SHELF Drilling _ NYTT Kursmål = 40 kroner

citius
SHLF 26.07.2021 kl 15:55 419310

SHELF er verdsatt til vel 600 millioner kroner

Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs

EN rigg er mye mer verdt enn børskursen

Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen

NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)


KJØP !

40 kroner


Redigert 27.05.2022 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
tobo581
27.11.2021 kl 22:19 5753

Ja, media vil skremme og dét får de til.
Flokken (les småaksjonærer) reagerer med full panikk.
Verden må stabilisere seg.
Og verden trenger fortsatt energi bl.a fra olje.

Må bare dele denne.
https://www.nrk.no/norge/tre-omikron-scenarioer-for-vinteren-1.15747675
Stokk Dum
27.11.2021 kl 22:48 5726

En gang i tiden var det noen som sang "kanskje kommer kongen" og, men jeg har ennå ikke sett noe til han.

mvh
Fevang
28.11.2021 kl 01:37 5714

Jeg tror det kan gå mot en supersyklus innen olje - men stusser ganske mye når Rystad kommer med et prisanslag på 50 dollar fatet i 2023.(og det var FØR fredagens fall) De skal jo kunne det hele mye mer enn meg...
Hva er det de ser som jeg ikke ser? En resesjon??

Angående fredagens oljeprisfall så har jeg ingen formening om det fortsetter eller ikke i det korte bildet.
RussianOil
28.11.2021 kl 02:40 5738

Jeg forstår, og et fint resonnement.
D jeg mener med panikken, er ikke da markedet "reagerer", men aftermathen av d. Noe som dominerer mer enn frykt, er Big Money. Men frykt, har sin ultimate makt. Jeg er enig i det. Men frykt? Er et veldig appetittlig verktøy. D blir misbrukt.
Jeg ser like stor sannsynlighet for et orkestrert event, som genuin frykt. Hva som er fasit, det kan jeg ikke påstå, men muligheten for begge? You bet.
Jeg vil snakke generelt i dette innlegget, og ikke direkte til bare deg Odium.

Timingen var eksepsjonell.
Noe jeg skal komme tilbake til.

Etterspørselen blir påvirket mindre enn d både media, politikere og finans relaterte organer gir utrykk for.
Selvfølgelig den påvirkes negativt (fartsdump vel og merke), men hvis d er noe som er et større problem, så er d supply mekanismen kveles. OPEC har påpekt dette gang på gang. Vi pratet på dette her på tråden allerede i Januar/feb. At på til politikk som øker hele kostnadsgulvet med carbon credits, inkludert constraints/sanksjoner på supply. Investeringsmessig for oss er dette bra, men risikoen for samfunnet er katastrofal.

I dagens forskrudde verden, har d seg slik at en av de mest effektive metoden USA blant flere, kan kontre en inflasjon som de selv har forårsaket, er via økonomisk stans. Alt ligger i oljen. Absolutt alt.
Renter? Hehe, der media bekymrer seg mer angående betjening av lån grunnet høyere renter, er det en dyster sannhet bak dette.
Penger, kreditt, kapital, hva enn man vil kalle d, i omløp, som nå sitter i Aksjer og obligasjoner, som står i frontlinjen for rotasjon. Basert på omfanget, er dette helt katastrofalt for USA. Eller, verdenssamfunnet i sin helhet hvis de roteres. Moneyflow, som jeg har nevnt før.

Dette er hva som vil forårsake massiv inflasjon, når dette roteres. Sammen med en much-needed ekspansjons fase i boligmarkedet over i US som materialiserer "New Loans on New Homes". Mer kjent som credit expansion. Hvorfor? Massiv underbyggelse siden 08. Days on the market, Active listings count, og deres deficit har aldri vært så alvorlig. Demografisk drevet. https://fred.stlouisfed.org/series/HOUST
Hvis USA starter med renteøkning for kontring av inflasjon, noe de i grunn burde, vil man fortsatt ha reversed effekt, grunnet d helt vanvittige omfanget av kreditt de har skapt siden 2008, og i grunn, siden 1971. Per nå ser strategien ut til å være et forsøk på å inflatere deres gjeld vekk. Det har blitt prøvd før. Når en treffer en viss tresshold i renten, vil penger roteres. Dette er hvorfor du har større inflasjon i syklus A, men ikke B. Hvorfor vil de roteres? Du vil få en real-negative-rate, der renter "chaser" inflasjon, og obligasjoner vil bli slaktet. Big Money vil stå for dette. På et punkt må Fed kjøpe 100% av obligasjonene for å surpresse yields, da Big Money nekter. Kjøpe obligasjoner fra markedet øker money supply som en bonus, så d er en komisk tvist på d hele. Min mening er at for råvarene blir dette vinn-vinn, uansett scenario. Jeg har ikke fasiten på hva the Fed vil gjøre her, men de er sperret inn i et hjørne. D eneste jeg kan konstantere, I have placed my bets where my mouth is.

Litt om oljeprisen i sin helhet, siden d har vært spørsmål om hva som er høyt, hva som er lavt.
D er mye du kunne ha tittet på, men d jeg vil si, ta en titt på pengene i omløp, kontra 2008. M2 og M0.
Gjør d samme fra 08 til 95.
Så igjen fra 1980 til 71.
- Hehe. Tilbake i 2003 sa man; No way, oljen vil aldri gå over 60 dollar fatet. Peak siste 25 år var 40$.
Vel wops, Money Printer goes Brrr, and the money rotates.
Merk som nevnt, råvaren vil ikke inflateres på et ekstremt nivå, før kapitalen roteres. "Supply disruption" er ikke inflasjon, men en kickstarter. Inflasjon er monetært. D ser ut til veldig mange ikke er klar over dette, og skal en følge politikere og media, er deres forklaring tvers igjennom misvisende. I syklus B kan man printe så mye en bare kan, d vil ikke merkes nevneverdig før man går tilbake til syklus A, da d roteres. Men, du vil merke d på aksjemarkedet. Right infront of your nose. Og omfanget de har printet siden 2008? Her vil jeg bare si; Jesus. Institusjoner og organer har bare to appetittlig steder de kan parkere kapitalen, under markedsforholdene fra 08-21, som har vært aksjer og obligasjoner.
Basert på hvor mye penger i omløp, har oljen ingenting på disse nivåene og gjøre. Overkommer supply/demand easy. D er nettopp hvorfor d smeller i annenhver syklus. 1970-1980, 2000-2008.

Så tilbake til timingen, dagen vi tok en retest av bruddet i en trend som har pågått i 13 år, Oil was about to fly, da kom nyheten om trekk fra reservene. Mission failed. And we bounced. Så kom COVID. Som smalt oss ned. Tilfeldig? Mye mulig, men convenient nevertheless. Det er ikke varianten jeg er skeptisk på, det er timingen av nyheten.
Min finansielle mening, ikke ta dette som råd, er at det jobbes på spreng for å stoppe hva som er på trappene. Det er kun min mening. Om de misbruker narrativ rundt COVID? Kanskje, noe som jeg ikke bryr meg særlig om. Jeg jobber med etterretning, og per nå er d ingenting som overrasker. Nada.

Matematisk basert ut i fra Monetary Base, eller M0, som er en av flere målinger av penger i omløp, mest likvide formen, kan oljen forsvares m 830$ worst case scenario.
Matematisk, ikke psykologisk. Worst case scenario.
Gjør man samme utregningen fra 1998 da forholdet(ratio) mellom M0 og Oljeprisen var høyest, som vil si penger i omløp høyt, oljepris lavt (10$ per fat), der forholdet vil bli compressed til lave nivåer da kapital roteres, vil du få en oljepris på 91$ fatet. Faktisk resultat? 150$ fatet.
Gjorde man samme utregningen fra 1973 da forholdet også var høyt, da oljen var 4$, vil du få en oljepris på 27$ fatet. Faktisk resultat? 40$.
Hvorfor går den over utregningen? Kreditten ekspanderes samtidig. Også relatert til Amerika's ekspansjonsfaser i Bolig, som var henholdsvis 1970-1980, og den kunstige drevet av bad loans 2000-08. M0 er et moving target som hovedsakelig kun blir ekspandert.

Historiske forhold mellom M0 og Brent;
Ratio 1973: 27000 | Pris 1973: 4$
Ratio 1980: 4000 | Pris 1980: 40$
27000/4000 = 6,75x
4$ x 6,75 = 27$
Faktisk resultat; 40$. Over kalkulasjonen.

Ratio 1998: 55000 | Pris 1998: 10$
Ratio 2008: 6000 | Pris 2008: 155$
55000/6000 = 9,16x
10$ x 9,16 = 91,666$
Faktisk resultat: 150$. Over kalkulasjonen.

Ratio 2020: 302000 | Pris 2020: 22$
Ratio 2026/30: 8000 (eksempel, og oppjustert fra tidligere sykluser) | Pris: unknown
302000/8000 = 37,75x
22$ x 37,75 = 830$
Faktisk resultat: To be told.

Jo høyere forhold, desto "billigere" er olje, og jo mer penger er d i omløp.
Slik ser den ut, forenklet; https://www.tradingview.com/x/oiNLmaLS/

Det er et så vanvittig omfang av kreditt de har skapt at en må kanskje bruke litt tid på forståelse av nettopp dette. Michael Burry var tidlig ute med "hyperinflasjon". Så kryptisk som han er, forklarte han ikke hvordan. Folk tror det er pengene de printer nå han mener vil forårsake dette, nei det er pengene som allerede er skapt, som roteres. Jeg er ikke innenfor hyperinflasjon klanen, men vil bare nevne hvorfor Burry påsto "hyper". Avhenging av hvor mye av kapitalen som roteres, d kan bli veldig stygt.
Hvis en vil se på forholdene selv, så er d ganske enkelt; Du deler monetary base med Brent, og du vil få forholdet mellom de to, i en helt egen graf.
Dette er presist hvordan en rir sykluser, da en bruker forholdene mellom assets for illustrasjon svart på hvitt; Hva er billig, hva er dyrt. Du ser d med Gold Vs Brent også, der Gold fungerer som "The" asset som accounter for monetary base. Denne er mer konservativ enn forholdet med Monetary Base, der utregningen for pris på olje ligger på peak 300-400$ hvis jeg husker riktig.
Gold to Monetary base er også en veldig intr. ratio.
Dette kan du gjøre med alt. Forholdet mellom assets vil gi deg et helt annet perspektiv på hva som er billig, og hva som er dyrt.

Før d spekuleres i hvor jeg personlig tror oljen vil gå, nei, jeg tror ikke den vil gå til 830$. Men - det tegner et bilde over galskapen the Fed har holdt på med, og potensialet når kapital roteres. Litt morsomt at en analytiker fra Citi for ikke lenge siden anslo økonomien tåler en oljepris opp til 500$ fatet. Hehe, vi får se. Økonomien tåler mer idag, men hvor høyt? Umulig å si. Hvis d viser seg vi får virkelig tilbudsproblemer, der noe av dette kan starte i USA, woah - big problem. Big big F****** problem.
D ble gjort en studie av MIT bestilt av Club of Rome på 90 tallet, der hvis man har et scenario der monetær policy er kontinuerlig ekspansjon av penger i omløp, sammen med et scenario der man i fremtiden treffer "constraints" i et fossilt brennstoff, mineraler, you name it, i form av mindre effektiv utvinning, d blir tomt, selvpålagte constraints, osv, kan man potensielt se råvaren inflateres uten like der det kollapser da økonomien har fått nok, for så en restart, og here vi go again.

D som foregikk i fjor er noe av d mest fordervet og hinsides jeg noen gang har vært vitne til. Rato-messig.
Var klar over at vi nærmet oss en syklus for råvarer, der selskaper på denne siden var allerede rekord-billig ratio-messig.
Ventet siden crakdown 2014-16. I mellomtiden? Tech.
At vi skulle få et såpass event som Covid, som totalt maltrakterte aksjer under råvare delen, rett før markedsforholdene var i ferd med å snu retning til favør av disse, var totalt blåst. Markedsforholdene må være rett. For at noe som er billig skal gå, må markedsforholdene bli rett. Ref sykluser. A til B til A til B.

Ta SM Energy som et eksempel. Når d smalt i Mars 2020 var d game. Rundt samme tid Borr ble plukket, her i Oslo. De første ble plukket 1,05-1,15 dollar. Husker ikke spesifikt, men overkant av dollaren. På litt over et år presterte SM 30x fra første plukk. Altså, hallo.

Jeg foretrekker leverage, ja gjeld, og gikk på en rampage av en buy-spree innefor olje.

SM Energy er en av mine favoritter, internasjonalt.
D er bare en på Oslo Børs.
You guessed it, Shelf.
danmark1
28.11.2021 kl 09:58 5617

Olieprisen havde stabiliseret på 80+. En oliepris mellem 80 og 90$ er noget alle kan leve med. Hvis den nye afrikanske variant blot er endnu en ny uden betydning, hvilket noget tyder på, er vi tilbage på 80+, når dette er konstateret.
Odium
28.11.2021 kl 11:53 5508

takk for et godt svar.
Du sette ord på ting som har plaget meg i flere år uten at jeg har kunnet nok til sette ord på det selv.

- Hva skjer når alle pengene EU og USA har trykt opp de siste 13 årene blir blandet ut i markedet?! Jeg har alltid tenkt på det slik at så langt har disse pengene blitt lagret "høyt" i samfunnet, hos de rike, med selskapene og finansinstitusjonene, men de kan ikke forbli der oppe til evig tid og hva skjer når de beveger seg nedover. I mitt hode betyr det inflasjon og jeg tror ikke vi har sett dette lenger nede i samfunnnet, men vi har fått massiv inflasjon over flere år på toppen i markedet. Alt de rike bruker penger på i dag er mye dyrere nå enn for 10 år siden.
Enig i det du sier at økte kostnader pga leverings- og produksjonsproblemer ikke er det samme som inflasjon, men det ser slik ut for folk flest, akkurat nå. Kausasjon vs korrelasjon.

- Jeg har også tenkt at oljen kan gå MYE høyere enn 150 dollar, men jeg har aldri vurdert slike tall som du kommer med her, men jeg har vansker for å argumentere mot det. Og selv om markedet i teorien kanskje kan tåle 500$, så vil ikke psyken til folk gjøre det. Det vil bli bråk, drivstoff vil bli subsidiert, stater som ikke har olje selv vil knele. Jeg skjønner godt hvorfor Kina gjør alt de kan for å kutte avhengigheten av fossile drivstoff så fort de overhodet klarer.

- Hva skjer med "tech" når pengene begynner å bevege på seg? de er blåst enormt opp av disse pengene og hvis de ikke lenger forblir der oppe, hva skjer med hele den delen av markedet? Jeg tror vi får en voldsom korreksjon og jeg tar ikke i tech med en ildrake og har ikke gjort det på lang tid. Jeg kan ikke begrunne dette med noe mer enn at jeg har hatt en stygg magefølelse rundt tech i noen år nå.

- Hva skjer med krona når denne ballen begynner å rulle?

- Er petrodollarens tid over? USA kan ikke deevaluere dollaren og samtidig forvente å forbli reservevalutta.

- Jeg tror dette du beskriver over er det som kommer til å knuse oljebransjen totalt. Nådestøt om du vil. For et par år siden satte jeg 2025 som en absolutt sluttdato for når jeg tror det er lurt å ha penger i olje. Når toppen nås etter hvert så tror jeg aldri oljen kommer tilbake. Økte priser vil bare øke investeringene i fornybart og lagring av energi blir jobbet med fra 100 vinkler nå og vil være løst som konsept innen 2025 ved hjelp av en kombinasjon av teknologier. Alt som er igjen da er å fortsette utbyggingen av fornybart, samt utbygging av storskala energilagring. Atomkraft tror jeg også vil komme igjen fordi vi har ikke et alternativt. Alt dette vil være med på å ta råtta på olje/gass.
Kryssningspunktet tror jeg vil komme langt tidligere enn folk flest tror. Før 2030.

- alt i alt så vurderer jeg å kjøpe mer shlf og jeg skal ut av NOL så fort vi vet hvordan ting spiller seg ut der. Jeg kan ende opp med å være 100% investert i shlf.

Redigert 28.11.2021 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2021 kl 08:42 5068

Her sitter venne ter venn å krabber om hvor langt Shelf skal opp, resultatet er at aksjen er opp knappe 1,4 kroner siden i sommer.
Man babler om supersyklus osv osv og at nå skal det tapte tas igjen, knegg knegg, tja kanskje det men Shelf ser i så måte ikke ut til å delta på den festen.

Det gikk i det minste rimelig kjapt ned 2 kroner, jeg har knalltur på Shelf, i det minste på det jeg kaller ´uendret´ aksje kurs i dag med et langt bedre olje marked en i våres/ sommer
Mikkol
29.11.2021 kl 09:03 5008

Ja, livet må være lett for deg som kun har et perspektiv på ett par dager frem i tid, og ellers bare sammenligner fra hvordan det var før....
Slettet bruker
29.11.2021 kl 09:10 5043

Hva er problemet ditt?
Hele Shelf papiret er en vits, her har du et oljemarked som trendmessig peaker rett opp, men rigg papiret Shelf står på stedet hvil.
I en normal verden skal ikke ting fungere slik, men i dette papiret er det slik, basta bom.

Vi får se hvorledes det går fremover, kanskje toppen i dette papiret var 7,2 kroner i super syklusen:-))
Har tidligere sammenlignet aksje utviklingen i Shelf med utviklingen med Sdrl, så ille er det faktisk når en ser på historiske fall

Siste 3 år
Sdrl - 98%
Shelf - 89%

Forskjellen er bare den at i Sdrl er alt lost case inntil restruktureringen er over, som alle vet
I Shelf er potensialet akkurat slik det var og potensialet helt inntakt.

Så det er rare greier det en ser og at enkelte betegner dette som et godt papir
Redigert 29.11.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Mikkol
29.11.2021 kl 09:27 4978

Jeg referer longsitinbulk:
25.11.21 15.31:
Ja Diamanten.
Begge selskaper har stort potensiale, personlig liker jeg Shelf best.
25.11.21 15.13:
Ja, Shelf kan bli en nyttårs rakett, utvilsomt

Når vi først snakker om problemer. Tror du kunne trengt noen sterke medisiner mot din ambivalens. Kunne gjort godt for deg. I det ene øyeblikket er du positiv til selskapet, og i det neste er du super negativ og spør om folk har problemer fordi de liker et selskap.
Du er så ekstremt vinglete og har så sterke meninger begge veier at troverdighet din faller i grus. Du er bare støy inne på et forum. Men men, må vel bare regne med litt skrot innimellom....
Redigert 29.11.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2021 kl 09:32 4981

Du klarer ikke engang skjønne hva jeg skriver.
Når jeg refererer til Sdrl er det de fakta en har i dag, slik er det.
Jeg skjønner ikke noe av det men slik er det.

Shelf caset er helt inntakt og kan i teorien gå til Ath , mens Sdrl skal som alle vet massakreres før det blir bedre.
Det er mulig jeg har tatt helt feil angående Shelf caset, selv etter et stup på 2 kroner er det ikke kjøps interesse i papiret, med en olje som går rett ppp

I det minste godt å se at andre rigg aksjer rekylerer godt tilbake etter fredagens massacre, kan vel tyde på at investorer fortsatt har tro på rigg, men svake greier i Shelf der det kun er maskiner som bytter aksjer
Redigert 29.11.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
danmark1
29.11.2021 kl 09:36 5073

Du skifter mening som vinden blæser. Det er en oplagt købsmulighed i disse dage med uro. På sigt er intet ændret.
Slettet bruker
29.11.2021 kl 09:42 5118

Vindblåsern tar en ikke seriøst. Makalaus fjott. Deilig å sitte med girede oljeprodukter i dag som ble handlet på bunn 19.30 fredag. Blir snart vekslet inn i mer riggaksjer :)
Jguiden
29.11.2021 kl 09:44 5112

Tror aldri jeg har sett en som har så dårlig timing på rigg markedet som Longs. Ikke bry seg om hans kommentarer.
Slettet bruker
29.11.2021 kl 09:46 5109

Klart det er en kjøps anledning, skriker alle, men ingen kjøper:-))
Sier alt om dette papiret
Redigert 29.11.2021 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
danmark1
29.11.2021 kl 09:52 5114

Omsætningen ligner mange andre dage. Der er ofte store udsving i omsætningen gennem dagen.
Stokk Dum
29.11.2021 kl 09:53 5140

Så komplisert og samtidig så enkelt.
Ikke alle evner å se det.

mvh
Slettet bruker
29.11.2021 kl 09:54 5111

Mye støy fra deg nå Long, er vel nok støy i markedet.
La oss takle det først og fremst nå.
Odium
29.11.2021 kl 10:14 5412

Folk uttrykker seg som om å sette seg ned å vente er hardt arbeid.
Mikkol
30.11.2021 kl 15:18 4767

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/11/30/7781748/kraftig-fall-i-oljeprisen-det-kan-lett-rettferdiggjore-en-produksjonsstans

Verdt å merke seg i artikkelen er at medlemslandene faktisk ikke har kapasitet til å følge økningsplanen som er lagt. Det kan jo da tenkes at de som allerede er engasjerte bedrifter innen oljeleting og produksjon vil få mer enn nok å henge fingrene i fremover! Leser man mellom linjene står mer jobb for shelf. Synes forøvrig aksjen viser styrke idag hvor markedene er tynget av coronafrykt og oljeprisfall:)

«Citi beregner at OPEC+ faktiske månedlige økningen har vært på 262.000 fat pr. dag i stedet for 400.000 fat, på grunn av manglende evne blant medlemslandene til å produsere på nivået i sine referanseindekser. Flere av landene har mistet kapasitet på grunn av manglende investeringer», skriver banken i en rapport.
Sonatrach
01.12.2021 kl 08:39 4615

Frontlinesjefen sier at OPEC produserer mer enn det de sier de gjør. Forøvrig ikke uvanlig da enkelte land i OPEC er kjent for dårlig selvdisiplin.
danmark1
01.12.2021 kl 10:18 4556

Disciplinen må siges at være bedre end nogensinde. OPEC+ har aldrig stået stærkere end de gør nu. Investeringerne har været for lave i gennem de sidste 7 år, det kommer man til at mærke nu.
Odium
01.12.2021 kl 10:29 4821

OPEC sin makt er betraktelig mye mindre hvis også de sliter med å møte produksjonsmål
danmark1
01.12.2021 kl 11:00 4868

Det har ingen indflydelse, alle skal have deres produktion op, for at kunne efterkomme behovet. Efter så mange år med for lidt investering, bliver olieservice en guldgrube.
infrarød
01.12.2021 kl 16:23 5199

latterlige 57k aksjer omsatt. Hvor har det blitt av ledelsen. Kan de ikke få opp hypen og få flere interesserte.
Slettet bruker
01.12.2021 kl 16:33 5182

Ledelsen blir proppet med ´gratis´ aksjer, ikke tro de kommer til å kjøpe i markedet
infrarød
01.12.2021 kl 18:07 5128

kan de ikke bare starte tilbakekjøps programmet sitt igjen. Og spise opp alle aksjer som blir solgt til de lave prisene.
Odium
01.12.2021 kl 19:51 5026

Ingen selskap vil bruke penger på tilbakekjøp når de ikke tjener penger. Folk glemmer at poenget er ikke høy pris på børs, poenget er å tjene penger
infrarød
01.12.2021 kl 20:11 5151

hvis ikke de tjener penger nå, når skal de tjene penger da? Med 27 rigger på kontrakt snart og en gjsnitt pris på ca 70 dollar fatet i hele kvartalet burde det komme inn greit med cash.
Stokk Dum
01.12.2021 kl 20:50 5126

Utolmodig?
Tipper svaret på spørsmålet ditt er 22Q2.

mvh
infrarød
01.12.2021 kl 21:06 5238

Q2 22. ja da har jeg ventet 2 år. Ja begynner å bli utålmodig.
Stokk Dum
01.12.2021 kl 21:39 5270

Kjøpte mine første shlf i juni i fjor selv.
Slike (handels)dager som idag gjør at jeg føler meg sikker på at mitt tolmod vil betale seg, tross syltynt volum.

mvh
Redigert 01.12.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2021 kl 22:27 5215

Handles under 5 i morgen
infrarød
01.12.2021 kl 23:21 5143

ja vi får håpe på det. fundamentalt så ser det jo veldig bra ut. det bare syns ikke på kursen
infrarød
01.12.2021 kl 23:22 5148

hvordan kan du være så sikker på det?
Mikkol
02.12.2021 kl 00:07 5098

Hehe, ikke hør på longsitinbulk! Han trader og er opptatt av kortsiktige svingninger. Er du langsiktig har det ingen ting å si hva den handles på i morgen, men hva den handles på om 1år. Personlig tror jeg ikke den handles under 5, men hvem vet. Blir spennende å se hva OPEC+ finner på i morgen. USA har skutt gullfuglen med å tappe av lagrene for å få ned prisen må jeg si😅 Makan til dårlig timeing skal man lete lenge etter....

MEN det interessante er at det ikke meldes om mer alvorlige sykdomsforløp eller flere dødsfall grunnet omikron varianten. Kun at den smitter lettere. Kanskje dette er mutasjonen vi har ventet på som kan hjelpe verden til å oppnå global flokkimunitet?;) Når markedene klarer å ta inn over seg at omikron varianten ikke er noe farligere enn delta varianten vil euforien komme tilbake. Strømprisen bekymrer mer enn covid om dagen:)