SHELF Drilling _ NYTT Kursmål = 40 kroner
SHELF er verdsatt til vel 600 millioner kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Redigert 27.05.2022 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
Mr Seven
16.03.2022 kl 14:53
5033
Ligger 840.000 på kjøp og vokser stadig, sikkert noen bud over 10% som skal igjennom. Kan hoppe mye nå
Tradernator
16.03.2022 kl 14:54
5045
Setter STOR pris på alle saklige og informative innlegg her inne. Takk til de det gjelder.
shipnrig
16.03.2022 kl 15:26
4910
Jepp, blir spennende å se om dette er reprisingen vi alle har ventet på. Soff gikk jo grusomt opp til 20. Kan fort skje her også nå.
Skeptisk100
16.03.2022 kl 15:43
4869
Ratta skrev Bra timing på FA artikkelen i dag 😜
Ja, som mange har vært innom her så kjører enkelte journalister saken for sine "venner" - alltid .....................
danmark1
16.03.2022 kl 17:26
4656
Der er langt op til en fair kurs, med de udsigter branchen har nu. Der vil komme flere investorer til olie/service i den kommende tid, nogle med store tegnebøger.
RussianOil
16.03.2022 kl 19:26
4486
Mikkol
16.03.2022 kl 22:27
4261
Denne var fin om riggutnyttelse så deler den her:
https://ihsmarkit.com/products/offshore-oil-rig-data.html
https://ihsmarkit.com/products/offshore-oil-rig-data.html
RussianOil
17.03.2022 kl 01:15
4178
"Even if OPEC + US shale + Iran + Venezuela can offset most/all of Russian export losses, it means that we will have reached the most bullish event for oil in modern history: the exhaustion of OPEC spare capacity. No safety buffer with record low oil inventories..."
- Eric Nuttall, March 9th
I agree.
Nevnte i fjor at inventory vil gå lavt. Veldig lavt. Så lavt at d muligens kunne slå tidligere rekorder. Yup, dette er hvor vi er nå. Tidligere enn mine forventninger.
Hvordan de skal løse dette, vil bli meget intr. Krydret med litt humor, da jeg spør meg selv gjentatte ganger; Hvordan kom vi hit? Er samfunnet i den minste grad forberedt på d her? My bet? Nope. Og dette er bare olje. Manko på tvers over hele økonomien, og selv om vi ikke treffer manko før om et par år i flere typer råvarer, ser man allerede massive spikes. Dette vil bli røft. Blant annet aluminium står i risiko sonen for å aldri bli "fikset". Fysisk manko treffes 2023. Var d i sommer eller høst jeg pratet på hvor lite forberedt vi er der jeg ønsket samfunnet lykke til? Vel - jeg visste d ville bli ille. Men så ille? En så quick turn around? I was right, but oh boy, I was wrong.
En resesjon vil ikke fikse problemet. Inntreffer vi en resesjon er d right back at it. Boom Bust Boom Bust cycle? D er mulig.
Demand destruction? Vanskelig å si. Dette er mekanismene bak et marked, vi må opp i pris for å i d hele tatt treffe en ok balanse. Og med nada inventory og en ødelagt spare capacity? Hoho, vi må høyt. Rep; Jeg tør rett og slett ikke å si hvor oljen kan ende. Et steg om gangen. Vi har et likviditets event som de tidligere sykluser, bare denne gang; nada inventory. Helt umulig å si hvor dette kan stoppe.
Global dollar beholdning støtter ikke akkurat opp en lav oljepris heller, d indikerer en veldig stygg pris ser vi d fra et matematisk standpunkt.
Nå inntreffer vi "driving season". Hva dette vil gjøre med et allerede økonomisk destruktiv inventory, vil bli intr.
Og en krig som forstyrrer flere råvarer - slengt oppå dette? Hoiameg.
Vesten vil ikke ta i russisk olje? Galskap - og hykleri. Business as usual.
Når verden er i surplus av tangible assets, oppstår paradis.
Og intangible assets får sin blomstring, og sin "verdi".
Da dette skifter, blir alt snudd opp ned - like a switch. Og intangible relaterte assets vil bli fullstendig maltraktert.
Registrerer flere og flere rundt om kring på sosiale medier som kommer frem med d faktum at de har tapt enormt mye penger. Alle sparepengene.
Vel.. Some of us knew. Ble de spist opp fortere enn du blunket? Not surprised. Siphlonurus husker nok dette, da jeg fortalte SHLFere om å trå varsomt i tech og vekst presist et år tilbake.
Apropo vekst.
Kahoot? Må nok være d verste chartet jeg har tittet på i d senere tid på Oslo Børs.
NASDAQ her i USA? Huff.
"Capital flight", er hva du er vitne til nå. Verden over.
The Great Rotation? Mye mulig. Buckle up. Volatilitet vil være nøkkelordet, og ting vil bli lite pent.
China 2030? Hm.
En kollega nevnte d så flott her om dagen; "All that matters, is hedge, hedge and hedge."
Indeed my friend, indeed.
- Eric Nuttall, March 9th
I agree.
Nevnte i fjor at inventory vil gå lavt. Veldig lavt. Så lavt at d muligens kunne slå tidligere rekorder. Yup, dette er hvor vi er nå. Tidligere enn mine forventninger.
Hvordan de skal løse dette, vil bli meget intr. Krydret med litt humor, da jeg spør meg selv gjentatte ganger; Hvordan kom vi hit? Er samfunnet i den minste grad forberedt på d her? My bet? Nope. Og dette er bare olje. Manko på tvers over hele økonomien, og selv om vi ikke treffer manko før om et par år i flere typer råvarer, ser man allerede massive spikes. Dette vil bli røft. Blant annet aluminium står i risiko sonen for å aldri bli "fikset". Fysisk manko treffes 2023. Var d i sommer eller høst jeg pratet på hvor lite forberedt vi er der jeg ønsket samfunnet lykke til? Vel - jeg visste d ville bli ille. Men så ille? En så quick turn around? I was right, but oh boy, I was wrong.
En resesjon vil ikke fikse problemet. Inntreffer vi en resesjon er d right back at it. Boom Bust Boom Bust cycle? D er mulig.
Demand destruction? Vanskelig å si. Dette er mekanismene bak et marked, vi må opp i pris for å i d hele tatt treffe en ok balanse. Og med nada inventory og en ødelagt spare capacity? Hoho, vi må høyt. Rep; Jeg tør rett og slett ikke å si hvor oljen kan ende. Et steg om gangen. Vi har et likviditets event som de tidligere sykluser, bare denne gang; nada inventory. Helt umulig å si hvor dette kan stoppe.
Global dollar beholdning støtter ikke akkurat opp en lav oljepris heller, d indikerer en veldig stygg pris ser vi d fra et matematisk standpunkt.
Nå inntreffer vi "driving season". Hva dette vil gjøre med et allerede økonomisk destruktiv inventory, vil bli intr.
Og en krig som forstyrrer flere råvarer - slengt oppå dette? Hoiameg.
Vesten vil ikke ta i russisk olje? Galskap - og hykleri. Business as usual.
Når verden er i surplus av tangible assets, oppstår paradis.
Og intangible assets får sin blomstring, og sin "verdi".
Da dette skifter, blir alt snudd opp ned - like a switch. Og intangible relaterte assets vil bli fullstendig maltraktert.
Registrerer flere og flere rundt om kring på sosiale medier som kommer frem med d faktum at de har tapt enormt mye penger. Alle sparepengene.
Vel.. Some of us knew. Ble de spist opp fortere enn du blunket? Not surprised. Siphlonurus husker nok dette, da jeg fortalte SHLFere om å trå varsomt i tech og vekst presist et år tilbake.
Apropo vekst.
Kahoot? Må nok være d verste chartet jeg har tittet på i d senere tid på Oslo Børs.
NASDAQ her i USA? Huff.
"Capital flight", er hva du er vitne til nå. Verden over.
The Great Rotation? Mye mulig. Buckle up. Volatilitet vil være nøkkelordet, og ting vil bli lite pent.
China 2030? Hm.
En kollega nevnte d så flott her om dagen; "All that matters, is hedge, hedge and hedge."
Indeed my friend, indeed.
RussianOil
17.03.2022 kl 01:59
4171
Og som en avslutning, spesifikt rettet SHLF?
We need to drill - like madmen.
We need to drill - like madmen.
Siphlonurus
17.03.2022 kl 09:33
3911
"Siphlonurus husker nok dette, da jeg fortalte SHLFere om å trå varsomt i tech og vekst presist et år tilbake."
Ja det husker jeg godt :) Derfor har jeg hele det siste året sittet all in i rig og selv om det har tatt litt tid så begynner det for alvor å løsne nå. Hadde den gang kun Shelf og NOL og spurte deg og tips til å "spre risikoen" litt innen for rigg og endte opp med 20K (10k etter spleis) i Borr som har gått veldig bra i det siste. NOL har ikke vært veldig lukurativ men med 20k ekstra aksjer til 4,45 i emisjonen nå så hjelper det på og forventer en løsning her i løpet av rimelig tid. Utover å benytte tegningsrettene her så har jeg ikke rørt en finger det siste året og sitter veldig komfortabelt.
Fint at Shelf rører på seg litt igjen og du antydet vel et løft opp mot 13-14 før det kunne bli en ny pause/justering.
Keep ut the good work, setter pris på innleggene dine og prøver å få med meg også det som står mellom linjene :)
Ja det husker jeg godt :) Derfor har jeg hele det siste året sittet all in i rig og selv om det har tatt litt tid så begynner det for alvor å løsne nå. Hadde den gang kun Shelf og NOL og spurte deg og tips til å "spre risikoen" litt innen for rigg og endte opp med 20K (10k etter spleis) i Borr som har gått veldig bra i det siste. NOL har ikke vært veldig lukurativ men med 20k ekstra aksjer til 4,45 i emisjonen nå så hjelper det på og forventer en løsning her i løpet av rimelig tid. Utover å benytte tegningsrettene her så har jeg ikke rørt en finger det siste året og sitter veldig komfortabelt.
Fint at Shelf rører på seg litt igjen og du antydet vel et løft opp mot 13-14 før det kunne bli en ny pause/justering.
Keep ut the good work, setter pris på innleggene dine og prøver å få med meg også det som står mellom linjene :)
Har hørt på Eric nuttall flere ganger. Meget inspirerende og han er rått engasjert i det kommende multiyear Bullish oilmarket.
Har flere innlegg på YouTube, har hørt på de mange ganger.
Og Dere i Shelf, vi er på vei.
Har flere innlegg på YouTube, har hørt på de mange ganger.
Og Dere i Shelf, vi er på vei.
Fevang
17.03.2022 kl 14:18
3468
Som forventet ganske sterk motstand opp mot kr 10,00. Tradere tar gevinst, men jeg blir sittende. Blir ikke forundret om vi får den ned mot 9,00 igjen. Bra trykk i olja om ikke annet.
Spennende dager dette!!
Spennende dager dette!!
danmark1
17.03.2022 kl 15:20
3363
Jeg tror, vi runder 10 inden luk. Olieprisen smutter forbi 110 inden USA lukker.
RussianOil
17.03.2022 kl 21:43
4914
Dimensional Fund Advisors øker m 100k.
Total beholdning; 860k aksjer.
500k
rapportert 30.nov 2021
150k
rapportert 31.dec 21
110k
rapportert 31. jan 22
100k
Rapportert 28. Feb 2022
Total beholdning; 860k aksjer.
500k
rapportert 30.nov 2021
150k
rapportert 31.dec 21
110k
rapportert 31. jan 22
100k
Rapportert 28. Feb 2022
Snart like mye som deg Mr RussianOil😜
Bra trøkk på olja idag.
Hva tror du om den motstanden som ligger på 9.84, kan vi komme oss forbi den imorra?
Bra trøkk på olja idag.
Hva tror du om den motstanden som ligger på 9.84, kan vi komme oss forbi den imorra?
danmark1
18.03.2022 kl 10:43
4511
Jeg tror, at olieprisen vil stige ud over dagen og kurserne på olieaktier vil følge med. Der er ikke tegn på, at Putin vil skifte spor.
Odium
18.03.2022 kl 11:29
4578
Hver dag i det siste så tar handelen seg opp rundt lunch.
Er det London som våkner eller er det andre steder som våkner opp da?
Er det London som våkner eller er det andre steder som våkner opp da?
Du tror det ikke før du leser det.hehe
Da har Fuglen handlet noen tusen aksjer i Godeste Shelf.
Fuglen lukter av og til.Gode Kjøp.
Da har Fuglen handlet noen tusen aksjer i Godeste Shelf.
Fuglen lukter av og til.Gode Kjøp.
Redigert 18.03.2022 kl 14:04
Vergil
18.03.2022 kl 14:08
4460
Velkommen, Diamanten! Ta plass før himmelferden. Høyerer rater, oppskrivning av verdier, økende inntekter. Reprisingen er i gang! Lykke til! Mvh
Hva var det ville KURSMÅLet til DNBNOR i 2020 for shelf,eller var det før covid,jeg husker ikke.
Redigert 18.03.2022 kl 15:44
Mikkol
18.03.2022 kl 14:52
4408
Hvis du leser forumet bakover i tid vil du mest sannsynlig få svar på alle dine spørsmål. Vær snill å ikke spam dette forumet er du snill. Kom gjerne med saklige innlegg. En mer saklig og konkret forumtråd skal man lete lenge etter. Orker ikke Borrtråd2.0....
Dette kan jeg Love deg det blir nok ikke så mye du vil høre fra meg Mikkol.jeg skal se over det når jeg tar helg fra jobb.
Fuglen er lei av fuglen også så den er grei.
Fuglen er lei av fuglen også så den er grei.
Men på borrtråden din kjører vi spinnvilt kok.
Grattis med SHELF posisjon
Grattis med SHELF posisjon
Nå har jo Borr økt kraftig fra en bunn på 23.70.
Helt riktig danmark,og da tok fuglen en god gevinst,og Takk for meg,og God helg.
cold
18.03.2022 kl 16:49
4316
Veldig positivt at kursen lukket på 10.12 i dag fredag 18. mars.
Mitt kortsiktig target ligger rundt 12.30, men håper selvsagt dette blir valset ned godt over 14-tallet.
God helg til alle
Mitt kortsiktig target ligger rundt 12.30, men håper selvsagt dette blir valset ned godt over 14-tallet.
God helg til alle
God helg, var en befrielse å se 10-tallet, skulle bare mangle.
Får vi noen hyggelige drivere med News til uka, 4-5 kontrakter med SA
Får vi noen hyggelige drivere med News til uka, 4-5 kontrakter med SA
Vergil
18.03.2022 kl 17:27
4239
En fantastisk uke, men her er det alt for tidlig å snakke om å realisere. God helg! Mvh
Odium
18.03.2022 kl 18:49
4396
Helt oppriktig. Syns folk jeg er tullete når jeg sier jeg ikke planlegger å ta noe gevinst før >100kr.
Skjønner at tradere gjør det, men oss som er langsiktige.
Skjønner at tradere gjør det, men oss som er langsiktige.
Stokk Dum
18.03.2022 kl 18:54
4395
Leser dette på esgian.com:
ONGC has launched a tender for 6 jackups (comprising 4 MLT/BMC and 2 F&GL) for 3-years duration each, for work offshore India. Bids are due by late-April and market sources indicate that the entire requirement possibly involves renewal of incumbent rigs. Start is estimated towards late 2022 or early 2023.
Skulle være gode muligheter å forlenge avtaler i India her, og muligens også få Harvey H Ward i jobb.
mvh
og riktig god helg alle med- og motaksjonærer!
ONGC has launched a tender for 6 jackups (comprising 4 MLT/BMC and 2 F&GL) for 3-years duration each, for work offshore India. Bids are due by late-April and market sources indicate that the entire requirement possibly involves renewal of incumbent rigs. Start is estimated towards late 2022 or early 2023.
Skulle være gode muligheter å forlenge avtaler i India her, og muligens også få Harvey H Ward i jobb.
mvh
og riktig god helg alle med- og motaksjonærer!
Vergil skrev Spørs om planen våres må revurderes nå😉
Den må nok det, men det lever jeg fa… så fint med.
Maier gode kort på henda nå, rater/skipsverdier kan virkelig fly, er ikke utålmodig i det hele tatt. Ser virkelig lyst ut.
Maier gode kort på henda nå, rater/skipsverdier kan virkelig fly, er ikke utålmodig i det hele tatt. Ser virkelig lyst ut.
Er det rart vi er STÅLBULL PÅ OLJA
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/OPEC-Oil-Production-Is-1-Million-Bpd-Lower-Than-Target-Level.html
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/OPEC-Oil-Production-Is-1-Million-Bpd-Lower-Than-Target-Level.html