Stronpoint nr 9-18 Avtale på 1200 verditransportvesker!!!!

HitIT
STRONG 22.10.2018 kl 22:30 78055

Verdt en ny tråd denne:)

"StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA.."

https://newsweb.oslobors.no/message/461726
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
12.11.2018 kl 13:12 4204

Skal ta en nærmere titt på den nyeste aksjonærlista, og se om jeg rekker å få lagt ut endringene her senere i dag. Er fortsatt i Thailand med en hel gjeng, og aktivitetene er mange, så litt snøtt med tid innimellom slaga. Men de to store postene er tydeligvis plukket opp av samme aksjonær, da det er en endring på + 1 050 000 aksjer for en aktør på lista. Hvem det er kan dere få lov til å undres på litt til jeg er tilbake. Litt moro må jeg få lov til å ha med dere. Like så hvor alle disse aksjene kom i fra!
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2018 kl 11:38 4247

Fusjon er også aktuelt. Noe skjer i aksjen vår om dagen. 1 mill aksjer omsatt i to kryss nylig og gikk i overkant av 50k nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
olavgg
12.11.2018 kl 11:18 4279

Noen nevnte tidligere at Strongpoint er oppkjøpskandidat. Det tror jeg og. Produktporteføljen og kundeporteføljen er veldig interessant for andre med større ambisjoner. Spørsmålet er heller om aksjonerene er villige til å selge uten å kreve blodpris?
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
sulzrox
12.11.2018 kl 10:01 4324

Dere som har handla på MENY Strømmen.
Kan dere handle øl og tobakk også, eller må dere i butikken da? (C&C)
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
JosMag
12.11.2018 kl 09:03 4364

De har sagt at de ønsker å gjøre oppkjøp av bedrifter som har produkter som passer inn i SP sin portefølje og hvor hensikten da er å nå ut i flere markeder med sin tilstedeværelse rent geografisk. Jf. nå sist hvor CUB fikk innpass i Danmark. Langt fra sikkert at de hadde greid det uten SP sin mye større organisasjon. Når det gjelder Vensafe så har jeg inntrykk av at de har hatt meget store utgifter for å få produktet feilfritt og mer brukervennlig. Det er på plass nå:-)
SP har også fortalt at de ønsker flere oppkjøp av tilsvarende firmaer som det de kjøpte i Spania. Dette for å styrke egen tilstedeværelse i dette markedet (Spania).
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
LeifH
12.11.2018 kl 08:43 4379

Det er ikke slik at strong har gjort så mange dårlig oppkjøp, mer at de har gjort geniale oppkjøp. Det virker også ut som JT er enda mer positiv til oppkjøpet cub enn det Waaler var. JT vil nok heller ikke være noe dårligere enn Waaler, så at han bare surrer rundt og kaster bort penger er nok ikke målet. Denne jobben kan se utrolig bra ut på hans CV, med at han kan få gjennombrudd i fleng på sin kappe.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Russebuss
12.11.2018 kl 01:26 4447

Oppkjøp kan slå begge veier. Husker tilbake da dem kjøpte Vensafe for en billig penge ( egentlig helt gratis pga fremførbart underskudd) Da innrømmet Jørgen at det ville vært katastrofe om dem hadde fått tilslaget første gang dem tok kontakt for å sikre seg selskapet , så alt til sin tid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
tunktee
12.11.2018 kl 00:09 4467

Kommentar til oppkjøpsstratgi;

Kan ikke lenger huske nøyaktig ordlyd fra selskapet, og om målet er oppkjøp i seg selv eller om man skal bruke penger for å finne attraktive oppkjøp som kan styrke bedriften og deres produktportefølje. (Og eventuelt tilstedeværelse i enkelte markeder.)
Det som imidlertid er helt sikkert er at man må bruke tid og penger for å finne gode steder å investere.
Jeg kjenner til bedrifter som har ansatte som er dedikert kun til denne oppgaven. Det er som regel nødvendig fordi eplene ikke bare faller ned fra treet.

Jeg avrunder derfor med å si meg enig med deg Baronen, der også jeg er skeptisk til å kjøpe omsetning på generelt grunnlag.
Vet derimot ikke hva målsetningen til Strongpoint er, og kan derfor ikke si meg uenig i deres strategi.

CUB fremstår som et veldig smart kjøp med produkter som komplimenterer de vi hadde fra før.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
LeifH
11.11.2018 kl 22:33 4511

Var ikke mye positiv her, baron.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Baron1!
11.11.2018 kl 20:50 4561

Ikke så begeistret for at vekst skal tas på oppkjøp. Oppkjøp er noe alle i prinsippet kan gjøre. Det koster bare penger. Det kan ikke være et mål i seg selv. Det må være konkrete behov eller muligheter som ligger bak. Det må passe inn med øvrig produktportefølje og kompetanse.

Selv om jeg synes flere av grepene som blir tatt ser lovende ut, er jeg skeptisk til at sjefen skal gjøre oppkjøp etter så kort tid i selskapet. Og jeg er definitivt ikke overbevist av CFO, så den rådgivningen tør jeg heller ikke å stole på. Jeg er skeptisk til å gå ut og annonsere offensiv oppkjøpspolitikk - og det oppfordrer jeg også dere medaksjonærer til å være. Vi skal ikke kjøpe omsetning for kortsiktig positiv effekt.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 14:29 4675

Nok snakk på tide med skikkelig vekst og alt tyder på at vi får nettopp det. Q4 og Q1 er allerede i boks. Ser jeg noen andre her på EGF?
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Norviking
11.11.2018 kl 11:17 4737

Ja Grantchester
Markedet og potensialet fortsatt enormt for CashGuard
Det som er så synd er at vi er på "feil" børs , og investorer her til lands klarer ikke se lenger enn til vippetangen hvor danskebåten går.
Markedet i Europa er fortsatt enormt for dette produktet og enda større jo lenger sør vi kommer.
I tillegg så har vi jo alle de andre "gullproduktene" i porteføljen
Gleder meg til neste Q :)



Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Grantchester
11.11.2018 kl 05:58 4814

Nytt markedssegment CG Spania; kjøttbutikker.
Mange cashtransaksjoner per dag er bra for CG, bra for butikken, bra for kunden, bra for STRONG og bra for aksjonærene.

https://m.facebook.com/pg/CashguardEspana/posts/?ref=page_internal&msite_tab_async=1
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
10.11.2018 kl 22:21 4885

Jeg tok en selfchck-out på Bjølsen i dag. Og ja, det var ikke SP sin løsning og riktig som en nevnte at det var Itac eller et eller annet, Svensk selskap som ikke gjør det bra børsmessig bra, trensden er stygg. Neste oppkjøp? Nei, tror ikke det. SP ligger foran. .
Jeg skulle ha noe som krevde aldreskontroll og har alt lagt inn fingeravtrykk. Så funket det ikke likevel. Joda, fingeravtrkk gjenkjent, men måtte jfå hjelp tio avslutning. Sukk. Det holder ikke selv om person var der med en gang og alt ordnet seg.
Jeg brukte like lang tid som en kassekø med en som storhanddler foran meg, men jeg kom gjennom. En person som betjente 6 SC. Og neste gang kommer jeg til å bruke mindre tid. Scanning av fjes, Vel, om man vil vise trynet sitt. GO SP.
Tynt krefter ut av skrotten, bikkja har ligget pal siden vi kom hjem i går. Jeg koser meg med god samvittighet med rødvin. Vel, jeg sier tur og så er vi der ute i denne deilige gaten jeg bor i Oslo. Så legger hun dseg rett på rygg igjen og luter seg. Jeg forventer at bare dere som er jegere og har fuglehund vet hva jeg snakker om. Total AltDleteDel et par dager.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
Traderèn
10.11.2018 kl 10:10 5032

Hei Psi-investor
Takk for din kommentar.
Jeg er på reise men skal svare deg
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
HrDuck
10.11.2018 kl 02:06 5190

heisann folkens og god helg

så mitt nick nevnt her av stifinner så tenkte jeg fikk legge inn noen ord da. Det stemmer at jeg ikke er bioekspert. Den som selv har påpekt det mange ganger er meg selv så det bør jo ikke være breaking news. Mine spådommer om aksjen som ikke skal nevnes ved navn var basert på et krasj pga emisjon og så en påfølgende ørkenvandring. Jeg traff jo ganske bra da så enten hadde jeg veldig flaks eller så skjønte jeg noe som stifinner ikke gjorde. Mine andre "triste spådommer" om aksjen er kun at jeg ble utfordret til å tippe kurs 31.12 på en "tipp-kursen-tråd". Så langt så leder jeg soleklart blant over 100 som har lagt inn tips, men det er nå en drøy måned igjen så ingen seier feires ennå. Utover det så støtter jeg kommentaren om at det er et 100% binært case og tar ikke diskusjonen noe videre.

Men for å si noen ord om aksjen vår også så synes jeg den ser glimrende ut om dagen. Selgerne er borte og de som påstår at nyheter får den til å falle kan fort bli kraftig motbevist de neste månedene. Kostnadskutt kombinert med en solid produktportefølje og servicesalg er gode nyheter for et selskap med allerede lave multipler. Jeg antar at det kommer et bud på selskapet i løpet av 12-24 måneder, så får vi se hva det blir og hva vi her på HO tenker om det. For min del har jeg ihvertfall ingen hast med å selge.

God helg gutter og jenter
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 01:06 5216

Jeg fikk nettopp epost fra Strongfolket, nå klokken ett om natten. Ikke verst å bli tenkt på midt om natten også. Hehe. Just: vi holder kontakten og så kan alle Strongere drømme om en og to kroner i utbytte. God natt og spesielt til ham der borte i Bergen som tar de svake i forsvar.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
10.11.2018 kl 00:23 5235

Just- Nilsen: Kjenner veldig godt igjen det du skriver her og spesielt det med selvfølelsen og i enda større grad frykt for at kona skal spørre!
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
09.11.2018 kl 23:50 5225

Hehe dere gutter. Jeg syns vi skaql være rause her. Det viktige er er at tråden lever og at det kommer innspill. Jeg har gjort mange prosenter om ikke så vveldig mange kroner på tips herfra. Men har andre elskaper også i fokus og kan ta en trade om jeg tr0or tiden er inne for det.
STRONG er noe annet for meg. Mat må vi ha og det skal leveres og gjøres opp på en effektiv måte. Cash eller annet. Jeg liker ikke kursen, men det går mest på selvfølelsen og redselen for at kona spør om hvordan det går. Det går bta, slekapet tjener penger og gir utbytte langt over det vi ville fått i banken og også høyere enn gjeldeldsrentene vi har. At kursen tross alt er ned nærmere 50% i en børs som bare gikk opp lenge, trenger jeg ikke si.

Jeg liker tips om andre selskaper, BIO skjønner jeg ikke noe av, men har vært heldig i 2 så langt og realisert. Den siste sitter jeg med 50% urealisert tap i. Jeg trodde en skulle gå, men ingen gjorde det i tidshorisonten min.

Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
larserne
09.11.2018 kl 23:48 5218

Den selvskrytende "stifinner" har forvillet seg på terassen i Spania igjen... huff og atter huff:-(((
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 22:19 5262

Greit innlegg det, tunktee, jeg sitter fortsatt i Strong fordi jeg tror på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 22:05 5274

Jeg skal være så rettferdig at jeg svarer deg.
Da sier jeg min mening, og legger jeg til grunn at det ikke utvikler seg til noe ytterligere krangling.
Det er det ingen som syns er spesielt interessant lesestoff.

Jeg har ikke grunnlag for å si at du er en dust, men jeg har grunnlag for å mene at noen av dine handlinger på forumet er dustete.
Du stakk for øvrig så tidlig fra Rælingen, så fikk ikke mye inntrykk av deg.

Du har fått utallige tilbakemeldinger fra mange her om all denne evinnelige opphausingen av Pcib.
Hjelper så fint lite at du sier at du gjør dette av godhet, når du fullstendig igonrerer tilbakemeldingen som du får.
I tillegg til det så har du ikke bidratt med noe positivt her på lang tid, og de gangene du har skrevet noe så er det enten om Pcib, eller så dukker du plutselig opp for å kritisere noen sin uttalelse på en ufin måte, uten at vedkommende har vært frekk eller gjort noe galt.
Derfor har jeg ikke dårlig samvittighet når jeg snakker deg imot eller er freidig mot deg, selv om jeg ikke ønsker å være en mobber.
(Har historikk på å stille opp for de svake, og de som blir mobbet, i den virkelige verden.)

For min del hjelper det ikke på at folk skryter heller. Vi har alle et vist behov for å fremheve våre bragder, men det er ikke spesielt sympatisk og man bør derfor kontrollere seg. Jeg er for øvrig en langt større askjonær enn deg, men har ikke så langt hatt behov for å poengtere det i forumet.
Syns heller ikke det inviterer til en god tone når du unnlater å svare på spørsmål fra andre deltagere.

Til din kommentar om å stikke fingeren i jorden, så kan jeg bare si at dette er den definitivt mest seriøse, ryddigste og hyggeligst tråden jeg har sett på forumet med god margin. Det er det også mange andre som har sagt. Der er ingen fantaster her, så det er uklart for meg hva du kritiserer.
Folk har forskjellig risikoprofil, og de som sitter i Strongpoint antar jeg ønsker en moderat risiko. Det er da ikke noe galt i det!

Ha en fortsatt fin aften!
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2018 kl 21:52 5275

Stifinner: jeg trodde også at jeg var bioekspert som deg nå. Kjenner meg godt igjen faktisk. Bare formaliteter igjen? Slik var det jeg så på saken. Moroa startet med 80% opp på en og samme dag.
PCIB er et binært case, som godt kan lykkes. Selvsagt. Strong? Det skal mye til for at de ikke får en god cash flow fremover. Strong er ikke et binært case. Risikoen ligger på oppsiden.
Jeg tror faktisk PCIB kan få et realt løft snart faktisk. Det er blødd ut et stort nedsalg som har presset kursen. Hadde jeg vært i dine sko Stifinner, ville jeg solgt 1/4 til 1/2 så jeg satt risikofritt. Lykke til, her er det guttekveld.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
HitIT
09.11.2018 kl 21:47 5272

Jeg kjøpte ikke en viss aksje på 50+ tror det også var lurt...(ikke den andre aksjen heller på 50+)
Følte ingen trang til å sitte 50% i minus i en aksje.

Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Norviking
09.11.2018 kl 21:46 5228

Stifinner
Hvorfor legger du deg ut med "alle" som har en annen menig enn deg ?
Hvorfor begynner du å bruke deg på meg her i kveld ? Jeg har ikke henvendt meg til deg overhodet og du setter igang et rabalder om at vi andre må være voksne å ikke oppføre oss som drittunger ?
Du slenger med leppa som om noen har gjort deg noe fryktelig vondt.
Hva i all verden skal dette bety ?
Om du trenger hjelp Stifinner så er det bedre å ringe noen profesjonelle istedet for å få utløp for sinnet og frustrasjonen din her.

Og med det samme
Kan du please slutte med den haussingen vedr pcib
Jeg tror vi andre har fått med oss din mening om den aksjen for lenge siden.
Vi har skjønt dine "velmenende" råd og noen av oss har sågar hørt på dem
Mine aksjer står dessverre ikke i hundre kroner ennå som ble lovet så jeg synes ikke du skal breke så alt for høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 21:38 5229

Nei, Norviking, det er ikke så enkelt å svare når man skjønner at man kunne tjent millioner ved å følge mitt råd. Ref. Russebuss. Det er virkeligheten, og ikke drømmer.
Vær litt voksne nå, og ikke oppfør dere som drittunger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Norviking
09.11.2018 kl 21:27 5240

ja det beste er vel å la være å svare ham tunktee
Men det er ikke alltid like enkelt heheh .
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 21:19 5246

Tunktee, jøss, er det meg du kaller en dust , altså??
Traff deg på rælingen, men at du kan konkludere som du tydeligvis gjør, er litt forbausende.
Kan du redegjøre for tankegangen din hvor du kommer frem til din konklusjon?
Jeg synes forøvrig at det er dumt at dere begynner å ta enkeltpersoner og ikke klarer å holde dere til sak.
Men det skyldes ganske sikkert frustrasjonen over Strongs kursutvikling de siste årene.
Jeg anbefalte Pcib i september 2016 på 5, SP var 11, jeg solgte 200 000 SP, og kjøpte Pcib, og var det lurt?..
Ja, det var veldig lurt!,
Så, slutt å tulle, gutter, stikk fingeren i jorda, og finn ut hvordan verden egentlig ser ut.
Jeg har fortsatt flere aksjer i Strong enn de fleste andre her på tråden, men forhold dere til virkeligheten, please!,
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 21:07 5253

Norviking, jeg synes du bare skal slappe av , jeg, og fortsette med dine 10- aksjer støttekjøp. Det hjelper sikkert godt for kursen, og for meg. Stå på!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 21:04 5251

Hehe viking, jeg skal la være å svare ham så slipper dere å lese en lang tåpelig ordkrig der jeg må finne på nye humoristiske måter å kalle noen en dust.
Jeg har jo uansett ikke kommentert noe han har sagt i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Norviking
09.11.2018 kl 20:37 5266

Here we go again !
pfffffffffff................
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 20:10 5284

tunktee, jeg anbefalte Pcib i september 2016 på 5, hva er problemet ditt?
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 18:41 5330

God helg Collin og andre Strongnisser!
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.11.2018 kl 18:39 5333

Ja, mangler det!
Vi må bare være forberedt på at da blir tråden full av suppegjøker! ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2018 kl 18:25 5349

God helg Stifinner & co.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
09.11.2018 kl 18:25 5348

Anbefalte du på 5 kroner Stifinner!?
Det har gått meg HELT forbi. !
På hvilken lenke da? ;- O

Strong betaler mer i utbytte enn rentene på lånte penger . Med store sjanser for å doble pengene i tillegg innen kort tid, siden salgsleddene er etablert w.w.
Det vi mangler er litt urealistiske mål, og hausing på andre lenker.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
stifinner
09.11.2018 kl 17:48 5359

Har du bra vær i Almunecar, Grantchester?
På denne tid av året.
Strong er utrolig kjedelig for tiden, og sånn er det med pcib også.
Kommer det ingen kontrakter for SP blir kursen liggende rundt 9 i måneder, dessverre.
Dere bør tenke på om en inngang i pcib nå kan være lønnsomt, på tross av hr ducks triste spådommer, når det gjelder pcib. Men han har heller ikke peiling på hva pcib driver med. Så dere bør i hvert fall ikke høre på ham, når det gjelder pcib.
Hva med deg leif h, du sa en gang at det var for sent å satse på pcib da den lå på 50, nå kan du få den til halv pris!
Noe å tenke på kanskje?
Jeg anbefalte pcib på 5 for over 2 år siden, og anbefaler den fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare