VOW/VGM - GOD JUL!!!!!!!!

Karbon
VGM 20.07.2021 kl 23:11 168449

Tråden er stengt pga spammingen, hetsen og sjikaneringen fra personen bak nicket Beja27.
Redigert 23.12.2023 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2023 kl 10:53 4760

I tilfelle det blir forsinkelser så er det helt klart VOW ASA sitt ansvar siden de har ansvar for de tekniske leveransene
Noen dager eller uker er ikke all verden , for å overskride tidsfrister er mer regelen enn unntaket i de fleste bedrifter
royroy
29.09.2023 kl 11:05 4787

Jo, du har helt rett i det.
Problemet er ikke nødvendigvis forsinkelse fordi sånt skjer og det kan være mange gyldige grunner til det. Det som ikke er greit og som har plaget meg, er nettopp det du skriver ang. kommunikasjon. Hvorfor har de fx. ikke sagt noe om CH reaktoren, altså bare en generell oppdatering… mister tillit av sånt
Karbon
29.09.2023 kl 11:37 4745

Nå har de siste presentasjonene vært rimelig klare på at CHE-reaktoren skal benyttes til VGMs fase 2, dvs utvidelsen fra 10 000 tonn til 20 000 tonn. Jeg får vel gjenta da:

Fra halvårsrapporten til Vow Green Metals:

"In the second phase, the Company plans to use the
large-scale pyrolysis reactor from VOW ASA and C.H. Evensen. This technology is well-suited for large-scale production of biocarbon and fits well into already
planned buildings and logistics solutions
The technology offers a hybrid-energy dolution, providing additional flexibility as it can run on both gas and on electricity. In addition, the C.H. Evensen reactor is
largely self-sufficient with power as it can run on the bioenergy it produces in the process of producing biocarbon. Consequently, the second phase
expansion of the Follum project does not depend on an expansion in the power grid capacity in the area."

Dette er sakset fra side 11 i rapporten:
https://assets.ctfassets.net/7jb2xn8k4rjw/5jATh3ZCE6TbJy0jFJgtyp/9aea5b80d10245b83f80deea1f74caef/Vow_Green_Metals_-_Half-year_2023_report.pdf

I og med utbyggingen av fabrikken ble utsatt, så blir naturlig nok overtakelsen av CHE-reaktoren også utsatt i forhold til opprinnelige planer. Så enkelt er det.
The Observer
29.09.2023 kl 11:42 4744

Når Vgm forespeiler ferdigstillelse i Q3 så er det klart at det øker forventningene til en melding i siste del av kvartalet eller straks etter. SJ er sikkert så selvstendig og så oppegående at hun skjønner verdien av å orientere markedet. Det å stikke hode i sanden, som strutsen, inngir ikke tillit. Men vi får se om hun står oppreist for en melding neste uke. Tillit er viktig.
Slettet bruker
29.09.2023 kl 12:08 4807

CJ er en hyggelig og høflig dame. Hun vil vel neppe fornærme herrene i VOW ASA med å melde at de ikke leverer varene
Framtia
29.09.2023 kl 13:54 4803

Jeg tror heller det er motsatt! Utstyret er produsert og levert, men det er ikke mulig å installere uten ferdige fasiliteter...Siden VOW og VGM lever i symbiose, er det vel en forsiktig tilnærming til det å fordele skyld...De involverte i begge selskaper er mer eller mindre innforstått med situasjonen og har førstehånds til årsak...Noen som mener VOW er skyldig andre enn du Commodore!??Hadde ikke regnet med annet fra deg, men du vil indirekte bli belønnet av din " fiende" i form av kvalitetsutstyr levert til VGM...
CapitaL
29.09.2023 kl 14:07 4852

Vow har levert massevis av biogreenlinjer. Disse er selvsagt allerede testkjørt i Polen før transport til kundene, der det hele settes sammen.
En uke fra eller til før anlegget igangkjøres kan umulig være stort å mase om? Aksjonærene i VGM burde ha fokus på helt andre ting etter min mening...
Slettet bruker
29.09.2023 kl 14:33 4864

Bygget for 2500t anlegget har stått ferdig lenge det. Du hadde nok ikke ventet å få høre sannheten nei. Men det må du venne deg til raskest mulig. Det er derfor CJ har sagt 3.kv
Det er VOW ASA om somler. Dette har til og med CapitaL forstått før siden han tidligere har skrevet at det kreves ukevis med fininstilling av anlegget
Og at en ikke kan regne med produksjon før jul
Men nå har vedkommende plutselig funnet ut at det kan skrues sammen i løpet av noen timer
Redigert 29.09.2023 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
CapitaL
29.09.2023 kl 15:04 4834

