Opp og Ned 2
Tenkte det var på tide med ny tråd🙂
Redigert 30.07.2021 kl 19:17
Du må logge inn for å svare
Hehe/ det er forunderlig at man verdsetter fabrikker som ikke har noen ting, som feks Freyr med kun planer om bygging, høyere en selskaper som allerede har bygd og vist at ting funker.
Redigert 16.08.2021 kl 15:32
Ja, på sett og vis.
Jeg har konkludert med at svaret er at Rec har mange år med trøbbel bak seg og har et tillitsproblem i markedet. NEL, Freyr etc er ferskt og nytt. De har ikke gammel historikk å slite med. Selv om jeg tror disse også får seg en knekk, kan vel spørre seg om ikke NEL har begynt å slite litt. Pdd. har ikke Rec noe markedet for ML heller. Freyr kan vel i teorien levere til hele verden når den tid kommer.
Så fort Rec kan bekrefte noe, så går vi nok opp et stykke. Det kan bli meget spennende å se hvor langt :)
Jeg har konkludert med at svaret er at Rec har mange år med trøbbel bak seg og har et tillitsproblem i markedet. NEL, Freyr etc er ferskt og nytt. De har ikke gammel historikk å slite med. Selv om jeg tror disse også får seg en knekk, kan vel spørre seg om ikke NEL har begynt å slite litt. Pdd. har ikke Rec noe markedet for ML heller. Freyr kan vel i teorien levere til hele verden når den tid kommer.
Så fort Rec kan bekrefte noe, så går vi nok opp et stykke. Det kan bli meget spennende å se hvor langt :)
Redigert 16.08.2021 kl 15:20
Du har nok et poeng. Likevel, RECsi har trøblet som direkte følge av handelskrig, ikke som følge av dårlig drift.
Nå åpnes et nytt marked støttet av USAs president og RECsi har et enormt konkurransefortrinn.
Nå åpnes et nytt marked støttet av USAs president og RECsi har et enormt konkurransefortrinn.
Enig der. Eneste vi mangler nå er bekreftelser på dette nye markedet og hvor mye penger i kassen det vil bli, enkelt forklart. Jeg er veldig optimist, men spretter ikke champagnen før det smeller til. Hehe.
Kommer til å kjøpe meg kraftigere inn når bekreftelsene faktisk kommer. Jeg er også veldig optimist for Butte sin fremtid når jeg ser hva som skjer i markedet den fabrikken tjener.
Kommer til å kjøpe meg kraftigere inn når bekreftelsene faktisk kommer. Jeg er også veldig optimist for Butte sin fremtid når jeg ser hva som skjer i markedet den fabrikken tjener.
halvpris
16.08.2021 kl 15:54
3965
Fholm
16.08.2021 kl 16:01
3902
Sjekk kjøpersiden vs selgersiden, RT 30.800 kjøpere vs 7.900 selgere.
Det er godt å bli på minnet på hver dag at hvor stort USA kommer til satse på grønt om ikke altfor lenge til. Og selvsagt Rec kommer til å være en stor del av det.
August 16, 2021, 9:00 am
The significance of the budget resolution cannot be overstated. It has created the opportunity for Congress to enact by simple majority vote the most consequential investments in climate, justice, and jobs ever seen. Those of us looking for good work, for clean air, and for a stable climate have no time to lose. It’s time to cut out the pollution that drives the climate crisis, create millions of good jobs, and build a just and equitable economy for all.
https://www.americanprogress.org/issues/green/news/2021/08/16/502681/budget-reconciliation-key-stopping-climate-change/
August 16, 2021, 9:00 am
The significance of the budget resolution cannot be overstated. It has created the opportunity for Congress to enact by simple majority vote the most consequential investments in climate, justice, and jobs ever seen. Those of us looking for good work, for clean air, and for a stable climate have no time to lose. It’s time to cut out the pollution that drives the climate crisis, create millions of good jobs, and build a just and equitable economy for all.
https://www.americanprogress.org/issues/green/news/2021/08/16/502681/budget-reconciliation-key-stopping-climate-change/
Redigert 16.08.2021 kl 21:27
VL
18.08.2021 kl 12:26
2372
Hvis jeg ikke tar feil så vil noen sluker 1 mil aksje, aksjen går bratt opp også faller den ned tilbake til under kr 16 igjen… repeat.
Redigert 18.08.2021 kl 12:27
1 mill aksjer til salgs til 16kr nå om noen vil ha 😂
Redigert 18.08.2021 kl 12:29
VL
18.08.2021 kl 12:32
2317
Det jeg ikke forstår er at aksjen blir dumpet ned men ved et tidspunkt så stoppe fallet. Hvorfor forsetter de ikke å dumpe enda en runde til for å trigge stopp loss?
Opportunist1
18.08.2021 kl 12:34
2301
Blir ikke overrasket hvis det er samme investor som kjøper og selger. Det er mye av de samme aksjene som går frem og tilbake er jeg redd.
Kvike11
18.08.2021 kl 12:56
2169
Slettet brukerskrev 1 mill aksjer til salgs til 16kr nå om noen vil ha 😂
Det er for at stoppe opgang, er det DNB der lægger dem ud ???
Sælger og køber er skjult, det siger sælger og køber er bedre for marked og giver højere priser..
Kun en minister er så dum at tro på det.
Sælger og køber er skjult, det siger sælger og køber er bedre for marked og giver højere priser..
Kun en minister er så dum at tro på det.
Kvike11
18.08.2021 kl 13:09
2081
Endnu værre er det at jo mere strøm de bruger, jo dyrere er strømmen ifølge finansavisen.
Hvordan kan de betale højere pris for strøm, når de brugere mere ??
Vedligehold, som normalt er en udgift som man har rimelig styr på er også gået galt i 2 kvartal, eller har de heller ikke styr på det.
Dette kom som følge av blant annet høyere strømpriser,
lavere produksjon for å unngå høye strømpriser,
og høyere kostnader tilknyttet planlagt vedlikehold.
Det vil sige at de bare skal lade være med at producerer noget som helst og strømmen bliver billig :-)
Må være en journalist hos finansavisen der ikke aner hvad han skriver om.
Hvordan kan de betale højere pris for strøm, når de brugere mere ??
Vedligehold, som normalt er en udgift som man har rimelig styr på er også gået galt i 2 kvartal, eller har de heller ikke styr på det.
Dette kom som følge av blant annet høyere strømpriser,
lavere produksjon for å unngå høye strømpriser,
og høyere kostnader tilknyttet planlagt vedlikehold.
Det vil sige at de bare skal lade være med at producerer noget som helst og strømmen bliver billig :-)
Må være en journalist hos finansavisen der ikke aner hvad han skriver om.
C-Eiken
18.08.2021 kl 13:13
2049
Som jeg har læst det, var det strømprisen der var steget, grundet den højesommervarme = alle bruger mere aircon = mere aircon mere strøm = priserne stiger
Så produktionen bliver dyerre fordi strømprisen stiger.
Så produktionen bliver dyerre fordi strømprisen stiger.
247Bulli
18.08.2021 kl 13:29
1938
Voldsomme volumer som legges for salg i dag??? Først på 16,50 så nå rundt 16? Liker det ikke...
Redigert 18.08.2021 kl 13:31
Kvike11
18.08.2021 kl 13:34
1899
jeg tror du har ret,
men finansavisen skriver noget andet, man må regne med de gennem læser det de sender ud.
Shorter har øget kraftigt i RECSI, måske der er ved at ske noget, syntes det er voldsomt som JPMORGAN er aktive på short.
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
JPMORGAN ASSET MANAGEMENT (UK) LTD 2 011 113 0,54% 12.08.2021
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 3 051 864 0,81% 10.08.2021
SUM 5 062 977 1,35%
Historical Positions
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2 695 847 0,72% 06.08.2021
men finansavisen skriver noget andet, man må regne med de gennem læser det de sender ud.
Shorter har øget kraftigt i RECSI, måske der er ved at ske noget, syntes det er voldsomt som JPMORGAN er aktive på short.
Active positions
JPMORGAN ASSET MANAGEMENT (UK) LTD 2 011 113 0,54% 12.08.2021
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 3 051 864 0,81% 10.08.2021
SUM 5 062 977 1,35%
Historical Positions
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2 695 847 0,72% 06.08.2021