Philly Shipyard med order vilken dag som helst...


Intressant artikel i The Inquirer Daily news

Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.

"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."

.....

"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"


http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Redigert 22.10.2018 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
06.03.2019 kl 09:27 2487

De skal vel først bli ferdig med muren før de kan tenke på å bygge marinefartøy ;)
Myrseth er vel rette mannen til å minne om hvor høyt aksjen kan gå siden han sist solgte seg ut på rundt 45.-
Redigert 06.03.2019 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
skjegg
06.03.2019 kl 09:51 2452

Amsc fikk igår godkjenning for endring i betalingsplan å har dermed mulighet for å investere. da er det vel nærliggende å tro at de vil gjøre dette i Phly. 2+2=?
06.03.2019 kl 10:04 2422

Ja, Røkke vil nok sørge for å holde liv i PHLY , men neppe noe mer. Helt til han selv har overtatt det
Når selger Myrseth seg ut? Har han allerede begynt? ;)
Redigert 06.03.2019 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
skjegg
06.03.2019 kl 10:32 2364

Tror ikke du skal være redd for at han har tenkt å overta verftet. Aker har hatt akkurat samme posisjon i veldig mange år og de har nok samme interesse som alle andre aksjonærer om å skape verdier. har vel heller ikke så mye å si om myrseth evnt.. selger seg ut om han har aksjer her da han i såfall ikke har noen større post. wild guess så kommer det opplysninger om kontrakt i løpet av 1-2 uker.
06.03.2019 kl 10:49 2327

Vel, det er vel du som bør være redd for det siden du sluker alt rått. Og hvis du tror Røkke ønsker å dele med andre . Vi får se da om det komme ordre inne 20. mars
Hva tror du skjer hvis Myrseth melder at han har tatt PHLY ut av porteføljen Lykke til!
Redigert 06.03.2019 kl 10:51 Du må logge inn for å svare

Vil vel være lurt å ha noen amsc aksjer å da. Siden nyhet om nye båter vil sende kursen godt opp.
06.03.2019 kl 12:46 2185

Myrseth has made PHLY great again LOL
skjegg
06.03.2019 kl 15:11 2083

bare et lite spørsmål hartvigsen1..
hva skjedde med deg mellom 08 feb. og 12 feb.? du går jo fra å være superbull til kjempenegativ på disse 4 dagene.
Rockall
06.03.2019 kl 15:14 2087

Gratulerer med kursfest i et "tomt skall" ved hjelp av Myrseth, og gevinst til de som var smarte nok til å realisere den.

Nå har nedsiderisikoen altså så å si dobla seg.
06.03.2019 kl 15:30 2061

Vel, på ett eller annet tidspunkt må en ta et valg. Og jeg anser sjansen for kontrakter som lønner seg er i ferd med å renne ut i sanden.
Det er nå en gyllen mulighet til å komme seg ut med en fin gevinst
Redigert 06.03.2019 kl 15:39 Du må logge inn for å svare

Gammel analyse av phly, men fortsatt verdt å lese gjennom for så å sammenligne med dagens situasjon.

https://www.valueinvestorsclub.com/idea/Philly_Shipyard/4527722816
07.03.2019 kl 09:56 1640

Jeg er meget skeptisk til alle disse analysene som florerer. Nesten ingen av dem har slått til. Så da kan vel alle tenke seg hvorfor de er laget
skjegg
07.03.2019 kl 11:41 1572

Har du aksjer i Phly eller Amsc pr. idag?
07.03.2019 kl 13:02 1526

Bare et symbolsk antall. Så jeg burde kanskje ikke bry meg...
Joystick
11.03.2019 kl 09:54 1311

Ser at Myrseth har PHIL fremdeles i portefølgen... var det 1-2 uker han sa, da bør det skje noe denne uken om han har "peiling"...
11.03.2019 kl 14:49 1240

Det skal bli interessant å se hvor det blir trengsel. På landgangen eller på fallrepet ;)

Dårlig stemning i aksjen idag også. Må vel sies at selskapet har fått til svært lite etter at Røkke jr gikk av som CEO.
Letter oof intent som har vært inngått, har ikke resultert i oppdrag, diverre. Nå ser tiden ut til å renne ut.
Får håpe de får til noe i siste liten, ellers blir enda flere ansatte gående ledin.
kentove
13.03.2019 kl 18:12 1052

ser at siste skipet nå er i vannet... håper en government-kontrakt snart kunngjøres, virket i overkant positiv angående dette i q4, hvis man ser på ordlyden i forhold til q3... https://www.lngindustry.com/lng-shipping/12032019/matson-and-psi-christen-second-lng-ready-vessel/
kentove
13.03.2019 kl 18:13 3595

pinglet forøvrig ut etter oppgangen siste tiden, og solgte ut 40% av aksjene til hele 2% i pluss :)
13.03.2019 kl 19:31 3558

Trenden vil vel snart snu 180 grader, og da får vel geometristene kalde føtter tenker jeg ;)
14.03.2019 kl 15:27 3408

Myrseth slukker lyset. Men først burde han gi en unnskyldning til alle han har lurt.
raven12
14.03.2019 kl 15:48 3392

Hvem selger nå....
14.03.2019 kl 17:06 3347

Myrseth selger ;(
ArneO1
14.03.2019 kl 17:24 3341

Jeg driter i om den kødden Myrseth selger!
Han er bare ute etter noen kjappe kroner og hausser som vanlig illikvide aksjer for egen vinning. Dette har han gjort mange ganger.
Han utnytter jo påvirkingen han har og talerøret han gjennom Hegnar.no. Kjedelig for de som er langsiktig at han skaper så mye støy.
Han hausser og baiser om en annen, avhengig av posisjoner.


Rockall
14.03.2019 kl 18:13 3308

Det ble i alle fall sånn sirkus dobbelt så langt ned til 0 en stund, utelukkende pga. Myrseth i finansnyhetene, syns jeg. Like spekulativt som PHLY, kanskje..? Når det er nevnt... Alle er likevel fullt ut ansvarlige for egne kjøp av aksjer.
14.03.2019 kl 18:54 3287

Ja,dette er noe vi har vært klar over lenge. Og så lenge Børsstyret sover og Hegnar lar seg bruke så får gjøken holde på. Utlendinger skyr OSE som pesten
raven12
15.03.2019 kl 10:58 3123

Jeg mente selvfølgelig krakk

Det ser ikke ut til at Nerbøvik er i stand til å få til så mye, annet enn å heve en feit lønn da selvsagt.
Det som har skjedd i Philly siste årene, bygger i stor grad på det Røkke junior fikk til.
Det å skaffe ordrer og få til kontrakter er ikke bare, bare. Det kreves bl.a. at man har kremmerånd og ikke bare er
flink til å administrere. At Jones Act vel mer og mer viser seg å hindre utvikling, herunder nybygging og konkurranse,
hjelper heller ikke på. At Hawai prosjektet gikk i vasken, var vel største nederlaget de har gått på.
Skulle ønske verftet var like flink til å svinge seg rundt og skaffe nye oppdrag som verftene på nordvestlandet.
De stod med tomme ordrebøker når bygging av nye supplyskip opphørte, men har nå fullt opp å gjøre igjen, med
bygging av fiskefartøyer, brønnbåter, mindre cruiceskip mv.
Tror imidlertid at styret og ledelsen får til noe før det er forsent, Philly med sine mange ansatte fortjener det.
raven12
15.03.2019 kl 11:39 3085

Fet kommer aker er stor eier der.....kjøp
raven12
15.03.2019 kl 14:36 3020

Hvor høyt går denne på kontrakt
15.03.2019 kl 15:24 2989

Det er trolig lurt for de som sitter med aksjer å lempe dem ut, før Myrset gjør det. Han er trolig godt på vei til å selge de han kjøpte for ca 30.-
raven12
15.03.2019 kl 15:27 2985

Han selger jo ikke her, kommer jo kjøpskontrakt om kort tid

Dovreporteføljen er en fiktiv portefølje. Myrseth har. i tilfelle handlet med på vegne av ett annet fond eller for seg selv hvis han har handlet noe som helst. Etter volumene å dømme i tiden før han tok inn PHLY i dovreporteføljen så kan han neppe ha handlet en meningsfyllt mengde før han anbefalte aksjen. Det er vertfall ingen spor av dette på oversikten over største eiere datert 4 mars

Går dette gjennom er det kroken på døra !!
Another attempt to repeal the Jones Act
Mar 15 2019


US Senator Mike Lee (Republican-Utah) has introduced the ‘Open America’s Water Act of 2019’, a bill which would repeal the Jones Act if passed.


In essence, it would allow all qualified vessels to engage in domestic trade between US ports.



“Restricting trade between US ports is a huge loss for American consumers and producers. It is long past time to repeal the Jones Act entirely so that Alaskans, Hawaiians, and Puerto Ricans aren’t forced to pay higher prices for imported goods—and so they rapidly receive the help they need in the wake of natural disasters,” he said.



In 1920, Congress passed the Merchant Marine Act (more widely known as the Jones Act), which requires all goods transported by water between US ports to be carried on a vessel constructed in the US, registered in the US, owned by US citizens, and crewed primarily by US citizens.



US-based Cato Institute estimates that after accounting for the inflated costs of transportation and infrastructure, the forgone wages and output, the lost domestic and foreign business revenue, and the monetised environmental toll, the annual cost of the Jones Act is in the tens of billions of dollars. And that figure doesn’t even include the annual administration and oversight costs of the law.
Fevang
15.03.2019 kl 22:43 2845

Ikke lenge siden Stig M hausset denne; men nå mener han at selskapet kan bli lagt ned.

Det "glemte" han å si noe om da han hausset denne.

Smakløst - mildt sagt.