E24 Nå: photocure/photocures-siste-hinder-blaerekreft

ITinvest
23.10.2018 kl 09:21 4544

ja, ja mens venter så plukker jeg litt mer hvis den faller under 50,-,, ser ut på kjøpsmønsteret att dette gjøres av flere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
rockpus
23.10.2018 kl 09:27 4514

ITinvest

Jeg har også et klart inntrykk av at hver eneste aksje som blir solgt, blir kjøpt-
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
kreinh
23.10.2018 kl 09:46 4438

Legger merke til at salgssiden flyttes lynraskt oppover når noen begynner å kjøpe tilbudt aksjer. Virker som det er noen eller flere som utøver en viss kontroll med avansert robothandel....
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
bravi
23.10.2018 kl 11:08 4304

Jeg legger merke til at kursen går nedover, det enten kjøpere og selgere er ditt eller datt. Artikkelen i E24 har ikke hjulpet en dritt, intervjuet med denne Mads på Hegnar hadde mye større gjennomslagskraft.

Slik går det når selskapet ikke har noe positivt å komme med, da måtte de ha kommet med det. Ser ikke bra ut for Q3 dette nei.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:16 4272

He-he...
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:19 4256

Bravi, dont worry. Bear in mind that børsen verden over faller mye nå. It is natural that PHO will also fall back right now.

I just bought more today.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.10.2018 kl 11:20 4249

Ledelsen kommer med sitt på Q3. Men det kommer trolig nyheter før den tid....
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
billionæren
23.10.2018 kl 11:38 4187

Selskapet gjør akkuratt det de skal gjøre. Selger som hakka møkk i USA. De har presentert q2 og skal snart presentere q3. De har fått ny CEO, og ellers har det ikke vært meldepliktige nyheter, hva skulle det være? Ser ingen grunn til at de skal løpende informere om status, når ting går som planlagt. Det var en fin artikkel i går, som sikkert var en respons på nordnettfadesen. Ellers får markedet leke butikk slik de pleier, mens jeg stort sett tenker på andre ting, og gleder meg til q3 og tilhørende uttalelser fra ny CEO. Kanskje er vi heldig og det dukker opp noe om refusjonsordningen
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
23.10.2018 kl 11:48 4148

Jeg tror mye av nedgangen vi har sett de siste dager og uker, skyldes den noe negative stemningen vi har sett på Oslo børs og flere andre børser verden over.
I tillegg har flere farmasi/biotech aksjer falt betydelig på Oslo børs de siste dager. Flere investorer blir nervøse og selger, mens andre potensielle kjøpere hopper opp på gjerdet og avventer situasjonen.
Det vi trenger nå er gode nyheter fra selskapet! - Noe jeg tror vi får 8 november, ved Q3 fremleggelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:56 4112

That`s what happens when someone is short selling. as soon as buyyers appear a larger number of shares will come for sale to cap the price and push it down. People just need discipline. If no one sells then.......

People are trading the stock. You cant blame them, it has been very tradeable of late with big swings each day.

unløikley we will get a strong day in the US, as the futures are heavily down, but if should get a strong rally later in the day i expect PHO will shoot back up tomorrow.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 17:24 3267

Takker, Oregon!
Men du trenger altså ikke sitte med det søndag kveld. Jeg mente det som en positiv tilbakemelding om at i alle fall jeg setter pris på kritiske innlegg. Særlig hvis de er velbegrunnede. Ta det når og hvis det passer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Oregon
31.10.2018 kl 11:46 3107

Min filosofi er å ikke henge her inne på PHO tråder når jeg ikke eier aksjer, men jeg har kommet med antagelser om fortsatt rødt Q 3 for Photocure og Gotfred har ønsket mer info så da tillater jeg meg å gå litt videre for å underbygge mine litt lettsindige kommentarer som jeg har omtalt det som tidligere. Jeg har hatt mye aksjer i PHO, men har som nevnt ikke likt at store aksjonærer har solgt seg ned og det er også dukket opp en betydelig short som jeg stiller meg undrende til, men kanskje de alikevel har sett noe eller vurdert det dithen at PHOkursen ikke er en strak vei opp alikevel? Men de fleste på PHO trådene understøtter et veldig moment for PHO aksjen og noen garanterer vel nærmest også rikdom og kursdoblinger innen kort tid.