Morsom du.. er det så vanskelig å forstå at det ferdige produktet må oppfylle Elkems krav?
Tror du det er bare å skru sammen anlegget, slenge inn litt oppmalt trevirke, trykke på ON og ut kommer biokull til 8.000kr tonnet?
Framtia
29.09.2023 kl 16:33 4762

Jeg vet egentlig ikke...jeg bare tenker høyt! Regner med at noen har kontroll på dette...både mht penger og oppstart😉
The Observer
02.10.2023 kl 14:21 4435

VGM tråden fortjener et løft for nå begynner det å skje noe vi har ventet på

https://newsweb.oslobors.no/message/600615

The Observer
03.10.2023 kl 11:15 4192

Meldingen på newsweb er ikke overført til news på Vgm sin hjemmeside. så folk som søker på hjemmesiden får ikke med seg dette. Det er for dårlig IR.
Det er heller ingen melding at Follum 2500 er ferdigmontert og i drift, eller i testmodus. Monteringsforsinkelser? Hvis prøvedrift. trøbbel med kvalitetstester?

Når selskapet ikke er klar etter sine lovnader for ferdigstillelse i Q3, så bør ledelsen legge ut en pressemelding at dette gikk i dass.
royroy
03.10.2023 kl 12:15 4138

Vi som er med ønsker alle at dette skal gå veien, men det hjelper ikke å bare ønsketenke og vri ting til det positive; det er pil rotten kommunikasjon ut fra selskapet. Det er fakta!
gamperally
03.10.2023 kl 20:47 4057

Slik jeg har lest meldingene fra selskapet er vel at " salgsselskapet" for VGM skulle være klart i løpet av utgangen av september 2023. Det vil vel ta noe tid før inntektene fra det første biokullet, oljen, co2 kvoter osv. tikker inn som inntekter, det skal produseres, leveres og noe kreditt tid før betaling vil jeg tro er vanlig. Dette tror jeg ikke vi får se noe særlig inntekter av før i Q1 2024.
The Observer
04.10.2023 kl 12:59 3898

Follum 2500 skulle være i operasjonell drift i forrige uke, men selskapet glimrer med fravær av melding om dette. Dette anlegget er Vgm sitt første operasjonelle anlegg og en milestone i aksjonærenes og markedets forventninger til selskapet. Men ikke en lyd fra ledelsen. De blåser jamt i både aksjonærer og marked. Hjemmesiden viser til noe trøtte gamle bilder av kull, og klikk på nyheter viser heller ingen ting. Er det så dårlig med datakunnskaper at de ikke klarer å oppdatere hjemmesiden så kan jeg spørre guttungen til naboen om han kan hjelpe selskapet.
Slettet bruker
04.10.2023 kl 16:33 3817

Jeg vil vel tro at de er i gang med oppstarten. En kan ikke uten videre sin at det betyr det samme som i drift
Jeg vil gi dem minst 14 dager til
På den annen side er ikke folk nå til dags så flinke til å holde tidsavtaler som vi var Observer
Går ut fra at du også har dradd noe på åra ;)
royroy
04.10.2023 kl 17:26 3768

Jeg vet ikke hva som er verst - at de ikke har nådd den uttalte (og allerede utsatte) tidsfristen, eller at de er i gang med produksjon (hvis det er dét du mener commodore; mye ‘fyll’/uklarhet som alltid i dine innlegg) UTEN å kommunisere en slik viktig og etterlengtet milepæl til markedet.

Uansett; pil rotten kommunikasjon. Fakta!
Slettet bruker
04.10.2023 kl 17:54 3749

Som vanlig forstår du ikke hva folk skriver. Kanskje du bare forstår ditt eget rot . Hadde jeg vært lærer så ville jeg gitt deg en svak 2'er på innlegget over
Karbon
06.10.2023 kl 09:36 3478

Nøyaktig i tråd med hva jeg hadde forventet dette. Det er forøvrig en annen melding jeg er mer spent på fra VGM. Og det er finansieringsløsningen for 20 000-tonnsanlegget. 10 000-tonnsanlegget er som kjent nå blitt til 20 000-tonnsanlegget. I og med at CHE-reaktoren er bestilt, så regner jeg med at grovskissene for finansieringen er på plass. Jeg holder en knapp på at Elkem er med i planene, og går inn på eiersiden med en god andel.
Slettet bruker
06.10.2023 kl 09:52 3482

Melding om at kundene skal delta med en stor prosent av finansieringen er vel meldt for lenge siden. Og Elkem er sikkert intet unntak
Som jeg skrev i et tidligere innlegg er Elkem stappfulle av gryn, og enkelte som mener finansieringen er et problem bør slutte å syte
Det er kostbart å slippe ut Co2 så selskapene har egentlig ikke noe valg
Redigert 06.10.2023 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Record
06.10.2023 kl 10:50 3417

Ja egenandelen på Co2 utslipp økes til 375,- pr tonn, fortsatt subsidierer staten med 6,4 milliarder .
Ingen tvil om at det ligger mye potensiale ,bare i Co2 intekter fremover :-)
Naustberget
06.10.2023 kl 11:09 3393

Det jeg lurer på hvor skal disse pengene
gå , er det i det store sluket hvor pengene
blir sløst bort
Eller til Vow / VGM som virkelig skal gjøre
en innsats 😳🫣🤔🍩☕️
The Observer
06.10.2023 kl 11:14 3382

Gratulerer til CJ og medarbeiderne i Vgm. Med oppstart av anlegger er en meget viktig milepæl i selskapets historie nådd. Dette vil ha stor reklameverdi overfor forhandlinger med mulige kunder i pipeline. Det gjenstår selvfølgelig fintuning av produksjonsprosessen til kundenes kvalitetsønsker, men her kommer erfaringene fra igangsatte lignende anlegg til hjelp. Samtidig bygges det opp produksjons- og gjennomføringskunnskap i selskapet som er uhyre viktig i kontakten med potensielle kunder.
Slettet bruker
06.10.2023 kl 15:44 3208

Ja, C.J bruker til og med ordet' reassuring' og det var vel til deg tenker jeg ;)
Sesam12
06.10.2023 kl 16:34 3149

Det var en god knapp å holde på. Meldingene bare driver og popper opp, men ingen som forstår hvor penge sekken ligger.
Redigert 06.10.2023 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
royroy
06.10.2023 kl 18:15 3070

Gledelig med oppdatering fra VGM!

Videre finansiering blir selvfølgelig spennende, men personlig er det viktigste at resten av verden nå kan se et biokull-anlegg i drift levert av VOW
Framtia
07.10.2023 kl 10:34 2882

I all denne auforie av oppstart og fremgang etter en lang og humpete vei, er det viktig å tenke på at VOW og VGM skal levere avkastning til investorer! Når drypper det ned på aksjonærer? De som har stått i dette, la oss si de 5 siste årene, har det ikke fått overbevisende overskudd/ avkastning å vise til i " grønne" aksjer...Jeg har anbefalt mange gode investeringer de siste årene som har gått både 5 og 6 ganger'n, men alt er olje/ frakt relatert...Jeg har hele tiden hatt en grønn investerings portefølje, men samtidig som jeg har tjent millioner, har jeg tapt over10-15millioner på å være tro mot min grønne portefølje...
Foggy
07.10.2023 kl 11:08 2943

Vi får håpe vi er betydelig nærmere nå Framtia. Eigel Thom klarte å overbevise meg i forb med hyttetur i våres, så kan være jeg var heldig med først å kjøpe VOW igjennom nedturen deretter. Man bør nok ikke ha dårlig tid akkurat, noe du jo også har fått "kjenne på".
Framtia
07.10.2023 kl 12:30 3106

Ja ved å være tålmodige eller langsiktig som det ofte heter, er det mulig vi henter inn noe av tapt avkastning...Rentene spiser av bunnlinjen, både til folk og bedrifter som er belånt i tillegg til høy inflasjon som kan gi kortsiktige likviditets utfordringer...Nå har Badin gjentatte ganger understrekt at de ikke er er videre påvirket av inflasjon, hva enn det betyr i disse dager!? Vi får bare se om VGM får fintunet pengepressa ila nov, så de får trykt opp litt til Jul og inn i det nye året...Blir spennende å se hva de klarer å levere mht avkastning, når de er i gull produksjon (22500-30000tonn) Klarer de å presse gjennom 30000 tonn biokull med dagens Fase 1/2+2500 tonn anlegget som nå er startet opp...!? Hva blir kostnaden mht råvarer? Hører rykte om at det er lite restavfall etter bygge næringen som nesten er stanset...🤔 Selv Felleskjøpet er tom for sagflis...
CapitaL
07.10.2023 kl 12:46 6745

En passende påminnelse du kommer med der.. Tidsmessig er VOW langt foran VGM i å levere overskudd. VGM er ferskt og står foran massive investeringer, og de som forventer pluss i de bøkene før 2025/26 er nok en smule overoptimistiske..

VOW er en helt annen historie og der er sannsynligheten for utbytter til neste år ganske høy etter min mening. Scanship f.eks, driver i disse dager med igangkjøring av verdens første pyrolyseanlegg på et cruiseskip. Anlegget skal ta seg av søppel, matavfall og kloakkslam. Hvordan det er med carbon offsets and credits på cruiseskip har jeg ingen anelse om, men det er neppe urimelig å anta at det blir tilsvarende verdifullt som på land? Da kan man forvente en massiv etterspørsel etter VOWs MAP-systemer.
Foggy
07.10.2023 kl 16:09 6709

Vedr VGM, så ser jeg ikke bort ifra at kursen vil stige en del på forventninger om fremtidig inntjening, og jeg har handlet deretter. Blir i så fall ikke første selskap hvor kursen ikke står i forhold til inntjening i nuet. Så får vi bare vente og se...
Slettet bruker
07.10.2023 kl 17:11 6708

Jeg tror nok at VGM vil komme ganske rask på plussiden siden de har en enklere business-.model enn VOW ASA
Så snart de får produksjonen i normalt gjenge vil de få en forutsigbar inntekt I motsetning til VOW som nærmest må be om at noen kontrakter ramler ned fra himmelen
Framtia
07.10.2023 kl 17:38 6685

Enig der! Sitter forsåvidt likt vektet i både VOW og VGM, med liten overvekt VOW. Tror VGM henger litt før de får kjørt inn annlegget og alt viser tilfredsstillende resultater! Virker ikke som markedet helt tror på VOW/ VGM konseptet ennå...VOW er en etablert industriaksje og VGM er i oppstarten...VOW straffes som hvilken som helst tekaksjer og VGM som startup. Sannheten er at begge er tuftet på samme teknologi, bare i forskjellig ende av verdikjeden! Jeg tror begge disse kan gå 8-10 gangern, dersom vi ser litt lengre frem( ...5 år ish!?) Vi får se om det blir økte pris på forurensning, offentlige påbud/begrensninger, slutt på krig, økonomisk oppsving, positivitet eller rett og slett støtteordninger som til slutt vil løfte "denne"startup'en ut av skyggen til oljesektoren!?...
Vi får bare vente og se! Uansett er det mye spennende på gang, både på Follum, men også som nevnt innen flere vertikaler( stål, landbruk, end of life tires, kloakkrensing, søppelgjenvinning, Scanship, osv osv😉) Her er det mye å ta av og mye å bli rik på😄
CapitaL
07.10.2023 kl 18:35 6645

Kan vel skje det.. men tror kanskje markedet har blitt mer skeptisk til å prise inn inntjening flere år frem i tid mht grønne aksjer. Nok av svidde fingre, mine egne inkludert:) Hva skjer med kursen når finansieringsløsningen presenteres? Og hva skjer med kursen når de røde kvartalstall kommer som perler på en snor? For det vil skje det neste året.. men klart, er man langsiktig og selskapet klarer brasene uten for mye utvanning kan dette bli bra på 3-5 års sikt.
Fjellbris
08.10.2023 kl 09:56 6444

Nærmer seg oppstart: Nå blir Vow-fabrikken dobbelt så stor

SNART KLART: Denne uken ble strømmen skrudd på, og snart er det klart for den aller første produksjonen av biokarbon i Treklyngen.
Foto: Vow Green Metals
i dag kl. 00:05
Elin Harstad Iversen
Vow Green Metals dobler kapasiteten på sin nye fabrikk i Hønefoss og har bestilt utstyr for over 300 millioner kroner. Nå nærmer det seg oppstart for den aller første linjen.

Vow Green Metals har bestilt mer produksjonsutstyr til biokarbon-fabrikken som skal bygges i Treklyngen industripark på Follum.

Denne ordren dobler kapasiteten ved produksjonsanlegget i Hønefoss, melder selskapet i en børsmelding.

Ny industri på Treklyngen

Vow Green Metals skal produsere biokarbon i Treklyngen industripark.
Tidlig produksjonsstart på den første anlegget skjer i løpet av november.
Inne i reaktorer skal trevirke varmes opp til mange hundre grader uten at det tilføres oksygen. Da dannes en varm gass som ledes bort, og det som blir igjen er en type trekull kalles biokarbon.
Biokarbon kan erstatte vanlig, fossilt kull eller koks, og dermed gi en mer miljøvennlig produksjon i metallurgisk industri.
Fullskalafabrikken skal bygges på Årbogen og får en kapasitet på 20.000 tonn.

Har ligget i kortene
Allerede i fjor fortalte administrerende direktør Cecilie Jonassen i Vow Green Metals at de jobbet med en utvidelse. Men de måtte finne en løsning for strømforsyning først.

– Det har vært planen lenge. Men det var viktig for oss å se på nettkapasitet i området, det er noen begrensninger på det. Vi måtte derfor gå nøye gjennom hvordan utvidelsen kunne gjøres, sier Jonassen til Ringerikes Blad.

Les også
Søker om å få to nye butikker til Hvervenmoen
Blir selvforsynt
Det er selskapet Vow ASA som leverer teknologi, maskiner og annet produksjonsutstyr til fabrikken. Verdien på kontrakten er 332 millioner kroner.

Bestillingen inneholder en ny prosesslinje som dobler fabrikkens kapasitet og gjør det mulig å produsere opptil 20.000 tonn biokarbon i året. Levering vil skje i 2024.

GOD FØLELSE: Cecilie Jonassen, administrerende direktør i Vow Green Metals, gleder seg til å se det første biokarbonet bli laget.
Foto: Bård Gudim
Den nye prosesslinjen blir nesten selvforsynt med energi. Den skal drives på en fornybar gass som produseres i fabrikken og blir derfor mindre avhengig av tilgjengelig nettkapasitet i området.

– Den lager en biobasert gass som blir hovedenergikilden for selve prosessen. Det er veldig spennende, og gir flere muligheter både for oss og andre ved at vi ikke legger for stort beslag på strømnettet, forklarer Jonassen.

Les også
Kjører i gang tidligere enn planlagt: – Veldig bra at det skjer noe
– En milepæl
I høst starter Vow Green Metals opp en første produksjonslinje som kan lage 2.500 tonn biokarbon. Den har de bygget inntil en tidligere fabrikkhall på Follum.

– Denne uken skrudde vi på strømmen. Det er veldig gøy, og en viktig milepæl for oss. Det gir en veldig god følelse å se at ting beveger seg, og at vi snart går fra byggefasen til produksjon, sier Jonassen.

Den aller første produksjonen av biokarbon vil skje i løpet av november.

Selve fabrikken til Vow Green Metals skal ligge på Årbogen, lenger nord på Treklyngen. Arbeidet med infrastruktur til tomta er i gang. Det skal legges vann, avløp og fjernvarme før byggingen kan begynne.
https://www.alt.no/narmer-seg-oppstart-na-blir-vow-fabrikken-dobbelt-sa-stor/s/5-45-1737937
Redigert 08.10.2023 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
The Observer
09.10.2023 kl 09:43 6224

Nå er Vgm i gang med testing av sitt Follum anlegg og regner med ordinær produksjon i november. Bra.
Det er allerede noen pyrolyseanlegg for biokull i drift i Norge, men i mindre skala, og med biokull som produkt til jordforbedring. Det mest kjente er kanskje anlegget på Sandnes. Pris vanligvis rundt kr. 4000/tonn. Selges i løsvekt hos mange plantebutikker fra 10 og opp til kr. 25/kg.

For Elkem må Vgm levere en renere type biokull med økte kostnader, og til en antakelig høyere pris. 2500 tonn anlegget vil altså kunne generere inntekter på alt fra 10 MNOK og oppover. Noen som har estimater for inntektsmulighetene og fortjenestemulighetene?
Redigert 09.10.2023 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Framtia
09.10.2023 kl 11:02 6145

Det er ingen pådriver i norsk industri til å fremskynde grønn omstilling, så lenge staten går inn å støtter med å kjøpe opp CO2 kvoter...Hadde vært bedre om staten delte ut 80 milliarder til bedrifter for å omstille driften...Nå skjer det ingenting! Dette tiltaket er like hjernedødt som strømstøtten! Hadde vært bedre å dele ut 2-300 tusen i støtte til husstander for å gjøre varige ENØK tiltak, noe som svenskene har gjort i 10-år med sine ROT- tilskudd! Norges regjeringen og et " samlet" storting er hidret i klartenking, så lenge vi har et utømmelig oljefond å hente midler fra🤔
Fasit ser man på kursutviklingen i grønne aksjer på nettopp dager som denne, der oljesirkuset er i eufori over økte oljepriser, som følge av krig og elendighet!🤔
Redigert 09.10.2023 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Framtia
09.10.2023 kl 12:50 6089

Sorry, men 200 mill I nye kontrakter klarer knapt å løfte VOW 10 øre...Kan ikke bare være velmenende aksjonærer som sørger for denne utviklingen !🤔...
Slettet bruker
09.10.2023 kl 15:52 5996

I VGM vil som kjent kundene stå for mesteparten av finansieringen, så selskapet slipper å grave seg ned i nærmest bunnløs gjeld slik VOW ASA har gjort
Jeg kan tenke meg at VGM vil være i balanse allerede i 2Q /Q3 -24. At de går med underskudd før produksjonen er i gang er en selvfølge
At det e r noen her som nærmest forventer overskudd før oppstart og poengterer at VGM p.t går med underskudd nå er helt utrolig
En kan undres om en bør le eller gråte, og hvordan dere egen økonomi ser ut ;)
Framtia
09.10.2023 kl 19:17 5862

Jeg er enig i det siste du skrev, men " bunnløs" gjeld er vel mildt sagt å overdrive! Så hvor mye gjeld legger du til grunn for dine dystre utsagn!? Regner med at VOW , med VGM iberegnet vil gå godt i pluss ila neste år! Dvs. VOW går vel bokstavelig talt i overskudd i dag også, spørs bare hvordan man tolker tallene og alt bak.. At VOW bruker av bunnlinjen for å vokse, kan neppe være en ulempe og heller ikke overraske noen...Selvfølgelig gir dette noen påskudd til å betvile økonomien til VOW🤔
Londonmannen
09.10.2023 kl 19:38 5833

Dersom VOW hadde satt i bunnløs gjeld ville nok styret vært mer opptatt av å få gjelden under kontroll enn å gi grønt lys for utbytte i 2024.
CapitaL
09.10.2023 kl 20:11 5801

Er det kjent at kundene skal stå for finansieringen mens VGM skal stå for inntektene?
Høres jo fantastisk ut.. tror du på det selv? ;)

Da kan jo kundene bare bygge, eie og drifte herligheten selv... mer økonomi i det.
Slettet bruker
10.10.2023 kl 10:46 5566

Det er nok en erfaring mange har gjort, og det er at det er mye lettere å bruke penger enn å tjene dem
VOW sin gjeld er i beste fall på grensen til det som er forsvarlig
Framtia
10.10.2023 kl 21:24 5397

Så du mener ledelsen er uansvarlig og ikke vet sitt eget beste🤔?
CapitaL
11.10.2023 kl 07:32 5192

Ingen vits å diskutere med trollet.. du får ikke vettuge svar allikevel.

Vi andre forstår at å investere i kapasitetsoppbygging, utvikle nye pyrolysereaktorer, hoste opp en ekstra Biogreenlinje for å backe opp VGM, utføre mulighetsstudier for kunder osv osv krever litt kapital up front. VOW bygger sten for sten, og det vil markedet snart måtte ta innover seg. Bunnlinje og ordrebokas utvikling vil sørge for det;)

Slettet bruker
11.10.2023 kl 08:53 5101

Dere må oppfatte det som dere vil , men ved avslutning av H1 hadde VOW ASA over en milliard i gjeld. Og cashposisjon var på 17 mill
At jeg blir sjikanert for dette viser hva slags folk en har med å gjøre
Framtia
11.10.2023 kl 09:08 5205

Lånefasiliteter er ikke nødvendigvis rentebærende gjeld!
Slettet bruker
11.10.2023 kl 09:36 5260

Mener du at det ikke er nødvendig for VOW å betale renter?
Da kunne jeg tenkt meg å låne en milliard jeg også:)
Redigert 11.10.2023 kl 09:49 Du må logge inn for å svare