Stronpoint nr 9-18 Avtale på 1200 verditransportvesker!!!!

HitIT
STRONG 22.10.2018 kl 22:30 78222

Verdt en ny tråd denne:)

"StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA.."

https://newsweb.oslobors.no/message/461726
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.11.2018 kl 11:21 4226

Ja Collin jeg håper jo det, men hvis de presentere planene og målene kan vi kanskje komme ut av kurs- suppa. JW sa ikke konkret hvordan han skulle doble omsetningen, bare at det ikke var noe problem så vidt jeg husker? Det har ikke gått 5 år enda, så kanskje nås målet, men hva gjør de for å få det til?
Og en ting er hovedmål for et samlet konsert. Det hadde da vært moro å se på hjemmesiden at 'I Irland har vi i dag sammen med de ansatte satt et mål på...… som skal nås innen 2019 er over. Det er laget konkrete planer på hvordan målet skal nås. OK, kanskje det blir for detaljert på den måten for allmenheten.
Jeg hadde nå i alle fall satt pris på en driv som gjør at noen flere blir tent på å kjøpe aksjen og følge selskapet.
Det viktigste er resultatene selvsagt, men vi som husker Opticom husker at det lar seg gjøre å få opp interessen hvis man presenterer spennende planer. Selv om man ikke bør selge så mange skinn uten noen skutt bjørn så MÅ vi jo ikke være verdens mest nøkterne selskap heller.
Vi har produkter og teknologi å være ekstremt stolte av!
tunktee
06.11.2018 kl 11:13 4233

Var ikkje Leif en av de vi møtte på Rælingen?

@LeifH; Har du virkelig solgt deg nesten ut?
Du har sagt så mye ironiske i det siste, at vet ikke hva som er spøk og ramme alvor ;)
Er det tålmodigheten som er slutt, eller fikk du noen dårlige vibber fra besøket på Rælingen?

Eller. Har du trodd for mye på at vi skulle se syv-tallet og derfor gjort et forsøkt på å tradé ned snittkursen din?

Investeringer bør sees i sammenheng med risiko og potensiale. Det er grunnen til at jeg har kjøpt Strongpoint for både pensjonen og kremeringskostnaden.
P/B er lav, P/E er bra hvis man ser det i lenger perspektiv. Recurring revenue er høy og voksende. Kommer der dårlige tider, kan vi likevel tjene penger ved å kutte på ekspansjon og produktutvikling i en periode. Og, ikke minst, er vi omtrent gjeldfri.

Men det aller beste er at vi leverte positive resultat i det som har blitt ansett som en temmelig dårlig periode, med ekstraordinære kostnader og ekstraordinært lave inntekter. Det er få andre små selskap på Oslo børs som kan vise til tilsvarende.
Nå har pilen snudd, og rullerende inntekter har vært stigende i 3 kvartal.
Redigert 06.11.2018 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 11:10 4237

Det du etterlyser er på dagsorden hos ny ledelse. Tro meg. Vi har en av Norges dyktigste på salg i styre nå og ny CEO. Det har skjedd imponerende mye siste to måneder bare. Fortsettelsen blir spennende.
Russebuss
06.11.2018 kl 11:09 4235

Flere etterlyser 5-årsplan/fremtidsutsikter. Jørgen kom jo med det men dessverre bommet han fullstendig. Han var jo sikker på MINIMUM 100% vekst innen 5 år.
Jeg innså for snart 3 år siden at dette ikke så ut til å bli fasiten - ga dem ca 6 mnd frist og hoppet av når min spådom dessverre så ut til å bli riktig.
Jeg følger ikke produktutviklingen i Strong så nøye lenger så jeg har egentlig liten peiling på hva dem kan komme med i fremtiden men uansett så må det landes STØRRE kontrakter om veksten skal komme. Jeg aner heller ikke hvordan konkurransesituasjonen er/blir i forhold til tidligere men den blir sikkert ikke enklere?
Jeg stusser også litt på at innsiderne var mer på hugget da kursen var 12-15 enn dem er i dag når kursen er halvert! Jeg solgte mine 50k første av mitt nedsalg på 17,50 ( mulig 17,25 ) og siden har kursen bare ramla. Sikkert mange som sitter med solid minus og ikke vil selge før det snur ( om det snur) og det må jeg bare si . Har du ikke solgt nå så kan du bare sitte for nedsiden må da være veldig begrenset. Jeg opplevde samme mareritt i PEN ( Panoro) Satt med nesten en mill aksjer på ca 2 kr ( var med ned i fra 5-6 kr ) Solgte med SOLID tap og så gikk det ett par tre år så var den i ca 25 !!!!
Jeg sitter i litt samme "suppe" i PCIB som har fått grisebank etter emi-nyhetene men jeg har ikke mista troen og kommer til å sitte til ting er avklart (om 2-4 år er vel mye avklart) Som tidligere prediket: Lykke til "Strongere".

PSI- Investor
06.11.2018 kl 11:06 4242

Jo Collin det er helt supert at de er på ballen for å selge alle de gode produktene.
Men likevel blir det å drive rundt uten et mål så lenge målet ikke er satt.
Å selge så mye som mulig fungerer dårlig som målsetting, da kan man ikke følge opp og se om man nådde målet.
Og det gode med oppfølging av måloppnåelse er at hvis man ikke når målet så må man gjøre tiltak for å likevel få det til.

'Så godt man kan' er ikke alltid nok det heller, men det kommer ikke frem uten et mål det heller.
Det skal blåse på toppene, man slipper for billig unna uten en krevet måloppnåelse.

Jeg gjorde det bedre enn i fjor! So what, utnyttet du det fulle potensialet?
Igjen, uten et mål, hvordan vet man om man gjorde det bra?

Jeg har god tro på fremtiden og selskapet, men vi ser jo alle at få andre enn oss er interessert. Et heftig mål og en god plan så er det lettere å fange interessen!
Fremtiden endrer seg hele tiden, det gjør den for alle.
Redigert 06.11.2018 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:54 4265

PSI: enig i langsiktige planer, men som vi vet er fremtiden ukjent og utsatt for endringer. Strong har brukt mye krefter på produkt, svidd av store penger. Nå er det helt riktig som JT sier: nå skal vi ut å selge. Det er full salgsfokus om dagen og Road Runners har så smått fått virke. Jeg tror det er en genial måte å komme ut på med det jevne salget så får de store ordrene komme når de kommer.
Redigert 06.11.2018 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
larserne
06.11.2018 kl 10:34 4296

Ps, jeg er ikke negativ, men konstaterer bare fakta. Eier 50k med inngang over 9. Kjøper ikke mer her før noe skjer. Collin; ja nå er volumet så lavt at det jubles når det kommer over 10k på en god dag.. Uten omsetning kan der ikke bli bevegelse. Jeg har lovet og holder det; skal ikke nevne portisen min her på tråden hehe.
Er for tiden i Singapore.. Har ikke trålet byen for å finne Strong produkter, men var nå innom en kolonial og et shopping senter iløpet av helgen.. Ikke sett snurten av noen Strong produkter denne gangen eller ved tidligere besøk..
Blir ikke flere innlegg fra meg før noe skjer i papiret... Kan bli lenge til... eller?
Lykke til til alle Strongere!!!
PSI- Investor
06.11.2018 kl 10:28 4307

En ting er å regne på neste kvartal.
Noe annet er en langsiktig plan på 5 år som jeg har etterlyst noen ganger. Det bør absolutt vedtas et mål som man i det minste så legger en plan for hvordan man skal nå. Det er som når man kjører bil eller går i naturen, det hjelper ikke så mye med kart om en ikke vet hvor en skal. Skal man nå målet må man vite hvor det er.

Og ved å synliggjøre planlagt vekst og overskudd kan selskapet bli vesentlig mer ettertraktet. Hvis en del av målet f eks var å kunne levere minst 2,- kr aksjen i utbytte om 5 år så hadde jeg hatt noe konkret å glede meg til!
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:23 4323

Haha, vi har vårt unge alibi i Leif, men han har jo solgt nesten alt han hadde så hvem har vi da igjen? Bare oss gamle gubbene som sitter her og venter på bedre tider. Og, jeg har overhengende tro på at bedre tider kommer. Vi viser jo vekst og har meldt vekst og vi skal gjennom et supert Q4.
Krosta
06.11.2018 kl 10:19 4340

Kanskje vi kan dra den pensjonist-spøken din et stereotypisk hakk lenger ved å lage en enkel sammenligning -> Som det har blitt nevnt mange ganger her på tråden kan STRONG bli sett på som et kjedelig og usexy selskap som driver i en bransje hvor ting går sakte og framtidsutsiktene er labre (les: kontanter på vei ut). Med andre ord er det ikke rart at den gjennomsnittlige alderen i selskapet er høy.

Ønsker en fin dag til deg også larserne - og alle andre lesere av STRONG-tråden.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:11 4375

Om vi ser på topplisten så er det flere pensjonister blant dem. En svenske er 69 år, JW gikk jo nettopp av og så videre. Neimen heller om vi er så kortsiktige at vi gir opp nå på oppløpet. T. og jeg også forøvrig har regnet på Q4-tallene og de er såpass gode at det gir oss en hvilepause til vi virkelig klinker til tenker jeg. I Q1 2019 har vi kostnadsreduksjoner, netto. Så har vi utbytte, som prioriteres. At vi har lav likviditet i aksjen, ja, det skal nå være helt sikkert. Det har nå riktignok gått cirka 20% av aksjene utenfor topp 50 listen de siste få ukene. Så det er da noe.
Strong må overbevise for å fatte interesse, men en dag er vi der. Ja, jeg har sagt det lenge nå og tatt feil på hvor lang tid dette skal ta, men men: vi ser da ordrene komme, piloter på C&C både her og der. Norges første C&C for matvarer plassert på Strømmen. Fremtidstroen er der for min del, så får alle andre bedømme og gjøre sine egne vurderinger. Jeg tror vi klinker til med en kontrakt eller to før jul.
Redigert 06.11.2018 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
larserne
06.11.2018 kl 10:02 4391

Var nå en spøk, men leser mnd imellom her på tråden. Samme gjenget holder stand og babler ivei om små og litt større kontrakter. Kursen på stedet hvil, fortsatt nedadgående og helt uten uten volum... Da lurer man vel bare litt om ikke de fleste her er pensjonist eller sparer til pensjonist? Ha en fortsatt fin dag Krosta!
Krosta
06.11.2018 kl 09:54 4403

Spørs hva du mener med det larserne. Jeg er under 30, men kanskje jeg skal holde aksjen til jeg blir pensjonist!?
larserne
06.11.2018 kl 09:47 4431

Ingen kjøper aksjen og ingen selger...
Kjedelig? Ja, og dette har nok blitt en pensjonist aksje hehe?

Grantchester
06.11.2018 kl 09:02 4492

LeifH: 500m = 5000 CG enheter.
Grantchester
06.11.2018 kl 04:55 4594

«Å bygge industri og være langsiktig» er dessverre ikke et fag man lærer på NHH, universitet eller høyskole - det burde være obligatorisk på flere linjer og så kunne noen av de utmerkede skribentene her vært gjesteforelesere. Det hadde vært interessante timer.
Redigert 06.11.2018 kl 04:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2018 kl 22:28 4720

Nå har vel snart 20% av aksjene utenfor topplisten blitt omsatt. Det er jo ikke slik at alle småaksjonærer på død og liv skal ut samtidig som topplisten bare øker på. Dette er det diskresjonære mandatet som snart er ferdigsolgt.
LeifH
05.11.2018 kl 21:33 6933

Denne aksjen hadde ikke gått opp selv om de hadde kommet med en ordre på 500m, så merker at det er godt at man ikke har så mange aksjer igjen. Trur man skal se lenge etter 10tallet. Verken sjefen sjøl kjøper en aksje på dette nivået, og selv de fleste på forumet går ikke opp noen øre for å kjøpe. Flott selskap, men oppgangen skal man se lenge etter.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 19:40 7033

Vi lar vel ikke noen stakars småaksjonærer utenfor toppfemti vippe oss av pinnen Viking? ROI-gutta som ikke vet å bygge industri og være langsiktig. Vi har jo så smått begynt å høste, kontraktene renner inn og det er sannsynlig med en eller to til før jul. Det tenker nå jeg og kjøpte litt til i dag jeg også. God kveld.
Norviking
05.11.2018 kl 18:08 7108

Best å selge ut alt av aksjer , alle mann !!!
Ikke tjener vi penger
Emi rett rundt hjørnet
Økokrim står på døren
Og ingen trenger produktene våre
Og aksjonærbasen rygger inn i framtiden

Nei her er det bare å komme seg ut fortest mulig


Når jeg ser på salgsviljen så virker det iallefall slik

Makalaust er det , men mine aksjer får dem ikke .
Jeg kjøpte litt i dag å jeg ??

?
Redigert 05.11.2018 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
05.11.2018 kl 16:05 7202

Er Strong et selskap som sakker akterut? Har markedet lite vekstpotensiale? Har strong underskudd så de ikke kan betale utbytte eller må redusere sine vekstambisjoner?
Nei.
Strong bygger videre. De som vil kan være med.

Ols123
05.11.2018 kl 15:54 7220

Strongpoint Israel har fått nytt liv https://www.linkedin.com/company/temed-technologies/
Slettet bruker
05.11.2018 kl 13:30 7313

https://ssr.finanstilsynet.no/
Her skal alle shorter over en viss størrelse rapporteres. Det er to problem, shorten må være lik eller over 0,5% og nummer to: den som shorter må huske å rapportere inn. Det er nok ikke alltid det blir gjort...

Nå er ikke volumet oppe i 0,5% enda, om det da er short? Skulle glede meg stort om det faktisk er shorting i Strong nå som vi er inne i kontraktsperiode og det ligger en eller to å lurer under overflaten. DA kan det bli morsomt siden få på topp 50 listen selger om dagen uansett.

Edit: da har jeg undersøkt og salget siste uke i alle fall er under topp 50 og samlet. Det tyder på at det er den diskresjonære avtalen som jeg vet om og har hentydet til. Da vet vi det. Topplisten sitter, stort sett.
Redigert 05.11.2018 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.11.2018 kl 12:12 7380

Elektrikeren, siden det er du som har tilgang på statistikken, kanskje går det an å få en bakgrunnsinfo dersom man spør dem som lager den?
tunktee
05.11.2018 kl 12:12 7382

Den trenger ikke være naken!
Never igjen den hypotesen som jeg fremla for en ukes tid siden;
Selger "låner" vekk aksjen til meglerhuset, de selger den short, hvorpå selger og megler gjør opp balansen på et senere tidspunkt.
Da unngår selger at transaksjonen blir offentliggjort før han har solgt hele (eller alt han ønsker av) sin beholding.

Så et spørsmål som jeg ikke kan noe om, kanskje du vet det Collin!?:
Skal dette fremkomme på shorte-lister? Har hørt noe om at shorter over en viss størrelse blir offentliggjort. Hvor finner man dette registeret? (Kanskje du har tilgang Elektrikeren?)
Slettet bruker
05.11.2018 kl 12:03 7400

t: det har vært et diskresjonært mandat, som jeg har snakket om tidligere. Men at det skulle være så mange aksjer? Nei, det har jeg ikke troen på og jeg husker da han kjøpte. Det var ikke snakk om over 1 mill aksjer og som jeg har sagt tidligere: så tror jeg han var ute før dette siste nedsalget.
En mulighet er naken shorting? som er dekket inn ett eller annet som er uforståelig her ja. `Vet ikke... Skjønner det ikke.
HrDuck
05.11.2018 kl 12:01 7618

Enig i at dette høres merkelig ut. Vi får vente og se om ikke svaret dukker opp. Jeg og de fleste antar vel at handelen kom i stand ved at en større aksjonær ønsket å selge. Har mange små solgt så kan man jo tro at det var motsatt. En større kjøper som ønsket en post. Men at markedet skal ha blitt støvsugd for aksjer ved å ringe rundt uten at noen av oss her på forumet har hørt det.. Nei, det tror jeg ikke.

Tror vi bare får være litt tålmodige og se om ikke det blir mer forståelig.
tunktee
05.11.2018 kl 11:38 7652

Du var tidlig ute denne uken Trikker'n, takk!
Helt utrolig! Hvordan klarer en stor selger å skjule seg bak fordekte salg fra mindre småaksjonærer?
Det er 100% sikkert at der var en større selger.

Edit: Jeg skal tenke litt høyt og stiller spørsmål til om det er en mulighet for at der er flere mindre aksjonærer som selger.
Jeg tenker da et dette kan være for eksempel en aksjespareklubb der aksjene står på hver enkelt sin vps-konto, men at de samkjører salgene gjennom felles megler.
Noen som tenker at et slikt senario kan være mulig?
Redigert 05.11.2018 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
05.11.2018 kl 11:34 7664

Rekker bare en kortversjon av forrige ukes endringer på topp 50, men tar med det som alle sikkert er nyskjærrige på: hvem solgte og hvem kjøpte forrige ukes storpost?
Tja, ikke helt klart, men Nordnet Bank AB meglerkonto innland har kommet inn på lista med 699 224 aksjer
Nordnet livsforsikring AS økte med 22 643 aksjer
Forøvrig ingen større økninger blant topp 50

Ingen på topp 50 solgte mer enn 2 500 aksjer, og det var Petter H. Farstad

Og så fikk vi nok en gang tilsynelatende en stor overvekt i salg blant småaksjonærene, denne gang med 726 774 aksjer.
Jeg nekter å tro at det er så mange småaksjonærer som selger seg ut, over 1,2 millioner aksjer ned blant den gruppen siste 2 uker! Det kan ikke stemme, så et eller annet foregår for tiden.
tunktee
05.11.2018 kl 11:26 7677

Det er ingen som har mer penger igjen Collin!
Nå er vi i ferd med å bryte opp av den nedadgående trenden, så da skal du se at ordrebildet bedrer seg.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:16 7707

Ja, det smaker godt og det er vekst i STRONG om dagen. Spesielt i Spania, men også APAC hvor det virker som det er "blod på tann". Ikke glem at det allerede er meldt vekst i APAC for 2019 med den flotte togordren. Jeg skjønner virkelig ikke at ikke flere vil kjøpe her nå? Virkelig ikke.
Casiasia
05.11.2018 kl 10:14 7759

Collin: er det Parksons du mener? De har supermarked og food halls men ikke convenience. Kommer kanskje noen bilder etterhvert. ‘One of South East Asia’s largest convenience chains’ smaker uansett godt.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 09:35 7807

Haha, god morgen. Vi skal blø ut noen svenske aksjer denne gangen...
stifinner
05.11.2018 kl 09:26 7815

Snøret i bånn, Collin??
Det blir ikke mye fisk da!
Det er vel napp det er snakk om, da kan det også bli storfisk.
Lykke til!
Slettet bruker
05.11.2018 kl 08:23 7881

Dette er nok den jeg har skrevet om tidligere. Og, da er det den andre installasjonen på denne kjeden. Ikke kom å si at det ikke er positivt for mulig snøret i bånn.
Redigert 05.11.2018 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HitIT
05.11.2018 kl 07:29 7925

"We're preparing for an installation of #cashguard at one of Southeast Asia's largest convenience chains. Excited to see how we can help speed up customer throughput and enhance the shopping experience for their customers."
https://twitter.com/ApacStrongpoint

Ronie referer til tweeten over og skriver:

An exciting project goes live soon.
https://twitter.com/RoineG/status/1059281219362279424
Redigert 05.11.2018 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Grantchester
05.11.2018 kl 07:10 7942

Spanske Prosegur har et samarbeid med Cashdro;

https://www.elbancoentunegocio.prosegur.com/wp-content/uploads/2016/05/Tu-Punto-Venta.pdf

De burde ha valgt STRONG.
Redigert 05.11.2018 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
doob
04.11.2018 kl 18:05 8115

Har inte en aning om tillverkare.
Men oavsett så ser maskinen ut att endast ta emot sedlar?
Eller ser jag fel?