Jeg har skrevet tidligere i begynnelsen av august på en tråd:

Utsikter for 5 farmaaksjer - andre halvår 2018 og omtalte der Photocure som følgende: 3Q vil gi ytterligere drivstoff til kursen med gode signaler fra US om økt salg der. Ibsen øker nok også salget noe der Frankrike muligens kommer med nye refusjonsordninger igjen, mens Norden holder seg. Triggere også i nye markeder og salg av Cervira mm.
Kurs ved nyttår: Kr. 100,- (he,he, litt subjektivt for det er her jeg har farmaaksjer)

Men jeg har nå revurdert mitt ståsted og tror følgende om Q3:

Jeg tror Partner ( Europa) skuffer en del. Ipsen har riktignok kommet med mye gode resultater for Q3 allerede og spørsmålet er hvor mye som overføres til PHO, men de nevner ikke Hexvix overhodet og de har en stor portefølge der Carbometyx og Somatuline som betydelige vekstfaktorer. Resultatet for Ipsen indikerer en betydelig vekst, men jeg ser ingen stor grunn til at dette kommer fra salg av Hexvix; fokus ligger ikke der hos Ipsen overhodet. Jeg har registrert at Ipsen søker etter personell for salg av Hexvix. Jeg trodde kanskje at dette skyldes økt fokus og etterspørsel etter Hexvix og at de rett og slett trengte personell til å håndtere etterspørselen. Men jeg velger nå å oppfatte dette litt mer som klaging fra Photocure over manglende fokus ( og salg?) i Europa.
Skandinavia går nok sin gang; men det har vært ferietid og vi ble vel ikke overivrige til å jobbe i sommer med varmen og behovet for å koble ut litt. Merk også at blålys trenger et bredere operativt team for å bli effektivt slik at jeg tror Skandinavia skuffer også noe.
I US burde det komme en vekst i salget etter fase 3 studiene, men ting tar tid. Bruken av flexiscop tror jeg ikke får noe betydning for resultatet i Q3 da dette tar tid å innstallere og starte bruk av. Resten av verden ( Canada, Australia osv.) er foreløpig så lite i omfang på salg at det neppe influerer på resultatet foreløpig.
Så da ut fra ovenstående vurderinger tipper jeg på en omsetning for PHO Q3 på intervallet 42- 44 mill. og en utgiftsside inkl. avskrivninger mm. som ligger litt høyere enn resultatet og dermed blir overskriften på Hegnar: Fortsatt rødt for Photocure.

Jeg har en del andre synspunkter ( trinn 2) videre for PHO som jeg nok tror kan bidra til at jeg kan forstå den shorten som er satt, men dette blir da direkte mer baissing og som jeg skriver innledningsvis så ønsker jeg ikke å snakke negativt om selskapet eller omtale markedsmuligheter når jeg ikke eier aksjer selv. Og det kan være at jeg bommer en del med trinn 1 ( Q3) at jeg ikke bør stikke hodet så veldig fram.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
SørenE
31.10.2018 kl 12:02 3073

Hej Norge

Oregon: flot indlæg som jeg har savnet lidt som modspill til mit eget estimat -- gennemtænkt tak for det.
Alt kan ske -- spændingen bliver snart udløst

Dansken
Stadig optimist
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Oregon
31.10.2018 kl 12:17 3028

Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg har faktisk grublet mye over caset PHO og var i en lykkelig tilstand helt til jeg for ikke lenge siden innså at ting ikke bare kan gå rett opp. Men sjansen for at jeg tar feil ( spesielt US markedet) gjør at jeg venter med å kommentere mine oppdagelser ( trinn 2 hvis noen ønsker det) til etter Q3 fordi et sterkt Q3 fra US uansett vil være en kraftig driver for aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 19:59 2820

Oregon, takk for at du tar deg tid til å skrive om en aksje, du ikke er investert i.

