OSEBX - BRUTT HALSLINJE (på H/S-formasjon)!

Det har vært snakk om en H/S under utvikling på OSEBX den siste uka + (takk til Frodon som gjorde meg oppmerksom på den).
Som jeg i går skrev på annen tråd; Haugen benytter OHLC chart og jeg et tradisjonelt linjechart som kun går fra sluttkurs til sluttkurs.
HANS chart har en stigende halslinje som blir brutt v/880 - i motsetning til mitt som har en svakt fallende halslinje som i dag ER brutt!

Logaritmisk linjechart m/fallpotensiale:
Trekk halslinja fallende mellom 2x "peak" i juli, bunn i sept + 2 bunner i okt! Denne ble i DAG brutt m/god margin! Salgssignal ER gitt.
Fallpotensialet (på sikt) = formasjonens høyde over nevnte linje.
Det måles i cm i et log chart - og man havner på ca 840......der det "tilfeldigvis" også ligger brukbar horisontal støtte.

Vær obs på at det ved denne type brudd KAN komme en reaksjon tilbake til underkant av halslinja igjen (for testens skyld).
HVIS dette skjer og kursen igjen begynner å falle bør man være EXTRA på vakt! Det er DA det virkelig kan gå fort i svingene.
Uansett; endelig ser det ut som om det kan komme litt action på børsen igjen - så her er det bare å følge med!

Hilsen Hammers......som legger til at spesielle "breaking news" fort kan endre denne kjøreplanen i den ene eller den andre retningen.
Redigert 22.10.2018 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Frodon
20.11.2018 kl 17:39 1676

Børsen stoppet på 838 idag etter bruddet ned igjennom halslinjen på 865. Det gikk kjapt ;) Nedgangen kom på stigende volum og alle indikatorer jeg følger, ligger i salg. Olje prisen stuper videre også, selv om mye er oversolgt. Vi får se når rsi begynner å indikere noen bunnformasjoner ;)

Hei der kjære venner og kommende rikinger

Da er det bare å sende varme hilsener til trådstarter Hammers etter at OSEBX i dag nådde 840 poeng.

Siden jeg sitter alene på kontoret om dagen (regnskapssjefen er utbrent som følge av at han ikke klarer å nedskrive Norwegian Air Shuttle til 0), så er det opp til meg å ta alle beslutninger. Menneskets mentale natur fungerer på den måten at man gjerne betaler 2000 kroner aksjen for Opticom eller 300 kroner aksjen for REC, men kvier seg for å kjøpe aksjer når markedet er urolig og kursene faller bratt. Det er altså flokkmentaliteten som råder nå, selv hos Simpson. Det blir med andre ord ingen aksjehamstring før jeg ser åpenbare tegn på redusert risikoaversjon i de globale markedene. Slutten av november og desember har en tendens til å være hyggelig for investorene, og jeg blir ikke overrasket om det samme skjer i år.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor som synes verdifall er interessant
Shareville: EricSimpsonjr
tuja
20.11.2018 kl 17:41 1666

Potensialet på HS-formasjonen var vel ca 60p i forhold til halslinja. Så da kan den viskes ut av chartet, da den er fullbyrdet.
Hammers
20.11.2018 kl 20:13 1560

Tuja.
Hadde det bare vært SÅ enkelt. Det er bare det at chartet er litt mer komplisert enn som så! Bl.a. med 2 halslinjer (HL):
- Potensialet ble i dag tatt ut på formasjonen med HL v/880 (pot 840) ved at index stanset på denne støttelinja!
- Horisontalt ved ca 863 (fra apr/mai) ligger en ny HL. Man ser den lett i et log 1 års chart.
- DEN ble brutt i dag tidlig - altså et NYTT salgssignal. POTENIALET under = høyden over = ca 785 - et sted. Dette på litt sikt!

Noen underliggende indikatorer begynner nå å bli "strukket", så snur det plutselig opp i USA og i olje kan det lett bli "ditto" i Oslo.

Hilsen Hammers.......som ser at Dow nå befinner seg ved dagens laveste (-2,2%) - og Crude Oil ned 6,5% (53,50).
Altså; Ikke noe som for øyeblikket tyder på at håndsrekningen kommer til Oslo innen i morgen tidlig.
Redigert 20.11.2018 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Kanskje etter boka, men støtter ryker over en lav sko for tiden, olja under 60$

Mente etter 22 nov kom en periode med oppgang mot jul/nyttår.