OSEBX - BRUTT HALSLINJE (på H/S-formasjon)!

Hammers
HAMMER 22.10.2018 kl 15:59 15562

Det har vært snakk om en H/S under utvikling på OSEBX den siste uka + (takk til Frodon som gjorde meg oppmerksom på den).
Som jeg i går skrev på annen tråd; Haugen benytter OHLC chart og jeg et tradisjonelt linjechart som kun går fra sluttkurs til sluttkurs.
HANS chart har en stigende halslinje som blir brutt v/880 - i motsetning til mitt som har en svakt fallende halslinje som i dag ER brutt!

Logaritmisk linjechart m/fallpotensiale:
Trekk halslinja fallende mellom 2x "peak" i juli, bunn i sept + 2 bunner i okt! Denne ble i DAG brutt m/god margin! Salgssignal ER gitt.
Fallpotensialet (på sikt) = formasjonens høyde over nevnte linje.
Det måles i cm i et log chart - og man havner på ca 840......der det "tilfeldigvis" også ligger brukbar horisontal støtte.

Vær obs på at det ved denne type brudd KAN komme en reaksjon tilbake til underkant av halslinja igjen (for testens skyld).
HVIS dette skjer og kursen igjen begynner å falle bør man være EXTRA på vakt! Det er DA det virkelig kan gå fort i svingene.
Uansett; endelig ser det ut som om det kan komme litt action på børsen igjen - så her er det bare å følge med!

Hilsen Hammers......som legger til at spesielle "breaking news" fort kan endre denne kjøreplanen i den ene eller den andre retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:25 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.10.2018 kl 00:48 9199

Troban.
Ingen av oss vet eksakt hvordan fortsettelsen blir, men.....:
- Hvor mye positivt ligger allerede innbakt i kursene etter 2-3 års stigning?
- DJ grei nok, men OSEBX er oljebørsen! Olja falt nærmest som en stein i dag!
- Hvilke ringvirkninger får dette? På KORT og på LANG sikt!
- En del VIKTIGE tekniske støttenivåer er/er i ferd med å bli brutt!
- Dette tyder på at investorene er i ferd med å endre sitt tradingmønster.
- Resten av uka blir uansett spennende!
- For dagens aksjonærer (som føler økt usikkerhet), alle som har forlatt - og oss som registrerer adferdsendringer i chartet!

Hilsen Hammers..........en av de utro - som forlot for 1-2 uker siden. Det begynte å bli mye grums - og ALT har bare eskalert!
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Troban
23.10.2018 kl 23:53 9286

Jeg skrev dette på torsdag. Nå er vi snart 8% ned. Maks 15%. Må ikke finne på å selge nå.
USA henta seg inn.Men som på fredag. Den har vi sett før ved alle korreksjoner.
Oslo Børs vil gå opp imorgen. Men USA vil gjennomsnittlig resten av uken med resultater falle mye mer.
Men jeg er sikker på at Oslo Børs vil klare seg ganske bra ved denne korreksjonen. Resultatene har ikke vært presset så høyt her, prisene og ekstrem oppgang siste 2år. Vi skal være glad for oljen. Oppdrettslaksen.

Det måtte komme en korreksjon. Prisene på aksjer ble for høye.Inntjeningsevnen har vært enorm og økende for de fleste store selskaper siste år.
Når børsen skal danne et realistisk bilde av dette. Så forstår de fleste at makrotall til slutt ikke kan bli bedre. Det kan bare gå en vei. Så slår USAś tollsatser inn. Så oljepris.
Men alt er like solid som får 2 uker siden.

Men en realøkonomi, børs må etter finanskrisen i 2008 , ha lært noe.

Nå må en sunn korreksjon få prisene på aksjer ned. Forventninger til enda større overskudd, bedre makrotall bli senket.

En korreksjon nå er ikke over på 1 uke.Noen dager.

Dessverre sprer panikken seg. Noe som har startet og vil skje mot helgen.

Se på motstandsnivå. Ikke selg i panikk.

Worst Case. Bear er sikkert imorgen. 2-3% nedgang på Oslo Børs.

Det kan være nok for noen dager.

Om USA ramler mye ved start imorgen.

Ta høyde for korreksjon på 10%.

4% er tatt ut.

Bare å sitte. Jeg gikk inn for 3år siden. spart månedlig. Det er bare et SUNT pust. Før vi 2019 skal opp igjen langt over 940.
Hammers
23.10.2018 kl 21:03 9455

På sikt er det fortsatt 840 som lyser i horisonten.
Synes det har gått vel raskt etter brudd på halslinja - så rekylen nevnt i hovedinnlegget kan fort komme før videre fall.

Hilsen Hammers.
Braastad
23.10.2018 kl 20:38 9532

Oslo Børs sluttet ned 2,2 prosent til 863,83 idag.

Åssen ser veikartet ditt ut fremover Hammers..?

840 neste stopp..?
Slettet bruker
22.10.2018 kl 16:56 9888

En liten deilig korreksjon ned til 840 hadde passet aldeles utmerket nå, jeg håper strekene snakker sant denne gangen, da er det bare å polere skoene og spasere inn med mer penger i markedet rundt den 15. november.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson - Investor som savner gode kjøpsmuligheter
Shareville: EricSimpsonjr
Slettet bruker
22.10.2018 kl 16:53 9921

Halslinja går der man synes den går, men jeg synes den går ved 882. Slipper index halslinja er helvete løs og som du og flere sier ser vi da lett 840 blank. Slutten i dag var mistenkelig svak. Slik så at man kan ane noe stort og rødt fremover. Røde oktober!