VOW/VGM - GOD JUL!!!!!!!!

Karbon
VGM 20.07.2021 kl 23:11 157500

Tråden er stengt pga spammingen, hetsen og sjikaneringen fra personen bak nicket Beja27.
Redigert 23.12.2023 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
lynx
24.08.2021 kl 16:37 7793

Hehe. Børsverdien for VGM er nå 1.2 milliarder kroner, for VOW er den 4 milliarder. Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt. Moro med børs!
Karbon
24.08.2021 kl 16:58 7780

Rockall:

VGM er etter dagens oppgang priset til skarve 1,4 milliarder kroner. Hvis du ønsker å finne "hinsides useriøst" prisede aksjer på børsen, så har du mange å ta av, og hvorfor skriver du ikke heller på trådene til de aksjene?

Det finnes nok av selskaper på børsen som er priset til MANGE milliarder kroner; selskaper som KANSKJE en dag vil ha et produkt eller teknologi for salg, og som KANSKJE en dag kan tjene penger.

Vow Green Metals er ikke i den kategorien. Vow Green Metals vil allerede om et års tid produsere biokull til i første omgang Elkem med god fortjeneste. Og innen den tid; hvor mange nye kontrakter med store selskaper har Vow Green Metals landet? Noen kandidater:

Norsk Hydro
Yara
Alcoa
Eramet
Equinor
+ mange mange flere.

Da er det etter min oppfatning greit å prise inn en viss grad av fremtidig inntjening. En inntjening det ikke knyttes usikkerhet til. Usikkerheten knyttes til hvor mange selskaper som vil avkarbonisere produksjonen sin ved hjelp av biokull, og HVOR STOR fremtidig inntjening vil ligge på om et års tid.
Redigert 24.08.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Dado83
24.08.2021 kl 17:00 7776

Hallo ACC har større verdi enn AKSO, og det har den hatt lenge.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 17:16 7771

Et par avtaler på plass med noen av de store industrikonsernene, så tenker jeg at dette henger veldig godt på greip, her snakker vi teknologi på plass og et meget skalerbart konsept! VGM kan være i full fres allerede i 2022, mens mange av de andre grønne casene, spesielt hydrogen, vil trenge mange år før de er i gang for alvor. Men som du sier, moro er det i alle fall :-)

Hehe, så ikke innlegget ditt Karbon før jeg postet linjene over, hvor jeg i grunn sier det samme som deg, vel, en hyggelig sannhet kan vel ikke sies for ofte :-)
Redigert 24.08.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2021 kl 20:21 7512

Hei

det som skjer i VGM er helt utrolig bra.
Legger merke til at VGM faller sterkt i tradegate. Er dette kun forbigående eller ??????

Vow skal legge ut resultatet på torsdag. Hva kan vi vente oss dere.

thypoon
24.08.2021 kl 20:28 7490

Tradegate?
Slettet bruker
24.08.2021 kl 20:30 7511


https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1558/VGM/VOWGREENMETALSAS

Utruleg sterkt sluttauksjon idag. Det lover godt for imorgen. USA lyser grønt lang vei. Mange som står på parronget nå og vil inn igjen.. mulig det, men langt fra sikkert.
Redigert 24.08.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Karbon
25.08.2021 kl 18:28 7127

I morgen får vi halvårspresentasjonen fra Vow. Rapporten legges ut kl 08.00, mens presentasjonen starter kl 09.00.

Jeg regner med at alle er klar over at VGM ikke har noen halvårsrapport å presentere, i og med at selskapet ble børsnotert først i juli i år. Før den tid var VGM en integrert del av Vow.

CEO i VGM, Cecilie Jonassen, skal likevel være med under presentasjonen, sammen med Henrik Badin. Det kan godt tenkes at Cecilie har spennende saker å presentere, men dette vil da gjelde fremtidige begivenheter, ikke første halvår 2021.

Og DERSOM Cecilie kommer med "breaking news" i morgen, så vil det etter alle solemerker være "breaking news" som vil også vil omhandle Vow i kanskje minst like stor grad.

For enhver ny kunde av VGM vil bety nye ordre og bestilling av teknologi fra Vow.

Karbon
26.08.2021 kl 18:43 6805

Dagens rapport var omtrent akkurat som forventet. Jeg hadde kanskje sett for meg at Henrik og Cecilie skulle være litt mer entusiastiske under presentasjonen, men vi får vente på entusiasmen til det etterhvert kommer kursdrivende nyheter.

Thomas Dowling Næss i SpareBank1 markets har iallefall fortsatt sterk tro på Vow:

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/26/7726281/analytiker-i-det-store-bildet-er-det-ikke-veldig-viktig
Bubleslurp
26.08.2021 kl 19:21 6805

Ja, det er da overhode ingen grunn til at han ikke skal ha det! 😉
løper
31.08.2021 kl 11:10 6420

Hammers. Du må våkne !
CapitaL
31.08.2021 kl 11:19 6389

Handelen i aksjen er stoppet for andre gang på 15 min.. er det robotene som har gått amok?

;)
theblueone
31.08.2021 kl 11:50 6359

Etter utallelige drømmescenarier fra frontfigurene her på Forum, ble det nesten ubegripelig stille da kvartalsresultatet kom...! Ikke overraskende resultat for meg, fordi ting alltid tar tid; det er ikke bare å slå på tråden til et firma og si at vi er best. Her er det markedsføring; langsiktig og profesjonelt, med anbud, tilbud og masse arbeider med kalkyler og beskrivelser av løsninger. OG ikke minst: VOW er ikke enerådende; det kryr sikkert av konkurrenter som slåss om å få sin del av markedet; noe som setter store krav til dokumentasjon og oppfølgende virksomhet. Selv sitter jeg tungt (alt for tungt) i VOW pga, i stor grad, det som har blitt informert her på forumet. Og det er mitt eget ansvar, men at det har blitt så stille fra Hammers og CO, det tyder dårlig synes jeg...da....
unikum
31.08.2021 kl 12:00 6329

Hvor lastet du måtte være er nok en annen sak. Hammers må da få hvile. Han har verken sovet eller spist i en periode. Alt han har sagt stemmer så da gjelder det bare å roe ned og vente. Tidsperspektivet har vi fått tidligere så hva mer kan sies. Det blir kun for og gjenta seg. Har heller tro på info fra en børs melding enn at hammers kommer på banen før det. Vi får se
upsidedown
31.08.2021 kl 12:30 6341


Theblueone:
Hammers var «sveiseblind» da VOW lå og vaket over 40 før utskillelsen av VGM. Det ble fra min side påpekt at VOW da hadde utviklet en SHS-formasjon som indikerte en dropp i kursen fordi kjøpersiden i VOW var nærmest fraværende. Hammers prøvde i kjent stil å latterliggjøre undertegnede, men kom på banen noen dager seinere og skrev at det kunne være klokt å redusere portisen med 60 prosent i tilfelle VOW falt gjennom gulvet. Så i så måte har han sitt på det tørre.

Personlig synes jeg VOW og VGM er bra bett og det tekniske bildet i VOW ser mer lovende ut igjen. VGM vil være offer for kortsiktig trading inntil det kommer mer kjøtt på skjelettet.

Å la seg rive med av sirkus HO er det siste man bør gjøre.

Bubleslurp
31.08.2021 kl 12:39 6371

Tror Hammers ble utestengt pga. noe småtterier på en Qfuel-tråd. Dukker nok snart opp igjen.
Slettet bruker
31.08.2021 kl 13:28 6456

Enig med upsidedown, her gjelder det å holde hodet kaldt, vi kommer hele tiden og hver dag nærmere en eller flere kursdrivende børsmeldinger, som på nytt vil sette fart på skuta. Til tross for en litt slapp presentasjon av Henrik og Cecilie, hvor de kanskje ikke klarer å spisse de viktigste salgspunktene mot markedet, og hvor Cecilie for meg virker litt usikker på marketing-delen (hun er kanskje mer en ingeniørtype..), så har Vow fremdeles ikke underprestert på noen områder, så her er det kun gamle, kjedelige mor-tålmodighet som gjelder!
ruda
31.08.2021 kl 14:08 6411

Har stor tro på at VGM kan bli en gullgruve fremover
upsidedown
31.08.2021 kl 14:17 6493

Topp 20 har økt i det siste etter at det kom noe nedsalg etter utskillelsen av VGM.

Det er også kommet en ny tungvekter inn på lista som jeg kjenner godt fra før - The bank of New York Mellon. De kjøpte seg betydelig opp i Aker Solutions da alle andre ropte selg og opererte med kursmål på 5 før AOW og ACC ble skilt ut. De av oss som benyttet anledningen den gang er blitt rikelig belønnet.
Kalle 1
31.08.2021 kl 14:22 6542

Det k a n den bli, men fabrikken må fungere etter intensjon, når den tid kommer. Ikke som med "andre", ligger å rører rundt etter poc enda!
jeg sitter rolig i båten.
Enda.
Record
31.08.2021 kl 15:48 6461

Unerlig handel i vOW i dag ,greie poster 8 10-50K) heleveien men utenom børs ,gir vel minst 3 ganger så høy omsetning enn det som ligger i statistikken ?
Kanskje de endelig skal kunne gi oss tilbake noen aksjer under støtten , noe pønsker de vel på ?
upsidedown
31.08.2021 kl 16:48 6416

Sannsynligvis PUT-opsjoner. Veddemål om hvor kursen skal stå på et gitt tidspunkt. Det er på veddemålene husene tjener de store pengene, og robothandel er verktøyet som styrer kursen dit de vil når kjøpersiden er svak.
unikum
01.09.2021 kl 09:25 6219

Vi var oppe igjen i går på over 7,6. Tyngste delen av handelen foregikk på over 7,5. Så de som selger under disse nivåene kan dessverre ikke like eller ha behov for penger! Ganske sikker på over 8 igjen i løpet av dagen ,morgen dagen.
CapitaL
01.09.2021 kl 13:29 6111

Nordea er ute med revidert kursmål på vow.

- An attractive growth story ahead

The long-term equity story for Vow remains attractive, with significant
growth potential within Landbased backed by increased activity within
Cruise. The company offers technology that creates a circular economy for
a range of industry verticals – and it has secured contracts and
partnerships with key industrial pioneers such as ArcelorMittal, Repsol and
Wakefield. Increased cruise activity following the reopening of societies
should boost revenue and margins for its legacy business.

We cut our estimates for 2021-23. The negative estimate revision is partly
due to the spin-off of Vow Green Metals, now only included as income from
associated companies. Aftersales and cruise activity is starting to pick up in
H2 2021 – we see scope for a full recovery in 2022 and hence higher activity
levels. Landbased has a solid order backlog of agreements and
partnerships with industrial pioneers such as ArcelorMittal, Repsol and
Wakefield, which bodes well for growth. Overall, we argue that the longterm equity story for Vow remains attractive. Using our new estimates, our
SOTP analysis points to a fair value range of NOK 38-41 (49-60) per share.
Slettet bruker
02.09.2021 kl 08:02 6018

Snart er vi kvitt små skjelvende spurver og klare til take off!
Tyskerne har dessverre mye igjen, men tror ikke alle er like skvettende..:-)
anca
03.09.2021 kl 13:24 5659

Oslo SE, News13:02:52
VGM: Vow Green Metals AS - Mandatory notification of trade by primary insiders and close associates

Oslo, 3 September 2021
The following primary insiders and close associates of primary insiders made the
following trades in the Company's shares on Euronext Growth on Friday 3
September 2021:
Line Tønnessen, a primary insider and member of the Company's board of
directors, acquired 13,500 shares in the
Company on 3 September 2021 for a total value of NOK 98,550.00.
Limamo Invest AS, a close associate of primary insider and member of the
Company's board of directors, Line
Tønnessen, acquired 14,000 shares in the Company on 3 September 2021 for a total
value of NOK 97,979.00.
Please refer to the attached notifications of trading for further details.
For more information, please contact:
Lars Mårdalen, CFO, Vow Green Metals AS
Tel: +47 91 10 77 02
Email: lars.mardalen@vowgreenmetals.com
Vow Green Metals AS build, own, and operate plants that produce high value
biocarbon for the metallurgical industry. In order to decarbonise the
metallurgical industry, there is a growing global interest in large scale
pyrolysis plants, motivated by both environmentally friendly treatment methods
for waste and for the production of biocarbon. Vow Green Metals AS aims to
provide solutions for the metallurgical industry and to meet the growing demand
for industry decarbonising.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Slettet bruker
03.09.2021 kl 15:36 5565

Dukker nok opp mange truseskvettere når den bryter støttenivået. OSE setter stadig ATH mens VOW er på stødig kurs mot avgrunnen. Eneste som kan redde det nå er en melding som må inneholde noe annet enn gode intensjoner. På tide at noe materialisere seg slik at dagens kurs kan forsvares.
CapitaL
03.09.2021 kl 16:44 5481

Nok et ben å stå på.. ikke rare ordren, men de greiene der er nok bare i sin spede begynnelse;)

https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-provides-robotic-ai-technology-for-french-leader-in-recycling
Slettet bruker
03.09.2021 kl 17:01 5446

Vi venter på kontrakter på flere hundre millioner.
Hva får vi.

T R A G I S K

Slettet bruker
03.09.2021 kl 18:05 5392

De store kontraktene kommer på plass fra høsten og utover, og det gjør vel ingenting at det stadig krydres med nye spennende teknologier og produkter. Her bygges det sakte men sikkert, og når planer og intensjonsavtaler etterhvert materialiseres i konkrete kontrakter og herlige børsmeldinger, kommer det til å bli temmelig trangt i døren til Vow! Her er det hold your horses som gjelder!
Slettet bruker
04.09.2021 kl 09:09 5167

Mulig de har for mange små vinglete bein å stå på? Skal de bli store og konkurransedyktig må de fokusere på kjerneområde(ne). Hvis de skal drive med alt som er moro mister ledelsen fokus på det de skal tjene penger på. Godfot teorien gjelder også i næringslivet.

Virker litt panisk når de kommer med slike børsmeldinger som på fredag. Markede forventer noe annet og sender derfor kursen videre nedover. De som tror VOW har overlegen teknologi og kan velge og vrake mellom kundene må lese seg litt opp på hva som foregår innenfor avkarbonisering, plastgjennving osv. Da vil de fort finne ut at utviklingen går raskt og at det er flere om beinet. Allikevel har jeg troa på VOW, selv om jeg ikke lenger er lastet til ripa. Neste melding om kontrakt bør ha et par tall foran koma!
Slettet bruker
04.09.2021 kl 20:52 4903

Viser til innsidehandel på fredag.
Er det ikke et tidsintervall fra innsidekjøp til selskapet kan sende ut kursdrivende børsmelding
mai2003
04.09.2021 kl 22:58 4830

Kalg, du blottlegger din inkompetanse
Slettet bruker
06.09.2021 kl 10:03 4490

kalg, dette er regulert av Lov om verdipapirhandel (verdipapirhandelloven). https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75?q=lov%20om%20verdipapirhandel
Se også:
MAR artikkel 14 bokstav a og b (forbudene)
MAR artikkel 8 jf. 9 (definisjon av innsidehandel mv og legitim atferd)
MAR artikkel 7 (definisjon av innsideinformasjon)
Slettet bruker
06.09.2021 kl 10:23 4468

hehe, og du blottlegger din arroganse :-) Det er vel få av oss her på forumet som jobber med finans og lignende til daglig, så kanskje ikke så veldig rart at ikke alle har full oversikt over lover og regler. Og om du er så veeldig kompetent, hvorfor ikke informere forumet om gjeldene regler (slik som noen etter deg har gjort), istedetfor å hovere. Med litt mer folkeskikk og respekt, så blir forumet både hyggeligere og mer interessant.
ruda
06.09.2021 kl 16:14 4256

Tror det er flere som gir vekk aksjene sine på billigsalg. Vil ikke ta lang tid før denne blir en vinner