Stronpoint nr 9-18 Avtale på 1200 verditransportvesker!!!!

HitIT
STRONG 22.10.2018 kl 22:30 78316

Verdt en ny tråd denne:)

"StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA.."

https://newsweb.oslobors.no/message/461726
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
JosMag
29.10.2018 kl 15:53 4694

Pricer levert av SP til Svaldbardbutikken i Longyearbyen:-)
Slettet bruker
29.10.2018 kl 15:33 4726

Vi har gode nyheter øst som vest, gode Q3 tall, god guiding, god ordreresere, børsen er solid opp. Vi? Vi går kraftig ned i kurs. Gud bedre meg så lei jeg er dette hjernedøde salget.
Angående de 500K, hvorfor ikke spørre Anders om hvorfor det er slik?
PSI- Investor
29.10.2018 kl 15:08 4764

Du er vel ute og reiser og får kose deg på tur i stedet for å tenke for mye på dette.
Men det er klart at dersom det en uke i stedet skulle dukke opp en halv mill flere på kjøp enn på salg så kanskje kursen går rett vei endelig
Elektrikeren
29.10.2018 kl 14:53 4789

Skjønner ikke dette selv heller, for som det påpekes går ikke tallene " i hop ". Det kan jo være at det har skjedd en glipp når lista ble satt opp av en eller annen grunn.
PSI- Investor
29.10.2018 kl 14:31 4826

Takk for info, alltid morsomt å se!
Men jeg lurer litt på en ting, den ene sier omsatt 175k aksjer og den andre langt over halvmillen, jeg skjønner at det ikke er for nøyaktig samme periode, men er det likevel noe som ikke stemmer helt her?
tunktee
29.10.2018 kl 14:30 4823

Takk Elektriker!
Men hvem i huleste har kjøpt disse aksjene da? Regnestykket går jo ikke opp dersom øvrige investorer har et nettosalg på 554 919 aksjer.
Elektrikeren
29.10.2018 kl 14:25 4835


Ukes-statistikk, uke 43

Ukens sluttkurs: 8,88
Tot.omsatt volum: 175 715
Tot.verdi: 1 530 419
Ukes-snitt pr.aksje: 8,71
Tot.antall handler: 110
Ukens laveste: 8,42
Ukens høyeste: 9,46
Elektrikeren
29.10.2018 kl 14:23 4841

Her kommer forrige ukes endringer på "Topp 50" fra trikker'n som tar sitt ansvar for å holde gjengen oppdatert selv på ferie:

Holmen spesialfond kjøpte 100 000 aksjer (økte til 2,5 millioner aksjer)
Verdadero AS kjøpte 33 333
Magnus den gode kjøpte 29 000
V.Eiendom holding AS kjøpte 20 000
Tor C. Evensen kjøpte 14 934
Fana elektrikeren kjøpte 13 000
J.P.Morgan Sec. PLC kjøpte 5 371
Gunnar Gammelsrød kjøpte 3 350
Nordnet Bank AB kjøpte 3 249
Bernhard Næss kjøpte 1 500
Daniel Bjørnstad kjøpte 1 000
MSIP Equity kjøpte 976
Per E. Ugelstad kjøpte 540

I motsatt ende fikk vi følgende endringer:
Svenska handelsbanken AB reduserte med 101 099 aksjer
Netfonds livsforsikring AS solgte 29 052
Nordnet livsforsikring AS solgte 5 894
Avanza bank AB solgte 2 542

Øvrige investorer står denne uken oppført med et salg på 554 919 aksjer. Sliter litt med å skjønne hvem som står bak disse aksjene, for tror ikke noe på at det er så mange småaksjonærer som rømmer skuta. Her får de kloke hoder på strengen legge hodene i bløt, så kanskje noen finner en fornuftig forklaring?
Redigert 29.10.2018 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
LeifH
29.10.2018 kl 13:12 4890

Ble mer positiv over disse veskene jeg. Sberbank har liksom vært de som har vært mest ivrige, og nå kommer flere med større ordre, meget positiv. Blir spennende å se hva JT kan få til på hjemmemarkedet også. Får han overbevist kolonial til å ta en utkonos, eller er det NorgesGruppen som kjører på.
Redigert 29.10.2018 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Grantchester
29.10.2018 kl 13:03 4905

Hvis ikke det finnes en fysisk lokal butikk så må det bli en fjernplassert C&C. Ref. også Utkonos og Moskva. I fremtiden vil darkstore konseptet også komme til Norge. Kostnadene av å ha butikk på hvert gatehjørne er for høye. Jeg bor sentralt i Oslo og har 6 butikker innenfor 5 min. gangavstand.
Redigert 29.10.2018 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
sulzrox
29.10.2018 kl 11:34 4984

Har det minka på salgslysten?
Syns det ser ut som vi har ein forandring med at det ikkje legges ut nye salgsposter. Endelig trend forandring?
PSI- Investor
29.10.2018 kl 10:07 5046

C&C i båthavner og hyttefelt var spennende forslag, her har man jo ofte kjøpesterke kunder som kanskje er mer opptatt av å i det hele tatt å få tak i varene enn at det er billig. Alle har vel vært på hyttetur med stappfull bil, og så skal man bare innom og handle for hele langhelgen men det er ingen ledig plass i bilen.
Når man er på seiltur så er det jo kanskje tilgang til butikk en del steder, men slett ikke over alt. Om man må betale et gebyr på f eks 200-300,- kr for å bruke skapet så er det jo likevel fort mye billigere enn å ta taxi fra/ til båthavn/ ev kjøre helt ned fra fjellet igjen. Dessuten ønsker man ikke bruke tiden på slikt når man endelig har fri.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 08:54 5116

Vi ligger an til å lande en av de største kjedene i Malaysia. I Strong betyr det at en pluss en er lik med minus en...
JosMag
29.10.2018 kl 08:52 5121

En gjennomarbeidet og bra analyse:-) Over til debatten om CC.. Tror at alle aktører innen dette området må få overført kostnadene for transport av varer til kundene dersom de skal lykkes. Det enkleste er om kundene selv henter sine bestilte varer rett ved den fysiske butikken. Da slipper butikken kostnader til utkjøring av varer enten til en fjernplassert CC eller direkte hjem til kundene. Hentestasjonen i seg selv løser problemet butikkene i dag har med å oppbevare plukkede varer forsvarlig, jf. frosne varer kontra frukt og annet. I tillegg så slipper de tidkrevende kontakt med kunden i forbindelse med henting av varene.
Tror opplegget til Strømmen storsenter vil bli en kjempesuksess og en mal for resten av denne kjeden. Andre vil forhåpentligvis følge på. I Sverige vil selskapet Axfood investere ca 2,5 milliarder de neste årene i et helautomatisk netthandelslager som i tillegg til online kunder også vil serve hele butikknettet med varer. Spennende. Hadde vært kjempeartig om SP og CUB hadde kommet på banen her. Willys kommer til å utstyre butikkene sine med stadig flere CC. Konseptet fungerer og i rapporten kan vi lese om en veldig god vekst for butikkomsetning bl.a. som følge av dette.
Ols123
29.10.2018 kl 08:46 5132

Skulle nog uppskatta cashguards markandel i Sverige till över 80%. Ngr få har safepoint
Grantchester
29.10.2018 kl 08:07 5193


Ski & Collect
Redigert 29.10.2018 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Casiasia
29.10.2018 kl 06:08 3387

Foreslår de sammen med Meny Vika kan kjøre en Sail&Collect på Frognerstranda Kro neste sommer. De fleste båter må innom for å tanke, i tillegg har mange båter sin hjemmehavn der. Man bestiller på nett, mens tanken fylles plukker man opp ut varene. Inkludert kassen med avkjølt øl, aldersgodkjent via det nye systemet.
Hadde ikke særlig troa på C&C foret par år siden, men med den høye kostnaden for 'the last mile' leveringen så fremstår C&C som fremtiden, ikke bare for matvarer, men for logistikk generelt. Tror vi ser utrulling over hele Norden, spørsmålet er hvem som går for å få en 'first mover advantage'.
Grantchester
29.10.2018 kl 04:53 3414

Enig, Nå gir vi gass, C&C kan ha flere applikasjoner som du antyder. Også større hyttefelt i Norge eller kystdestinasjoner i land som Spania hvor lokale folk reiser ned til med stor hyppighet kan være aktuelle steder for plassering av skapene. Muligens finnes de også kombinerte B2C og B2B eller B2B applikasjoner. Hvert skap kan i prinsippet programmeres til hvilken som helst leveranse opp til 65 kg med romslige dimensjoner.
Redigert 29.10.2018 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
28.10.2018 kl 23:33 3486

Jeg tror at det ville være en forretningside (utenfor Strong ) å tilby C. & C. -rack til boligblokker og boområder, i samarbeid med leverandører. Kanskje samme som påtar seg utkjøringen for butikkene?
Posten har nå proklamert at postombæring vil utføres kun tre dager pr. uke. Hvis hver husstand haddde tilgang til et skap eller flere, kunne post og varer ( matvarer og nettvarer) leveres tre dager i uka. Småhandel kunne så utføres på vanlig vis i butikkene. Men kanskje vil butikkene bli mer som delikatessebutikker av forskjellig slag. Tørrvarer og daglig forbruk vil bli levert i Strong sine C. & C. tre dager i uka.
Uansett, vi lever i en tid der ny handlekultur er i ferd må å oppstå. Jeg tror Strong vil bli en del av denne utviklingen.
Redigert 29.10.2018 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
28.10.2018 kl 23:21 3500

"I andre del ser vi vi hvordan selskapet har gått fra å være et selskapet med fokus på å tilby et økosystem av innovative løsninger som skal effektivisere varehandelen, til å bli et selskap som også skal hjelpe butikker med å møte en verden hvor stadig mer av handelen skjer gjennom digitale kanaler. "

Fundamentet er lagt av mureren/steinbyggeren Waaler. Nå er det videre arbeidet startet og huset kan bygges, - av nye kompetente håndverkere.
Just_Nilsen
28.10.2018 kl 22:56 3524

Den er fin HitIIt, Og ja, de ser potensialet som vi er ,men akk så få andre nye investorer.

Gasser'n og PSI investror.. Ja, La ideene strømme her. Jeg vet ledelsen leser. Vi er jo fanklubben JW kalte oss der på Rælingen og alle gav oss smil og viste sin stolthet over selskapet de har vært med på\ å forme der på et sted som heter Rælingen, vel, svenskene skal vel ha sin del av æren..

Jeg tror på Meny Strømmen sin løsning. Ogl, jeg tror på det Norgesgruppen ser for seg og uttalt. Nisjebutikk med feskvare og alle som vil gi snaksprøver der i lørdagshandel. og et skap man henter resten av varene man ikke trenger kvalitetssjekke. Det må bare bli en suksess. Og jeg tror SP er først i løypa der og med fremoverlent ledelse og Norgesgruppen i ryggen så tar dette verden!

Redigert 28.10.2018 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.10.2018 kl 06:42 3735

Expofarm er en av CG distributørene i Spania som jobber mot apotek. Fint å se hele deres Armada samlet;

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2189945297950924&id=1500963986849062&set=a.1501410543471073&source=48&refid=13&ref=page_internal&__tn__=%2B%3E
Redigert 28.10.2018 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
HitIT
27.10.2018 kl 19:35 3882

Skal jeg snakke for egen del så er levering på døra uaktuelt utenom kanskje i helgene.
På døra om morgen kan en bare glemme i da gidder jeg ikke styre med å plassere mat på rett plass, vinterføre og div. kø vil uansett ofte føre til forsinkelser.
Både jeg å kona er hjemme til ulike tider hver dag, vet aldri dagen i forveien om det blir 15 eller 17. Håpløst å bestille levering til 15 og ikke ha kommet hjem, minst like dumt å bestille til 17 og for så å vente på kjøttdeigen i 2 timer.
Skap som står klart fra 15 og må hentes innen noen timer hadde vært midt i blinken.
Norviking
27.10.2018 kl 17:35 3925

Er det noen som har tenkt på "ukens matkasse" ala adams matkasse levert i en c&c ?
Det er jo også et markedsførings alternativ eller er det en for teit ide?
Nå gir vi gass
27.10.2018 kl 12:59 4015

Det som tar tid/koster er vel levering & styr ved døra,og når/hvis mottaker , allikevel, ikke er hjemme.
En tur til et eller flere stativer tar ikke lang tid eller har store kjørekostnader for en nærbutikk. Jeg vil tro at en levert lørdags/ukehandel vil lønne seg såpass for butikken at de vil betale hele beboerkostnaden ved racket, som rabatt ved kjøp. I samarbeid med helgeavis-leverandøren, eller bakeriet f.eks.

Men slike nye ting går jo litt langsomt i starten. Samtidig har vi en ny barnefamilie-generasjon som gjerne prøver nye ting i en travel hverdag. Og en stor kontingent eldre som gjerne vil bli boende hjemme hvis de får litt avlastning, f.eks. med butikkkjøp.
Redigert 27.10.2018 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
27.10.2018 kl 12:36 4037

Skap ved borettslag høres fint ut, men må innrømme at jeg tror ikke det blir lønnsomt. Da må det jo kjøres, og da er man nesten like langt som ved hjemlevering. Og noen liker coop noen liker rema, hvem skal betale skapene?
Drive vet ikke jeg, da må man vel kunne stoppe og gå ut i det minste, vil jo kreve bemanning som alltid er klar.
Jeg tror skap utenfor butikken eller senteret er effektivt. Er det et kjøpesenter kan vel alle butikkene der bruke det, alt det er plass til kan vel plasseres der selv om det ikke kan spises
Nå gir vi gass
27.10.2018 kl 11:14 4057

Altså 5-6 000,- pr.. skap
Vil vi få borettslagsmøter der man stemmer over C. & C.-tilbud i oppgangen/garasjeanlegget?
" Vi har fått et tilbud fra Spar/KIWI/Meny/stedets kjøpesenter om C. & C. til kr. 1000,- pr, leilighet" Banket igjennom med applaus. ;-)
Eller hva om EN av butikkene satser på dette alene, med fronten malt i butikkens farger? Med ti-års kontrakt. (?)
Her er det bare først til mølla.
Slettet bruker
27.10.2018 kl 10:17 4107

Parkson group har nylig kjøpt CG igjen. En av de største kjedene i Malaysia det. Bare en av de mange mulighetene fremover. Det skjer så mye positivt på alle fronter som det knapt har gjort noen gang. Bare muligheter.
Grantchester
27.10.2018 kl 09:54 4146

Takk HitIT

Nå gir vi gass; var ikke C&C-kostnaden ca. kr. 250 000 per 39 skap ? + CUB + drift.

Hjemmekjøring kommer aldri til å lønne seg i Norge. Det lønner seg ikke i Spania engang. Drive-in koster også mer - må nemlig bemannes som koster for mye i Norge. Kostnadene i Norge er hinsides.
Redigert 27.10.2018 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
27.10.2018 kl 09:47 4152

"Uansett ser det ut til at alle kjeder etterhvert må være med på leken her for ikke å miste markedsandeler. "

Folk er forskjellige, og i forskjellig livssituasjon. Og egen handel i butikk vil selvfølgelig fortsatt foretrekkes av mange. Men for de som i en travel hverdag ser på handling som noe som bare må gjøres for å få produkter og livsfornødelser hjem, vil jeg tro at levering/henting i ( tempererte )skap er den beste løsningen.
HVIS skapene står i nærheten av kundens boområde. Og mulighetene er legio. Fra oppgang i blokker, garasjeanlegg, bensinstasjoner, grendehus, kjøpesenterinngang, parkeringsplasser m.m.
Jeg vet lite om kostnadene ved disse skapene, men kostnadene kan deles mellom butikk/nettbutikk, borettslag/kunde slik at dette vil bli rimeligere enn utkjøring/ tid på leting etter kunde/kundebil. Og jeg vil også tro at med-levering av vareprøver i matvareposene vil være en god inntekstskilde/kostnadsdeler for butikkene.
Antagelig vil vi komme dit at kundens betaling for utkjøring vil bli minimal, om noe i det hele tatt.

Er det noen her som vet kostnadene ved slike bokser, kjøp eller leie?
HitIT
27.10.2018 kl 09:25 4168

Coop Sverige er i tenke/teste boksen ser det ut til:
"Coops testar flera alternativ.
– I Sisjön är det Coop Hämta i bil och i Falun Coop Hämta i butik. Vi har också en tredje lösning med skåp som kunden låser upp själv, men det har vi inte kört live ännu.."
https://www.market.se/nyhet/kooperationen-redo-att-lansera-coop-hamta-i-fler-butiker


"..Butikerna kommer att erbjuda minst ett av tre alternativ:

Avhämtning inne i butiken
Drive thru
Obemannade skåp
– Min bedömning är att drive thru kan bli det mest intressanta alternativet för onlinekunderna.."
https://www.market.se/nyhet/coops-nya-e-handelsoffensiv-borjar-med-avhamtning-drive-thru-blir-stort
"
Har ikke tenkt på drive thru som et alternativ, men blir ikke noe som plasserer på "hvert gatehjørne:p"og er jo plasskrevende deluxe. Personellkrevende er det vel også (neppe lønnsomt å ha døgnåpent. C&C på gata, torgstasjonen osv. kan en jo i teorien hente fra døgnet rundt)

Uansett ser det ut til at alle kjeder etterhvert må være med på leken her for ikke å miste markedsandeler.
Redigert 27.10.2018 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
tunktee
26.10.2018 kl 23:23 4264

Grantchester skrev God helg, Collin.
God helg mine venner, og alle andre with Strong beliefs!
Grantchester
26.10.2018 kl 20:30 4367

God helg, Collin.
Slettet bruker
26.10.2018 kl 18:00 4458

Riktig god helg Strongere.
tunktee
26.10.2018 kl 15:50 4546

Selgeren på 8,88 var en robot.
Resten av ordren forsvant i det jeg kjøpte litt av den.
Grantchester
26.10.2018 kl 15:38 4562

Collin, jeg mener, som også nevnt tidligere,at JT må invitere FT til intervju om Retail. Viktig at aksjen blir mer kjent internasjonalt, spesielt i de landene hvor STRONG er aktiv.
tunktee
26.10.2018 kl 15:13 4593

Collin, jeg er minst dobbelt så entusiastisk som jeg var i forkant av 2. kvartals tall.
Prøver å være klok og holti mi kjefti. Det er pokker meg vanskelig!

Men folk bør sette seg ned med kalkulatoren og sannsynlighetsberegneren :)
Redigert 26.10.2018 kl 15:15 Du må logge inn for å svare