålet om han anser biofilm i sår for å være et ikkeeksisterende problem.
Slettet bruker
03.08.2021 kl 13:11 8307

Arendalsuka nærmer seg :

Hvordan kan vi som samfunn bygge best mulig beredskap for fremtidens epidemier og pandemier ?

Arrangør
Forvarets Forskningsinstitutt (FFI) + SoftOx Solutions AS

https://program.arendalsuka.no/event/view/15577


Det skjer litt ellers også, men det får dere ikke lagt opp i hendene.


HP17
03.08.2021 kl 21:26 8035

Er det et innlegg på Arendalsuka som er den store triggeren i SoftOx? Hurra - «Back on track»!
Slettet bruker
12.08.2021 kl 16:45 7375

En av mange, hvor høyt går vi i morgen ?
Slettet bruker
02.09.2021 kl 17:31 5759

Den stiplede linje ble brutt, og Hammers bomma igjen. Mine tanker går til de som setter sin lit til dette orakelet.
Slettet bruker
15.12.2021 kl 16:37 3655



DAGENS Pharma

Forskere vil kurere luftvejsinfektioner med syre

Forskere fra Norge og Danmark samarbejder om udvikling af en ny inhalationsbehandling, som skal gøre kål på alt fra
cystisk fibrose til COVID-19. Behandlingen, der virker på både bakterie- og virusinfektioner, bliver i øjeblikket undersøgt i et klinisk studie med mennesker.








https://dagenspharma.dk/forskere-vil-kurere-luftvejsinfektioner-med-syre/