SDRL: Breaking News - Budkrig på Seadrill !

phantom1
SDRL 21.07.2021 kl 08:03 22401

Fredriksen på kjøpe seg opp også - for han har ikke nok..

Noble, Transocean-led group bidding for Seadrill assets - Reuters

Jul. 20, 2021 2:21 PM ETNE, RIG...Dolphin Drilling ASA (FOEAF), Noble Corporation (NE), Seadrill Limited (SDRLF)...By: Carl Surran, SA News Editor3 Comments
Noble Corp. (NE +0.2%) and a consortium led by Transocean (RIG +2.5%) are competing to buy the assets of bankrupt offshore oil driller Seadrill (OTCPK:SDRLF), Reuters reports.
The offer submitted earlier this month from the group comprising Transocean, Dolphin Drilling (OTCPK:FOEAF) and a third partner consists of unspecified amounts of cash and shares in Transocean as well as an agreement to take on some of Seadrill's existing debt, according to the report.
Gasman
25.07.2021 kl 13:02 3860

Denne typen trading burde være omfattet av lotterilovgivning (jeg mener det helt seriøst).
Det kan godt hende det finnes folk der ute som helt seriøst tror dette er et langsiktig bet, men de aller aller fleste går inn for å tjene lynraske penger og profittere på en åpenbar galskap. Det i seg selv skaper en voldsom volatilitet, nettopp fordi (nesten) ingen handler ut i fra verdi, bare teknisk momentum.
Jeg har selv drevet med dette for mange år siden, og det er ikke noe jeg er stolt av, for selv om det var gøy å skuffe inn kjappe tusenlapper på ultrakorte handler, endte det i sum med stygge tap. Jeg må fortsatt si det rykker faretruende i en gamme gamblerhånd når en aksje fyker 30-50% på en dag.. Da slår jeg av PCèn og tar en alvorsprat med meg selv om hvorfor vi har sluttet med dette. Som sagt, det er bare gambling, og i likhet med lotto og annet er risikoen å miste hele innsatsen, ikke i løpet av måneder og år, men i løpet av et sekund. Handelen stanses uten forvarsel og det kommer en melding. Når det mange uker senere åpnes igjen, er alle pengene borte. Det hjelper ikke med stop loss. Alt er tapt.
Redigert 25.07.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
McCartney
25.07.2021 kl 13:27 3748

Jep, det har vi sett mange ganger før. Blir ikke forundret om det blir skikkelige bølger her.
Viro
25.07.2021 kl 13:42 3677

Kloke ord!
Og det er sannheten for de fleste det du skriver, de færreste innrømmer det, men den leksen må erfares for å vite.
McCartney
26.07.2021 kl 16:45 3031

Det ble litt smådyrt dette her ja, men intet våger intet vinner heller.
Totalt sett ikke noen krise, men i ettertid skulle jeg vært fornøyd med første runden som endte i pluss. Så slo grådigheten inn med dyr inngang og lav utgang 😂😂😂 easy come easy go.
Slettet bruker
26.07.2021 kl 18:57 2783

Gambling er som regel noe man blir fattig på.
Falketind
26.07.2021 kl 21:23 2494

Trenger ikke å være godt overbetalte analytiker for å skjønne det at Seadrill ikke er verdt mer enn 0,25 %. 🤔
Trond86
26.07.2021 kl 21:24 2484

Jeg ser for meg en ganske kraftig børsoppgang i morgen. Det er lenge til det kommer nye aksjer her.. markedet kan på nytt kjøre denne høyt opp.. det som er fundamentalt «riktig» spiller liten rolle. Lykke til videre de for de som ønsker å ta noen lodd, jeg tror ikke at veien er ned som enkelte andre her! :)
citius
26.07.2021 kl 21:41 2389

Sjøboring er i det store og hele tapt for dagens aksjonærer

Det er de som eier gjelden som overtar 99,75 av selskapet og aksjene

Viss du absolutt vil eie rigger, mener jeg seriøst at man sjekker ut SHELF Drilling,
som kineserne nå prøver og kjøpe opp for Røverpris
Der kan det gå en kule varmt, etter min mening

Underanalysert

Underpriset

Upopulær
Gasman
26.07.2021 kl 22:51 2204

Jeg tror det er helt uvesentlig i overskuelig fremtid å regne på hva SDRL er verdt etter restrukturering.
Faktum er at de 0,25%`ene er helt symbolsk. Kreditorene overtar i praksis alt. Og når de har fått aksjene sine vil de dumpe i markedet for å få det de kan. Dette er banker som ikke skal eie aksjer i et riggselskap.

Hva som skjer med kursen frem til det, er umulig å si. Man kan godt se for seg noe a la det som skjedde i Norwegian, at aksjen trades på ville kurser frem til øksa faller.
Jeg skal ikke inn i denne, på tro og ære, men for meg kan den like godt gå en runde til til 12-15 kr som ned til 10-20 øre. Galskap har vi sett før, og dette er et perfekt case for galskap.
Det som forundrer meg, er hvor sjokkerte "de voksne", altså de som skriver i avisene, blir hver gang dette skjer. Og hvor bekymret de er for de stakkars småsparerne som lar seg lure. Hvorfor er det ingen som tar dette fenomenet på alvor og ser på hva som egentlig skjer? Jeg synes faktisk det er ekstremt interessant og er ikke overbevist om at alle som handler er idioter. Det går handler som er mye for store til at dette bare drives av trygdemisbrukere. Noen handler i disse papirene med en bevisst strategi, men det er neppe dem som sitter og hausser på HO og legger ut rakettemojier...
Redigert 26.07.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare