Philly Shipyard med order vilken dag som helst...
Intressant artikel i The Inquirer Daily news
Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.
"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."
.....
"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"
http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.
"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."
.....
"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"
http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Jeg syns ikke en porteføljeforvalter skal holde på slik- men vi har tydeligvis forskjellig moralsk oppfatning
I tilfelle de får kontrakt med AMSC, hvorfor skal da kontrakten bli god når Røkke må betale ?
I tilfelle de får kontrakt med AMSC, hvorfor skal da kontrakten bli god når Røkke må betale ?
Redigert 25.02.2019 kl 15:19
Du må logge inn for å svare
Helt ok med forskjellige meninger. Mine tanker om kontrakt til AMSC er at Aker har betydelig større eierandel i PHLY enn i AMSC(amsc=19,07% vs phly=57,56%). I tillegg tror jeg at skampris på skipene vil slå mer negativt ut for aker samlet enn en fair til god pris, det vil si at phly vil være mer verdt med en grei nettoinntekt på papiret enn amsc vil dra fordel av å spare noen mill dollar. Slik tenker jeg.
Joda, hvis Philly ikke får andre kontrakter er en brukbar kontrakt med AMSC mye bedre enn ingenting.
Det som egentlig var mitt poeng er måten Myrseth sjonglerer på ;)
Når en ser på prosentandel bør en også se på MC
Det som egentlig var mitt poeng er måten Myrseth sjonglerer på ;)
Når en ser på prosentandel bør en også se på MC
Redigert 26.02.2019 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
Jeg håper dere kommer dere ut mens Myrseth- effekten fremdeles lever ;)
d12m
28.02.2019 kl 10:31
9153
AMSC CEO idag: The combination of an ageing Jones Act tanker fleet, the lack of yard availability for newbuilds as well as increased demand from the U.S. Northeast crude trade is likely to put additional upward pressure on time charter rates going forward.
Lack of yard-tilgjengelighet? Hmm...
Lack of yard-tilgjengelighet? Hmm...
Er kanskje ikke tilfellet nå, men det kan fort bli det med tanke på prosjekter som er i emning. Hvis disse blir realiteter så blir det knapt med plass. Den høye alderen på flåten begynner å gjøre seg gjeldende. Imo 2020 utslippskrav og søsterskipet til el faroe som netopp sprang lekk er med på å sette fokus på farene med disse rustholkene.
Det er mulig det er mangel på verftkapasitet på andre verft , men hva sier det om tiltroen til PHIL? Enten har denne CEO skylapper, eller kanskje skyr de som kontraherer
PHILLY som pesten ,)
PHILLY som pesten ,)
Mulige nyheter rett rundt hjørnet? Det er noe jeg misliker med oslo børs, gang etter gang kan man tydelig se på handelsmønster at visse aktører handler på info som ikke er offentlig og det virker ikke som om noe gjøres med det heller. På toppen av det hele så blir meglerhusene som utfører ordrene anonymisert, til fordel for hvem kan man spørre seg selv.
Vel, som sagt tror jeg ikke en kontrakt mellom AMSC og PHIL vil være særlig bra for sistnevnte. Hvorfor skal den det når verftet mangler arbeid for å sysselsette arbeidsstokken? Dette virker mer som usannsynlige forventninger eller kursmanipulasjon. Men lykke til!
Redigert 28.02.2019 kl 15:49
Du må logge inn for å svare
d12m
28.02.2019 kl 16:18
6273
Tror du overser linken mellom de to selskapene (Aker). Her kan de nok klare å skape en vinn vinn som begge lever greit med. Men det er foreløpig spekulasjoner, ja.
Overser???????? Det er det jeg ikke gjør. Hvis du får en kontrakt med et familiemedlem vil du da prøve å få mest mulig???????
Plyndre mor,bror eller far din kanskje :)
Maken til moral!
Plyndre mor,bror eller far din kanskje :)
Maken til moral!
Redigert 28.02.2019 kl 16:27
Du må logge inn for å svare
Men du tenker det er greit å rasere et av selskapene for at det andre skal spare litt penger? Husk forskjellig vekting i respektive selskap fra aker's side. Og ja jeg er klar over at mcap på amsc og phly er vidt forskjellig, det er vel derfor det er i aker sin interesse å få til en fair kontrakt for at phly skal oppnå en mcap som tilsier et verft som er operativt og tjener penger.
Jeg har før påpekt at Røkke kan ha lyst til å overta verftet.. Og da er det vel en fordel å få det billigst mulig? Den som lever får se.
Redigert 28.02.2019 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
Ja den som lever får se. Hvis røkke hadde kommet med bud på samtlige aksjer på feks 55 nok nå som kursen var rundt 30 nok så kunne han kanskje fått kontroll over selskape for røft regnet 200 mill nok. Men hvis han nå ville rasert kursen for så å overta for mindre penger, så ville nok ryktet og godviljen mot Røkkes andre selskaper også ha lidd. Dette ville sansynligvis resultere i en røkke-rabatt for aker konsernets selskaper som langt hadde oversteget et par hundre millioner. Aker har trolig for mye å tape på å behandle medaksjonærer dårlig i disse tider, for ett slikt raid hadde ikke blitt forbigått i stillhet. Bare min mening.
ArneO1
28.02.2019 kl 16:55
6193
Røkke kan gjerne få kjøpe mine til 200kr/stk. eller mer.
Med mulighet for skoleskip, isbrytere og/eller en haug med framtidige JV fartøyer som må bygges så ligger det potensielt store verdier her.
Med mulighet for skoleskip, isbrytere og/eller en haug med framtidige JV fartøyer som må bygges så ligger det potensielt store verdier her.
Redigert 28.02.2019 kl 16:55
Du må logge inn for å svare
Hehe..kanskje det. Men den som har fulgt Røkkes krumspring gjennom årene ville neppe blitt særlig overrasket
ArneO1 skrevInnlegget er slettet
Når Røkke er såpass nær å overta verftet så vil det være rart hvis han ikke vil prøve seg ;) Og han vil selvsagt ikke gi mer enn han må. Jeg vil tro at han passer på å holde verftet innenfor avtalene, men ikke mer. Så går han ut med et bud til trøtte aksjonærer. Nerbøvik er bare en nikkedukke for Røkke. Det har han alltid vært.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Winter
01.03.2019 kl 01:27
6452
Jeg går nesten utifra at du har solgt deg ut hartvigsen1 når jeg leser ordlyden i postene dine.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Hva jeg gjør har vel ikke så stor innvirkning på kursen. Det er vel mer spennende om Myrseth har tatt PHIL ut av porteføljen
Eller om han sitter med aksjene til Dovre faller ;)
Eller om han sitter med aksjene til Dovre faller ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Takk for link alex. Bra med ekstra drahjelp for å lande denne kontrakten. Skulle denne gå i boks og en kontrakt på to tankere for amsc samtidig, da snakker vi nok tresiffret kurs rimelig fort.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
skjegg
04.03.2019 kl 21:37
6145
Vektingen på Amsc og Phly er for Aker sin del ganske lik med ca 57% i Phly og 50%+ i Amsc.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
ArneO1
04.03.2019 kl 21:53
6129
Er det ikke kun 19.07% i AMSC da?
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Mackook
04.03.2019 kl 22:10
6115
Stemmer det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
skjegg
04.03.2019 kl 22:37
6090
DnB og SEB sine posisjoner er også Aker sine. Dette grunnet eierskapsregler i Jones act.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Vel, de fleste senatorer vil naturlig nok ha denne kontrakten til sitt område. Men en bør vel anse sjansene for små for at de legger denne nasjonale kontrakten til et verft eid av utlendinger
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
AlanS
05.03.2019 kl 11:11
5942
Spennende utvikling i PHLY. Om selskapet lander en eller flere kontrakter blir kommer det rally og utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Man kan vel også argumentere for at de ønsker å bevare arbeidsplasser og kompetanse. Ikke nødvendigvis gjøre eierene rike.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
ArneO1
05.03.2019 kl 13:37
5863
Hvor står det at DnB og SEB er AKER sine?
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
d12m
05.03.2019 kl 13:45
5854
Årsrapporten til Aker gir info om eierskap i Phly
Pr 31/12-17 var den 57,56% (se side 62)
Pr 31/12-17 var den 57,56% (se side 62)
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
skjegg
05.03.2019 kl 15:16
5809
ArneO1 skrev Hvor står det at DnB og SEB er AKER sine?
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
ArneO1
05.03.2019 kl 15:31
5793
OK, se der ja! Takk for info.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Du har et poeng. De kan klare å redde arbeidsplassene uten å gjøre eierne/aksjonærene i PHIL rikere ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
ArneO1
05.03.2019 kl 16:53
5726
Huff glad jeg ikke eier noe i PHIL, men heldigvis PHLY!
Plutselig er det noen amerikanere som vil kjøpe hele verftet. Som en kuriositet må kursen opp til 305 kroner for å matche samme MCAP i USD i som den var i mars 2014.
Plutselig er det noen amerikanere som vil kjøpe hele verftet. Som en kuriositet må kursen opp til 305 kroner for å matche samme MCAP i USD i som den var i mars 2014.
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
skjegg
05.03.2019 kl 17:09
5713
Det er vel ikke så mange andre enn PHLY og Nassco som kan bygge disse skipene, og nassco har vel ingen ledig kapasitet på et par tre år fremover. så da er det ikke sikkert de har så mye valg?
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare
Jeg er glad du har noe å ha alle pengene i ...;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Du må logge inn for å svare