BGF Future of Transport, tar et lodd her jeg.

Jensenpirken
26.07.2021 kl 20:39 1254


Future Tech.👍 Spennende fond fra verdens største fondsforvalter, Blackrock. Starta september 2018 så er ikke så gammelt. 1,5 milliarder USD i størrelse. Og dette er de ti største innhavene:


SAMSUNG SDI CO LTD 4,17
TE CONNECTIVITY LTD 4,01
INFINEON TECHNOLOGIES AG 3,98
DASSAULT SYSTEMES 3,97
SCHNEIDER ELECTRIC SE 3,97
LG CHEM LTD 3,96
APTIV PLC 3,96
TRIMBLE INC 3,95
ANSYS INC 3,90
GEELY AUTOMOBILE HOLDINGS LTD 3,86
Mado
04.08.2021 kl 22:22 1102

48,34% i teknologi er ikke litt farlig nå, fordi mange forventer korreksjoner i teknologi fremover.
Hvis du investere i teknologi, bedre investere i Nordnet Indeksfond Teknologi , den har også veldig lavt gebyr.
Også 0 i helse, vi står foran en ny korona bølger.
Se på 19.Juli den er falt mer en børsen, en farlig fond med høyst risiko.🙄
Nei nei.
Jensenpirken
07.08.2021 kl 18:45 1031

Jeg bruker Sbanken så har ikke tilgang til Nordnet sitt tech indeksfond, men har et bredt it fond fra en investeringsbank i USA som jeg har mesteparten av mine tech penger i.

Ja dette tech fondet er litt spesielt da det fokuserer på tech i forbindelse med fremtidige transportløsninger hvis jeg forstod de rett. Finnes også egne tech fond som fokuserer f eks kun på tech i forbindelse med betalingsløsninger. Mange av disse snevre tech fondene er spådd en lys fremtid.

Kan nevne noen bra tech fond:

BGF World Tech
JPM US Tech
Franklin Technology Fund
Øhman Global Growth
Lannebo teknik
BGF Next Generation Tech
BGF Futures Tech
BGF FinTech

Det er lite skille mellom å katogorisert et fond som tech eller som Grow,. I praksis er mange tech aksjer kommunikasjonsaksjdr og blir katogorisert som det.

Det er lite risiko i disse fondene over tif. Tror Nasdaq kun har gått i minus en gang de siste 12 årene. Og alle de jeg nevner har mye eksponering mot USA.

Du skriver om korreksjoner så vil alle disse fondene overleve det fint og vil da komme enda sterkere tilbake. Kjøp mer ved eventuelle korreksjoner! Dette er fremtiden vet du.

Mado
08.08.2021 kl 20:10 957

Hvilken fond lurt å kjøpe nå Jensenpirken?