Philly Shipyard med order vilken dag som helst...


Intressant artikel i The Inquirer Daily news

Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.

"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."

.....

"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"


http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Redigert 22.10.2018 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
01.08.2019 kl 18:13 576

Hvordan er ordresituasjonen på de andre verftene skal tru? Eller er rederne redd for svakere marked?
Alekxxx
01.08.2019 kl 11:57 633

Skulle han si noe da? Er jo stille som graven fra denne bedriften.
Winter
19.05.2019 kl 01:08 1119

Om det blir Philly eller ikke som får en kontrakt her vet man jo ikke, men Philly har jo hintet om at de har sett litt på den delen av markedet så slik sett er det hvertfall en potensiell mulighet for at det kan bli noe, og bare det er jo positivt i seg selv.

Ville det være negativt for Philly i forhold til skoleskipene dersom de skulle lande denne eller andre kontrakter før kontrakten på skoleskipene er tildelt? Bare tenker siden ledig kapasitet for Philly er et kort i forhold til anbudet, dog Philly er vel ikke akkurat i en situasjon hvor man kan velge å vrake for å si det slik.
Alekxxx
18.05.2019 kl 20:58 1173

Wind Tower Service Firm planlegger å bygge Jones Act Ships
https://www.maritime-executive.com/article/wind-tower-service-firm-plans-to-build-jones-act-wind-farm-ships
Denne kontrakten burde komme når som helst........
Redigert 18.05.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
raven12
30.04.2019 kl 10:41 1374

Er vi veldig annonseres kontrakt 7 mai
29.04.2019 kl 10:39 1513

Q1 kommer vel 7.mai. Det blir lite å rope hurra for. Så det er bra det ikke kommer 17. mai
Winter
28.04.2019 kl 20:42 1593

Kontrakten på skoleskipene kommer i Q2 2019, nå er det snart bare to måneder igjen så man vet det om ikke altfor lenge.
Om det er Philly som får kontrakten vet jo ingen.

Alle vet dog at kontrakten kommer ikke fortere om den i det hele tatt kommer til Phly av at du skriver disse intetsigende postene flere ganger i uken.

raven12
28.04.2019 kl 20:10 1618

raven12 skrev Så hva tror dere?
Ingen med mening om hva dere tror? Bør vel være rett rundt hjørnet for kontrakter nå
Winter
25.04.2019 kl 17:27 1822

Sant nok, men dette har da vært en prosess som har pågått en tid, at Philly og Fincantierri var med i utgangspunktet med noen andre verft var nok tilfellet, man skulle vel tro at det brutte samarbeidet har ført til at de har trukket seg ut i løpet av prosessen og ikke reelt var en av kandidatene.

Uansett bare å gratulere Halter, skulle de bygge de andre skipene også er det arbeid ut 2027 i henhold til artikkelen, hadde smakt godt for Philly dette men den gang ei.
25.04.2019 kl 10:20 1889

Det er mulig Halter Marine -presidenten bløffer, men det står tydelig i den nye avisartikkelen at PHILLY var med i finalen.Men det er pent gjort å tro mer på Nerbøvik. Han har jo alltid holdt ord ;)
raven12
25.04.2019 kl 08:19 1934

Er bare å kjøpe billig nå, de får kontrakt det er jeg helt sikker på. Ser den i 100 kr til sommeren.
Winter
25.04.2019 kl 00:29 1999

I siste Q rapport stod det rimelig klart at philly ikke var med i kontraktrunden til isbryterne så jeg forstår ikke hvorfor dette kommer overraskende på noen.
Det er vel skoleskipene og eventuelt to tankere som er aktuelle for philly.
I siste Q rapport stod det vel også at philly har fått forlenget fristen anngående tid verftet kan gå med under et vist antall arbeidere i full stilling t.o.m 31.desember 2019 husker jeg rett.
24.04.2019 kl 18:56 1207

dobbelpost
Vel, hvis Philly bød på isbryterne alene så fikk de avslag uansett.
d12m
24.04.2019 kl 18:49 1216

8.mars svarte CFO på en mail fra en på XI og skrev at samarbeidet med Ficantieri ikke lenger var tilstede.

Han la til følgende:
"If there is a new round due to none of the current builders having a compliant bid, Philly Shipyard will consider entering the competition on a stand-alone basis (as prime contractor)."

--
Slettet du nå? ..
Redigert 24.04.2019 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
24.04.2019 kl 18:47 1222

Det står i artikkelen at en av de andre to finalistene var Philly . Hvem fantaserer her da.
Blir det AMSC så blir det ' Bukken og Havresekken' på en måte
Man holder liv i Philly, men det blir neppe noe utbytte
Redigert 24.04.2019 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
24.04.2019 kl 18:44 6

Innlegget er slettet
d12m
24.04.2019 kl 17:56 1251

"At kystvaktskipene ikke blir noe av, er bare trist."

Det visste vi jo allerede ettersom PHLY selv har sagt at de ikke lenger var med i den kampen

Nei de står nok ikke klare med vinkelsliperen, men de to tankskipene som amsc muligens vil ha burde være rimelig enkle å få satt igang.
ArneO1
24.04.2019 kl 14:40 1329

OK, men med tanke på oppstart umiddelbart så er det uansett 1 år ++ med prosjektering og planlegging før de i det hele tatt kan begynne å kutte og sveise stål.
Så at dokken er ledig nå betyr ikke nødvendigvis umiddelbar oppstart der.

I mitt syn ja. Skoleskipene er større båter enn isbryterne så dermed er de fleste andre verft utelukket, og til forskjell fra isbryterprosjektet så er ikke skoleskipjobben ett smarbeidsprosjekt. Jeg tenker at muligens fincantieri ville utnytte posisjonen phly var i og ha dem til å bygge isbryterne for smuler og muligens tape på hele jobben. Kanskje derfor de ikke kom til enighet og at samarbeidet ble brutt før kontrakten skulle deles ut. Den "fordelen" phly har mtp skoleskipene er kapasitet til å starte umiddelbart, sist jeg sjekket hadde ingen av de andre verftene med riktig størrelse denne muligheten. Nassco som er den største konkurrenten har fulle ordrebøker og i tillegg brast en av deres tørrdokker lekk, dette er riktignon mange måneder siden men etter det jeg leste da så ville dette få ganske store konsekvenser for verftet fremover mtp leveringsfrister for pågående kontrakter. Utover dette så jan man jo tolke AMSC sine utsagn tidligere slik at hvis skoleskipene skulle falle gjennom så vil det bli bestillt to tankere. Ingen har fasit men dette er hvertfall slik jeg tolker situasjonen. Skoleskipkontrakten kan vise seg å bli bra da det visstnok er allokert midler til 2 skip samt at det arbeides med å skaffe midler til nr 3. Det har også blitt uttalt at tanken er å bygge totalt 5 skip.
ArneO1
24.04.2019 kl 12:36 1396

Joda det var forsåvidt det. Men har de noen sjans på neste jobb?
ArneO1
24.04.2019 kl 12:23 1416

Da gikk jobben til et selskap eid av ST Engineering som er notert i Singapore...
Nå må PHLY få ut fingeren snart og skaffe mer jobb! Hva skal Nerbøvik ha 8 millioner i året for?
24.04.2019 kl 09:25 1509

Det begynner vel da å brenne et blått lys for hele verftet. De er sikkert i disse dager uten videre arbeid. Og hvis det er slik at de må sysselsette et minimum av arbeidere for å få beholde leieavtalen så spøker det. Pengene renner fort ut.

Nå må Nerbøvik snar komme opp med en kontrakt og vise at han er verdt lønna.
At kystvaktskipene ikke blir noe av, er bare trist.

Innlegget er slettet av Alekxxx

Ingenting innen Jones Act markedet har noe med konkuranse å gjøre. Er greit at politikere gjøres oppmerksom
på den oppdragstørken som er når det gjelder oppdrag innen JA fra private aktører. Philly er nødt til å komme
i betraktning også når det gjelder statlige oppdrag. Er helt og fullt enig i det du skriver om daglig leder, lite
har skjedd etter at han tok over fra junior. Men selskapet har kompetent styre, får håpe de får til noe.
Winter
10.04.2019 kl 19:55 1823

Vet ikke om "Union rallies" vil påvirke utfallet noe, det mest fornuftige og rettferdige er jo at de som har det beste anbudet får kontrakten, om jeg hadde vært noen av de andre verftene i anbudet om Philly skulle få kontrakten på "nåde" så ville men vel ikke sett så bra på det. Philly er jo ikke nødvedigvis det beste valget selv om de sikkert er det verftet som trenger kontrakten mest (ikke at jeg mener at du mener det heller :-)

Klarer ikke verftet å skaffe arbeid så har det vel kanskje ikke livets rett. Har vært mye snakk men lite resultat med denne Nerbøvik, greit nok markedet har ikke vært greit i det siste, dog skal det sies at tross sine millioner i lønn for 2018 så har Nerbøvik pr. hjemmesiden ikke mer tro på selskapet ser det ut til at han eier hele 1000 aksjer i selskapet.

Artikkel i Tradewind i går (har kun tilgang til overskriften):Union rallies in Washington to save Philly Shipyard.
Kanskje det skjer noe snart?
anderix
09.04.2019 kl 15:46 2027

Hvis det ikke blir noen oppdrag, er det ikke sikkert aksjen et så billig. Har selv aksjer og håper på det beste?
raven12
09.04.2019 kl 15:31 2040

Hva faen feiler det folk? Vil man ikke ha billige aksjer? Skal dere heller kjøpe på 100 kr ?