OSEBX - BRUTT HALSLINJE (på H/S-formasjon)!

Hammers
HAMMER 22.10.2018 kl 15:59 15246

Det har vært snakk om en H/S under utvikling på OSEBX den siste uka + (takk til Frodon som gjorde meg oppmerksom på den).
Som jeg i går skrev på annen tråd; Haugen benytter OHLC chart og jeg et tradisjonelt linjechart som kun går fra sluttkurs til sluttkurs.
HANS chart har en stigende halslinje som blir brutt v/880 - i motsetning til mitt som har en svakt fallende halslinje som i dag ER brutt!

Logaritmisk linjechart m/fallpotensiale:
Trekk halslinja fallende mellom 2x "peak" i juli, bunn i sept + 2 bunner i okt! Denne ble i DAG brutt m/god margin! Salgssignal ER gitt.
Fallpotensialet (på sikt) = formasjonens høyde over nevnte linje.
Det måles i cm i et log chart - og man havner på ca 840......der det "tilfeldigvis" også ligger brukbar horisontal støtte.

Vær obs på at det ved denne type brudd KAN komme en reaksjon tilbake til underkant av halslinja igjen (for testens skyld).
HVIS dette skjer og kursen igjen begynner å falle bør man være EXTRA på vakt! Det er DA det virkelig kan gå fort i svingene.
Uansett; endelig ser det ut som om det kan komme litt action på børsen igjen - så her er det bare å følge med!

Hilsen Hammers......som legger til at spesielle "breaking news" fort kan endre denne kjøreplanen i den ene eller den andre retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 16:53 9787

Halslinja går der man synes den går, men jeg synes den går ved 882. Slipper index halslinja er helvete løs og som du og flere sier ser vi da lett 840 blank. Slutten i dag var mistenkelig svak. Slik så at man kan ane noe stort og rødt fremover. Røde oktober!
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 16:56 9754

En liten deilig korreksjon ned til 840 hadde passet aldeles utmerket nå, jeg håper strekene snakker sant denne gangen, da er det bare å polere skoene og spasere inn med mer penger i markedet rundt den 15. november.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson - Investor som savner gode kjøpsmuligheter
Shareville: EricSimpsonjr
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Braastad
23.10.2018 kl 20:38 9398

Oslo Børs sluttet ned 2,2 prosent til 863,83 idag.

Åssen ser veikartet ditt ut fremover Hammers..?

840 neste stopp..?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.10.2018 kl 21:03 9320

På sikt er det fortsatt 840 som lyser i horisonten.
Synes det har gått vel raskt etter brudd på halslinja - så rekylen nevnt i hovedinnlegget kan fort komme før videre fall.

Hilsen Hammers.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Troban
23.10.2018 kl 23:53 9152

Jeg skrev dette på torsdag. Nå er vi snart 8% ned. Maks 15%. Må ikke finne på å selge nå.
USA henta seg inn.Men som på fredag. Den har vi sett før ved alle korreksjoner.
Oslo Børs vil gå opp imorgen. Men USA vil gjennomsnittlig resten av uken med resultater falle mye mer.
Men jeg er sikker på at Oslo Børs vil klare seg ganske bra ved denne korreksjonen. Resultatene har ikke vært presset så høyt her, prisene og ekstrem oppgang siste 2år. Vi skal være glad for oljen. Oppdrettslaksen.

Det måtte komme en korreksjon. Prisene på aksjer ble for høye.Inntjeningsevnen har vært enorm og økende for de fleste store selskaper siste år.
Når børsen skal danne et realistisk bilde av dette. Så forstår de fleste at makrotall til slutt ikke kan bli bedre. Det kan bare gå en vei. Så slår USAś tollsatser inn. Så oljepris.
Men alt er like solid som får 2 uker siden.

Men en realøkonomi, børs må etter finanskrisen i 2008 , ha lært noe.

Nå må en sunn korreksjon få prisene på aksjer ned. Forventninger til enda større overskudd, bedre makrotall bli senket.

En korreksjon nå er ikke over på 1 uke.Noen dager.