Du har noen poenger, men jeg er likevel ikke enig med deg.
1. Hvis du har rett i at Ipsen ansetter folk på bakgrunn av "klaging" fra Photocure, er vel ikke dette negativt, og rapportering om at ledelse har tatt tak i Ipsen vil på Q3 bli oppfattet som positivt.
2. Ja, det har vært varmt i sommer, men inne på sykehusene? og så varmt at operasjoner har blitt utsatt og avlyst? Det hadde vi lest om i avisen, om så hadde vært tilfelle.
3. Enig i at ting tar tid, men når et sykehus i USA først har kjøpt et flexiscop til en mill. tror jeg ikke noe på at de drøyer tiden med å ta det i bruk.
4. Også enig i at utbredelsen i resten av verden tilsynelatende er liten, men så er det også relativt små nivåer vi evt. skal sammenligne en stigning med. Poenget er, at selv små stigninger kan gi store prosenter på nåværende tidspunkt.

Og så er det de tingene, du ikke tar med:
- Ny sjef, som kanskje kan bidra med litt entusiasme.
- Ny guiding, som jeg tror kommer på Q3. Det skal godt gjøres at den ikke blir en god del høyere, hvis den skal ta med flexiscop også.
- Combat-avtalen har gått litt under radaren, og jeg tror vi får en utdypning om den.
- Q3-17, som jo er det som naturlig sammenlignes med var en stor skuffelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Oregon
31.10.2018 kl 23:05 2662

Godtfred, synes det var grei redegjørelse fra deg som litt motvekt til det jeg har skrevet over. Hovedpoenget mitt med litt variable underforklaringer er at jeg tror Q3 kommer inn en del under det som er forventningen og at ting tar tid i den bransjen der. Jeg er ikke så optimistisk når det gjelder Q3 og om de kommer med en spenstig nok ny guiding og/eller om de trenger mer tid til det også, ny CEO begynner vel i morgen en uke før Q3? Men jeg er veldig enig i at Combat-avtalen har gått litt under radaren og en ( mulig spennende) Combat oppdatering kommer på Q3 og ikke minst hva den vil innebære, men også det på sikt da Combatprosedyrer ( cellegift - varmebehandling) mm. er under utvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
01.11.2018 kl 08:33 2513

Sjakknøtt
Det paradoksale er jo at et selskap som PHO straffes når børsklimaet surner pga handelskrig og renteoppgang. Er der virkelig noen som tror at antall blærekrefttilfeller blir påvirket av renteoppgangen? Er der virkelig noen som tror at blærekreftpasienter påvirkes av oljeprisen? Disse faktorene påvirker folks kjøpekraft og således viljen til å kjøpe laks og andre forbruksvarer. Reduksjon i kjøp av forbruksvarer reduserer behovet for sjøtransport. Økt oljepris påvirker billettprisene på fly og således folks vilje til å reise med fly. Og reduksjon i flytrafikk reduserer behovet for fly og derved råstoff til å bygge nye fly.

Det er mangt og mye som påvirkes av renteoppgang, økt oljepris og politisk uro i verden, men blærekreft og behovet for blærekreftdiagnostisering er absolutt ikke et slikt område. Det er således en alvorlig koblingfeil når investorer i PHO lar seg påvirke av den generelle nedturen i aksjemarkedet, dersom man ser på det rent fornuftmessig. Men et langt liv på børsen har lært meg at det ikke er tilfelle. Derfor får også farmasiaksjer et midlertidig kursdykk. Men dersom man bruker hodet til annet enn pynt, bør man skjønne at farmasiaksjene vil ta seg raskt opp igjen når investorene har fått tenkt seg litt om. Det er ikke uten grunn at farmasisektorene blir ansett som en safe haven i tider med børs-uro. Enn så lenge har vi ikke sett den effekten i f.eks. PHO.

Men personlig har jeg ingen betenkeligheter til å bli sittende gjennom en børskorreksjon så lenge jeg sitter i PHO; et selskap med FDA godkjent produkt, med Medicare refusjonsordninger, en nøkkelfaktor i en BLCC teknologi som blir fremholdt som ny Standard of Care av stadig flere urologer, og som nå har en akselererende vekst i et 35 mrd marked i USA.

Ha en fin fin børsdag!
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
01.11.2018 kl 08:34 2513

Sjakknøtt
Det paradoksale er jo at et selskap som PHO straffes når børsklimaet surner pga handelskrig og renteoppgang. Er der virkelig noen som tror at antall blærekrefttilfeller blir påvirket av renteoppgangen? Er der virkelig noen som tror at blærekreftpasienter påvirkes av oljeprisen? Disse faktorene påvirker folks kjøpekraft og således viljen til å kjøpe laks og andre forbruksvarer. Reduksjon i kjøp av forbruksvarer reduserer behovet for sjøtransport. Økt oljepris påvirker billettprisene på fly og således folks vilje til å reise med fly. Og reduksjon i flytrafikk reduserer behovet for fly og derved råstoff til å bygge nye fly.

Det er mangt og mye som påvirkes av renteoppgang, økt oljepris og politisk uro i verden, men blærekreft og behovet for blærekreftdiagnostisering er absolutt ikke et slikt område. Det er således en alvorlig koblingfeil når investorer i PHO lar seg påvirke av den generelle nedturen i aksjemarkedet, dersom man ser på det rent fornuftmessig. Men et langt liv på børsen har lært meg at det ikke er tilfelle. Derfor får også farmasiaksjer et midlertidig kursdykk. Men dersom man bruker hodet til annet enn pynt, bør man skjønne at farmasiaksjene vil ta seg raskt opp igjen når investorene har fått tenkt seg litt om. Det er ikke uten grunn at farmasisektorene blir ansett som en safe haven i tider med børs-uro. Enn så lenge har vi ikke sett den effekten i f.eks. PHO.

Men personlig har jeg ingen betenkeligheter til å bli sittende gjennom en børskorreksjon så lenge jeg sitter i PHO; et selskap med FDA godkjent produkt, med Medicare refusjonsordninger, en nøkkelfaktor i en BLCC teknologi som blir fremholdt som ny Standard of Care av stadig flere urologer, og som nå har en akselererende vekst i et 35 mrd marked i USA.

Ha en fin fin børsdag!
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
heilo888
01.11.2018 kl 10:40 2400

PHO-aksjen virker veldig slapp i dag som den har gjort i mange uker nå.
Tydelig at markedet ikke har særlig tro på en positiv kvartalspresentasjon til tross for iherdig skriverierer fra bla. Londonmannen.

Jeg tror det har liten hensikt å hause aksjen på HO. Det er bedre å se an de faktiske resultatene og ta det derfra.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
focuss
01.11.2018 kl 10:57 2375

Det har vært generelt dårlig børsklima i Oktober med nedgang på ca 5% på indeksen.Det er godt de ikke påvirker resultatet til PHO. I et dårlig børsklima så er det ikke unaturlig at det realiseres gevinst der det er noe å hente. Det er klart at mange satt med betydelige gevinster ved inngang oktober og mange gjør det fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
01.11.2018 kl 11:03 2367

Heilo888
Beklager, men dersom du kjenner min holdning så burde du allerede vite at jeg ikke har tro på at våre skriblerier her på HO vil påvirke kursen den ene eller andre veien.
Redigert 21.01.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare