Stronpoint nr 9-18 Avtale på 1200 verditransportvesker!!!!

HitIT
STRONG 22.10.2018 kl 22:30 78270

Verdt en ny tråd denne:)

"StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA.."

https://newsweb.oslobors.no/message/461726
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
09.11.2018 kl 12:26 5447

Ja ikke sant, jeg gleder meg til fremtiden (for Strong) bortsett fra den delen som har med å gjøre at jeg stadig blir eldre...
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
JosMag
09.11.2018 kl 12:18 5452

Enig med PSI.. i det meste. Tror også at vi fremover vil se en mye mer åpen holdning til planer og vekst. De fleste må ha fått med seg et utrolig tydelig budskap under og etter presentasjonen av 3. kvartal. Det viser at leder allerede nå på veldig kort sikt er gjort en del tydelige grep. Det varsles også en mye mer aggressiv oppkjøpstakt i tiden som kommer. I tillegg varsles det både topp og bunnvekst som følge av oppkjøp/reduksjon av utviklingskostnader, samt satsing/styrking av salg innen områder som allerede har vist en god vekst. Spania, Østen m.fl. At de vil tillate leasing av CG helt ned på "roadrunner" nivå tror jeg vil gi en betydelig vekst, dog med mer risiko. Uansett spennende tider vi går i møte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
09.11.2018 kl 10:27 5509

Selvsagt har de planer.
Men når det kommer til økonomi: Kjenner f eks du til hva den er?
Hva er det Strong har som mål å få til av omsetning og overskudd fremover i tid?
Personlig vet jeg ikke mer enn at JW for noen år siden sa at det ikke skulle være noe problem å doble omsetningen innen 5 år.
Den planen sa ikke så mye om hvordan de skulle nå dette, og ser man på oppnådd omsetning etterpå så er de kanskje ikke helt i rute for alt jeg vet.
Så har vi altså forholdet at svært få tilsynelatende er interessert i Strongpoint.
Kanskje hadde interessen økt dersom de hadde presentert en plan for økonomien fremover, f eks noe ala det som Multiconsult la frem i går? Selv om den for min del gjerne kunne vært mer konkret i tall.
Det å etterlyse å få presentert en plan for hva man forsøker å oppnå av omsetning og resultater i tiden fremover er ikke det samme som å si at det ikke finnes noen plan for dette. Jeg vet bare ikke hva den går ut på, og som investor har jeg begynt å tenke at det skulle jeg faktisk gjerne hatt litt info rundt.
At de fleste av dere andre tydelig vis ikke er enige er helt greit for meg selv om jeg synes det er merkelig.
Men sånn er jo verden, det er mye man ikke skjønner så mye av når det gjelder andres meninger og holdinger om ganske mange tema egentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Ols123
09.11.2018 kl 10:14 5524

Tror vi kommer se flera förvärv i närtid
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Traderèn
09.11.2018 kl 10:01 5536

Kim Wahl – oppkjøpskongen som erobret skattelistene
Han har gjort karriere på å kjøpe opp «foreldreløse» selskaper å gjøre dem om til pengemaskiner. Nå topper Kim Wahl inntektslisten i Norge. Hvem er mannen som hadde over en milliard i inntekt i 2017?

Ser at noen her på forumet ikke tror SP har en plan!!! Tror dere at SP ikke har en plan for fremtiden???

https://e24.no/pluss/naeringsliv/norske-skogindustrier/kim-wahl-oppkjoepskongen-som-erobret-skattelistene/24486878
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 08:57 5573

Hahaha ?? Hun foretrekker grove brød forstår jeg ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
JosMag
09.11.2018 kl 07:25 5612

He he. Fryses ned og spises brødskive for brødskive. Kona skrøt av brødet mitt.. og da kjøpte jeg likegodt fire:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Grantchester
09.11.2018 kl 06:34 3721

I Spania, handler jeg konsekvent med kontanter; dvs. mellom 5 og 10 transaksjoner hver eneste dag. Det har hendt et par ganger på de siste to måneder at jeg har gått tom for kontanter og har vært nødt til å bruke kort som jeg har med meg men kun for "emergencies".
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Grantchester
09.11.2018 kl 06:30 3723

Nydelig Ols123 !
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Grantchester
09.11.2018 kl 06:29 3725

JosMag: det er minuttene som teller - de blir timer og dager når alle er tellt opp (tid og penger). I går snakket jeg med en hyggelig ung dame som betjente en av de 13 kassaene hos den lokale Mercadona butikken (det finnes 2 slike Mercadona i Almuñécar hvor jeg holder til). De har nylig tatt i bruk et nytt POS system basert på Datalogic Magellan men uten CG eller lignende. Så spurte jeg høflig om hun var fornøyd med det nye systemet. Ja, svarte hun blid. Så kom neste spørsmålet mitt; hva hun syntes om CG-type hjelpemidler ? Så kom svaret; "det synes jeg ikke noe om fordi det tar over arbeidsplassene våre på sikt". Da har vi det gutter "straight from the horse's mouth".
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 01:07 3801

Lurer mest på hva du skal med fire grovbrød?
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
JosMag
08.11.2018 kl 21:30 3902

Takk for info HitIT:-) Det er nesten så man må klype seg i armen over hvilken suksess dette har blitt for SP. Var senest i formiddag og hentet nettbestilte varer på Menybutikk i Østfoldhallen (gratis ved kjøp over kr 1000). Det tok imidlertid forholdsvis lang tid (ca. 3 - 4 minutter) fra jeg ankom butikken til en av de e-handels dedikerte ansatte hadde hentet varene til meg og plassert dem i en handlekurv. Regner med at hun bl.a. måtte hente en av posene fra et fryseskap, da jeg også hadde kjøpt fryste varer. I tillegg måtte jeg kvittere elektronisk. Disse minuttene kunne åpenbart vært spart med et henteskap. Bestilte også fire grovbrød som var skåret opp i forbindelse med hentingen. Har aldri tidligere vært noen fan av butikkhandling men dette var rent gøy. Spesielt å gå forbi kassakøen på vei ut igjen. De bruker egne poser merket med netthandel slik at sikkerheten er nogenlunde ivaretatt og det er bare å gå forbi kassa med varene i posene i handlevognen. Handlingen på nettet tok denne gangen bare en brøkdel av tiden da jeg enkelt og greit bare kunne legge hele handelen fra forrige gang (ca 30 produkter) i dagens handlekurv og justere litt ut og inn avhengig av behov. Vil overraske meg stort om det ikke kommer maaaange flere aktører på banen i tiden som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
HitIT
08.11.2018 kl 20:53 3940

https://www.market.se/nyhet/har-byggs-willys-e-handel-ut-i-hogt-tempo-intresset-for-tjansten-ar-stort

"..Ett sätt att locka kunder in i butiken, enligt butikschefen Mattias Magnusson. En annan förändring är en ny satsning på e-handel. Närmare 40 kyl- och frysskåp syns nu utanför butiken.."
http://nlt.se/nyheter/lidk%C3%B6ping/willys-satsar-p%C3%A5-e-handel-1.244815
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 16:37 4059

En slik d****** ville jeg unngått ja. Finne seg nye lokaler P?
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.11.2018 kl 16:01 4093

Da har vi nok snakket rundt hverandre ja.
Jeg mente ikke at noen på HO skulle gi meg svaret.

Jeg tenker på økonomiske mål fremover i tid, og hvordan nå dem. I dag har f eks Multiconsult sendt ut en melding som sier en del om hvordan de skal nå sine mål, 3-2-1 GO heter planen deres. Som investor synes jeg det er fint å få noe slikt. Men fra selskapet, ikke fra HO.

Ja ja

Sitter her og er litt forbanna i grunnen. Leier et kontor, og nå skal vi ha inn en mann til på 50% på det samme kontoret, og da ønsker utleier å øke leien med 20% selv om det fremdeles bare er det samme kontoret. Det synes jeg er såpass drøyt at jeg rett og slett blir sinna, og det er jo ikke bra for noe, så tror jeg like godt tar kvelden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
HitIT
08.11.2018 kl 15:59 4092

Slapp av og la ledelsen få litt arbeidsro så blir det bra dette.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Norviking
08.11.2018 kl 15:47 3573

PSI - Investor

Det var vel slik at du etterlyste planer for hvordan selskapet skal driftes og hvordan de skal tjene penger og nå mål fremover

Jeg presiserer:
Det får du nok aldri vite
Ingen selskap går ut ned slik intern og viktig informasjon
Tror du JT vil at konkurrentene skal vite planene til selskapet ?

Jeg har prøvd å formidle at selskapet garantert har planer og hvordan det som oftest er i større selskap
Om du ikke er helt happy med å ikke vite hvordan de har planlagt så er nok rette instans å sende en mail til StrongPoint
Jeg tviler på at noen på HO klarer å gjengi detaljerte visjoner og fremdriftsplaner for selskapet.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:21 3636

larserne: hææææ? Vi nærmer oss 30% av aksjene under topp 50 listen omsatt på få uker. Det har vært skikkelig trøkk i aksjen, til STRONG å være. Når så vi sist mer enn 700K og 300K aksjer omsatt på en og samme dag? Fond har kjøpt seg inn, vi får se hvor mye mer de skal ha? Ny storaksjonær. Ellers enig i at det hadde vært bedre med mer daglig omsetning slik at de som på død og liv vil ut kommer ut. Den generelle interessen er ikke der, men det gjelder en rekke andre aksjer i samme kategori som QFR, PHO (bortsett fra i dag), WSTEP så det er ikke unikt for oss.
Redigert 08.11.2018 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
larserne
08.11.2018 kl 13:17 3642

Den eneste spenningen som er igjen er om det blir omsatt aksjer iløpet av dagen / uken.. Skrekkelig, og null interesse for papiret. Får holde ut til neste "positive" melding. Det er eneste muligheten for å kunne komme seg ut hehe...
PSI- Investor
08.11.2018 kl 10:04 3745

Norviking:
Jeg skjønner ikke hva essensen i ditt innlegg er?
Er det helt fint at vi som aksjonærer ikke skal vite noe om hva selskapet prøver å få til på den økonomiske siden i årene fremover, er det det du mener? I så fall er altså jeg uenig, men det er jo greit nok det.
Ellers så er det ikke visjonen jeg etterlyser nei, det er ikke det samme i det hele tatt. Strong har jo en visjon.
Jeg har som innleid konsulent vært med og laget visjon for 4 bedrifter, og ingen av disse bedriftene hadde noe ønske om å knytte økonomiske utsikter inn i visjonen, noe jeg synes er riktig. Å være med og lage visjon er spennende, da må man sette seg inn i tankegangen i bedriften og så hjelpe dem med å få formulert det de prøver å få til ned på papiret. Når det så etter hvert foreligger et forslag bør det ut til høring bland ansatte synes jeg slik at alle kan bidra og til slutt føle at dette er målet man ønsker å nå.
Men når det så kommer til å lage strategiplanen for hvordan oppnå visjonen, da synes jeg bedriften må engasjere seg selv i større grad. Som konsulent kan man da bidra med forslag, men dersom ledelsen ikke selv engasjerer seg fra begynnelsen så blir det ikke noe greie på. Er min erfaring.
Det er nesten helt likt som når jeg foreslår at det bør foreligge en 5 års plan for hva man forsøker å få til av økonomisk vekst og resultat, og så noe som forteller hvordan man kommer dit. Hensikten var at flere kunne se Strong som interessante å investere i.
Det eneste jeg oppnår med det er tydelig vis argumentasjon på hvorfor dette er utrolig dumt å i det hele tatt snakke om? Fordi bedriften sikkert har en plan? Men hvorfor vet jeg som eier ikke hva den er?
Det er egentlig ikke så viktig for meg, bare kom med bedre forslag til hvordan vi kan få opp interessen for selskapet.
Det blir helt sikkert veldig bra en vakker dag, det er jeg fullstendig overbevist om!
Ha en fin helg hele gjengen!
Grantchester
08.11.2018 kl 07:04 3821

Utviklingen i aksjen til CG-konkurrenten Azkoyen er også svak;

https://www.google.no/search?q=azkoyen+share+price&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

Ikke fullt så svak som STRONGs (som har til og med en sterkere produktportefølje). Forteller en del.
Redigert 08.11.2018 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 19:21 3983

G: PW
Gleder meg til fortsettelsen i Strong, selvom aksjekursen er en prøvelse om dagen, men den kommer den også.
Grantchester
07.11.2018 kl 18:00 4049

Bra, Norviking !
JosMag
07.11.2018 kl 17:49 4071

Handler nå bare på nett av prinsipp:-). Meny har ikke tidligere fått mine bestillinger, men det får de nå. Var enkelt å legge hele handlelista fra forrige gang og justere litt ut og inn. La igjen en tilbakemelding om hva jeg syntes om handleopplevelsen og ga beskjed om at alt OK, men enda bedre hvis jeg kunne hente varene fra et oppbevaringsskap plassert rett utenfor butikken tilsvarende slik folk i dag henter tobakk og snus mv. fra samme butikk. Alle monner drar sa musa og pissa i havet:-)
Grantchester
07.11.2018 kl 17:47 4059

Collin, hvem har du jobbet med på 90-tallet ?
Redigert 07.11.2018 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
Norviking
07.11.2018 kl 16:08 4143


@ Psi-Investor
Ja det er klart et selskap som StrongPoint har planer
Som jeg skrev tidligere så er det garantert at de har det.
Jeg tror også de har langsiktige planer eller visjon som det ofte kalles i større firma når tidshorisonten strekker seg til rundt 5 år
OG JA , Jeg tror dem har det
De har langsiktige målsetninger og jeg er sikker på at JT sammen med toppledelsen trekker linjene og staker ut kursen for hvor vi skal.
Og så er det de korte planene og målsetttingene / budsjettene som er fra år til år.
Det skulle tatt seg bra ut om StrongPoint sine ansatte drev på ute og rota rundt fra dag til dag uten å ha en plan på hva de skulle gjøre , hvem de skal oppsøke og hvilke aktiviteter som skal foregå !
Det er jo helt utenkelig.
INGEN ledelse vil akseptere noe slikt ! UANSETT firma !
Uten planer , visjoner , målsettinger og gjennomføringsevne så dør slike firma .
Husk
StrongPoint er ikke bare et firma som selger produkter !
De er et Profit -senter for aksjonærer og eiere.
En av oppgavene er å skape / produsere avkastning for sine eiere.
Da kreves det planer
Ikke bare en bil for å kjøre rundt her og der.
Redigert 07.11.2018 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 15:59 4158

Det kan godt hende du har rett i det G, men på salg så har vi nær så godt som mener nå jeg. Har jobbet med vedkommende på 90-tallet. Jeg tror vi vil se resultater av det og snart ref. Road Runners og full salgsfokus.
Grantchester
07.11.2018 kl 15:41 4183

Ble JW kastet av styret og hva var begrunnelse ? Trenger vi også et fornyet styre med "hands-on" erfaring fra produksjon og worldwide markedsføring av high-end teknologiske kapitalvarer og tjenester ? Hvis STRONG skal være "World-class" trenger vi et world-class styre. Sorry, medaksjonærer , men det er ikke tilfellet i STRONG per i dag. Jeg debatterer veldig gjerne dette.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 13:46 4263

For den som lurer så er det flytoget i Hongkong som inngikk kontrakt angående CG. For et utstillingsvindu og enda en mulighet, nytt marked. Selgerne har ikke gitt seg helt enda ser jeg...
JosMag
07.11.2018 kl 12:31 4353

Gamle sirkushester gir seg ikke så lett nei... jf melding i dag. Har dette noen betydning for STRONG egentlig?
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:47 4425

Jeg var imponert over den videoen. Innholdet, hva de snakket om er en ting, men han var skikkelig ivrig så det ut til, det var det viktigste for meg, det materialiserer seg nok!
Slettet bruker
07.11.2018 kl 10:37 4449

Det har regelrett rent inn med ordrer og vi har en god fugl på taket med de 2 000 skapene i Russia. Vi har fått inn et fond på aksjonærlisten nylig. Ny storaksjonær. Så, ja det foregår noe der bak. Tenker det løsner skikkelig snart og jeg står på at det kommer ordre når tid som helst. Enig i at det hadde vært moro med litt frempå holdning og kommunikasjon, men JT må få bli litt mer varm i trøya så kommer det tenker jeg.
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:33 4459

Jo jeg tror på Strong og JT selvsagt, og EN ny investor er vel og bra men det hadde jo vært fint med generell interesse for selskapet vårt vel.
Jeg mener ikke å klage, bare å komme med et forslag som JEG tror vil øke interessen.
Er det noen som har bedre forslag så er det ingen som blir gladere enn meg, for nå er jeg i grunnen veldig klar for økt kurs.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 10:25 4478

Angående interesse for selskapet. Tror du virkelig at en har kjøpt 1 mill aksjer uten at det er gjort en innsats? Kjøpet kom rett etter at det hadde vært en investorpresentasjon. Ikke umulig spør du meg. Kanskje JT er bedre på å selge Strong? Han har gjort mange grep allerede. Gi mannen litt tid, så tenker jeg det kommer mye mer nytt og også visjoner og mål som vi eksterne får ta del i. Jeg deltar på EGF, har i alle fall planer om det. Jeg håper å se noen av dere andre der også.

PSI: kom igjen å kjøp nå da. Jeg har pinnadø kjøpt på selger i lang tid nå sammen med Vikingen og min gode venn i Bergen.
Redigert 07.11.2018 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:08 4508

Skulle egentlig hatt noen få aksjer til.
Det er nesten så jeg har lyst til å vente til jeg kan kjøpe fra selgersiden på et noe høyere nivå nå siden det ikke er så mange aksjene det er snakk om uansett.
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:00 4534

Er det tull å ha en plan for hva man skal prøve å oppnå? Nå har jeg hørt det også. Det er bedre å bare gjøre så godt man kan uten mål? I min verden er slikt bare tull, og det ser jeg Vikingen støtter opp om da han jo skriver at han er sikker på at bedriften har mål og planer. Det har de jo sikkert, men jeg som deleier vet ikke hva de er.

Jeg klager ikke på JW i det hele tatt, jeg synes bare at de burde synliggjøre planen for å nå et mål samt klargjøre hva målet er, slik at vi kan få opp interessen for selskapet. Vi er vel verdensmestre i å være nøkterne? Jeg synes det var helt topp av JW å si hva han trodde på!

Jeg mener heller ikke at man nødvendig vis skal henge dem som ikke når sitt mål, da må man legge en ny plan for hvordan likevel nå det. Men noen egner seg kanskje ikke, slikt er jo internt.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 09:04 4605

God morgen!
Det kan tenkes det blir vanskelig for Strong å få kjøpt egne aksjer fremover?..
Just: jeg har ikke glemt deg.