borr

Slettet bruker
BORR 30.07.2021 kl 20:09 15170



Denne tråden er slettet.


Redigert 14.08.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Tito
02.08.2021 kl 23:46 3281

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Har du gjort noen vurdering på drill selskapene ut fra hvor de har riggene i opplag og hvilken type rigger de har.
Borr er ganske så ensporet på type, og hvor de fleste ligger i Asia mener jeg, men er dette egentlig gunstig med tanke på etterspørsel og pris??
Dere andre må gjerne svare på dette også.
Redigert 03.08.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
AdFontes
03.08.2021 kl 00:06 3242

Dagens olje-dip er antagelig siste ledd i en lovende chart-formasjon:
https://ibb.co/fFQQxC1
Redigert 03.08.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Highflow
03.08.2021 kl 10:38 2936

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Har selv handlet for 100k idag og vurderer og gå inn med mer, har man litt is i magen på denne så kommer det til og bli bra
DOJ
03.08.2021 kl 10:54 2925

Bra jobbet diamant fuglen. August kan fort blir veldig bra!

Faktum er at ratene er alvorlig på vei oppover. Noe overraskende for meg meldte Valaris i går om at snittraten deres i JU-segmentet i 2q21 allerede var 99.000$/dag.
Faktum er også at bedringen i EBITDA per rigg for Borr sin del er MUSD 7 per rigg per år dersom gjennomsnittsraten går fra 80 til 100.000$/dag. På det nivået generer hver enhet ca. MUSD 17 i årlig EBITDA vs. kun MUSD 10 på 80k/dag. Gearingen som Borr har mot ratene er helt hinsides!

Hvis man i tillegg fortusetter at de får nye rigger i arbeid kan man nå konservativt legge på MUSD 17 per rigg. 5 flere rigger i arbeid betyr alene MUSD 85 i økt EBITDA.

Gjennomsnittsraten for Borr endrer seg jo ikke over natten. Det er en prosess som tar tid. Det er likevel liten tvil om at Borr kan levere betydelig cash flow allerede i 2022...

Det er ganske logisk også. Borr leverer et arbeid/tjeneste som akkurat nå har ufattelig høy verdi for kundene (oljeselskapene). Jeg blir ikke overrasket om de nok en gang byr over hverandre for å sikre seg riggkapasitet. Borr har enesteående track-record og den nyeste flåten. Ser vi 150k/dag på ratene blir Borr spinnvill.. :)
Spartan
03.08.2021 kl 11:49 2860

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Herregud, det er knapt mulig å se andres input slik du går amok i Borr tråder med innlegg etter innlegg. 50% minst er helt uvesentlig tekst og lovprising. Som et vekkelsesesmøte. Fått aksjen på hjernen?
Redigert 03.08.2021 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Tito
03.08.2021 kl 12:37 2843

he he, ja jeg har tenkt litt i same banen og han minner litt om "Lange briller" eller hva det var han het - og skal ikke se bort i fra at det er samme karen.
Når det er sagt så har også jeg litt tro på selskapet, men det er kontrakter som gjelder nå.
Merkelig stille egentlig.
Tito
03.08.2021 kl 13:10 2845

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg vet ikke veldig mye og derfor sier jeg ikke så mye, men;
Det vi vet er at kursen igjennom årenes løp er gruset, riggene som ligger i opplag er ett pengesluk, at det er ett kapitalbehov for riggene som ikke er ferdigstilt fra verft, at emisjonene til nå har kommet på løpende bånd, og de fortsett blir å komme på løpene bånd om de ikke får riggene i drift.
Det er faktisk fare for at det trengs mer kapital selv om de får noen rigger i drift, men jeg tror at kontrakter vil bringe kursen betydelig opp og at det da tar seg bedre ut med en emisjon.

Det er som utbrodert mange ganger noen innsidehandler, men det ser ut til at det hjalp like så mye som å skvette vann på gåsa.
Jeg har ett gjennomsnitt på ca. 7,60 så jeg sover godt om natten av den grunn.
Redigert 03.08.2021 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
DOJ
03.08.2021 kl 14:03 2759

Bare for å illustrere litt potensialet som ligger i M&A..

Borr har ca. USD 85 mill i gjeld per levert enhet. De har 23 rigger som er levert. Med dagens rater er ikke riggverdiene langt unna MUSD 100 per enhet. Dette er et latterlig lavt tall sammenlignet med byggekostnad.

Hvis ratene etablerer seg over USD 100.000/dag vil riggverdiene raskt øke.

Hvis vi forsiktig anslår MUSD 120 i verdi per enhet om ett år er det equity value på MUSD 35 per rigg.

Equity value på de leverte riggene er da ca. USD 800 mill. Dette er 4x dagens børsverdi (!!!)

Hvis riggverdiene faktisk øker 20 % det neste året vil selvsagt markedet prise inn ytterligere økning. I et golden sky scenario og riggverdier opp mot byggekostnad er assetene til borr verdt 5 mrd usd... Da går aksjen 10 x fra dagens kurs. Dit kan vi vi komme om et par år, men sannsynlgivis vil det bli konsolidering i bransjen lenge før dette. Riggverdier nord for MUSD 100 på nye enheter kan være en trigger. Der er vi kanskje allerede i slutten av året.

Sinnsykt potensial er det i hvertfall. Høy risiko om oljeprisen kollapser, men det virker mer sannsynlig med videre oppgang.






keane
03.08.2021 kl 14:03 2773

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
På tide å laste skikkelig opp kanskje....
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/08/03/7713659/riggtopper-tror-pa-bedring
Tito
03.08.2021 kl 14:38 2715

Ja dette var ett av de bedre, men uavhengig av at verdier skrives opp så er det steike nødvendig med kontrakter, eventuelt salg av rigger til god pris
Antagelig ville en kombinasjon ha vært det aller beste. salg for å redusere gjeld og kontakter for å bedre likviditeten.
Hellboy
03.08.2021 kl 14:43 2699

Definitivt, så kudos til DOJ.

Men, var det ikke CFO i BORR som sa for noen måneder siden at de "bare" trengte halve flåten på kontrakt for å gi pene overskudd? Eller er jeg blitt presenil? Og, i siste flåteoppdatering jeg så hadde de en god del LOI`er.... Så utfra det ser det ut til at de "enkelt" kan få mer enn halve flåten på kontrakt, og når de i tillegg snart kan få penger fra Pemex ser det vel lyst ut?
Tito
03.08.2021 kl 15:28 2662

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Skulle ikke du være fraværende noen dager?
Tror du må ha en velutviklet ADHD (ikke det at det er negativt)
Arky
03.08.2021 kl 15:45 2679

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Rent teknisk ser ikke Borr bra ut....

Er Borr i ferd med å bryte støttenivå rundt 6,65?

I såfall kan det være duket for mer fall her.

Støttenivå ved 6,30 og videre 5,20.., 5,0 og 3,70.....
AdFontes
03.08.2021 kl 22:50 2400

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det borres og letes jo også etter gass, og naturgassprisen i EU har nesten doblet seg siden begynnelsen av Juni!:
https://www.profinance.ru/charts/?s=GasEU&p=R2FzRVUjMiM2Izc1NCM1MDkjMiMw
(Dette gratis chartet oppdateres forresten automatisk i real-time (både i Windows og Android-mobiltlf). Menyen oppe til venstre gir tilgang til talløse diagram over cryptos, futures, vautakryss, råvarer osv. Menyen over er til zoom ut og inn.)
minsin
04.08.2021 kl 23:17 1992

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
9 av 10 innlegg er jo fra deg...
BORR har ett gjeldsberg å dekke inn- det er fakta.
Selv om ratene stiger 20 k og riggene kommer i drift - vil det sannsynligvis ikke være nok for å innfri forfall i 23
bedre grunnla for å forhandle ja muligens - men flytte på lån og forpliktelser vil alltid være dyrt
PimJo
05.08.2021 kl 00:00 1931

Borr har allerede vist at de evner å reforhandle, til ok betingelser, så det klarer de nok igjen.
Jeg tror nok Trøim ikke har til intensjon å bli fullstendig utvannet, gjennom en utvannende emisjon, da hadde de kjørt den for lenge siden.
Med bedring i markedet, som forventet, så har de flere opsjoner, bl.a. salg av Keppel riggene. Jeg tror de rir dette av.
Man må huske på at "gjeldsberget" er en ufordring ut fra "gårsdagens" problemstilling (lav utilization/rater), men ikke nødvendigvis i et fremtidig scenario.
Snart vil Borr måles på fremtiden, og fremtidig potensial. Og da håper jeg selvsagt at fokuset er på andre muligheter enn enn utvannende emisjon.
minsin
05.08.2021 kl 07:43 1771

Ingen tvil i at det ser bedre ut i rigg markedet enn på flere år, så lenge oljeprisen holder seg på dette nivået...
Flere offshore selskapet sliter med gjeldsberg - "gammel morro" fra tidligere må uansett nedbetales.
Borr virker fortsatt ikke i stand til å betjene rentene på lånene - og vil mest sannsynlig gå tom for kapital før forfall av lånene i -23.
Kapital innhenting blir derfor en selvfølge, om de legger keppel riggene i potten - vil selvfølgelig det redusere fremtidig potensial.
Aksje salget i US - vil sannsynligvis dempe behovet for akutt kapital inneværende år.

Trenden for øyeblikket er uansett aksjen faller gradvis , og foreløpig ser det ut til at intet kan stoppe fallet.
Om ikke lenge ser det ut til at aksjen vil falle under 0,7 / 6 kr... fortsatt få kjøpere...desverre









Tito
05.08.2021 kl 07:58 1736

Her er jeg ikke enig. Halvparten av riggene kan jo være solgt til bra priser lenge før 2023, og tror mye kan ha skjedd før før neste år på denne tiden på mange vis
Problemet er at vi ikke engang vet om Borr vil selge rigger om de har muligheten.
Det kan fort bli sug etter rigger for så mange rigger er det faktisk ikke tilgjengelig