Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun

Natt1369
JIN 30.07.2021 kl 21:44 57661

Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Let it be
21.10.2021 kl 13:19 4440

Kvartal 3 for Jin blir veldig bra. Kan ikke være noe tvil om det. Nok blandt det beste Jin har oppnådd. Begynnelsen av Q4/21 er også supert. Hva ratene vil være fremover er ikke lett å si, men: La en si at de faller til 10.000 $ f.eks 15 Januar 2022. Snitt rate fra i dag fre, til 15/Jan -2022 er da (39.000 +10.000)/2= ca. 20.000,-
Jin oppnår snitt 18.000$ i regnestykket og med 8.000 $ pr. dag i kostnader,- er det 10.000 i resultat pr. dag i denne perioden. Antall dager i kvartalet er 90 minus ikke seilete dager (3 % i kvartal 2) blir det 87 dager. Rundtur regner jeg 50 dager inkl lasting/lossing. Hva blir da resultatet for Kvartal 4/21

21 Dager med dagens fraktrate 33.000 $ minus drift 8.000 $ pr. dag = resultat 25.000 $ x 21 dager x 23 skip = 12 MUSD
Så er det i snitt 25 dager igjen a 23 skip på de gode ratene ,- 25.000,-$ x 25 dager x 23 skip = 14 MUSD
Da er det 87 - 21 - 25 = 41 dager for 25 skip til snitt resultat 10.000 $= 41 x 25 x 10.000 = 9 MUSD

Jeg regner kontantstrømmen, ikke netto driftsresultat, siden de ikke har gjeld og avdrag å betale

Totalt er dette 35 MUSD selv med et fall på fraktindeksen til 10.000 pr. dag Og det er ikke til å kimse av

Og faller fraktinntektene slik blir ikke 2022 hyggelig, ivertfall for de med mye gjeld. Andre bulkrederier vil da også ha falt betydelig.
Jin vil ha nær 100 MUSD i krigskasse og kan gjøre gode investering
Slettet bruker
21.10.2021 kl 12:35 4430

Jin er et særdeles godt posisjonert og godt drevet selskap med et betydelig markedsgrunnlag som muliggjør kjøp av skip som har kort pay-back samt å holde flåten spot i dagens gode markeder. De investerer ikke i ny tonnasje i dag da dette er dyrt og det er en fare for feilkjøp ift kommende IMO regler. Dette er grunnen til at aksjekursen det siste året har gått best blant alle rederiene notert på Oslo Børs og dette er grunnet til at kursen kommer til å doble seg ila det neste året.
Ratene i Supramax er fantastiske i dag – og det ser ut til at de skal vare lenge fremover. For de av dere som ser på andre tørrbulkrederier i de større skipssegmentene så kan man kanskje sammenlikne dagens Suprarater med Caperater på USD +100,000!
Hva gjelder utbyttepolicy’en til JIN så likner denne mye på GOGL og de aller fleste andre rederier. Vi som har fulgt JIN over flere år vet at Longsit ikke har noe som helst fortrinn når det kommer til å vurdere hvorvidt det blir utbytte eller ikke i Q3. Jeg for min del tror det gjør det.
Gremlins
21.10.2021 kl 12:27 4439

Jeg kan vel kalle meg amatør på området, så du har sikkert mye rett i det du sier....men med de ratene de skuffer inn nå så vil de vel fortsatt tjene inn de skipene du kaller"dyre", relativt raskt? Hva har de da å tape på å kjøpe de?
Redigert 21.10.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2021 kl 11:53 4479

Et veldrevet selskap investerer når skip er billig og marked ligger nede og de deler ut til sine aksjonærer når markedet er godt.
Jinhui Shipping solgte Supramaxer som varmt hvetebrød på bunn av syklusen, nå når det er ´dyrt´ da kjøper de tilbake skip.

Det er ikke godt håndtverk, så kan en spekulere i hvorfor de kjøper skip nå.
Jeg har en formening om det, tror det dreier seg om å ha en unnskyldning til å ikke betale store dividender til aksjonærene.

Dividendet for q2 var ikke bra, så spørs det om aksjonærene må vente helt til q4 for å mota neste, de har tidligere historikk på betalt 2 små dividender i året i gode tider.
Redigert 21.10.2021 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Natt1369
21.10.2021 kl 11:48 4476

Du har null troverdighet, ettersom dine spådommer er gjort til skamme gang på gang. Ingen med vettet i behold lytter til dine "råd", du er kun ute etter å mele egen kake. 🤡

Intet tre vokser inn i himmelen, med den utviklingen supramax har hatt i år, så er det ingen grunn til bekymring om ratene skulle falle tilbake litt. Ffa er ikke brukende til noe annet enn daytrading, og der lykkes du nok særdeles godt! Not! Mr. 7,90 Nobody 🤡
Gremlins
21.10.2021 kl 10:59 4502

Det å kritisere et selskap for å vokse i et godt marked virker litt rart for meg. De må posisjonere seg for å få mest mulig ut av det markedet de lever av. Det å pøse alt overskuddet ut til aksjonærene ville etter min mening ikke være særlig bærekraftig på sikt. Jeg håper på at de finner den riktige balansen!
Slettet bruker
21.10.2021 kl 10:16 4564

Da begynner Supra å falle i forwarden,
skal ned 10k neste måneder, priser på Supramaxer har også vist en avtagende stignings takt, over the top? Tipper det.
Trist at Jin har lastet opp med flere skip, i stedet for å berike aksjonærene, 20øre kan det kanskje likevel bli.

Men for all del dere, ikke bli sittende fast i Jinhui hvis markedet nå skal ned.
Redigert 21.10.2021 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
21.10.2021 kl 08:57 4619

Muffe, det er OK at du bruker mitt innlegg.

Ratene tikker fortsatt litt opp, gradvis får Jinhui fornyet kontrakter for sine skip, til stadig bedre rater. Kvartal 3 vil bli betydelig bedre enn kvartal 2, på drift messig overskudd. Alt tyder på at kvartal 4 vil bli enda bedre!
Slettet bruker
20.10.2021 kl 22:43 4762

Yes, men vi ønsker selvfølgelig ikke at de låser noen 1 års TC nå! Vi er i tidenes bullmarked og ratene går opp, opp, opp! Når det om ett års tid er mulig å sikre 3 års TC da kan JIN vurdere å sikre!
Slettet bruker
20.10.2021 kl 22:31 4779

Om dette holder koken i q4 er det enorme greier på resultatet q4.
Opp i usa ikveld.
Hopp hopp snart Jin har en drømmesituasjon nå og låser de ratene nå i 1 TC markedet år ville de tjent opp mot aksjekursen.
Natt1369
20.10.2021 kl 19:21 4881

https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-october-19-2021/

Skipsverdiene fortsetter å øke, og som trenden har vært igjennom året så langt, er det supramax som øker mest igjen.
thypoon
20.10.2021 kl 16:41 4998

Ja snart tar det full fyr🔥🔥🔥
bulkinvest
20.10.2021 kl 16:29 5022

Oppgangen kommer, det er bare å kjøpe litt jamt og trutt og så smell kursen opp, det er svært sannsynlig å komme til 20 før 30.11.
thypoon
20.10.2021 kl 10:51 5161

Ny rekord for supra. Cape faller men baljene til Jin håver inn!!!

The supramax index added 15 points to a record high of 3,610, according to Refinitiv Eikon going back until 2017.

Redigert 20.10.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Let it be
20.10.2021 kl 10:19 5172

Fraktrindeksene som gjennspeiler fraktratene er sterke i det markedet Jin opererer. Men aksjekursen i Jin er i det siste nedadgående.

La merke til en kommentar mht Kina for en uke siden, som kunne være en av grunnene til nedgang i bl.a. Jin. BNP og vekstrate og andre økonomiske måltall var i kvartal 3-21 gått noe ned. Men det er bare det at dette er indeksen på varehandel som allerede er levert i kvartal 3-21. Vi er nå i Oktober og ingen fraktrate indekser
for Jin har gått ned. Heller tvert om.

Fraktratene inngåes ikke etter å se på en eller annen utvikling i f.eks. BNP i Kina. Men etter tilgjengeligheten for skip ledig for frakt,

Verden, også Kina har nå levd med plagene av Korona i snart 2 år. Og det meste har gått på lavgir. På samme måte som en økonomisk nedgangstid.
Men uten at pengemengden har sunket. Heller tvert i mot. Jeg tror ikke ledelsen i Kina og andre land har noen som helst planer om å sende
flest mulig arbeidere hjem arbeidsledige, og innskrenke det meste av produksjon. Heller tvert i mot.

Kan vi håpe på at akjsemarkedet kanskje ser for mye fremover på økonomiske nøkkeltall, og glemmer det som bestemmer fraktratene, ledige skip
Og et fraktbehov som er der i dag og fremover.
Let it be
19.10.2021 kl 12:29 5326

Jin inntekter skal i følge fraktindekser være meget gode.

Men tyngdekraften er langt sterkere enn oppdriften. Skal ikke stort antall selgere på banen, så vil kursen synke fort og langt.
Mye fortere enn de andre bulkaksjene. Hva som skal til for å styrke oppdriften er jo ganske enkelt. Bedre governance overfor aksjonærer. Men det vil nok ikke skje.

Men en ser som i dag, veldig reservert utvikling i JIN på børsen. Selgerne er snarlige med å hoppe ned fra gjerdet, og selge, og ikke sterkt kjøpspress

Og jeg forstår ikke bedre enn å sitte med aksjene.
Lim Gordon
19.10.2021 kl 09:21 5449

Det er nok der problemet kan komme til å oppstå, lange kontrakter til gamle skip. Husk usikre IMO-krav, befrakterne er like usikre som rederne når det gjelder fremtiden.
SuMay
19.10.2021 kl 09:12 5464

https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp Bruk denne for Far East - China rater, det blir mer korrekt. Bull marked har vi forøvrig vært i siden Februar.. men er jo enig, fremdeles i bull marked da JIN har brutt den ene stigende trendkanalen etter den andre. Men er farlig nær nå bunn på trenkanal om JIN ikke henter seg inn snart. Brudd under her nå på under 13,- om det skjer er ikke bra. Følger JIN trendkanal så bør den snu snart. Teknisk analyse er ingen fasit, men kan gi gode indikasjoner. Jeg bruker det ofte og i sammen med helhetsbildet. Evergrande trekker ned, uro i Asia trekker ned, brødrene trekker ned med det gamle ryktet som stadig blir tatt opp, makro tall fra Kina trekker ned. Rater trekker opp, fremtidsutsikter trekker opp, segment trekker opp og generell årstid trekker opp. Trist med kursen da den er så urettferdig en kan få det. Men nå er er det ofte slik, når den siste optimist har solgt - da snur det - og når det kommer kommentarer om at kursen skal til 10 - 8 - 0,- , da snur det. Det har vært røft som aksjonær da de siste 5 ukene faktisk har vært nedgang. Nå er jeg som de fleste andre her inne saftig på godsiden i JIN og vil ikke være en evangelist for JIN men det ser jo ut som nevnt tidligere at noe er riv ruskende galt, håper det snur og ser riv ruskende galt ut andre veien.
Muffe
19.10.2021 kl 08:35 5540

Flott innlegg.
Låner gjerne dette innlegget og legger det ut på TekInvestor om det er ok?
sjakknøtt
19.10.2021 kl 08:02 5599

Jinhui er nå i et "bull" marked.
Ratene for supramax størrelsen var i gårsdagens Baltic dry indeks på $ 39 547. Dette er årets høyeste rate. Når vi vet at Jinhui har en "break even$" rate på under $ 8000 per dag, så gir dette en fantastisk inntjening. Der er selvfølgelig et etterslep i da skip må gjøre seg ferdige med tidligere inngåtte kontrakter, før dagens spot rater kan oppnås. Jinhui har vel hele flåten i "spot" markedet såvidt jeg vet. Selskapet har 22 supramax skip og 2 post panmax, skip. (Hvorav 2 nyinnkjøpte supramax skip overleveres til selskapet nå i Q4.
Hvis man leker seg med tall og marginer og tar utgangspunkt i 340 årlige seilingsdager. Fratrukket 25 dager til vedlikehold.) Utifra dagens "spot" rate har selskapet en margin på $ 31 500.
Ved følgende marginer får selskapet da en årlig inntjening: (med en dollarkurs på kr 8.30
Ved margin $ 30 000 per dag, får vi følgende ( 30 000 x 8.30 x 24 skip x 340 dager : delt på 109 300 000 aksjer) Fortjeneste per aksje per år kr 18,58
Med samme regnstykke, men med margin $ 20 000 per dag får vi en årlig fortjeneste på kr 12,39
Med samme regnstykke, men med margin $ 10 000 per dag får vi en årlig fortjeneste på kr 6,19
I dette regnstykket har jeg avrundet antall aksjer litt opp og avrundet dollarkurs litt ned.
Dette viser at Jinhui, som trolig har en bakenforliggende verdi som er i rundt kr 35 til 40 per aksje, er meget lavt priset.
Muligens vil selskapet slutte flere av skipene til lengre kontrakter fremover.

Jørgen
18.10.2021 kl 23:02 5740

Alltid vanskelig å forklare en aksjekurs på en gitt dag, ref dagens fall. Som en vis aksjeguru sa det; kortsiktig er aksjemarkedet som et lotteri (med binære utfall, kurser går opp/ned) på lang sikt virker den som en vekt (underliggende profitt avgjør). Det er ingen fundamentale forhold som tilsier at Jinhui ikke vil levere resultater, tror jeg. Høye og stigende Supramax rater underbygger dette. Videre dagens BNP tall i Kina var litt svakere enn ventet, dog solide 4,9% på årlig basis. Fratar ikke min nattesøvn.
Idag tidlig så man kinesiske børser falt etter svakere makrotall enn ventet. BNP steg kun 0,2% mot foregående kvartal i Q3 mot ventet 0,5%. På årsbasis falt veksten til 4,9% mot ventet 5,2%. Industriproduksjonen var dårligere enn forventet. Ellers rapporterte Kina bedre vekst i detaljhandelen enn forventet med 4,4% vekst mot ventet 3,3%. Kinas råstålsproduksjon falt med over 21% i september fra måneden før som innebærer at produksjonen er den laveste siden slutten av 2018.
Mulig dette kan gi en liten forklaring, men jeg tror vi snart ser nye høyder i aksjen.

Slettet bruker
18.10.2021 kl 20:22 3235

Når 2020 kursen stiger etter mange dagers fall for capeindeksen mens Jin kursen faller etter flere dagers stigning i supramaxindeksen kan kanskje noe av forklaringen på Jins kursfall være at det sitter mange av de samme aksjonærene i flere av disse shippingselskapene og at mange forsøker å maksimere avkastning gjennom å kortsiktig hoppe etter utbytter… For eksempel virker det som om at i dag var siste dagen man måtte eie 2020 aksjer for å få med seg den ekstraordinære utbetalingen der. Jeg mener å ha lagt merke til samme tendens sist Bel betalte utbytte også.
Men det kan være mange andre forklaringer også. Longsit mener tydeligvis at svaret ligger i brødrenes adferd, noe jeg har vanskelig for å forstå. Men flere mener jo at de gode tidene innenfor «småbulk» skyldes at skipene nå avlaster containskipsmarkedet – og at behovet for småbulk blir noe redusert rundt juletider når flaskehalsene innenfor containermarkedet løsner (andre mener selvfølgelig at containermarkedet vil være stramt lenge utover dette og det i endra større grad gjelder for småbulk – hvor det heller ikke kontraheres nye skip…)
Time will tell. Jeg for min del har troen på at Jin kursen skal stige godt over 30 med 12-18 mnd horisont.
Slettet bruker
18.10.2021 kl 19:06 3328

Ja
Aksjeamatøren
18.10.2021 kl 18:10 3407

Med dagens inntjening ramler det nok noe ned på aksjonærene også.
Kan minnes om du snakket ned denne og belco flere ganger. Hvorfor bruke så mye tid her om du ikke er aksjonær og ikke ønsker handle aksjen? Veldig snilt av deg å advare alle oss andre. Tusen takk for det :)

Tok meg nært av advarslene dine og kjøpte belco på 6 og jin på 9kr. Godt i pluss på begge kan man si, så takk for det.

Lå en fin post på 13,80 ja så alle er nok ikke av samme oppfatning.

Vi er forresten enige på både nol og shlf ;) Og at det ikke er de største utbyttene som ramler inn her, men litt utbytter + kursoppgang passer meg godt det også.
Redigert 18.10.2021 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Let it be
18.10.2021 kl 17:09 3521

Synes som noe mer underliggende som ikke stemmer. Fall på nesten 6 % og fraktratene stabilt høye.

Eller er det så mange aksjonærer som vil ut, i en relativ lav dagsomsetning, som presser kursen ned.
thypoon
18.10.2021 kl 16:55 3537

Eneste årsaken til dagens nedgang var den noe skuffende GDP tallene fra Kina i natt. Kursen hadde steget mot 15 tallet hvis det ble motsatt.

Kun det, ratene styrker seg videre!
Slettet bruker
18.10.2021 kl 16:34 3518

Nei, her er det nok dividender 2 ganger i året som gjelder, 40 øre året er jo penger det å.
30 år så er innsatsen tilbakebetalt, hvis ratene holder seg på 40 k, sikkert stor sjanse for det.

I sannhetens navn er det ikke tradisjon for dividender overhode, men en fast tradisjon i alle kvartal er store bonuser til brødrene, potensialet er nok grådig stort for det i q3.

Kanskje litt flåsete og overdrevet skrevet, men trolig langt nærere sannheten en de som sitter å venter på store dividender her, det skjer ikke.
Les historie og du finner svar.
Redigert 18.10.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
mithra
18.10.2021 kl 16:30 3483

Tror du overvurderer inntjeningen (TCE) i Q3 pr skip.
Selv mener jeg at inntjeningen fra skip i Q3 vil ligge rundt usd 23-25 mill.
Dessuten er det ikke tradisjon for å utbetale utbytte for Q3. Det kan selvsagt hende de gjør det allikevel, men jeg tror mer på usd 0,1 etter Q4.

Hva gjelder rettferdighet, så er det vel opplest og vedtatt at verden ikke er rettferdig.
Forøvrig helt enig i at det er veldig risikabelt å satse alt på en aksje, og i særlig grad en aksje som Jinhui Shipping & Transportation.

Men når alt dette er sagt, så tror jeg allikevel at resultatene for selskapet for 2021-2023 blir så sterke at kursen vil heve seg på sikt.
Men det gjenstår å se,
Slettet bruker
18.10.2021 kl 15:57 3475

Kortsiktig kursfall til tross, jeg for min del beholder tilliten til dette rederiet - som ila 2021, med meget god grunn, har hatt den klart beste kursutviklingen blant alle de børsnoterte rederiene i Norge.
Grunnen til at kursen har falt litt tilbake er formodentlig en kombinasjon av at investorer er redd for at kursen har gått for mye, at andre frister med (for store?) utbytter, at flåten er «middelaldrende», at selskapsledelsen velger å holde en lav profil og at selskapets ESG fokus blir pratet ned av konkurrenter og andre forståsegpåere?
Jeg for min del er imponert over at selskapet bruker noe av overskuddslikviditeten til å kjøpe seg 12-14 år gamle skip hvor de kan påregne 100% pay-back på under tre år (og ikke bare egenkapital payback!). Heller det enn å kontrahere ny tonnasje som man ikke med sikkerhet kan vite om er optimalt fremtidsrettet ift forventede kommende maritime regler. JIN velger i stedet å oppfylle alle nåværende internasjonale miljøkrav, fortsette i tett dialog med kunder å fore viktige innsatsvarer fra stor-asia til Kina samt å beholde en solid kapitalbuffer til flåtefornyelse når de nye maritime reglene for forurensning blir tydeliggjort. Og i stedet for å låse inntjeningspotensialet på 12-18 måneders faste kontrakter så har selskapet heldigvis økonomiske muskler til å ri markedet og trade 100% spot.
Men selvfølgelig, «Proof is in the pudding» – det blir spennende å sammenlikne JIN’s inntjening med andres på regnskapspresentasjonene fremover. Jeg for min del stoler på at utbytte økes betydelig både i Q3 og Q4, og at dette holdes høyt så lenge markedet holder seg godt. Og dersom dette skjer, så stoler jeg på at normale økonomiske krefter vil redusere selskapets NAV rabatt. Hvis ikke, så skulle man vel tro at majoritetseierne vil ha interesse av å ta noen grep?
Og hva jeg har fått med meg så ser vel fremtidsutsiktene for Supramax segmentet ganske hyggelig ut de neste årene?
Let it be
18.10.2021 kl 15:38 3466

Kvartal 2/21 oppnådde Jin ca. 0,19 $ i resultat pr. akjse(ikke inkludert av skip foretatt i dette kvartalet) Utbytte 0,03 $, dvs ca 15,6 % utbytte av oppnådd resultat.

Jeg tro at resultatet for Q3/21 kan bli i størrelsesorden + 40 MUSD,- dvs 0,37 $ og gir de samme prosentsats i utbytte i Q3 som i Q2, blir det ca 0,06 $, dvs ca. 50 øre
pr.aksje. Det vil representere ca 6 MUSD totalt i utbytte. Saldo bank 30/6-21 var 52 MUSD, med fratrekk av betalt utbytte i kvartal 3(for kvartal 2) ca. 3 MUSD, betalt ca. 10 MUSD for skip overtatt i kvartalet så skal de ha ca. 39 MUSD i kontanter (52-3-10) Og så tillagt innseilt i kvartalet på 40 MUSD vil saldo da være 79 MUSD. Ikke småtteri.

Og regner en videre for Q4721. Kontantbeholdning MUSD 79,- minus utbytte for kvartal 3 (anslått her som minimum akseptabelt) MUSD 6,- betaling rest kjøpt skip i kvartal 3, men levert i kvartal 4,- ca 14 MUSD og minus skip kjøpt og antagelg levert i kvartal 4,- MUSD 16,-

Saldo kontantbeholdning 31/12-21 kan da bli: 79-6-14-16 = MUSD 43,- med tillegg av innseilt i kvartal 4 (benytter oppnådde rater i kvartal 3 vil de oppnå i kvartal 4 også. Da blir det 43 + 40 = 83 MUSD i kontantbeholdning 31/12-21. Og så har de utestående 10 MUSD og eiendom 30 USD,- og da er en på MUSD 123. Og betalt 3 nye skip, alt betalt, null netto gjeld.

Så kan en spørre seg, blir inntjeningen og kontantstrømmen bare i nærheten av dette. Hva skal Jin med så mye penger på bok ?

Hjelpe venner/familie til å bi redere med å låne ut mere. Kan virkelig ikke forstå at det å låne ut MUSD 10 til noen kjente som vil kjøpe skip
er bedre enn å gi ut disse pengene til aksjonærene. Det er nesten 80 øre pr aksje. Om renta på dette lånet er aldri så god. Merkelig.
Kunne ikke de som synes dette utlånet var så viktig, heller ha gitt utbytte til alle aksjonærene på lik fot, og så selv låne ut til hvem de måtte ønske.

Og eiendommen burde de skille ut i eget aksjeselskap, så kan aksjonærene få aksjer i dette, og selge seg ut, de som vil.

Og kjøper JIn nå nye skip/annet som ikke har noe med shipping å gjøre, kun for å ikke gi "eksterne" aksjonærer noen glede av den gode inntjeningen.

Synes shipping er morro, men det er farlig å satse helt og fullt på en aksje, Men er en sikker på at retferdigheten en gang vil råde, så får en la det stå til.
Men jeg pleier å tape.

Natt1369
18.10.2021 kl 14:45 3542

Det er nok noe i gjære, når en enkelt aktør kjøper 250 000 aksjer iløpet av noen få timer!
Kan ihvertfall trøste seg med at det er andre som også ser potensialet fremover! 😅
Tipper posisjoneringen før q3 startet så smått idag, en måned igjen til resultatet, ikke akkurat tiden for å selge. 😎
thypoon
18.10.2021 kl 14:34 3569

Supramax opp 0,5 prosent til 39.547 dollar

Og ratene bare fortsetter opp. Jeg tror cape-ratene bunner snart og det bør sette fart på bulk aksjer!
Let it be
18.10.2021 kl 14:16 3632

Ledelse/Styre i Jin er vel ikke helt på toppen i aksjonærvennlighet overfor "den vanlige aksjonær". Det er jo veldig stille mht. info om status
Og skulle det bli 25 øre utbytte som sist, vil jeg si det er ganske dårlig. Og ikke annet enn å forskjellsbehandle aksjonærer

Og ser en dagens aksjehandler og kursfall, så synes det som noe som ikke stemmer.

Jin nærmer seg nå børsverdi lik det som Jin vil ha i kontanter 31/12-21 med tillegg av verdi eiendom og utlån av penger. Samme hvordan fraktratene blir fremover. Og ellers netto gjeldfrie.
SuMay
18.10.2021 kl 13:57 3606

Du er fin du kortbulkistilongsen 🤠 liker innsatsen din på forumet og generelt her i JIN.
Slettet bruker
18.10.2021 kl 13:50 3626

Sikkert mulighet for 20 øre dividende .
Bli bare ikke sittende fast i Jin Shipping, over toppen og ned det kan svi som såpe i øynene

for de som driver dette selskapet er ikke de mest rettferdige guttene i bulk klassen.

Bare en sånn vennlig kommentar fra side linjen opp i al haussingen
Lykke til
Redigert 18.10.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
SuMay
18.10.2021 kl 11:50 3755

250.000 aksjer vil handles på 13,80,- gylden mulighet til de som vil ut. En siste tur i kjelleren 🤠
SuMay
17.10.2021 kl 21:19 3975

Noen ganger kan en bare lure, se på Solstad Offshore. SOFF, mcap på knappe 400 mill, segmentet tar seg opp og skroting av gamle skip, satsing på fremtiden. Aksjekursen har vært på 5-ish til evig tid. Fortjent? Nei, men sånn er det. Ikke helt sammenlignbart men noen ganger er det bare jævla seigt. Nå eier jeg ingen SOFF aksjer, skulle gjerne det men markedet bestemmer, urettferdig? Ja. Er stålbull selv på JIN, men ser en historisk er jeg og skuffet. Bedring i sikte satser jeg på, det kan ikke bli sånn her til Q3 osv osv. 🤠