Jin Mei

Natt1369
JIN 21.07.2021 kl 20:26 5002

BREAKING!

Jin Mei, den ene av de to panamaxene som har vært fastlåst i lengre tid, har forlatt Bayuquan, og ligger nå for anker i Jingtang!!
Mulig det kan sette litt fart på kursen, før q2?! 🤘🎉

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689017/mmsi:477733500/imo:9527142/vessel:JIN_MEI/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 21.07.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
mithra
21.07.2021 kl 23:18 4879

ikke før den har fått nytt oppdrag
Natt1369
23.07.2021 kl 15:39 4679

BREAKING!!

Jin Lang forlatt Dandong harbour, og satt kursen mot sør-korea! 🤘🎉

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG
Lim Gordon
23.07.2021 kl 17:13 4617

Jeg tror ikke fartøyet kan ta ny last før det har vært i dokk og bunnsmørt, det er grenser for hvor lenge det kan ligge stille i varmt sommervann, uten øket begroning.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 17:15 4610

Godt de kjøpet et nytt da, som kan ta over for dette som har ligget støkk under hele rallyet, aksjonærene betaler
Redigert 23.07.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
bubby
23.07.2021 kl 17:44 4575

Long igjen med sure druer. Det er alltid aksjonærer som betaler når selskapet handler. Selskaps profitt kan reinvesteres for å øke selskapet verdi og lønnsomhet. Den såkalte ekspert Long kjenner ikke dette. Druer er søte men sure for Long.
Redigert 23.07.2021 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.07.2021 kl 17:50 4565

Det får vi nå se på. 😎
Blir det aldri bra nok for deg??
Bare en liten måned til q2, tror det blir å dra seg til fremover! 🤘🎉
Slettet bruker
23.07.2021 kl 18:08 4540

Jin Mei Ifølge marinetraffic fortsatt "At Anchor"

Det er litt kjedelig fordi det er stort for behov for frakt.
Lim Gordon
23.07.2021 kl 18:15 4528

Skipet har, etter all sannsynlighet, losset og ligger til ankers i påvente av at rederiet bestemmer seg for hvilket verksted det skal gå til. Jeg tror ikke at liggetiden i i Kina har skjedd uten betaling, det er regler for slikt.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 20:43 4459

Kun hvis det kommer utbytter som 5% / aksjekurs eller bedre i kvartalet er det godt nok, for slike drybulk case er det flere av der ute akkurat nå.
Alt under er stryk.i dagens marked.

Hva Jinhui tjener er egentlig uinteressant så lenge de ikke havner i rette lommer, så nå er det opp til eksamen i q2.
De bør i sannhetens navn utbetale minst 50 øre aksjen i dette fantastiske Supra markedet, det har jeg 0 tro på og slik lyder også historien.
En 10 øring er stryk, får ikke aksjonærene vil aksjen stupe
Redigert 23.07.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.07.2021 kl 21:15 4414

Når forholdene har ligget til rette for det, så har de betalt utbytte. Ettersom gjelden er betydelig lavere enn tilfellet var før de to siste utbyttene, og selskapet tjener penger som aldri før, velger jeg å være optimistisk.
Tviler for at de tør å være noe dårligere enn Belships som har vedtatt utbytte for q2.
Greia med Jin, er at de holder kortene ekstremt tett til brystet, og kommuniserer ingenting utover det som forplikter. At de ikke lover mer enn de kan holde, bør ikke holdes imot dem. 😎
Redigert 23.07.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
mithra
23.07.2021 kl 22:44 4370

Hvis rederiet har alternative investeringsmuligheter som gir roi over 12%, bør de begrense utbytteutbetalingene til et minimum.
bubby
24.07.2021 kl 10:01 4241

Når en aksje i stigende trend utvikler en slik formasjon så er sjansen betydelig større for break out. Her kan det bli fort dobling på meget kort tid. Eksempel aksjer som EPR og NHY.
Sitter rolig og venter dobling og mulig til 30 før jul.
bulkinvest
24.07.2021 kl 10:28 4212

Utbytte betyr null for meg, tar heller oppgang i aksjen slik som i andre selskap som jeg er aksjonær i, får utbytte i Sub feks det gir ikke mye igjen til meg da den aksjen står på stede hvil selv om de betaler 5% i utbytte.( er ikke mot utbytte, poenget er at oppgang i kursen er mye viktigere)
Slettet bruker
24.07.2021 kl 10:43 4196

En dobling i dette rederiet kan du bare glemme, da skal i så måte Golden ocean først gå til 250 kroner, noe jeg har svært liten tro på.
De beste bulk rederiene vil gi 4-7% dividende/ dagens aksje kurs i q2, q3 vil vi trolig se opp mot 10%/ dagens aksjekurs.
Da skal en ikke satse på historieløse Jinhui som invest case, men for all del, bare kjør på, men ha det på minnet, betaler de ikke ut som andre rederier vil aksjen stupe.
Dette rederiet har som historie å proppe lommene fulle på 2 kinesiske brødre, jeg ser ingen grunn til at pølsefingrene ikke også denne gang er like grådige, snarere tverdt om.
Redigert 24.07.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
bulkinvest
24.07.2021 kl 10:50 4180

Gikk nå fra 3 til 11,2 uten utbytte, da var long med en stund, tror han vil inn i aksjen til lavest mulig pris så da kommer baissingen i alle former, vi skal opp etter inntjening og resultat og det er det investorene ser etter, ikke 50 øre i utbytte!
bubby
24.07.2021 kl 14:36 4089

Long glemmer at det var han som skrev JIN skal i denne syklusen skal til 30. Det er klart at han eide aksjen da. Nå er han ute og vil inn igjen. Døren er stengt på 9 tallet. Om du vil inn så må du betale 9kr aksjen. Jeg er enig med deg det du skrevet i mars Long vi skal opp i 30kr til Jul.
Slettet bruker
25.07.2021 kl 08:46 3872

Nei, jeg skal ikke inn i Jin på 9 kroner, har jeg skrevet endel ganger,
Jeg satser i ordentlige solide bulk rederier der aksjonærene blir belønnet likt og hvor der garantert kommer solide store utbytter,dvs Star og Gogl.

Hvorfor i himmelens navn skal en ha Jin aksjer da? Når historien i Jin sier at ´alt´ går til 2 kinesere både i gode og dårlige tider?
Og ja, jeg kan love deg at Jin vil stupe hvis det ikke kommer utbytte for q2 samtidig som Gogl deler ut 4-5 kroner, de fleste vil kaste sine Jin aksjer i bøtta og krype over i Gogl.
Sitter ikke på svaret hva Jin kommer til å gjøre i q2, lener meg kun på historien og den tilsier skralle utbetalinger til aksjonærene, men fulle lommer til 2 brødre.
Redigert 25.07.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2021 kl 12:02 3765

Jeg deltar ikke i noen fanclub av brødrene jeg heller, så det er sagt. Jeg tror imidlertid du feilvurderer effekten av eventuelt lite eller intet utbytte etter q2. Hadde JIN vært tilnærmet fullpriset, på linje med andre bulkselskap, la oss si til kurs ca 30, ville lite eller intet utbytte åpenbart være egnet til å senke kursen vesentlig. Dagens kurs på 9 priser imidlertidig ikke inn noe utbytte å tale om. Hadde markedet forventet utbytte i JIN på linje med peers, ville utvilsomt kursen nå vært vesentlig høyere enn 9. Selvsagt kan melding om lite eller intet utbytte medføre en dupp i kursen, som etter q1, men den vil trolig være liten og kortvarig.

Etter mitt syn er aksjen nå omtrent like underpriset som da flere av oss fikk kjøpt den rundt 3,50 ved/etter årsskiftet, hensett til inntjeningsøkningen og stigningen i skipsverdier siden da og forventet utvikling. Stigningen i skipsverdier omfatter nok også flere av skipene JIN har kjøpt fra og med årsskiftet.:-)
bubby
25.07.2021 kl 14:13 3710

Helt enig med deg Gjestemann. Det er ikke lenge til før Long forlater forumet når JIN toget kjører videre mot 30.
Redigert 25.07.2021 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
26.07.2021 kl 15:06 3484

4 til 5 kror lol det blir neppe så mye, men det er egentlig ikke så mye heller. En gogl aksje koster 86 kr. Hvis jinhui betaler ut 50 øre pr aksje så er det jevnbyrdig med ditt eksempel. 50 øre høres skralt ut ja men det er ikke verre enn i gogl. I tillegg kan jinhui gå som et lokomotiv mot 20 kr på få dager hvis noen vil inn i aksjen

NB beste utbytte gogl på 10 år er 0.25 dollar. Det er 2.20 kr
Redigert 26.07.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2021 kl 15:16 3467

Mulig du syns 4 kroner er lite, helt realt det, uansett er det nok trolig 4 kroner mer en det blir på deg her i Jin, slik er historien og den fortsetter nok.
Dessuten så dummer du deg ut ang Gogl, ikke belær noen om Gogl,

Vi som kjenner historien i Gogl i bulltime vet hva vi vil får og det er alltid fra øverste hylle, derfor vil også aksjen stige friskt fremover i takt med utbetalinger av fine dividender.

Og når syklusen bikker ned, da skal du selvfølgelig ikke eie noen bulk aksjer, da går alt på trynet, i Gogl som i alle andre bulk aksjer, men den historien tar vi om et 1,5 års tid.
Redigert 26.07.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
tankardjr
26.07.2021 kl 15:25 3445

Jeg synes 2.2 kr er lite ja når en aksje koster 86 kr. Betaler de ut 1 kr nå som alle tror på mer så svir du skjorta i gogl. I jinhui går det ikke Ann å svi noe skjorte. Her blir det opptur uansett men spørsmålet blir når da.

1 kr er ca den vanligste dividende utbetalingen i gogl. I jinhui så har det vært en del av 0.20 kr pr aksje. Men jinhui kan klinke til
Redigert 26.07.2021 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2021 kl 15:30 3433

:-)))
Lykke til videre i Jin tankardj
bubby
26.07.2021 kl 17:40 3362

Druer er søte men ikke for Long.
tankardjr
28.07.2021 kl 17:30 3015

Supramax Fearnleys

Atlantic side tonnage vs cargo remains quite balanced and seems it will remain flat true out the week. Small Supramax in the Black Sea is reported fixed just below 50k for a trip to Far East, while East Med to West Africa is being done at 45k on Ultramax.
Many vessels are still stuck in the CJK area which we expect will put a pressure on the tonnage situation next week - meanwhile Supras are fixing 27k for Indo runs and 33k for Pacific runs.
We expect an ongoing strong market which keep frustrating charterers.
Superoptimist
28.07.2021 kl 17:58 2983

For meg, og sikkert også mange andre, er det utrolig at et slikt selskap, som så få vet om og forstår, tillates å være registert som selskap på OSE. For meg, og sikkert mange flere, er selskapet med sine 2 " JIN vinnerbrødre" ikke langt unna Oslogutten Fredriksen. Igjen, money og religion er veien til vårt "endeligt"!
Natt1369
28.07.2021 kl 21:26 2878

Takk for innsiktsfullt og saklig innlegg! 🤡
Slettet bruker
29.07.2021 kl 16:30 2633

Er det du som tar til fornuften nå?
Hvis Supra topper ut nå og vender ned, da kan det bli 9-6-3 svarte natta
Redigert 29.07.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Natt1369
29.07.2021 kl 17:02 2591

Supra holder seg fin den! 🎉🤘
Forstår du er frustrert, ettersom du har gnålt om at supra skulle vende ned siden i februar! 🤡

Foreslår at du høyner de aksjene du drømmer om på 7,70, så kanskje du får være med på himmelferden, du også! 😎
Du må innrømme at det var rimelig amatør-messig å selge alt på 8?! 🤡

Ingen ved sinne fulle fem selger 3 uker før resultat-slipp! 🎉🤘😁
Idag har forresten Jin Mei losset skipet i Jingtang, og det passer jo bare helt utmerket at panamax ser ut til å vende nordover igjen! 🤗 Får håpe de må vente en ukes tid til, før begge skipene er klar for nye oppdrag. 💪
bulkinvest
29.07.2021 kl 17:07 2579

Natt1369 koselig å være aksjonær i Jinhui, blir en fin høst med knallrater, har solgt flere andre poster i forskjellige selskap, men Jin blir værende da jeg tror på et godt kursløft!
bubby
29.07.2021 kl 17:16 2558


Dagens aksje
Jinhui Shipping and Transportation (JIN) Kurs 9.04, 28. jul 2021
chart

Jinhui Shipping and Transportation ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen tester støtten ved cirka 9.00 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 9.00 kroner vil utløse et salgssignal. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Slettet bruker
29.07.2021 kl 17:27 2533

Masse morsomme figurer i innleggene biter ikke på meg, sikkert ikke på andre eller.
Den eneste nytten det har er å avsløre en hel del om din alder.
Jinhui dreier seg ikke om de mest rettferdige guttene innen tørr last .
Redigert 29.07.2021 kl 18:06 Du må logge inn for å svare
bubby
29.07.2021 kl 17:38 2513

Hvis du ikke har aksjer i JIN så bør du ikke skrive som mor Terrasse på dette forumet. Det ser seg selv at du angrer på din tidlig exit og frustrasjon for å få disse aksjene tilbake på 7,70. Jeg har skrevet tidligere flere ganger at druer er søte og det vet alle utenom deg, derfor de vil ikke selge druer til 7,70.
Slettet bruker
29.07.2021 kl 17:47 2489

Vel, man kan ikke angre på 150% avkastning, det blir nok noe feil fremstilling fra din side.
Jeg observerer at enkelte haussere her har eid Jin siden 2019, de er altså nå i break, eller bikker ca 10% avkastning og det skal lite til før de er i minus igjen,

Enda et kvartal uten utbytte f.eks.

Skulle de f.eks finne ut at gresset er grønnere på andre sia, i Gogl f.eks som vil utbetale meget store utbytter, og de begynner å selge aksjer på 8-9 som de kjøpte i 2019, da kan det bli ekkelt her.

Bli bare ikke sittende fast i klisteret når dette vender ned atter en gang.
Ellers ønsker jeg alle i Jin lykke til over q2 presentasjonen.
Redigert 29.07.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
29.07.2021 kl 18:10 2436

Tusen Takk long :-)
bubby
29.07.2021 kl 18:15 2424

Tusen takk shortsitinbulk. I så fall kan du få aksjene dine tilbake. Hvis din ønske for oss om lykke oppfylt så må du dessverre vente en stund for JIN aksjer.
Redigert 29.07.2021 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
Natt1369
29.07.2021 kl 18:20 2411

Du er fæl til å skryte, men tviler sterkt på at du noensinne kommer til å gjøre det stort, ettersom du har forsøplet forumet her inne i rundt 20 år. 🤡
Jeg kan ikke innbille meg at en som har slått seg opp på børs, tilbringer såpass mye med tid her inne.
Jeg søker, og deler, først og fremst informasjon med likesinnede, kunnskap tilegnes best på egenhånd.

Alt som kan linkes til, og ettergås mht. fakta, leses med stor interesse. Der kommer nok du dessverre til kort, har til gode å finne noe som helst av verdi i synsingen din. 🤡🤡🤡
bubby
30.07.2021 kl 11:41 2162

Kanskje du har 150% avkastning ok men, hva gjør du her i dette forumet bruk disse penger. Å være på dette forumet med usaklig negativ spådommer viser at du angrer eller ikke hadde 150% avkastning likevel og kjøpte ikke på 3 men 6 og gikk ut før 8 og vil inn igjen. Kjenner din frustrasjon og desperasjon.
tankardjr
01.08.2021 kl 15:16 1827

Fredriksen har også pølsefingre. Han økte sin eierandel i selskapet ved siste korsvei i selskapet i den rettede emisjonen. Brødrene i jinhui eier ikke mer i eget selskap enn Fredriksen eier i eget selskap. Men eier strukturem er annerledes med jinhui holdings som Brødrene har styring på.

Golden Ocean Group is a Norwegian dry bulk transport company registered in Bermuda. The company was established as part of Frontline in 2004 and is listed on the Oslo Stock Exchange. 35% of the company is owned by John Fredriksen.

The fleet consists of 24 own vessels (20 under construction), 22 chartered vessels (7 with the option of purchase), 7 bareboat vessels (all with the option of purchase), 10 vessels under commercial management (8 oil tankers, two size vessels under construction ) and 9 sold when delivered to the yard. 16 of them are capesize, 56 are panamax, of which 1 capesize and 8 panamax are sold upon delivery from the shipyard.

The fleet is managed by the Norwegian company Golden Ocean Group Management AS, headed by Herman Billung.

Nå er det leide skipene kjøpt opp og Fredriksen har enda høyere eierandel. Men det er med andre ord masse linket business i golden ocean.

NB fortsatt leier golden ocean 11 skip. De administrer 56 capesize og 35 Panamax og 3 ultras. Poenget mitt er at golden ocean er et vanskelig selskap å eie. Capesize ratene går også opp og ned som en jojo. Supraer er mye mer stabilt når det gjelder rater.
Redigert 01.08.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare