Om prosentregning og sånnt.

telefusken
KOA 22.10.2018 kl 18:21 2545

"Fryktløs" er tydeligvis full av overmot i dag...

"fryktløs
I dag kl 15:09 72
Takk Felex! Samtidig vil jeg få gratulere spåmannen med at nå er vi 100% under kursmålet hans på 15kr. Fikk også slengt etter meg at jeg var på bærtur da jeg skrev at krakkaksjen lett kan bli kjørt under 6kr og kanskje 5kr. Nå er det vel rundt 10 børsdager til q fremleggelsen og hvor mye står aksjen i da:=)
Redigert i dag kl 16:13"


Med såpass begrenset forståelse for prosentregning, ville jeg nok holdt litt lavere profil, og muligens vært litt forsiktig med å bruke penger på aksjer..

Forøvrig er det lite som tyder på at "krakkaksje" er dekkende. Omsatt volum er lavt med tanke på antall tilgengelige aksjer. Kveldens oppgave for "fryktløs" får bli å regne ut hvor mange prosent 255 269 aksjer blir av en total på 447 444 943. Regn gjerne ut som promille også.
Redigert 21.01.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 18:28 2530

Telefusken! Hehe skal prøve så godt jeg kan men må ta den oppgaven i kveld da jeg skal ut en tur. Jeg har lest at ved 20% fall så kaller man det et krakk men godt mulig man ikke kan kalle det for det med så liten omsetning. Men hvis et latterlig kursmål som den spåmann 15kr kom med og aksjen ligger i kr 7,50 så er det i mitt hode 100% feil. Men tar utfordringen og prøver meg på regnestykket i kveld:=)
Slettet bruker
22.10.2018 kl 20:54 2470

Tenkte litt feil i farta. selvfølgelig har den falt 50& fra kursmål 15kr men må opp vanvittige 100% for å nå kursmålet til spåmannen. Men at man må kunne prosentregning for å drive med aksjer skjønner jeg ikke. Regner med at du er ekspert på prosentregning og solgte deg ut før krakket?

Jeg er ikke så god i prosentregning men i morgen så skal vi ned ca 2.1%. Enig du som kan dette?
Redigert 22.10.2018 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
telefusken
23.10.2018 kl 00:04 2401

Jeg har gitt mindre enn 2,50 for mine, så jeg blir ikke stresset. Mitt valg er basert på at jeg ikke har hastverk, og heller ikke behov for å trade. Andre har andre behov. Det betyr ikke at de har forstått mer. De betyr bare at de prioriterer på en annen måte.

Hvis man ikke kan prosentregning, er det lett å la seg rive med, eller gjøre midre gode valg basert på feil forståelse. Hva man har nytte av å kunne kommer nok litt an på hva man klarer å utnytte av kunnskapen. Noen lar seg f.eks. friste av store prosentavslag, selv om de kan få kjøpt en gitt vare til færre kroner et annet sted.

Det at du kaller Kongslie for spåmann, får stå for din regning. Hans vurdering var basert på tallene fra selskapet, og ikke en gjeng som gjerne vil kjøpe flest mulig aksjer til lavest mulig pris. Det hjelper ikke om de klarer å presse kursen langt ned, hvis de ikke får kjøpt særlig mange aksjer. Du ser selv at det ikke er særlig omsetning målt opp mot totalt antall aksjer. Det forteller meg at mange ikke vil selge til det som blir tilbudt, og det lover godt for fremtiden. Du kan jo spørre deg selv om hvorfor de er så interessert i å kjøpe seg opp hvis aksjen er en krakkaksje?
Slettet bruker
23.10.2018 kl 05:24 2360

Telefusken! Ja da må jeg bare gratulere med en god inngang.. jeg har en snittkurs på 9,45 så det blir vel skattefradrag i desember haha.. Lærte av en kompis og følge bølgene men her kjøpte jeg på bølgetoppen og det var en av mine værste bomkjøp i aksjemarkedet. Ha en fortsatt fin dag
Slettet bruker
23.10.2018 kl 10:34 2269

Ser ut som prosentregningenmin for dagens kurs slår til??
nival
23.10.2018 kl 13:17 2237

Hva kan vi forvente av q3 resultatet. Ser noen snakker om oppkjøp. Hva er det som tilsier det?
Slettet bruker
23.10.2018 kl 14:14 2210

De største har kjøpt veldig mye i lang tid. Nå presser dem ned kursen enten for å gi et lavt bud er en teori?.
nival
23.10.2018 kl 14:41 2188

Ok. Rart ikke noen større benytte muligheten til å ta ett jafs nå etter ett ganske stort fall. Men de avventer kanskje til q3 tallene er på bordet.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 14:48 2182

Nival! Problemet hvis det er en eller flere større som skal ta et jafs så er det ikke mye dem får i munnen uten å dra kursen opp en krone eller 2. Her herjer robotene og som du ser så er det småsalg og lite volum og umulig å få kjøpt større ordre på disse nivåer. Mener nå jeg da.
nival
23.10.2018 kl 15:13 2160

Ser de er flinke til å presse ned så fort det går noen øre opp. Ikke lett å vite hva som skjer her. Men ett oppkjøp er ikke umulig. Men da bør det skje noe før q tallene for hvis de er bra så blir det ikke så lett å holde den igjen.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 15:30 2145

Ja jeg regner med at de presser kursen 2% i dag. På fredag dupper vi under 7kr så får vi se om det kommer et bud :=)