***LISTHAUG*** BOKA - SYLVI TIER IKKE - HENGER BJELLA PÅ KATTEN

Slettet bruker
22.10.2018 kl 21:29 2250

Hei venner:))


Og...løp og kjøp - høstens viktigste bokutgivelse er her og det mangler ikke på politiske gullkorn og spissformuleringer - silkehanskene er kastet og særlig Araberpartilederen får det glatte lag...ZnageZz....


«Bildebruken er tøff», sa noen. Det er faktisk sånn noen av disse terroristene ser ut. Teksten var for rett frem, mente andre. Jeg syntes den beskrev godt hva vi står oppe i, skriver Listhaug, om Facebook-innlegget som ledet til hennes avgang som justisminister.

Om morgenen fredag 9. mars vekket Listhaug sine langt over 100.000 følgere i sosiale medier med et bilde av terrorister fra den somaliske Al-Shabaab-militsen. Bildet var ledsaget av teksten: «Ap mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet».

– Selvsagt hadde jeg ventet debatt og mye kritikk, men måten dette ble vridd og vrengt på, karikert og fremstilt som noe helt annet enn det var, gikk mye lenger denne gangen enn det hadde gjort tidligere. Et innlegg som egentlig handlet om å frata terrorister statsborgerskapet, ble omgjort til å nøre opp under hatet massemorderen Anders Behring Breivik stod for, skriver Listhaug.

https://www.nrk.no/norge/listhaug-forsvarer-terror-utspillet_-hevder-store-fikk-henne-til-a-grate-1.14259409


-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla


Redigert 22.10.2018 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Sotah
22.10.2018 kl 21:37 1772

Jeg så ikke at du hadde lagt ut en tråd, sorry. Så jeg flytter mitt eminente utspill hit:

Jeg har lest det jeg orka av det, og lurer på om tittel på boka er "Dakar meg". Ekstremsutring, det lille jeg fikk med meg. Damen er særdeles bitter, ser det ut til. Menigheten her er vel ikke enige i det heller. Hver sin smak, og enhver må lov til å skrive bok.
Redigert 22.10.2018 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 21:59 1830

Jeg skal kjøpe boka og gleder meg stort til å lese den.
En bok som er fri for politisk korrekthet skal bli en fornøyelse å lese.
Håper den byr på mange pinlige sannheter om Ap som enn så lenge ikke har tålt dagens lys.
Slettet bruker
22.10.2018 kl 22:00 1827

Hei folkens:))

Og...den tidligere Justisministeren gir et godt innblikk i det sjofle spillet som utspant seg da hun ble felt etter at Araberpartiet hadde kokt sammen en røre av usannheter og utspill i sosiale medier - men det skrev vi jo om allerede samme dag:))...ZnageZz....


– Først etter en hel arbeidsdag kommer det en Twitter-melding fra kommunikasjonsrådgiver i Ap, Bjørn Tore Hansen, som kobler innlegget mitt på Facebook til 22. juli ved å si at akkurat 9. mars, dagen jeg la det ut, er premieredagen for filmen om Utøya. Ingen gjorde denne koblingen før dette, men etter denne Twitter-meldingen eksploderte det. AUF-leder Mani Hussaini hoppet på, det samme gjorde tidligere AUF-leder Eskil Pedersen. Først formiddagen etter kom de store kanonene i Arbeiderpartiet på banen. De rullet ut de nøye planlagte innleggene til Jonas Gahr Støre og Raymond Johansen. Fra tiden min i First House har jeg god innsikt i hvordan Ap jobber med å innarbeide begreper og stemple motstandere og deres politikk. Når de har bestemt seg for en strategi, setter de i gang et voldsomt apparat av representanter, ansatte og partilojalister som pøser ut det samme budskapet i sosiale medier. Stempling er en effektiv måte å diskreditere motstanderen din på, og Ap er nok blant de mest kyniske i bransjen når det kommer til bruken av det som hersketeknikk.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
balder72
22.10.2018 kl 22:18 1812

Ap er satans sendebud. Det triste er at høyresiden med Erna i spissen er litt smittet av samme galskap.
Slettet bruker
22.10.2018 kl 22:35 1798

Er vi ikke ferdig med den saken? Blablabla facebook. Skriver hun noe om hvordan KrF sleiker imamer? Går hun Sandberg i næringen og gir KrF skylden for terror rekruttering? Eller har hun dempet de verste av glosene rettet mot Hareide og hans menn for ikke å skade regjeringen?
Redigert 22.10.2018 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 22:45 1784

Hei dirkelizten/folkens:))


Og...hun kaller bare en spade for en spade - og Araberpartiet har mange brudne skår i krukka, vettu - det skal de ha - imamryggsleikeren som trasket barbeint rundt fra moske til moske levner hun heller ingen ære....


Boken hennes lever i det hele tatt liten tvil om hva Listhaug mener om Jonas Gahr Støre:
– Uansett hvor mye Støre og Ap skal snakke om Utøya fremover, tror jeg ikke at de kommer til å tjene noen velgere på det. De vant heller ingenting på å løfte frem partiet Rødt ved å støtte mistillitsforslaget deres mot meg. Så lenge Ap ikke har en politikk som løser utfordringene folk er opptatt av, og har Jonas Gahr Støre som leder, kan jeg ikke se hvordan de skal greie å løfte seg til gamle høyder. Støre har én standard for andre og gjør det motsatte selv. Han er vel det tydeligste eksempelet på den elitistiske dobbeltmoralen i Norge.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Riot
22.10.2018 kl 22:52 1775


HENGE BJELLA PÅ KATTEN.......Nja skriva på sociala medier, eller bok med bilder.......nej det är inte att HENGE BJELLA PÅ KATTEN.
Jag som svensk upplever henne bara som inskränkt, ourban helt enkelt.

Slettet bruker
22.10.2018 kl 23:00 1767

Du er bare furten fordi hun tok med seg noen journalister til svenske tilstander.
Riot
22.10.2018 kl 23:08 1759


Det var ett sådant tillfälle där hon inte förstår dynamiken, hon tror på Jesus, hon tror hon är ledd på rätt väg.....förstockad helt enkelt.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 07:49 1701

Hei Riot/folkens:))

Og...hold deg til Rosengård dagblad du Riot - det er best slik, vettu...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Daniel_K
23.10.2018 kl 10:02 1677

Stakkar Silvi. Fikk aldri til noe som minister og så mistet hun jobben også. Nå er det grinekor i åra fremover.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 10:33 1743

Hei folkens:))

Og...boka til den tidligere Justisministeren med gull korset rundt halsen og smilet om munnen er spekket med gode resonnementer og fremtidsrettede vurderinger - en selvskreven gave under alle juletrær om vel to måneder - særlig har hatpredikantene i Araberpartiet med følge og de som sleiker imamer oppetter ryggen mye å lære av den velskrevne boka....


Listhaug kommer også med et stikk til norske journalister, som hun mener i hovedsak er enige med innvandringsliberale politikere.

– Politikerne som ønsker å øke antallet innvandrere til Norge, blir dessverre nesten aldri konfrontert med konsekvensene av sin politikk av den politisk korrekte pressen. De fleste journalister er jo enig med dem. Så lenge man ikke føler konsekvensene tydelig på kroppen, kan det være hyggelig å fremstå som snill og god. Virkeligheten er at de valgene vi tar i dag, har stor betydning for det norske velferdssamfunnets fremtid. Den dagen vi kjenner konsekvensene på kroppen, kan det være for sent å stoppe utviklingen. Da kan kutt i velferdsordninger som vi har tatt for gitt i Norge, være et faktum. Det er ikke et problem for dem med penger, men det blir et stort problem for folk flest og dem som har lite. Hvis vi skal greie å sørge for at eldre i Norge skal ha en verdig alderdom i fremtiden, må vi tørre å ta noen tøffe valg.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
23.10.2018 kl 10:52 1734


Listhaug i mars 2018: "- Jeg ønsker at Jonas Gahr Støre aldri skal bli statsminister, jeg mener han ikke er egnet til det."
Listhaug i april 2018: "- Jonas Gahr Støre skal aldri bli statsminister i Norge!"
Listhaug i mai 2018: "- Så lenge det er pust i meg skal jeg gjøre alt jeg kan for at Jonas Gahr Støre aldri blir statsminister."

Så slipper hun altså en bok akkurat samtidig som KrF står midt oppi et viktig valg og vil kunne provoseres til å velge Støre som statsminister....
Hadde Listhaug virkelig ment noe med at hun vil unngå Støre som statsminister, så hadde hun ventet de få dagene som gjenstår til etter KrFs landsmøte.

Men neida - det valgte hun altså ikke å vente på.
Ironisk nok kan Listhaug selv bli en stor del av årsaken til at landet risikerer å få Støre....
Daniel_K
23.10.2018 kl 11:00 1726

hehe dama kompanserer manglende gangsyn med å være stor i kjeften. Hun har endt opp som en gretten, bitter liten dame
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:17 1716

Hei folkens:))

Og...hehehe - den tror du vel ikke på selv en gang, Daniel - mange i KRF støtter den tidligere Justisministeren i valget mellom imamryggsleikeren og den kristen bondejenta fra Sunnmøre - Listhaug poengterer også at hun aldri vil beklage noe som helst fra Stortingets talerstol igjen etter den famøse forestillingen da imamryggsleikeren og Araberpartiet oppkonstruerte føleri da Listhaug ville sette nasjonens interesser foran rettssikkerheten til terrorister - at hoire var uten ryggrad og ikke stod opp mot våset fra Araberpartiet med følge sier også sitt - hadde Erna satt skapet på plass fra dag en hadde utøya kortet aldri blitt satt i spill....



– Etter hvert ble det klarere for oss at Facebook-saken var uhåndterlig. Det var lange dager med mange tanker om hva jeg skulle gjøre videre. Selv var jeg i tvil om hva som nå var riktig handlemåte. Jeg måtte beklage i Stortinget. Jeg mente virkelig beklagelsen min overfor dem som var på Utøya, og som hadde reagert, selv om jeg er helt uenig i at innlegget kunne kobles til dette. Det ble gjort av Ap selv. Som jeg regnet med på forhånd, kom ikke beklagelsen til å bli godtatt, og det rullet videre. Det var veldig vanskelig å være sikker på hva som var det rette å gjøre, men jeg var sikker på én ting: Jeg kom ikke til å beklage overfor Stortinget igjen. Dette var et spill jeg ikke ville være med på.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Daniel_K
23.10.2018 kl 11:39 1703

hehe, hun bekalget og beklaget men likevel mistet jobben. Det er det som er kilden til hennes bitterhet.
Og snart har hun sørget for at Støre blir statsminister, gjett om bitterheten vil nå nye høyder :-)
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:48 1698


Listhaug i mai 2018: "- Så lenge det er pust i meg skal jeg gjøre alt jeg kan for at Jonas Gahr Støre aldri blir statsminister."

Så er hun den av alle som velger å slippe en bok som kan provosere KrF til å innsette Støre som statsminister....
Daniel_K
23.10.2018 kl 11:50 1696

En må være FRPer for å gjøre noe så dumt :-)
Slettet bruker
23.10.2018 kl 11:51 1694

Hei folkens:))


Og...hoire faket ut da det gjaldt som mest - Araberpartiet med følge fikk fritt spillerom da Erna vaklet - zånn er det med den saken...
Listhaug i fri dressur i Stortinget som ny leder av FRP til våren vil plage Arabermedløperne i eventuell ny regjering mer enn de frykter og aner...


– Mandag 19. mars var jeg på et møte hjemme hos statsministeren. Der var stemningen svært spent. Ingen rundt bordet visste hva som kom til å skje, og ingen var sikre på om Kristelig Folkeparti virkelig ville stemme for et mistillitsforslag. I så fall var det klart at regjeringen ville gå av. Ingen forsøkte å tvinge meg til å gå av.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
velkjent
23.10.2018 kl 12:59 1659

Hun beklaget for om mulig å redde regjeringen, såpass må selv du kunne forstå. Det heter å være lojal!
Redigert 23.10.2018 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 13:02 1656

Men JBJB,

Hva synes du om at Listhaug øker risikoen for Støre som statsminister?
Hun hadde valget om å vente noen få dager, men vil likevel øke risikoen.

Synes du det er fint?
Fluelort
23.10.2018 kl 13:13 1654

Jeg er uenig med DavidM 10:52

Det at Listhaug nå kom med en bok, som avkler Støre som den gufne typen han er, kan like gjerne bidra til at tvilerne blant KrF-medlemmer og -delegater, lander på å forbli på borgerlig side, og i så måte kan vi si at boken til Listhaug kom i grevens tid, straks før KrF skal foreta en viktig avgjørelse.

Dessuten vet vi nå, etter opplysninger fremkommet de siste ukene om at Hareide i 1 år har ført hemmelige samtaler med Støre om regjeringsdannelse, at da Hareide i vår truet med å gå sammen med Støre og de andre sosialistene om å felle Solberg-regjeringen på saken om facebookinlegget til Listhaug, så hadde Hareide allerede i et halvt år ført hemmelige samtaler med Støre om å felle dagens regjering og danne en ny regjering på sosialistisk side.

Ovennevnte har gitt oss mer informasjon om hva som egentlig lå bak det syke spillet Hareide bedrev i vår, og avkler også Hareide som en råtten type, og det er viktig at dette kommer frem før KrF tar sitt valg.

Men foreløpig har ikke mediene grepet skikkelig tak i denne siden av saken og det at spillet som foregikk for å henge ut Listhaug, fra Hareide kan ha vært utført mest for å finne en påtatt grunn for å felle regjeringen, for så å iverksette planer han da allerede i 6 måneder hadde lagt i samråd med Støre, om at KrF skulle bidra til en regjering med Ap.
Redigert 23.10.2018 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
convert
23.10.2018 kl 18:18 1614

Islamsosialistene forstår ikke hvilken stjerne vår nye landsmoder, Sylvi, har hos folk flest utenfor pk-bobla i Oslo. Spesielt i KrF er Sylvi superstar. Boka vil bidra til at KrF holder seg unna Araberpartiet og slenget deres.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 19:00 1599

Hei Daniel/folkens:))


Og...boka til den tidligere Justisministeren med korset rundt halsen og smilet om munnen bidrar til at KRF velgerne oppdager hvor galt det kan gå når imamryggsleikerne i KRF ledelsen heier på sin egen utslettelse - look to Egypt og Kopternes situasjon.....


I boken kommer Listhaug med en analyse over hvorfor KrF har mistet velgere.

– Samtidig tror jeg mange kristne, både i og utenfor statskirken, ser behovet for å slå ring om den norske og kristne kulturarven. Det er noe av grunnen til at mange kristne de siste årene har forlatt KrF, skriver Listhaug.
Hun viser for eksempel til da nestleder i partiet, Olaug Bollestad, sa at det ikke var noe problem med muslimske bønnerop, så da var det ingen grunn til å forby det.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
23.10.2018 kl 19:33 1588

Oisann, der fordømte du nettopp en hel politisk gruppe som en ekte rasist ville ha gjort mot for eksempel en etnisk gruppe.

Fy faen så ufattelig DUM du er, Daniel_K. Alt du skriver er jo fullstendig tilbakestående. Hvorfor er du så DUM? Du som hater FRP’ere har jo ikke lov til å drive med samme virkemidler som du påstår de driver med. (Altså dømme hele grupper). Hvorfor gjør du det? Er du faktisk så DUM?

Hahahaha så DUM du er.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 19:48 1567

Daniel_Kuk er så dum at det er pinlig.
Det eneste han bør gjøre nå er å forlate forumet og kommer han noen gang tilbake bør det være med et nytt nick.
Fluelort
23.10.2018 kl 20:02 1562

NRKs Dagsrevyen omtalte i kveld boken til Listhaug. Det ble en selsom opplevelse.

Vanligvis når Dagsrevyen omtaler en bokutgivelse, har nyhetssendingen med et lengre intervju av bokutgiveren, men slik ble det ikke med denne omtalen. Dagsrevyen hadde avsatt bra med tid til å omtale boken, men i motsetning til det som ellers er vanlig, med da å ha med et intervju av bokutgiveren, i dette tilfellet Sylvi Listhaug, så hadde Dagsrevyen innslag med intervjuer av flere personer som har noe å utsette på påstander i boken.

Jeg vet ikke om NRK fører statistikk over hvor lenge bokutgivelser fra ulike aktører i det norske politiske landskapet omtales i Dagsrevyen, men om så er tilfelle, kan NRK antakelig slå i bordet med statistikk som viser at Sylvi Listhaugs bok ble viet like lang omtale i Dagsrevyen som andre bokutgivelser fra fremstående norske politikere. Det er bare det at det er svært stor forskjell på å ha et langt intervju med bokutgiveren, og det å bare intervjue andre om hva de mener om boken, og så unnlate å intervjue forfatteren. Men hvis NRK fører statistikk over tidsbruk, kan NRK fortelle halvsannheter og lyve med statistikken hvis det ikke nevnes konkret hvordan en bokutgivelse omtales.

Det er nokså utenkelig at NRK ville omtalt en bokutgivelse fra en kjent norsk sosialistisk politiker, eller noen av de andre PK-korrekte i samfunnet, uten å avsette tid til å intervjue bokutgiveren. Senere i kveldens sending, omtalte Dagsrevyen for øvrig boken til fotballtrener Åge Hareide, og da var det han som ble intervjuet av NRK. Det skulle vært interessant å få vite om Listhaug har fått en forespørsel eller ikke om å stille til intervju i Dagsrevyen.
Redigert 23.10.2018 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
even25
23.10.2018 kl 20:15 1552

Listhaug er Fremskrittspartiets største problem. Det finnes neppe noen norsk politiker i dag som har et mindre velgertekke utover den harde kjernen i sitt eget parti.
Så lenge Listhaug beholder en fremtredende rolle i partiet, forblir hun bremseklossen mot at partiet kan nå gamle høyder.

Ved å rope om oppmerksomhet midt under KrFs fomlete veivalg, har hun i alle fall minnet mange fylkesårsmøter på hvorfor de bør sky høyresiden.

Slettet bruker
23.10.2018 kl 20:25 1543

Slapp av og ro ned. Du er bare blitt oppskremt av kampanjepressen.
Sylvi er ei fin jente vokst opp med fjøs. Du er veldig sart.
Slettet bruker
23.10.2018 kl 20:58 1532

Jeg garanterer at den terningen Dagbladet trillet bare hadde 2´ere. Enten det eller de har kastet og kastet til de fikk 2.
https://www.dagbladet.no/kultur/listhaugs-manifest-er-tynn-politisk-suppe/70348329
Terningkast 2
Fluelort
23.10.2018 kl 21:09 1521

Ved å benytte betegnelsen "manifest", i stedet for "bok" som ville vært det mest naturlige her, viser Dagbladet og venstresiden hvordan de jobber iherdig for på grovt usaklig vis å knytte Listhaug til 22. juli-tragedien, Utøya og Breivik. Ordet "manifest" er blitt en noe belastet betegnelse i Norge de senere år, da betegnelsen ofte har referert til terroristen Breiviks mye omtalte "manifest".

Dessuten har Dagbladet bevisst valgt å benytte et bilde av Listhaug der også Frps Keshvari er med på det samme bildet, han som nylig måtte trekke seg fra verv pga. mulig svindel med reiseregninger. Signalene er ikke til å ta feil av, MSM kjemper det de kan i forsøk på å assosiere Listhaug med noe negativt.
Redigert 23.10.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 23:05 1492

"förstockad" Det høres ut som noe helsvensk.
Daniel_K
24.10.2018 kl 09:04 1454

Jeg kaller en spade for spade. De fleste frpere er dumme mennesker (lav utdannelse, lav kunnskap, fordømsfulle, svindlere osv), vi har nok statistikk på det. Jeg forstår at du føler deg truffet og blir sur men sant skal likevel sies.
Daniel_K
24.10.2018 kl 09:08 1453

jeg tror terningen manglet et tallet.

haha, Listhaug dummer seg ut til de grader. De eneste som jubler for hennes sure utbrudd er ekstremister fra ytre-høyre. Resten ler av henne. Noen må fortelle henne hvor latterlig hun er.
Prelle
24.10.2018 kl 10:14 1443

På Facebook tar Sylvi 2'eren fra Dagbladet som et kvalitetsstempel av boka......
I saker vedr. Trump og Frp har også Dagbladet null troverdighet!
Hun trenger ikke medias forutsigbare bokomtaler,for boka selger seg selv på sosiale medier.
Redigert 24.10.2018 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 10:26 1439

Fordømsfulle smalt det fra lynet;-)

Er Daniel_K neger? Han skriver utrolig dårlig norsk.
Daniel_K
24.10.2018 kl 11:13 1419

Så vakker norsk du skriver da: "Fordømsfulle smalt det fra lynet;-)"

haha, typisk frper :-)
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:50 1408

Ja, skjønner du ikke hva du selv har skrevet? Du får ta en ny titt på innlegget ditt litt lenger oppe i tråden da vet du.
Sosialisttaper.
Risk-reward1
24.10.2018 kl 12:09 1398

Mossegutten Daniel, er ikke neger, ei heller særlig intelligent. Det mest positive som kan trekkes frem er at han er Liverpool fan :)
Stappfull av fordommer, og enkel sau å lede. Det skiller 0,xx IQ-poeng på norske velgere fra EN undersøkelse og verken undersøkelsen eller resultatet gir noen empiriske data eller noen signifikans overhodet. Gjennomført av MSM, og uten engang å oppgi feilmargin.

Det som kan sies dog, om frp-velgere er at de er arbeidere. Folket som venstresiden elsker å gi uttrykk for at det er de som er arbeidernes partier, men som i likhet med sosialister som Daniel og Riot her inne elsker å trekke ned i møkka de selv står i, når de samme arbeiderne ikke lar seg lure sosialistenes taper-ideologi.

Og gang på gang viser Daniel og disse sosialistene hvilken slett moral de har, hvor fordomsfulle de er, og hvor begrenset de er. Og like mange ganger viser de at de ikke forstår det selv :)

RR