I morgen kommer 3.Q

Ajax1
KVAER 22.10.2018 kl 12:54 2664

Hva kan vi forvente ?? Jeg har bare en liten post i Kværner, men er likevel spent på rapporten i morgen. Her på forum diskuteres ikke aksjen mye ?
Selskapet har jo nesten like mye på bok som børsverdi, dessuten både jobb og nye kontrakter. Det spekuleres om Kværner kjøper Aibel. Vil gjerne ha noen synspunkter på det ? ?
Ellers er det mange aksjonærer som håper på stort utbytte kan man lese. Selskapet sier selv at utbytte når det er aktuelt skal betales 2 ganger pr år. Men jeg vet ikke hvilke Q fremleggelse disse er i forbindelse med.

Fra Kværner sin hjemmeside: Dividend policy

Kværner ASA's dividend policy is based on semi-annual dividend payments. Decisions as to dividend payments depend on outlook, liquidity and considerations such as alternative use of cash and strengthening of the company’s financial structure. In periods of weak economic conditions, the dividend can be paid-out as long as the group’s capital structure permits. The Board approves interim dividends based on an authorisation from the Annual General Meeting. The Annual General Meeting also approves the final (and total annual) dividend based on a proposal from the Board. For both first and second half of 2017, the Board recommended no dividend distribution.

Ser at det er noen få som på "død og liv" skal ut av aksjen idag på veldig lav handel. Det er omsatt kvaer aksjer for litt over kr 3 millioner, men kursen er ned 1,8% på disse få og små handler som er gjort idag ? Vi får se i morgen ?

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Kjettingen
22.10.2018 kl 13:26 2641

Vanskelig å si men tipper på et gjennomsnittlig resultat. Sverdrup modulen ble ferdig 1 oktober og skal testes før overlevering så den utløser vel ingen stor regnskapsmessig effekt før i Q4? Tror ikke på utbytte i morgen med tanke på mulige konsolideringer og investeringer på Stord. Kranspor og kai utvidingen koster vel cirka 370 millioner kroner? Hva kommer Aibel til å koste? 2 milliarder?

Spent er jeg absolutt!
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Sørøya
22.10.2018 kl 14:16 2553

Kursen er et sorgens kapittel. Kvaerner er etter min mening oversolgt og underpriset. De sitter på en enorm pengebinge som de har ruget på en god stund uten å ha gjort strategiske oppkjøp eller selv blitt kjøpt opp. Utbytte har de heller ikke betalt. De større aksjonærene burde snart gå lei og kreve konkrete resultater eller tilbakebetaling i form av utbytter. Dersom Kvaerner i dagens situasjon ikke er villig til å betale utbytte bør de i det minste forklare hvorfor. De begynner etterhvert å likne en gammel gnien høne som sitter og ruger uten at noe skjer. Utbyttebetalingen er langt på overtid.
Om det er særlig lurt å kjøpe Aibel er jeg i tvil om. Men akkurat nå ser det ut som Kvaerner seiler videre uten klare strategier eller mål for hva som skal skje i fremtiden.
Det at de har fått en gammel fotballspiller som ny leder ser ikke ut til å ha bedret situasjonen særlig.
Det eneste positive er vel at nedsiden burde være begrenset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Kjettingen
23.10.2018 kl 09:49 2099

Oktober er rød ja.. Viser hvor mye psykologi har å si..
Kværner er snart priset til kontantbeholdning, altså er ordreboken, verftene og alle andre eiendeler null verdt ihht aksjekursen.

Nei her er det bare til å legge aksjene i skuffen og være tålmodig. At denne skal til 18-19-20 kr er nesten en selvfølge
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare