Jin Mei

BREAKING!

Jin Mei, den ene av de to panamaxene som har vært fastlåst i lengre tid, har forlatt Bayuquan, og ligger nå for anker i Jingtang!!
Mulig det kan sette litt fart på kursen, før q2?! 🤘🎉

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689017/mmsi:477733500/imo:9527142/vessel:JIN_MEI/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 21.07.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
mithra
21.07.2021 kl 23:18 980

ikke før den har fått nytt oppdrag

Jeg tror ikke fartøyet kan ta ny last før det har vært i dokk og bunnsmørt, det er grenser for hvor lenge det kan ligge stille i varmt sommervann, uten øket begroning.

Godt de kjøpet et nytt da, som kan ta over for dette som har ligget støkk under hele rallyet, aksjonærene betaler
Redigert 23.07.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
bubby
23.07.2021 kl 17:44 676

Long igjen med sure druer. Det er alltid aksjonærer som betaler når selskapet handler. Selskaps profitt kan reinvesteres for å øke selskapet verdi og lønnsomhet. Den såkalte ekspert Long kjenner ikke dette. Druer er søte men sure for Long.
Redigert 23.07.2021 kl 17:47 Du må logge inn for å svare

Det får vi nå se på. 😎
Blir det aldri bra nok for deg??
Bare en liten måned til q2, tror det blir å dra seg til fremover! 🤘🎉
fylla12
23.07.2021 kl 18:08 643

Jin Mei Ifølge marinetraffic fortsatt "At Anchor"

Det er litt kjedelig fordi det er stort for behov for frakt.

Skipet har, etter all sannsynlighet, losset og ligger til ankers i påvente av at rederiet bestemmer seg for hvilket verksted det skal gå til. Jeg tror ikke at liggetiden i i Kina har skjedd uten betaling, det er regler for slikt.

Kun hvis det kommer utbytter som 5% / aksjekurs eller bedre i kvartalet er det godt nok, for slike drybulk case er det flere av der ute akkurat nå.
Alt under er stryk.i dagens marked.

Hva Jinhui tjener er egentlig uinteressant så lenge de ikke havner i rette lommer, så nå er det opp til eksamen i q2.
De bør i sannhetens navn utbetale minst 50 øre aksjen i dette fantastiske Supra markedet, det har jeg 0 tro på og slik lyder også historien.
En 10 øring er stryk, får ikke aksjonærene vil aksjen stupe
Redigert 23.07.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare

Når forholdene har ligget til rette for det, så har de betalt utbytte. Ettersom gjelden er betydelig lavere enn tilfellet var før de to siste utbyttene, og selskapet tjener penger som aldri før, velger jeg å være optimistisk.
Tviler for at de tør å være noe dårligere enn Belships som har vedtatt utbytte for q2.
Greia med Jin, er at de holder kortene ekstremt tett til brystet, og kommuniserer ingenting utover det som forplikter. At de ikke lover mer enn de kan holde, bør ikke holdes imot dem. 😎
Redigert 23.07.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
mithra
23.07.2021 kl 22:44 475

Hvis rederiet har alternative investeringsmuligheter som gir roi over 12%, bør de begrense utbytteutbetalingene til et minimum.

Når en aksje i stigende trend utvikler en slik formasjon så er sjansen betydelig større for break out. Her kan det bli fort dobling på meget kort tid. Eksempel aksjer som EPR og NHY.
Sitter rolig og venter dobling og mulig til 30 før jul.

Utbytte betyr null for meg, tar heller oppgang i aksjen slik som i andre selskap som jeg er aksjonær i, får utbytte i Sub feks det gir ikke mye igjen til meg da den aksjen står på stede hvil selv om de betaler 5% i utbytte.( er ikke mot utbytte, poenget er at oppgang i kursen er mye viktigere)

En dobling i dette rederiet kan du bare glemme, da skal i så måte Golden ocean først gå til 250 kroner, noe jeg har svært liten tro på.
De beste bulk rederiene vil gi 4-7% dividende/ dagens aksje kurs i q2, q3 vil vi trolig se opp mot 10%/ dagens aksjekurs.
Da skal en ikke satse på historieløse Jinhui som invest case, men for all del, bare kjør på, men ha det på minnet, betaler de ikke ut som andre rederier vil aksjen stupe.
Dette rederiet har som historie å proppe lommene fulle på 2 kinesiske brødre, jeg ser ingen grunn til at pølsefingrene ikke også denne gang er like grådige, snarere tverdt om.
Redigert i går kl 10:44 Du må logge inn for å svare

Gikk nå fra 3 til 11,2 uten utbytte, da var long med en stund, tror han vil inn i aksjen til lavest mulig pris så da kommer baissingen i alle former, vi skal opp etter inntjening og resultat og det er det investorene ser etter, ikke 50 øre i utbytte!

Long glemmer at det var han som skrev JIN skal i denne syklusen skal til 30. Det er klart at han eide aksjen da. Nå er han ute og vil inn igjen. Døren er stengt på 9 tallet. Om du vil inn så må du betale 9kr aksjen. Jeg er enig med deg det du skrevet i mars Long vi skal opp i 30kr til Jul.