Stronpoint nr 9-18 Avtale på 1200 verditransportvesker!!!!

HitIT
STRONG 22.10.2018 kl 22:30 78285

Verdt en ny tråd denne:)

"StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA.."

https://newsweb.oslobors.no/message/461726
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 16:16 5413

9-tallet. Nok er nok. Må de angre.
Redigert 06.11.2018 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
HrDuck
06.11.2018 kl 16:35 5382

The trend is your friend until it end. I dag så vi slutten på trenden.

Jeg setter en krone på at selgerne som har tynget aksjen siste tiden nå er ferdig. Gråsteinen kan nå bli en sexy diamant.
Et selskap som er mer enn nøkternt priset i utgangspunktet og med flere positive moment for fremtiden:

- Solid innovasjon på produktsiden
- Ekspanderer både geografisk og produktlinjen
- 30 million i årlige kostnadskutt med effekt allerede fra 1.1.19 (30 million er ca 0,75 kr pr aksje).
- Solid direkteavkastning allerede i dag (og jeg tror at utbyttene vil øke).

Strongpoint leker ikke butikk, de kan butikk.

Snakkes på 10 kroner (og det tror jeg ikke blir lenge til).
larserne
06.11.2018 kl 16:38 5377

Da fikk jeg de 20k som en test med limit 9,10.. Ser slettes ikke bort fra at vi ser et lass med aksjer til salgs på 8 tallet igjen imrg formiddag. Da det ikke kom flere kjøpere ettter meg blir jeg skeptisk. Kom ikke inn en eneste kjøper etter at jeg ryddet opp til 9,10? Et dårlig tegn spør du meg.. Jeg vil se retningen før jeg kjøper mer...
Just_Nilsen
06.11.2018 kl 16:46 5360

Noen hjalp deg på veien larserne, men det var ikke for løfte kursen, men fordi det trolig er en god investering på sikt.
larserne
06.11.2018 kl 16:51 5341

Jaja, tiden vil vise hehe.50k ble til 70k.. Plutselig blir det flere.. Hvem vet, Strong er iallefall utbombet nå?
Grantchester
06.11.2018 kl 17:36 5278

Litt lei av å lese om at STRONG kan være et "kjedelig og usexy selskap som driver i en bransje hvor ting går sakte og framtidsutsiktene er labre (les: kontanter på vei ut). Med andre ord er det ikke rart at den gjennomsnittlige alderen i selskapet er høy".

i) STRONG er et meget spennende og sexy selskap - se mitt tidligere innlegg
ii) Kontanter er ikke på vei ut. Kanskje i Norge, men Norge er ikke et spesielt representativt land for å si det litt forsiktig. Jeg trodde nordmenn, gamle og unge var reisevante, men fra takterrassene sine og barene rundt omkring i verden får de ikke med seg at kontanter i land som Spania og Japan for å ta et par eksempler er meget "hotte". CG og konkurrende systemer selges som varmt hvetebrød over hele Spania blir jeg fortalt av spanjoler fra forskjellige regioner i landet. I Spania brukes kontanter i 80-90% av transaksjonene. I Japan, kanskje verdens mest avanserte land, står det flere millioner salgsautomater som tar imot cash.
Redigert 06.11.2018 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 17:43 5251

Hør hør. Jeg har fått vite fra kinesisk hold at myndighetene jobber for å bevare kontanter da 10% av befolkningen ikke bruker annet. Og, ja, G. Strong er så sexy det bare går an i mine øyne også. Utenfor topplisten har vi snart omsatt 25% av aksjene på få uker. Vi har fått ut en god del av de som vil ut og flere av oss langsiktige har kjøpt - og: vi sitter pal.
Norviking
06.11.2018 kl 18:30 5180

Ser det nevnes her at enkelte etterlyser en plan på hvordan nå mål , da noen her tydeligvis mener / tenker at strongpoint ikke har en sådan.
Som profesjonell i et større selskap så kjenner jeg at jeg nesten blir litt provosert/ brydd over å høre slikt.
Tror enkelte virkelig her at strongpoint IKKE har en plan ?
DET kan jeg garantere dere at de har
Og planen holdes i live HVER eneste dag .
Det er plan helt fra toppen og ut i hvert eneste salgsledd .
Det er budsjetter som går på år som igjen er brutt ned på måneder , uker og dager.
Og , det gjelder alle ledd i organisasjonen.
Det planlegges hvilke kunder og hvilke kundeaktiviteter som skal kjøres.
Kampanjer og tiltak .
Det måles salg og service på eksisterende kunder og det planlegges og gjennomføres besøk hos nullkunder og nye kunder.
Det lages lister og gjennomføres aktiviteter på flere kundesegmenter og det diverseres på store , mellomstore og små kunder .
GARANTERT !
Nå som vi har en ny CEO så kommer nok han til å monitorere aktiviteter målt opp mot resultater.
Det blir satt krav til at ALLE skal levere.
Må bare ikke tro at StrongPoint vil framstå som et hvilehjem for slitne middelaldrende gubber med grilldress.

Det er derimot IKKE normalt å offentliggjøre disse budsjettene eller planene da det går under den daglige driften.

Om noen mot formodning ikke har tro på dette og kan motbevise det jeg har skrevet så ta gjerne kontakt så skal jeg påta meg å reise opp på Rælingen å ta et møte med J T. ?
PSI- Investor
06.11.2018 kl 20:45 5019

Det er ikke gått 5 år siden JW sa at omsetningen lett kunne dobles. Men hittil har de ikke vist at de er på sporet. Jeg vet ikke engang om det fremdeles er målet.
Selskapet fremstår beklagelig vis tydelig vis ikke attraktivt for potensielle investorer. Ingen vet hva Strong prøver å få til?
Så jeg vil gjerne få høre om planen og målet. Ikke bare for egen del, men for at flere skal fatte interesse.
Selv har jeg jo absolutt troen, men det har jeg hatt i veldig mange år allerede.
Hvis det nå skulle komme noen på banen og klare å få lurt seg til å kjøpe aksjene for f eks. 15,- kr aksjen og jeg skulle måtte selge på det nivået hadde jeg blitt sinnsykt sur.
Hvis det er noe sånt på gang er det viktig å få kursen godt opp i forkant slik at et ev bud må skyhøyt over 15,- for å få tilslag. Så da tenker jeg at nå er det på tide med litt godsaker, nå kan jeg ikke bare vente og vente på et godt kvartal.
Ja ja går sikkert bra uansett men
tunktee
07.11.2018 kl 00:32 4895

Ja, da var kveldstellet tatt! Det betyr egentlig bare at jeg har drukket to øl. (og satt et skudd) Faan, den parentesen hørtes morsom ut i hodet, men den var jo ikkje det når eg skrev det.
Får gratulere deg med kjøpet Larsene! Tror du har slått Rusbrus i tidsrekord fra å si at man ikke skal skrive mer til neste innlegg kommer, sett vekk i fra responsen til meg. Men det er jo hyggelig, for det betyr at det har skjedd noe i papiret vårt!
Syns du var spenstig i kjøpet ditt i dag, kult!

Takk for det fornuftige innlegget ditt Viking! Hadde jeg drevet Strong og sett hva en uttalelse kan binge av fremtidig klaging fra aksjonærer hadde jeg knapt giddet å stille på presentasjonene. Stakkars Jørgen som en gang (vist nok) skal ha sagt noe om den gigantiske ordren. (For meg er det uklart hva han sa og når han sa dette.)

Edit.
Følgende er ikke tilsiktet noe spesielt individ;
Man ønsker at selskapet skal komme med visjoner og planer som styrker kursen. Og dersom de ikke når målene så skal man altså gyve løs på dem. Man kan ikke få i pose og sekk. Selskapet vårt har valgt å være restriktive.
Redigert 07.11.2018 kl 01:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
07.11.2018 kl 02:41 4836

Så enig, Norviking ! JW skulle ikke ha uttalt seg på denne måten denne bransjen kjennende. 5-års planer er bare tull og hører hjemme til kommunisttiden. La det være klinkende klart; de gode nyhetene den siste tiden er resultatene av JWs arbeid. Jeg kjøpte aksjene etter en presentasjon han ga for ca. 2,5 år siden. Han brente for selskapet og produktene.
Redigert 07.11.2018 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Grantchester
07.11.2018 kl 02:51 4811

Tror også bunnen er nådd, Tunktee.
Grantchester
07.11.2018 kl 02:54 4798

Bra ! UK må angripes, ja. De er jo naboer og bare en kort og hyggelig flytur unna.
HitIT
07.11.2018 kl 09:03 4593

Ser ut til at kjøperne er i ferd med å komme et hakk opp, så får vi håpe selgerne er ferdige med å selge på best...
Slettet bruker
07.11.2018 kl 09:04 4606

God morgen!
Det kan tenkes det blir vanskelig for Strong å få kjøpt egne aksjer fremover?..
Just: jeg har ikke glemt deg.
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:00 4535

Er det tull å ha en plan for hva man skal prøve å oppnå? Nå har jeg hørt det også. Det er bedre å bare gjøre så godt man kan uten mål? I min verden er slikt bare tull, og det ser jeg Vikingen støtter opp om da han jo skriver at han er sikker på at bedriften har mål og planer. Det har de jo sikkert, men jeg som deleier vet ikke hva de er.

Jeg klager ikke på JW i det hele tatt, jeg synes bare at de burde synliggjøre planen for å nå et mål samt klargjøre hva målet er, slik at vi kan få opp interessen for selskapet. Vi er vel verdensmestre i å være nøkterne? Jeg synes det var helt topp av JW å si hva han trodde på!

Jeg mener heller ikke at man nødvendig vis skal henge dem som ikke når sitt mål, da må man legge en ny plan for hvordan likevel nå det. Men noen egner seg kanskje ikke, slikt er jo internt.
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:08 4509

Skulle egentlig hatt noen få aksjer til.
Det er nesten så jeg har lyst til å vente til jeg kan kjøpe fra selgersiden på et noe høyere nivå nå siden det ikke er så mange aksjene det er snakk om uansett.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 10:25 4479

Angående interesse for selskapet. Tror du virkelig at en har kjøpt 1 mill aksjer uten at det er gjort en innsats? Kjøpet kom rett etter at det hadde vært en investorpresentasjon. Ikke umulig spør du meg. Kanskje JT er bedre på å selge Strong? Han har gjort mange grep allerede. Gi mannen litt tid, så tenker jeg det kommer mye mer nytt og også visjoner og mål som vi eksterne får ta del i. Jeg deltar på EGF, har i alle fall planer om det. Jeg håper å se noen av dere andre der også.

PSI: kom igjen å kjøp nå da. Jeg har pinnadø kjøpt på selger i lang tid nå sammen med Vikingen og min gode venn i Bergen.
Redigert 07.11.2018 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:33 4460

Jo jeg tror på Strong og JT selvsagt, og EN ny investor er vel og bra men det hadde jo vært fint med generell interesse for selskapet vårt vel.
Jeg mener ikke å klage, bare å komme med et forslag som JEG tror vil øke interessen.
Er det noen som har bedre forslag så er det ingen som blir gladere enn meg, for nå er jeg i grunnen veldig klar for økt kurs.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 10:37 4450

Det har regelrett rent inn med ordrer og vi har en god fugl på taket med de 2 000 skapene i Russia. Vi har fått inn et fond på aksjonærlisten nylig. Ny storaksjonær. Så, ja det foregår noe der bak. Tenker det løsner skikkelig snart og jeg står på at det kommer ordre når tid som helst. Enig i at det hadde vært moro med litt frempå holdning og kommunikasjon, men JT må få bli litt mer varm i trøya så kommer det tenker jeg.
PSI- Investor
07.11.2018 kl 10:47 4426

Jeg var imponert over den videoen. Innholdet, hva de snakket om er en ting, men han var skikkelig ivrig så det ut til, det var det viktigste for meg, det materialiserer seg nok!
JosMag
07.11.2018 kl 12:31 4354

Gamle sirkushester gir seg ikke så lett nei... jf melding i dag. Har dette noen betydning for STRONG egentlig?
Slettet bruker
07.11.2018 kl 13:46 4264

For den som lurer så er det flytoget i Hongkong som inngikk kontrakt angående CG. For et utstillingsvindu og enda en mulighet, nytt marked. Selgerne har ikke gitt seg helt enda ser jeg...
Grantchester
07.11.2018 kl 15:41 4184

Ble JW kastet av styret og hva var begrunnelse ? Trenger vi også et fornyet styre med "hands-on" erfaring fra produksjon og worldwide markedsføring av high-end teknologiske kapitalvarer og tjenester ? Hvis STRONG skal være "World-class" trenger vi et world-class styre. Sorry, medaksjonærer , men det er ikke tilfellet i STRONG per i dag. Jeg debatterer veldig gjerne dette.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 15:59 4159

Det kan godt hende du har rett i det G, men på salg så har vi nær så godt som mener nå jeg. Har jobbet med vedkommende på 90-tallet. Jeg tror vi vil se resultater av det og snart ref. Road Runners og full salgsfokus.
Norviking
07.11.2018 kl 16:08 4144


@ Psi-Investor
Ja det er klart et selskap som StrongPoint har planer
Som jeg skrev tidligere så er det garantert at de har det.
Jeg tror også de har langsiktige planer eller visjon som det ofte kalles i større firma når tidshorisonten strekker seg til rundt 5 år
OG JA , Jeg tror dem har det
De har langsiktige målsetninger og jeg er sikker på at JT sammen med toppledelsen trekker linjene og staker ut kursen for hvor vi skal.
Og så er det de korte planene og målsetttingene / budsjettene som er fra år til år.
Det skulle tatt seg bra ut om StrongPoint sine ansatte drev på ute og rota rundt fra dag til dag uten å ha en plan på hva de skulle gjøre , hvem de skal oppsøke og hvilke aktiviteter som skal foregå !
Det er jo helt utenkelig.
INGEN ledelse vil akseptere noe slikt ! UANSETT firma !
Uten planer , visjoner , målsettinger og gjennomføringsevne så dør slike firma .
Husk
StrongPoint er ikke bare et firma som selger produkter !
De er et Profit -senter for aksjonærer og eiere.
En av oppgavene er å skape / produsere avkastning for sine eiere.
Da kreves det planer
Ikke bare en bil for å kjøre rundt her og der.
Redigert 07.11.2018 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Grantchester
07.11.2018 kl 17:47 4060

Collin, hvem har du jobbet med på 90-tallet ?
Redigert 07.11.2018 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
JosMag
07.11.2018 kl 17:49 4072

Handler nå bare på nett av prinsipp:-). Meny har ikke tidligere fått mine bestillinger, men det får de nå. Var enkelt å legge hele handlelista fra forrige gang og justere litt ut og inn. La igjen en tilbakemelding om hva jeg syntes om handleopplevelsen og ga beskjed om at alt OK, men enda bedre hvis jeg kunne hente varene fra et oppbevaringsskap plassert rett utenfor butikken tilsvarende slik folk i dag henter tobakk og snus mv. fra samme butikk. Alle monner drar sa musa og pissa i havet:-)
Grantchester
07.11.2018 kl 18:00 4050

Bra, Norviking !
Slettet bruker
07.11.2018 kl 19:21 3984

G: PW
Gleder meg til fortsettelsen i Strong, selvom aksjekursen er en prøvelse om dagen, men den kommer den også.
Grantchester
08.11.2018 kl 07:04 3822

Utviklingen i aksjen til CG-konkurrenten Azkoyen er også svak;

https://www.google.no/search?q=azkoyen+share+price&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

Ikke fullt så svak som STRONGs (som har til og med en sterkere produktportefølje). Forteller en del.
Redigert 08.11.2018 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.11.2018 kl 10:04 3746

Norviking:
Jeg skjønner ikke hva essensen i ditt innlegg er?
Er det helt fint at vi som aksjonærer ikke skal vite noe om hva selskapet prøver å få til på den økonomiske siden i årene fremover, er det det du mener? I så fall er altså jeg uenig, men det er jo greit nok det.
Ellers så er det ikke visjonen jeg etterlyser nei, det er ikke det samme i det hele tatt. Strong har jo en visjon.
Jeg har som innleid konsulent vært med og laget visjon for 4 bedrifter, og ingen av disse bedriftene hadde noe ønske om å knytte økonomiske utsikter inn i visjonen, noe jeg synes er riktig. Å være med og lage visjon er spennende, da må man sette seg inn i tankegangen i bedriften og så hjelpe dem med å få formulert det de prøver å få til ned på papiret. Når det så etter hvert foreligger et forslag bør det ut til høring bland ansatte synes jeg slik at alle kan bidra og til slutt føle at dette er målet man ønsker å nå.
Men når det så kommer til å lage strategiplanen for hvordan oppnå visjonen, da synes jeg bedriften må engasjere seg selv i større grad. Som konsulent kan man da bidra med forslag, men dersom ledelsen ikke selv engasjerer seg fra begynnelsen så blir det ikke noe greie på. Er min erfaring.
Det er nesten helt likt som når jeg foreslår at det bør foreligge en 5 års plan for hva man forsøker å få til av økonomisk vekst og resultat, og så noe som forteller hvordan man kommer dit. Hensikten var at flere kunne se Strong som interessante å investere i.
Det eneste jeg oppnår med det er tydelig vis argumentasjon på hvorfor dette er utrolig dumt å i det hele tatt snakke om? Fordi bedriften sikkert har en plan? Men hvorfor vet jeg som eier ikke hva den er?
Det er egentlig ikke så viktig for meg, bare kom med bedre forslag til hvordan vi kan få opp interessen for selskapet.
Det blir helt sikkert veldig bra en vakker dag, det er jeg fullstendig overbevist om!
Ha en fin helg hele gjengen!
larserne
08.11.2018 kl 13:17 3643

Den eneste spenningen som er igjen er om det blir omsatt aksjer iløpet av dagen / uken.. Skrekkelig, og null interesse for papiret. Får holde ut til neste "positive" melding. Det er eneste muligheten for å kunne komme seg ut hehe...
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:21 3637

larserne: hææææ? Vi nærmer oss 30% av aksjene under topp 50 listen omsatt på få uker. Det har vært skikkelig trøkk i aksjen, til STRONG å være. Når så vi sist mer enn 700K og 300K aksjer omsatt på en og samme dag? Fond har kjøpt seg inn, vi får se hvor mye mer de skal ha? Ny storaksjonær. Ellers enig i at det hadde vært bedre med mer daglig omsetning slik at de som på død og liv vil ut kommer ut. Den generelle interessen er ikke der, men det gjelder en rekke andre aksjer i samme kategori som QFR, PHO (bortsett fra i dag), WSTEP så det er ikke unikt for oss.
Redigert 08.11.2018 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
08.11.2018 kl 15:47 3574

PSI - Investor

Det var vel slik at du etterlyste planer for hvordan selskapet skal driftes og hvordan de skal tjene penger og nå mål fremover

Jeg presiserer:
Det får du nok aldri vite
Ingen selskap går ut ned slik intern og viktig informasjon
Tror du JT vil at konkurrentene skal vite planene til selskapet ?

Jeg har prøvd å formidle at selskapet garantert har planer og hvordan det som oftest er i større selskap
Om du ikke er helt happy med å ikke vite hvordan de har planlagt så er nok rette instans å sende en mail til StrongPoint
Jeg tviler på at noen på HO klarer å gjengi detaljerte visjoner og fremdriftsplaner for selskapet.