Dessverre sprer panikken seg. Noe som har startet og vil skje mot helgen.

Se på motstandsnivå. Ikke selg i panikk.

Worst Case. Bear er sikkert imorgen. 2-3% nedgang på Oslo Børs.

Det kan være nok for noen dager.

Om USA ramler mye ved start imorgen.

Ta høyde for korreksjon på 10%.

4% er tatt ut.

Bare å sitte. Jeg gikk inn for 3år siden. spart månedlig. Det er bare et SUNT pust. Før vi 2019 skal opp igjen langt over 940.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.10.2018 kl 00:48 9065

Troban.
Ingen av oss vet eksakt hvordan fortsettelsen blir, men.....:
- Hvor mye positivt ligger allerede innbakt i kursene etter 2-3 års stigning?
- DJ grei nok, men OSEBX er oljebørsen! Olja falt nærmest som en stein i dag!
- Hvilke ringvirkninger får dette? På KORT og på LANG sikt!
- En del VIKTIGE tekniske støttenivåer er/er i ferd med å bli brutt!
- Dette tyder på at investorene er i ferd med å endre sitt tradingmønster.
- Resten av uka blir uansett spennende!
- For dagens aksjonærer (som føler økt usikkerhet), alle som har forlatt - og oss som registrerer adferdsendringer i chartet!

Hilsen Hammers..........en av de utro - som forlot for 1-2 uker siden. Det begynte å bli mye grums - og ALT har bare eskalert!
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.10.2018 kl 23:20 9225

OSEBX:
Det kom en liten rekyl i dag - ca til horisontal støtte fra et par bunnivåer i sommer.
Det er fortsatt rom for videre stigning, men med tanke på kveldens USA - ja da er det lett å se for seg tøffe tak i Oslo.
Nasse ned 4,4%, S&P 500 ned 3,1% og DJIA ned 2,4% - og det virket til slutt som om panikken grep traderne. Trolig med rette!

DJIA:
Det er dannet en "dobbel topp" formasjon ila 2018 (jan + okt).
Etter den siste er det gitt soleklare salgssignaler + en formasjon som bærer bud om en ferd mot støttenivåene ved ca 23.200.
Skulle det gå så galt - og også dette dødsviktige nivået brytes - ja da gis et KRAFTIG salgssignal! Et med potensiale til ca 20.600!

Nasse:
Jeg har sett på 3-årig log chart. Jevn stigning hele perioden, men NÅ er trenden brudd!
Linjalen legges fra bunnen på 4200 i feb-16 og via naturlige bunner oppover.
Bruddet kom for et par uker siden - DERETTER en klassisk rekyl til undersiden av denne støttelinja -
før det DERETTER ble satt et nytt salgssignal. Nasse kan fort ramle til ca 6600 der det er horisontal støtte fra tidligere bunn.
Brytes denne varsles det en skikkelig fimbulvinter denne sesongen - og et sted i nærheten av 5500.

Det langsiktige er fortsatt ikke endelig avklart, men her gjelder det trolig å være "lett på gassen" og hard på bremsepedalen mtp egen dristighet! ALT peker på fortsatt STORE fall i USA - og Norge har INGEN effektiv vaksine mot slikt!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 11:19 8990

Er dette oss, Hammers..? Er det her vi er..?

HANGING MAN

A hanging man is a candlestick shape that often appears at the end of an uptrend. It has a short real
body, little or no upper wick and a long lower wick.

Sjekk link

https://kimblechartingsolutions.com/wp-content/uploads/2018/10/NYSE-hanging-man-pattern-declines-oct-23.jpg

Mvh Grisen
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
plinius
28.10.2018 kl 21:26 8807

Hvorfor er det slik at Haugen på hegnar.no ikke legger ut analysen sin de søndagene hvor usikkerheten er høy. Jeg mener å ha registrert dette flere ganger, og jeg finner ikke "Søndagens aksjetips" denne uken heller.
Hilsen Plinius
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 13:20 8430

Fra søndagens analyse

For to uker siden skrev vi at fallet i oktober har kommet på markert høyere omsetning, at dette var urovekkende og at faren for et trendbrudd hadde økt betraktelig.
Forrige søndag skrev vi at den stigende trenden hadde vart i over to og et halvt år og at slike trender i henholdt til teorien varer i 1 - 3 år, og at det kunne bety at oppgangen begynte å nærme seg slutten. Vi pekte også på ubalansen i omsetningen.

I lange, stigende hovedtrender varsles ofte store skift med såkalte vendepunktsformasjoner. Det kan være en dobbel-topp eller en hode-skulderformasjon.

For en uke siden kunne det argumenteres for at det var etablert en litt skjev hode-skulder, med halslinje på 880-nivået, og at et brudd på denne kunne signalisere at hovedindeksen kunne falle videre mot 780-nivået.

Trenden var da fremdeles intakt, men et brudd på 880-nivået ville også bryte bunnlinjen i den stigende trenden. Fallet kom, trenden ble brutt og samtidig ble den lange positive undertonen i RSI-chartet punktert.

Utviklingen i RSI-chartet er det eneste usikkerhetsmomentet i analysen. En punktering trenger ikke nødvendigvis være nok til at luften går helt ut av oppgangen. Snur RSI raskt opp og bryter tilbake over 50-nivået, kan Oslo Børs slippe unna med skrekken denne gangen også. Da kan det utvikles en ny justert stigende trend, med litt lavere stigningstakt.

I motsatt fall kan det ikke utelukkes at hovedindeksen faller til 812. Da kommer også 780 innen rekkevidde - ned over 17 prosent fra all-time high.

Korreksjoner

Ved slike trendbrudd og brudd på halslinjer i hode-skulderformasjoner kommer det som oftest korreksjoner opp igjen. Det vil det trolig også gjøre nå. Kanskje opp mot 880 - 890. Med et forbehold om at den lange, positive undertonen i RSI-chartet holder, kan dette bli forbigående oppganger før hovedindeksen faller videre.

Det er teknisk støtte på 860, 840 og 820. Brudd på disse vil utløse salgssignal med potensial ned til neste nivå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Heven
29.10.2018 kl 13:26 8395

Det skal nok videre opp til jul. Noe opp og ned må en regne med.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.10.2018 kl 15:37 8301

Bare hyggelig å hjelpe til Hammers ;)

Hva tror du om videre utvikling? Børsen har hatt en bitte liten dobbel bunnformasjon og skyter litt opp igjen. Støtten på 200 dagers glid snitt tok ca perfekt imot on den lange stigende trenden i rsi er inntakt.

Det jeg synes er rart hvis børsen skal mye lenger ned, er at arbeidsledigheten er lav, rentene er ekstremt lave og kommer mest sannsynligvis til å være det minst til 2021. Olje prisen er også stigende på sikt enda. Neste år åpner Norge kranen på nye oljefelt som vil generere ca 100 milliarder i årlig ny inntekt + kina frotser i Norsk fisk. Da ser fundamentene pr dags dato veldig bra ut på 2-4 års sikt ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 16:34 8212

Det virker som om den norske indeksen forsøkte seg opp til halslinja og ikke klarte den. Det er motstand 882 da. Hvis den er sterk er den gyldig og indeksen skal ned igjen til først 860, så 840 og så 820. Kanskje under disse markeringene også. Denne nedgangen er volatil fordi oppgangen har vart så lenge og ingen riktig vil tro på stor korreksjon. Det er likevel den som er mest gyldig siden indeksen har falt en god bit fra toppen. Så var det formasjonen som både har mer potensiale ned og også at den kan være vending av trend siden indeks også er litt ute av trenden fortsatt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 17:52 8131

TA er aldri 100%, men denne analyseformen er en måler på tilstanden mellom tilbud og etterspørsel i charts. I dag har indeksen snust på 882 og ville ikke mer fordi det ikke er kjøpere over dette merket. Det er heller ikke så stort salgspress, men som mange har lagt merke til kan det fort komme da dagene er høyst ujevne på børsen vår. Det er få store aktører ...

Selv hørte jeg på Olav Chen før helgen og han var ikke etter min oppfatning så keen på å kjøpe noe ennå. Mannen har jo "litt fra før". Det leder oss til å forstå denne berg og dalebanen, men den er farlig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 17:56 8100

OSE skal dit USA og oljepris leder den, enkelt og greit.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.10.2018 kl 20:31 7994

OSEBX har brutt viktig støtte - og et salgssignal er gitt!
NASDAQ har brutt viktig støtte - og et salgssignal er gitt!
DJIA har brutt viktig støtte - og et salgssignal er gitt!

Selvsagt kan det komme oppgang etter forutgående sterke fall selv under slike omstendigheter,
men hovedsignalet er på sikt NED på de 3 nevnte børsene - helt til nye signaler kommer!
Godt å se Trygve H under dagens sending roe ned en "opphisset" Eline som kunne fortelle at EN analytiker hadde sett BUNNEN!
Javel, godt mulig at EN hadde sett den, men hva hjelper det når de 9 andre IKKE har - og handler deretter!
"Hadde det ikke vært for" en råsterk fiskesektor hadde nok OSEBX opplevd en LANGT tøffere medfart enn den gjør -
for nå er er det mange andre sektorer som bare faller og faller - over tid!

Trygve fortalte om USTABILE markeder - og at ikke noe som helst tydet på at bunnen er nådd!
Ustabiliteten ser man tydelig på dagens DOW; først opp ca 350 poeng - for DERETTER å falle med ca like mye.
Altså et fall på ca 700 poeng fra toppen - men det er fortsatt en drøy halv time igjen!
Jeg er 100% enig med Trygve, men så har JEG den store fordelen framfor de fleste andre her inne at også jeg født i VEKTEN.
"Vi Vekt'er" veier og vurderer NØYE for og imot - før vi normalt lander på det RIKTIGE svaret!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.10.2018 kl 23:46 7828

Fra gammelt av har man alltid hørt at børsen gjenspeiler økonomien 6 mnd fram i tid!
Jeg nevnte i kveld 3 sentrale børser som ALLE har gitt salgssignal! Noe foruroligende venter der framme....!
Volatilateten (spes i USA er for tiden STOR). Noen har "sett noe" som andre ikke har fått øye på!
NOEN selger seg KRAFTIG UT, mens andre mener de gjør RØVERKJØP i billige papirer (som allerede har steget i 3 år)!
Derfor svinger det som det gjør!

I DAG sender Norges Bank ut et varsel der de generelt er redd for befolkningens skyhøye gjeld:
https://www.f-b.no/nyheter/forbruker/okonomi/norges-bank-er-bekymret-for-nordmenns-hoye-gjeld/s/5-59-1291611
Standard fraser som vi etter hvert er vant med å høre!
INGEN vits å lese - hvis man ikke er belånt til pipa og DESSUTEN ønsker å miste nattesøvnen!

MEN, I DAG skriver OGSÅ Jan "Ludde" Andreassen i sin blogg at KONJUNKTURTOPPEN ER NÅDD!
http://jansblogg.eika.no/2018/10/now-baby-blue/

TO kapasiteter kommer til samme konklusjon samme dag.
Dette samtidig som chartene tiligere har antydet at noe er GALT der ute! Noe som vil synliggjøres om 5-6 mnd!
Ludde begrunner sitt sedvanlig kloke syn - og HANS BUDSKAP bør man absolutt ta på alvor! Vår ALLER BESTE analytiker på slikt!
Deretter kan man legge sammen 1+1+1= 3......og gruble litt på om ALLE tre "indikatorene" kan ta så grundig feil?

Hilsen Hammers......som ikke sitter med noen Facit - for JEG er ingen økonom......KUN en "tenker" og tolker av charts.
Likevel; LES "LUDDE". DET kan være SVÆRT lurt (ref renteutvikling, mm)! INGEN bør binde denne i følge den "Gærne Professoren"!
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 00:19 7781

Ludde er konge på haugen, men det han sier om renter skjønner jeg ikke. Han sier at kraftige negative realrenter er løsningen over tid. Samtidig sier han at gjelden er for stor i utgangspunket. Så lenge renten er veldig lav, vil jo bare den totale gjelda fortsette å øke. Folk låner jo mer penger, når det er bortimot gratis å låne penger. Eller ? Er det noe jeg ikke har skjønt ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 13:17 7533

Tradingchartet mitt for OSE ligger slik til at videre stor nedgang blir vanskelig. Det er ser ikke fordelaktig ut å shorte videre. Om det er noen opptur vet jeg ikke. Vet bare at 882 er motstand. Støtte nede er ikke definert i selve handelen. Dvs, hva den faktisk sier. Mitt syn her er kortsiktig dvs. 10-15 dager fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 15:15 7491

Har ikkje Ludde svartmalt boligmarknaden i mange år?
Han har vel aldri fått rett i nåke.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2018 kl 19:31 7395

Hammers, sjekk ut HS formasjonen i AkerBP, ned til 215?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 19:45 7368

man finn vel hs lignende formasjoner i alle store selskap på ose som meir eller mindre har fulgt formasjonen til osebx gjennom tidene. då kan man vel leite og finna det man vil finne i DNB EQNR TEL MHG PGS osv.osv.osv.

aldri om akerbp går i 215 uten at ose går i 700 sammen med alt annart nedover. det tror ikke engang hammer på
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2018 kl 19:48 7354

Ganske mange store selskap som ikke har dannet HS formasjon, og hvis alle de store selskapene utløser HS formasjon, selger du vell alle aksjene dine i dem? Eller sitter du med hele veien ned?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 19:53 7341

set ikkje med aksjer i nåke selskap pr no. men må vel vekte meg opp før julerally. kansje eg skal gjer motsatt av deg så tjener eg nok gode penger.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
omans
30.10.2018 kl 20:11 7310

Har observert en rekke HJ formasjoner i det siste, skumle greier nå som d et er Halloween.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.10.2018 kl 20:30 7263

AKERBP:
Horisontal støtte på ca 272 synes å bli brutt. Dette er siste støtte før et evt større fall.
Da er fortsatt prinsippet; fallpotensialet over tid = like mange cm UNDER som høyden OVER (i log chart) = ca 215.
De som er interesserte kan jo følge med. Jeg orker ikke - for nå gidder jeg ikke bli uvenn med flere her inne....?!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 20:38 7247

Ja du Hammers du Hammers du er ikke grei.. Du tisser i buksa å ....
Det er meget mye sannhet i det du skriver eller skrev.

Ser mine gode gamle aksjefond har hoppet utenfor kollen på stor fart nedover.
Samtidig som all annonsering for fond er stoppet i alle kanaler.
En sjeføkonom i Danske bank roper nå på E24 at vi må binde renten. Nå vet ikke jeg om mannen er sykemeldt eller hva som skjer med han..
Aksjemarkedet er en grusom plass å være for den vanlige mann og kvinne disse tider.

Det skrives at 90% av små sparene på børsen taper penger på korte handler. Panikksalgene siste dager har helt sikkert økt den prosenten.
Rentene i banken er begredelig for tiden.

Jeg tror fortsatt at sterke utbytte aksjer er stedet å være.
Selv sitter jeg på vent og venter og venter på Elkem skal møte bakken. Da skal jeg liste meg inn der.

Hva mener du om Elkem Hammers?
Barbro
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 20:38 7247

Ser at investtech og norske bulls er negative til abp i dag. Man skal ta alt dette seriøst. ka vil du hammer sei at vil avverga salgssignal i akerbp om den snur?

Ser frodon -hammer noe lignende i subc7 ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2018 kl 21:40 7160

?? Ser den, folk blir sure når vi prøver å advare dem mot store tap i porteføljen ? Og etterpå kommer de å spør om tips og råd ???
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
omans
30.10.2018 kl 21:43 7149

Det ser ut som oljeprisen får HJ utløsning oppover, skulle ikke den sør?
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
kjello4
31.10.2018 kl 09:17 6990

Krona I går kl 13:17: Deler synet ditt om at 882 er et viktig nivå på oppsiden. Jeg baserer det på retrace, men jeg oppfattet ikke din begrunnelse? Mitt neste, og mest sannsynlige nivå, er 897. Også her retrace. Over 911 vil jeg vurdere som ren bull igjen :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 09:56 6962

Jeg har mer en overbevisning enn en begrunnelse, men følger noe med på det tekniske og lar også det styre i tillegg til egne metoder jeg har pusset på opp gjennom. Hovedinnlegget til Hammers er egentlig ganske så riktig og hans 840 er korrekt basert på hans (og flere sitt) syn på bruk av TA. Imidlertid viser undersøkelser av Bulkowski tekniske mål ikke alltid blir nådd. Faktisk bare i 65% av tilfellene og resten bare delvis eller ikke. Det som også er riktig med Hammers sitt syn er hastigheten på svingene. Her går det unna og noen % på indeksene skjer lett på kort tid. Her må man bruke stopper ved handelen. Det er urolig opp og ned eller omvendt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 13:01 6887

OSE prøver å snu opp. Ved suksess på det har den jo et potensiale opp mot ATH fordi nå er chartet slik at det er mye å gå på rent teknisk opp. Indikatorer har vært i kjelleren mens kursen på indeks har vært ned under 100 punkter. Til OSE å være er ikke det så verst. Oljeprisen er stabilt bra og det er ingen krise i Norge A/S. Ute i verden er det vanskelig å se økonomisk svartedød utenom en god del større gjeld som kan bli trøbbel en gang i fremtiden, men nå er alltid nå.

Så da er alt bare bra? Det kan godt være det, men vi vil vel egentlig først over "halslinjen" 1-3 dager før vi erklærer nedgangen for avsluttet. Vi husker miljøet vi nå er i er meget volatilt med % svinger hver dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.11.2018 kl 07:37 6769

Mulig vi ser på forskjellig olje pris. Den jeg følger er ned og er pr dags dato under usd 75. Target i HS formasjonen i analysen jeg la ut, har target på usd 72. Haugen sier i sin analyse igår på olje prisen at halslinjen kan være på usd 76 og brytes den, er det potensiale ned til usd 66.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.11.2018 kl 20:55 6684

I går steg OSEBX til underkant av den nevnte halslinja, men fikk i dag en "kakk i skallen" og sank litt igjen.
I tilfelle brudd over vil situasjonen bedre seg betraktelig.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.11.2018 kl 22:04 6622

SP500 har kommet seg over 2700 igjen og MACD holder på å utløse kjøpssignal, som pleier være et tidlig positivt signal. RSI står på 45, og møter snart motstanden i den lengre negative trenden. Det er faktisk noen positive tegn å finne igjen i den ledende indeksen, så det blir spennende å se retningen neste uke da vi kan få mye svar ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
kjello4
07.11.2018 kl 19:23 6360


For en uke siden skrev jeg: ".........Mitt neste, og mest sannsynlige nivå, er 897. Også her retrace. Over 911 vil jeg vurdere som ren bull igjen....."

I dag var vi over 901, men falt tilbake til 896. OSE er nølende på disse nivåene? Har fortsatt ingen lengre veddemål mot nedsiden. Skulle gjerne sett en "kjøp-off" helt mot 911. Men kjenner at det rykker i foten nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
omans
07.11.2018 kl 21:25 6292

Har alltid ment at HJ formasjoner ikke er til å stole på. Dags dato da HJ utløsningen kom var 30.10 og da var den 76, den ble slapp etter det som den pleier.

Haugen er en fyr jeg ikke hører på. Han har ikke så god peiling på fundamentale forhold, men er flink til å tegne streker med linjalen...
Og så er det alltid 2-4 eller flere alternativer. Han vet jo ikke at potensialet il Hovedindeksens nedsider pr nå var begrenset, men hadde flere alternativer i strekene sine nedover mot 800 og under...

Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.11.2018 kl 21:37 6271

Enig i at OSEBX begynner å krabbe seg inn på trygg grunn igjen. Dessuten er det et par spennende alternativer framover:

- Brudd over 904 gir et sterkt kjøpssignal.
- ELLER - Rekyl fra 904......og DERETTER BRUDD på 904.......og vi har en OHS med potensiale til ca ATH.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare